1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    3 telefoons net na de garantie kapot, 2 schermen net na de garantie kapot, tot 4x toe mijn digitale decoder kapot en dan zijn er nog zat vrienden en bekenden die hetzelfde probleem hadden.

    Toppunt was een telefoon met camera (weet niet meer welk model dacht V90) die tenminste 5 anderen ook hadden en bij wie iedereen eerst in hetzelfde tijdsbestek het scherm kapot ging en daarna de hele telefoon. Natuurlijk 1 dag buiten de garantie voor iedereen. Alsof ze erop gemaakt zijn.

    Alleen mijn HD-ready CRT werkt nog steeds prima.
     
  2. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Je spreekt jezelf nogal tegen, zie jij dode pixels niet als een defect? Vervolgens zeg je dat het geen topmodel is en je er weinig voor betaald hebt en je het maar voor lief neemt daardoor. Goede beschrijving van een in iedergeval 1 slecht product.
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Zeg ik iets over dode pixels? Nee, slapende pixels. Het is een productiefout in het paneel, dat kan gebeuren. Bij de topmodellen is die kans een stuk kleiner. Dode pixels kunnen altijd voorkomen, dat wil niet zeggen dat het heleproduct slecht is, of zelfs het merk. Dat is wel heel kort door de bocht.
     
  4. ShadoW_2k

    ShadoW_2k Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een vraagje .. Heb eigelijk nooit naar de settings op me xbox gekeken voor me tv ( Samsung Full Hd 92cm )
    Nu was ik vandaag beetje aan het kloten en zag ik paar dingen staan .

    nu heb ik een vraagje aan jullie ( heb echt geen verstand van tv's enz haha )

    zo staat het nu in me settings van me xbox360

    Hdtv Settings : Optimal Resolution - 480p - 720p -1080i -1080P
    1080p staat hij nu op!

    Reference levels : Standard - Intermedeate - Expanded
    Standard staat hij nu op !

    Hdmi Color space : Auto - Source - Rgb - YCbcr709 - YCbcr601
    Staat nu op Rgb

    Nu kunne deze settings al goed staan dat weet ik niet ,
    en mischien maakt het ook helemaal niet zo veel uit !
    want game zo al over 2jaar nu haha maar toch dacht ik vraag het eens even !

    Hoop dat jullie me hier wat over kunne vertellen !
    Gaat me eigelijk ook vooral om die Hdmi Color space of die goed staat?

    Gr Shadow!
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2009
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik zou gewoon ff proberen welke het beste er uit ziet. Ik dacht dat het source was.
     
  6. ShadoW_2k

    ShadoW_2k Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja dat is zo klote te zien haha .. dacht dat iemand mischien gewoon kon zeggen welke het beste zijn ?

    Maar wat is eigelijk het best voor als je gaat gamen? en welke voor films?

    Hdtv Settings : 480p - 720p -1080i -1080P ?
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2009
  7. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Als je het verschil al niet ziet maakt het ook niet veel uit toch?

    Ik ben nog altijd van mening dat als een game max 720p ondersteunt 1080p er dan gewoon minder uit ziet. Voor HD Ready is het een twijfel geval tussen 720p en 1080i daar zijn de meningen over verdeeld. Voor Blu-ray en HD DVD films is natuurlijk 1080p het mooiste,
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Ik meen dat de reference levels zijn gemaakt voor mensen die de xbox met vga aansluiten. Heeft te maken met het verschil tussen zwartweergave van pc monitoren en hdtv's.
    Een scherm krijgt een signaal door met de info wat voor kleur of zwart hij moet tonen en de 2 soorten schermen vertalen deze info anders. Ze gebruiken andere waardes.
    Dit omdat de fabrikanten van de hdtv's er van uitgaan dat de vga wordt gebruikt in combinatie met een monitor en niet met een xbox en daarom toont een hdtv ipv diepzwart meer donkergrijs.

    Standaard is het lichtste, Intermediate is donkerder en expanded is het donkerste. Volgens mij werken deze instellingen weer niet goed met hdmi en moet die op normal staan.

    Het fijne weet ik er ook niet van. Volgens mij is dit toen gedaan omdat er wel een erg groot verschil zat met het aansluiten met vga of componenten. Op vga was het allemaal zo grauw en moest je de kleuren etc behoorlijk omhoog schroeven. Dit zal wel komen door die andere waardes.

    Iemand die er meer over weet?


    Alle games van tegenwoordig zullen toch wel 1080p ondersteunen? Het verschil tussen 720p en 1080p bij GTA4 was echt behoorlijk op mn hdready.
    Eerst dacht ik dat mn tv gewoon beter kon downscalen van 1080p dan iets upscalen van 720p, maar het is waarschijnlijk gewoon zo dat de xbox/ps3 gewoon een mooier beeld uitsturen wanneer deze op 1080p staan.
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2009
  9. Gkid

    Gkid Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben van plan binnenkort een full hd tv te halen, nu zag ik deze en de prijs sprak me aan :
    http://www.plasma-discounter.nl/lcdtv/samsung-lcdtv/samsungle40a552-art-14125.htm
    Dus ik naar de media markt rond kijken, zeggen ze tegen mij dat oud model is en niet meer word gemaakt -.- .
    Nu vraag ik me af, bij plasma discounter hebben ze hem wel, ook al is het een oud model, is het dan nog wel een tv met goeie beeld weergave ?
     
  10. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Qua prijs/kwaliteits verhouding lijkt me dit wel een goeie tv.
    Je zou kunnen overwegen om voor de nieuwere Samsung LE40A656 te gaan die gewoon net wat beter is. Maar die kost dan ook wel wat meer. (rond de €800,- bij plasma-discounter)
     
  11. Gkid

    Gkid Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    ty:)
     
  12. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ondersteunen wel, maar vaak zijn ze dan ge-upscaled waardoor de framerate minder is.
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Mensen moeten gewoon zelf ff vergelijken. Nogmaals: GTA4 was beduidend scherper wanneer mn ps3 op 1080p stond dan wanneer die op 720 stond.
    Heb dit verschil met de xbox bij deze game nog niet getest trouwens, binnenkort s doen.
    Er worden nog steeds weinig games gerendered op 1080p inderdaad.
     
  14. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Vraagje DVB-T werkt alleen maar met Digitenne kaartjes?

    DVB-C/D is voor Ziggo kaartjes?
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Digitenne = DVB-T
    Ziggo = DVB-C

    Met alleen DVB-C ben je nog niet want je hebt ook de speciale software nodig.
    Ziggo gebruikt namelijk Irdeto encryptie.

    Een standaard DVB-T tuner kan zonder problemen NL1,NL2,NL3 en de regionale omroepen ontvangen.
     
  16. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Ok thanks dan gaat dat al niet door.

    Dan maar eens kijken naar een HD decoder.
     
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn maar weinig winkels die de Humax 5050 op voorraad hebben.
    Daarbij komt ook nog eens de hoge prijs van bijna € 400

    Wil je straks ook interactieve tv hebben van Ziggo , dan moet je WEER een andere decoder kopen.
    Dat ding kost ook bijna € 400
     
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Heb hem voor 330 gekocht, maar de prijs zit natuurlijk ook in het feit dat het tevens een HD recorder is. Mocht ik strax een nieuwe nodig hebben kan ik deze altijd daarvoor gebruiken.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb nog steeds de Samsuns DCB-H360R (2,5 jaar) , dit volgens de enige HD-decoder in Nederland waar niets mee aan de hand is :+

    De Samsung heeft alleen 1 nadeel.
    Als ik de decoder in de standby zet , dan blijft de optische uitgang actief.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina