1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Even kijken of ik het goed heb;

    Voor digitale tv op 2 tv's heb je 2 decoders nodig.
    Wil je digi tv en HD tv heb je er ook 2 nodig? Ook per tv? (niet relevant in mijn geval maar toch)

    ---

    Digitenne moet blijkbaar storingsgevoelig en matige kwaliteit zijn. Is dat nou echt zo erg?

    Op dit moment is mijn enige keuze voor digitaal Digitenne. Zal de (binnenkomende tv) op dit moment alleen voor de 360 gebruiken, in de nabije toekomst (zo spoedig mogelijk) ook voor Bluray en dan in de ietswat verdere toekomst Digitale tv.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als hier een trein langs tijd , dan stoort het beeld van Digitenne.

    Voor elke tv waar je digitale tv op wilt kijken heb je een decoder nodig.
    Bij die decoder hoort namelijk ook nog eens een Smartcard + eventule abonnement.

    De decoders zijn goedkoop te krijgen op Marktplaats.nl of Speurders.nl
    Maar voor een smartcard moet je toch naar een provider.
     
  3. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Digitenne stoort als een gek.
    Als ik hier een DVI kabel gebruik voor mn PC valt het beeld weg. Trek ik die DVI kabel eruit heb ik weer beeld....
     
  4. tigrau69

    tigrau69 DEVIL

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    0
    hahaha, ik had het met digitenne ook. als er een brommer door de straat reed dan liep het beeld vast of kreeg je artifacts.
    nu heb ik het niet meer....de oplossing.. digitenne opgezegd:+ en lekker upc genomen. nooit meer problemen gehad en beter beeld dan digitenne.
     
  5. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is daar het gevolg van dan? Ik heb zelf ook de 360RA en blijkbaar blijft die uitgang dus actief, maar heb hier (volgens mij) nog nooit iets van gemerkt :eek:
     
  6. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    1 HD decoder per TV is voldoende. Deze kan namelijk zowel digi TV als HD tv decoden.
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De prijs is niet zo heel slecht wanneer je toch al op zoek bent naar een harddisk recorder.

    Mn samsung tv decoder met scart (de 270 geloof ik) werkt perfect en het beeld is echt goed, maar heel soms loop je tegen het probleem aan dat je maar 1 tuner hebt aan. Dan moet je analoog kijken en digitaal opnemen of andersom.

    Met de humax heb je 2 tuners en een hdd recorder, toch mooi. Onze hdd recorder kostte toch ook ruim 200.
     
  8. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Simpel vraagje maar ff er tussen door gooien. :)
    Voor de 360 heb je gewoon een goedkope HDMI naar HDMI kabel nodig?
    Of zit daar nog verschil in?

    (misschien iets om bij de startpost erin te gooien)

    Gaak vanmiddag/morgenmiddag ff naar een elektronica zaakie.
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2009
  9. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee je kan gewoon eentje kopen van een 10tje ofzo.
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb onlangs voor €10 een doodnormale HDMI kabel van 1,5 meter bij Saturn in Rotterdam gekocht, en die werkt uitstekend! Ik gebruik 'm op de 360 omdat de MS HDMI kabel kapot is gegaan. :)
     
  11. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    edit; hmm blijkbaar moet UPC digi hier beschikbaar komen in begin 2009.
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2009
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Mooie verhalen over digitenne lees ik 8)
    Snap ik ook weer waarom het zo goedkoop is.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Woon zelf op nog geen 3Km van de Digitenne mast , maar het ontvangst is zelf dan nog niet best :mad:
    Moest de antenne in de vensterbak zetten anders had ik helemaal geen beeld.

    Dankzij de prijsverhoging kon ik van het abonnement afkomen \o/
    De verhoging was maar een paar cent ,maar algemene voorwaarden = algemene voorwaarden.

    Mijn Digitale reciever geeft problemen.
    De Yamaha is is ingesteld dat een digitale signaal altijd voorrang krijgt op een analoge signaal.
    Omdat de optische uitgang ook in de standby actief blijft , moet ik steeds handmatig overschakelen.

    De Silvercrest van de Lidl € 7,99 werkt perfect , maar de HDMI-kabel van HQ heb inmiddels in de Otto/Kliko gegooid.
    Wanneer er tegelijk een 1080p en DTS-HD signaal door de kabel loopt , slaat de Yamaha helemaal op tilt.
    Bij de HDMI-kabel van Oebhlach en Silvercrest zijn er totaal geen problemen.
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Het is gewoon kwaliteit wat je koopt. De duurde zijn gewoon van iets betere kwaliteit.
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat bedoel je met kwaliteit ???

    De duurdere kabels zijn degelijker dan de goedkope kabels.
    Maar in beeldkwaliteit maakt helemaal niets uit of je nu een Lidl kabel koopt of een Oebhlach.
    Zolang de kabel de bitjes (0 en 1) goed dorstuurd , voldoet een simpele goedkope HDMI-kabel.
     
  16. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Materiaal etc. Niet beeldkwaliteit.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Heeft iemand het artikel nog gelezen over de onlive decoder?

    (het is ietsjes offtopic, maar ik vond het te mooi om niet te melden).

    Je kan dan online gamen door in te loggen, zonder dat jij een game-console of hardware met dure videokaart of zelfs de game te hebben.
    De servers bevatten de game en toveren het beeld prachtig op je tv.

    De vraag is alleen of het technisch allemaal haalbaar is, maar als het werkt zou je kunnen gamen zonder lag.
    http://depersnew.republisher.modern...x?showtarget=44582&showobject=70169#ep70169=7


    Dus games on demand dus.

    Al heb je een laptoppie of een netbook zonder fatsoenlijke videokaart, dan nog kan je crisis op max detail spelen over je tv. Je installeert een programmaatje op je pc en dat is alles. De servers regelen het afspelen etc.

    Of je gamed helemaal zonder pc, klikt de ethernetkabel in het kastje en de hdmi naar je tv en klaar.
    Geluid surround via hdmi of optische aansluiting op het kastje. Aan de voorkant 2 usb ingangen voor jouw favoriete controller of toetsenbord met muis!

    Winter 2009 moet het online gaan en ik ben benieuwd naar de prijzen. Je kunt games huren en kopen. Helaas begint het alleen in de usa, ook vanwege lag, maar dat zal alleen het begin zijn. Ook hoorde ik alleen 720p, maar ik weet niet of dat het maximum is.

    Avaters, gaming comunity's, ik neem aan messaging, je eigen highlights van je beste game-acties die iedereen kan ziet etc. Het klinkt erg mooi.



    Bekijk het filmpje, is duidelijker
    http://www.gamespot.com/features/6206623/index.html

    http://www.gamespot.com/shows/on-the-spot/?series=on-the-spot&event=on_the_spot20090324

    (blijkbaar was het al bekend, want er is al een thread over. Sommigen vermoeden een 1 april grap, maar dat geloof ik niet)

    ---------------

    Mensen die roepen dat 1080p uitzendingen er noooooit zullen komen.....hier zie je 1080p over satelliettv.

    http://www.engadgethd.com/2009/03/31/xstreamhd-takes-baby-steps-towards-reality/

    http://www.satnews.com/cgi-bin/story.cgi?number=1718462399

    ------

    En Ziggo gaat de digitale tv modules ondersteunen, zodat mensen met een hdtv met dvb-c tuner digitale tv kunnen ontvangen zonder het kastje.

    http://tweakers.net/nieuws/59340/ziggo-komt-in-mei-met-nieuwe-beveiliging-voor-digitale-tv.html
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2009
  18. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    edit;
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2009
  19. wardog89

    wardog89 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi,

    (ik weet niet of ik in het goede topic enz zit)

    Ik heb een vraagje, ik ben van plan een HDtv te kopen.
    Nou heb ik een mooie aanbieding gezien bij de Wehkamp, Samsung LE40A552 voor 599 euro.
    Ik game veel via mijn xbox 360, waar ik ook alle films mee afspeel.
    Nou vraag ik mij af, of deze tv last heeft van ghosting, motion blur, of wat dan ook.
    Dat mag natuurlijk absoluut niet.
    Heeft iemand daar ervaring mee, met de Samsung LE40A552 in combinatie met een xbox 360 Component aansluiting?
    Of kan ik beter een andere nemen?
    (Het liefst Full HD natuurlijk en 102 cm is een mooi formaat)
    Budget is ongeveer 600-700 euro.

    Ik hoop dat jullie tips hebben.

    Alvast bedankt,

    Groeten Wardog!
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2009
  20. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik zou zeggen zoek op een site als kieskeurig.nl naar een Philips of Sony in je prijs klasse. En ga voor je resultaten verder zoeken op een site voor HD TV's (heb zo even geen linkje maar dat kan iemand anders je hier wel geven).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina