1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb even rond gekeken maar een Component-switch zijn behoorlijk prijzig.
    Kijk anders even bij een plaatselijke gameboer , daar vindt je regelmatig ook verschillende soorten kabels.
     
  2. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Iemand?

    Mijn andere optie is wachten tot Mei wanneer de nieuwe lijn van Panasonic uit komt. Ik weet echter niet hoe duur die zullen zijn en ik wil ook niet veel meer betalen als voor deze.
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De PZ85 heeft een optie waarbij tussen ieder frame een extra frame door de tv wordt berekend zoals deze eruit zou kunnen zien en plaatst dit ertussen.
    Dit kan ook gedaan worden bij 24p content.
    Sommigen vinden dit een mooie optie, het beeld wordt nog vloeiender. Anderen vinden het niks.

    De PZ80 kan dit niet. Beide toestellen zijn overigens 100hz

    De optie voor de tussenframes heet IFC intelligent frame creation. Wanneer dit wordt aangezet bij 24p heet het Real Cinema.

    Persoonlijk zou ik de nieuwe serie afwachten mits deze snel worden geleverd.
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2009
  4. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dan het nut van 100 hz? Als het toch op alles 50/60 hz enzo staat.
     
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Nieuwe lijn zou in Mei in Europa komen. Weet alleen niet hoe duur ze worden. Zag alleen Tsjechische en Hongaarse sites met prijzen, maar dat zou een 50" maar 1200 euro zijn en dat lijkt me erg weinig...
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Doordat de 50hz (50 keer per seconde) beeldjes 2x worden getoond, wordt het beeld rustiger. Het verschil is echter niet zo groot als bij de oude crt, omdat deze een interlaced signaal hadden.

    De tv accepteert dus wel een input van 50-60 hz, maar zet dit om naar 100hz.
    Hetzelfde als met 24p (=24hz=24 beeldjes per seconde). De meeste tv's accepteren dit, maar berekenen dit naar 100 hz.

    Toch is de kans groot dat de nieuwe modellen voor maar een fractie meer of zelfs onder de huidige prijzen komen. Het 50 inch instapmodel X1 serie (zonder de nieuwe speciale panelen) zouden best 's rond de 1200 kunnen komen, aangezien de prijs voor de USA op $1100 is komen te liggen.
    Vreemd genoeg wordt hier de dollar 1:1 omgerekend naar euro's, maar dan nog is het scherp. Ik gok op een 1 dollar = 1 euro.

    De S serie is de opvolger van de PZ80 serie en in de USA worden de volgende prijzen gehanteerd:
    TC-P42 S1 $1199
    TC-P46 S1 $1499
    TC-P50 S1 $1799

    De G10 is de vervanger van de PZ85 serie en de us prijzen zijn

    TC-P42 G10 $1399
    TC-P46 G10 $1699
    TC-P50 G10 $1999
    TC-P54 G10 $2399

    De S en de G10 serie hebben een 1080 motion resolution en dat wil dus zeggen dat ook bij bewegende beelden de scherpte en resolutie maximaal behouden blijft.
    Zowel de S als de G10 hebben een native contrast van 40.000:1 en dat is fors.
    Ook is er bij beiden een Game mode aanwezig. De G10 heeft ook nog een ethernet aansluiting (viera cast waarbij je bijv you tube filmpjes op je tv kunt kijken en veel pana's kunnen films streamen vanaf je pc. Je kan de tv toegang geven tot een gedeelde map waarin je je films/foto's zet zodat je deze op de tv kunt bekijken. Ik weet niet welke modellen deze functie zullen hebben.


    Volgende week zouden er dealerdagen komen en worden de NL prijzen bekend gemaakt. Wacht t nog ff af zou ik zeggen.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2009
  7. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is de nieuwe lijn deels al in maart te koop(tweakers).

    X lijn staat zelfs al op redcoon, verzendklaar in een week.
     
  8. Jeantjuh

    Jeantjuh Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag over mijn Xbox 360 beeldinstellingen. Ik heb namelijk onlangs een TV gekocht die 1080p ondersteund, maar bij mijn Xbox komt hij niet verder dan 1080i, als ik 'm namelijk instel op 1080p dan krijg ik raar beeld, klopt dus niet. Ik gebruik de component kabel en maak gebruik van de oude niet HDMI Xbox.

    Is het mogelijk om toch de 1080p te halen? Ik heb ook nog de VGA kabel liggen voor de Xbox 360 dus zou ik het misschien met die kabel wel kunnen halen?

    Mijn Playstation 3 is verbonden met een HDMI kabel en die kan wel ingesteld worden op 1080p.

    Alvast bedankt!
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Veel hdtv's accepteren 1080p alleen over hdmi en dat is waarschijnlijk ook bij jou het geval. Kijk maar s in de handleiding, daar staat meestal n tabel met resoluties per input. Via vga en componenten kan je dan max 720p/1080i gaan.

    Welke tv heb je?


    -------
    Pain: ja ik zag de Pana 50 PX10 staan voor €999 en is reeds te bestellen, maar het wachten is op de pdp schermen
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2009
  10. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Wat is het voordeel van die PDP schermen en waar kan ik die andere al bestellen?
     
  11. Jeantjuh

    Jeantjuh Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De Neo pdp modellen hebben een native reso van 40000:1, een verbeterde zwartweergave (afwachten) en n motion resolution van 1080.
    Bovenal hebben ze een lager energieverbruik dan vorige plasma's.

    Het wachten is op de eerste reviews.
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2009
  13. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Las een vanmiddag een stuk over de Cinema 21:.9 van Philips(hifi.nl), deze heeft 'maar' een dynamisch contrast van 80000:1, 54 inch en gaat 4000 euro kosten. Natieve contrast stond er niet bij beschreven. pluspunt is wel de 1ms verversingssnelheid.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2009
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dynamisch contrast is nogal nietszeggend. De pana is 2.000.000:1 dynamisch.
    Een plasma heeft trouwens n refresh van 0,001 ms ;)

    Gewoon de tv testen en kijken of jij het mooi vindt.
    De conventionele backlight lcd's van Philips heb ik nooit een indrukwekkend mooi beeld vinden geven, ook de Aurea niet. Wat een beeldfouten zeg!

    Vreemd genoeg vertelde Melbuuln dat die 21-9 philips lcd geen led backlight heeft!
     
  15. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Plasma's refresh van 0,001 ms? Dat wist ik nog niet, heel mooi, nooit last van ghosting.

    Het is volgens mij een optie die je kan kiezen om dynamisch te nemen. Iig bij mijn Samsung is dynamisch net iets mooier dan native maar het beeld flikkert soms omdat de omgeving donkerder of lichter wordt, maar misschien heb ik dat fout en is het tegenwoordig anders, of het is anders bij een plasma.

    Met philips heb ik eigenlijk niks, komt vooral vanwege dat ambilight, wat ik verschrikkelijk vindt. Het 21.9 scherm trekt wel mij aandacht, maar uiteraard door het 21.9 beeldscherm, welke het originele beeldformaat(2:35 etc) volledig toont.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2009
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Inderdaad, daarom heeft een plasma geen last van ghosting en zijn ze bijzonder goed in het laten zien van snelle beelden/games.

    De optie Dynamisch is eigenlijk alleen bedoeld voor in de winkel en hierbij worden de kleuren en contrast op maximaal gezet. Dit is om de tv in de felverlichte winkel te laten knallen.
    Mensen die van films of natuurlijke mooie beelden houden, zullen de dynamisch setting nooit gebruiken. ;)

    Het geflikker van je Samsung komt door het dynamisch contrast en omdat dit anders werkt bij een lcd. Hierbij wordt in donkere scènes de backlight gedimd, maar dit kan dus tot flikkeringen leiden als je verschillende lichtsterktes in een scène hebt en de tv steeds de backlight feller laat branden en dan weer moet dimmen.
    Het beste is wanneer je deze optie ook uit kunt zetten.

    Plasma's en led lcd's hebben dit probleem niet. Een led lcd kan een groepjes met leds apart uitzetten en bij een plasma wordt iedere pixel apart aangestuurd. Vandaar dat de plasma zo'n enorm hoge native resolutie heeft.
    Dit is heel belangrijk voor de beeldkwaliteit, want dan worden beelden waarin zowel donkere als lichte stukken zitten, heel mooi weergegeven. Daarom is de led lcd ook een grote stap voorwaarts.




    Zet in jouw geval je ps3 gewoon s op 1080i en kijk wat je ervan vindt. Vergeet niet de dot-by-dot functie aan te zetten zodat je geen enkele overscan krijgt!

    Je Sharp doet sowieso geen 1080p via vga; de ondersteunde resoluties zijn 1024x768 (dit is geen breedbeeldreso) en 1360x768. Wanneer je een pc aansluit dan kan je dit het beste met een dvi-hdmi doen.
    Vreemd genoeg kan ik nergens de max resolutie vinden voor de componenten, maar dat zal ongetwijfeld 720p/1080i zijn,aangezien de vga ook niet de 1080p doet.
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2009
  17. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand al enig idee hoeveel de Panasonic G10 46 inch gaat kosten?
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2009
  18. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    hmm toch maar besloten om geen nieuwe plasma tv te gaan halen maar een film camera :D ben nu aan het sparen voor de RED one filmcamera, maar ben daar nog wel even mee bezig:9 heb namelijk rond de 15.000 euro voor nodig! maar dan kan ik wel filmen in 4k+ (2540p)! als ik dat geld maar ooit bij elkaar krijg.....
     
  19. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou je in die resolutie willen filmen op dit moment?
     
  20. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    omdat ik in filmen verder wil gaan met mijn carriere, dan is het fijn om toch al een goede camera te hebben.
    en ik zal je gauw uit leggen waarom dat formaat:
    als ik op dat formaat film en ik wil een 720p film maken uiteindelijk dan kan ik in de montage er verschillende dingen mee doen zoals een camerabeweging van links naar rechts zonder dat die in het echt heeft plaats gevonden.
    dat komt omdat dat plaatje zo groot is dat ik r gewoon bewegingen in kan zetten zonder kwaliteitsverlies.
    ook als er hevige trillingen in zitten van bijvoorbeeld uit de hand gefilmd kun je die er uit werken zonder dat het zichtbaar is dat er ooit trillingen in hebben gezeten.
    en uiteindelijk groeit het formaat zo erg dat het wel bruikbaar is als totale grootte:)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina