1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Wat is het verschil tussen deze 2 kabels?


    Microsoft Xbox 360 Component HD AV Cable


    Xbox 360 HDMI Kabel

    [​IMG]

    Is de HDMI kabel beter dan de HD AV CABLE ?
    Ik heb zelf een Samsung T200HD (HD READY) en hoe kan je zien of je een xbox console met hdmi uitgang hebt?
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2009
  2. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de Nintendo Wii die aan mijn 37'' panasonic hd ready plasma hangt heeft dat zeker een positief effect gehad.

    Ik kan echter niet zeggen of dat met de ps2 ook zo zal zijn.

    Mocht je ergens een componentkabel kunnen lenen om het te testen dan zou ik dat zeker doen.

    (Als ik het goed heb is de aansluiting voor av kabels op de ps2 en ps3 hetzelfde.)


    -----

    @ Ferron,

    Aan de achterkant van je 360 zit de hdmi poort onder de av poort.

    \...AV..../.....[usb]
    ..-hdmi-.......[internet]

    Zo ongeveer.
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2009
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Vreemd die feiten van jou. 1080i resulteert in een scherper beeld dan 720p op n hdready scherm?

    Dat is raar aangezien verreweg de meeste mensen de xbox/ps3 op 720p zetten vanwege het betere beeld in vergelijking met 1080i, wanneer ze geen 1080p kunnen selecteren.

    1080i kan nooit loepscherp zijn, de 2 frames zijn immer als ietsjes verschoven bij bewegende beelden. Daarna moet het beeld ook nog gedownscaled worden naar de reso van t scherm, hoewel dat n stuk makkelijk blijkt te zijn.

    Nogmaals: als 1080i scherper zou zijn, dan hadden de meeste mensen hier wel voor gekozen. Het verschilt natuurlijk wel per tv en persoonlijk voorkeur.
    1080p geeft wel de beste kwaliteit als je hdready dit accepteerd.
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2009
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    100hz bij n samsung lcd is weer iets heel anders! Hierbij berekent de tv een tussenframe waarvan de tv denkt hoe dit eruit zou kunnen zien en plaatst dit dus tussen de twee werkelijke frames
    Het voordeel is dat het beeld vloeiender wordt. Het nadeel is dat het filmische karakter van de film verdwijnt en het op video gaat lijken.
    Mensen die dat niet mooi vinden zetten dit uit.
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    (sorry voor het niet-editten)

    De hdmi output zit net onder de brede AV output waar je nu je beeldkabel zoals vga of componenten ingestoken hebt. Ik post vanavond wel n afbeelding maar je kunt dit ook Googlen.

    Een componentenkabel is een analoge hd kabel zonder geluid. Het geluid gaat dan via de 2 tulpjes (stereo) of optische kabel (surround) die aan de bamel vastzit of aangesloten kunnen worden. De componentenkabel bestaat uit 3 tulpjes voor het beeld (rood groen blauw) en 2 tulpjes voor geluid (rood en wit).
    De optische kabel wordt in t geval van de xbox360 in de plastic kap van de kabel geklikt.

    Normaal gesproken is de hdmi de beste, maar in jouw geval is het waarschijnlijk het beste om een hd vga-kabel te gebruiken met je xbox, omdat jouw scherm een afwijkende 16-10 reso heeft van 1680x1050 en je dit kan invoeren in de xbox waarna die deze reso uitstuurt.

    Je kunt dit het beste zelf testen of aan mensen vragen die een monitor met zo'n reso gebruiken

    -------

    Melbuuln: 4 jaar is idd wat ruim, mn lcd heb ik na 2,5 jaar al weggegeven. Maar wij zijn hier niet echt wat men noemt "de gemiddelde consument" lol

    Een hdmi kabel is digitaal beeld en geluid (stereo en surround) door 1 kabel.
     
  6. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    foei ferry toch :eek: tripple post! :9

    de tv's dalen trouwens wel erg rap in prijs zeg! bij de mm zag ik er laatst al een van 40" full hd voor 650 euro :eek:
    teminste, de prijzen van lcd dalen nogal snel, is dat ook met plasma's of niet? anders ga ik binnenkort een plasma halen :9 wat is een echt goede aanrader voor rond de 600 euro?
     
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    De 37PX80. No doubt about it! Of the 42PX80, scheelt niet zoveel in prijs geloof ik.
     
  8. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Hoe? :9
     
  9. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    ja ik had al wat gelezen over die ja.
    hmm misschien maar eens op zoek gaan dan :9

    edit: zie net dat het maar 30 euro scheelt ongeveer tussen die 2 tv's :eek: is echt alles precies hetzelfde dan of heeft de grotere dan slechter beeld ofzo? want 30 euro voor 13cm groter is niet veel!
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2009
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Door in het beginscherm van de xbox naar settings-display te gaan en de resolutie van jouw scherm te kiezen.

    Bij aansluiting met hdmi of componenten kan je uit hd resoluties kiezen tussen 720p/1080i/1080p, maar bij aansluiting met vga kan je kiezen uit een rijtje met verschillende resoluties. Na de laatste update staan de 16-10 reso's 1440x900 en 1680x1050 er ook tussen.

    Op www.xbox.nl bij ondersteuning staan alle aansluitmogelijkheden en hoe je dit moet doen, heel duidelijk uitgelegd.
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2009
  11. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ja, dat van de hdmi/componenten heb ik al een tijdje op 1080p staan.
    Ik neem aan dat als ik het op 1680x1050 zet het niet beter word?
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
     
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
  14. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Is dit wat als ik mijn Xbox360 en PS2 wil aansluiten op component?

    Gaat daarmee de kwaliteit omhoog van de PS2 t.o.v. RGB (op een hd-ready)?
    Gaat daarmee de kwaliteit omlaag van de Xbox360 t.o.v. de bijgeleverde component kabel van de 360?
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja
    Ja
    Nee

    Hangt wel een beetje af van de kwaliteit van dat ding, maar normaal gesproken zal de beeldkwaliteit iig niet slechter zijn.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Met de aankoop van de PS3 moest ik wel een nieuwe LCD kopen.
    Ik kwam inmiddels HDMI-poorten te kort en wilde mijn Blu-ray's graag zien in 1080p/24hz.
    Gelukkig kreeg ik de mogelijkheid om mijn Bravia in 10 termijn en te kunnen betalen zondere rente en administratie kosten.
    De acceptgiro voor de 10e termijn moet ik nog overmaken via telebankieren en dan is de FullHD helemaal van mij.
     
  18. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Dus een betere (en vooral goedkopere) keuze dan een component splitter? Jeweetwel zo'n kastje :+
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  20. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ja daarom ;) Alhoewel ik een 360 component kabel al heb ;)

    Maar dus overall gezien is die 4 in 1 kabel (wel een van goede kwaliteit) dus de betere keus?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina