1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier kan ik wat mee, thnx for the tip..
     
  2. Appelkruimel

    Appelkruimel Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    K ben op jacht naar een nieuwe TV en zoals bij velen is er weer de ouwe Samsung versus Sony afweging. Twee modellen trekken me wel, de gloednieuwe LE32B550 van Samsung of de KDL-32V5500 van Sony. De stats lijken nagenoeg gelijk, met een klein voordeel voor de Sony.

    Nu weet ik niet zoveel van de concrete verschillen tussen Samsung en Sony in beeldkwaliteit. Misschien dat iemand me op wat punten kan wijzen zodat ik daar extra op let bij het vergelijken?
     
  3. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk niet naar de stats, maar ga een winkel waar beide tv's opgesteld staan. Bekijk ook meteen wat plasma's die in de buurt staan, dan kan je die ook 100% uitsluiten of misschien juist niet.

    Probeer een 360 of PS3 mee te nemen en zo te testen. Bij de betere speciaalzaken mag dit 90% van de keren wel. Zo heb je een goed beeld van wat je thuis te wachten staat. Je kan wel mooie bluray demo's gaan bekijken in de winkels, maar zo heb je alles behalve een representatief beeld van wat je thuis krijgt.

    Speel ook veel met de instellingen en hou in je achterhoofd dat je thuis vaak met veel minder belichting kijkt dan in de winkels (TL-buizen).

    Succes!
     
  4. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    interactieve tv van kpn is best goed, alleen n beetje traag met zappen
    mijn zwager heeft het
    ik zou t graag willen hebben alleen zitten wij nog tot eind van t jaar vast aan orange
    maar n hoop winkels zeggen dat je er zo van af kunt komen (iemand tips)????
     
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Sony.
     
  6. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Ga ik ook in mee... Al moet ik zeggen nog nooit iets van doen gehad met een Samsung. Maar op een één of andere manier "voelt" Sony beter aan...
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Specs zeggen niks, gewoon testen op punten die jij belangrijk vindt. Ga je er bijv voornamelijk dvd's op kijken dan test je in de winkel welke tv dit het beste doet etc. Als je van plan bent blu-ray te gaan kijken thuis, let dan of de beelden soepel gaan. De Samsung A5 serie heeft hier serieuze problemen mee, net als met 60hz games.

    Verander de beeldinstellingen en koop de tv die jij het mooiste beeld vindt geven.

    Die Samsung B serie ken ik trouwens nog helemaal niet. Is dit de nieuwe strategie van Samsung: bedelf de consument door talloze modellen uit te brengen? Ik hou het gewoon niet meer bij ;)

    Ah, een test http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2009
  8. Appelkruimel

    Appelkruimel Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja die B serie is de opvolger voor de A serie geloof ik. De A serie stamt van vorig jaar en de B serie stamt van maart.

    Anyway, wist niet dat de A serie, waar de LE32A552 dus ook onderdeel van is, zoveel issues had. Heb even bij een vriend met de LE32A552 geklooid en ik vond het er prima uitzien verder. Heb GT5: Prologue en LBP erop gespeeld en dat ging goed. Zijn er issues met Blurays en 24p?

    Nu zie ik dat veel mensen Sony zeggen, maar heb ik slechts ervaring met 1 sony die redelijk oud is. Daarbij zag ik dat letters die onderaan beeld voorbij komen heel erg wazig werden (bijvoorbeeld in Burnout Paradise). Maargoed, de Bravia Engine zit inmiddels op Engine 3 in de KDL32V5500. Die TV trekt me kwa design ook wel.

    Heb gisteren even bij de Mediamarkt staan kijken maar ik kan weinig verschil opmerken. Het zal wel op een coin flip neerkomen :p

    (ik had hiervoor een Samsung 32", de LE32M86, die een defect had, vandaar dat ik op zoek mag naar een andere)
     
  9. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Hoeveel geld heb je te besteden en is een plasma geen optie?
     
  10. Appelkruimel

    Appelkruimel Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, het moet 32" ivm de grootte van de kast waar ie instaat en 1080p. Bij mijn weten heb je geen 32" plasma in full HD.
     
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Je hebt sowieso geen plasma's kleiner dan 37" dacht ik. Hoeveel geld heb je dan te besteden en is een nieuwe kast kopen geen optie?
     
  12. Appelkruimel

    Appelkruimel Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe helaas gaat een grotere kast niet lukken :)

    K zag gisteren bij de Mediamarkt ook Wall-E draaien op een Panasonic 32"...ook weer super beeld. Volgens mij maakt het elkaar allemaal niet zo.
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Pas op: wanneer je met je armen over elkaar (en dus de beeldinstellingen niet verandert) en alleen naar blu-rays of demo's kijkt, zal je niet heel veel verschillen zien, ook omdat alle tv's op dynamisch staan.

    Ook lijkt t zwart veel zwarter omdat de omgeving zo licht is.
    De A5-serie staat bekend om zn judder, maar als jij het niet ziet dan is het niet erg. Ik ben alleen bang dat wanneer die bij je thuis staat, de minpunten je veel meer zullen opvallen.

    Een keuze door a flip of a coin moet ik afraden. Die 40 inch B komt wel erg goed uit de test, maar weet niet of de 32inch hetzelfde is.
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2009
  14. Appelkruimel

    Appelkruimel Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je wel een goed punt ja. Maargoed, volgens mij komt het, los van eventuele problemen die sommige modellen hebben, zo goed als op hetzelfde neer bij 32" modellen. Bij 42" of groter zie je enorme verschillen tussen TV's, maar bij 32" modellen zie ik het niet echt zo.

    Wat me tot nu toe is opgevallen is dat de Sony's wat warmer van kleur zijn en de Samsungs wat meer knallende kleuren hebben. Ook hebben die wat meer helderheid. Verder heb ik met Samsung de ervaring dat ze extreem sloom zappen (ook na aanpassing in het servicemenu) en dat er een audio lag is bij gebruik van de audio-out. De Sony die ik ken (2007 model tho, net als mijn oude samsung) had dan weer stevig moeite met bepaalde bewegingen (letters die onder over het beeld lopen bijvoorbeeld).
     
  15. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Na veel reviews gelezen te hebben ga ik toch maar voor de sony 40z4500 en niet voor de philips essence 42pes0001D (hoewel deze televisie er wel een mooier design heeft).
    Iemand ervaring met de sony??
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Niet in Europa.
    In de VS heb je wel Plasma's van 32" en kleiner.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je vindt het beeld van de Sony mooier?
     
  18. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom wil je een F-HD LCD van 32"? Je weet dat je het verschil niet gaat zien op die diagonaal tussen F-HD en HD-R?

    Koop liever een goede HD-R tv met een subliem paneel dan een F-HD tv met die diagonaal. Zelfs op 42" zie je het verschil niet op meer dan 2 meter afstand. Moet je nagaan hoeveel je het ziet op een scherm van 25 cm kleiner!
     
  19. Appelkruimel

    Appelkruimel Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie dat verschil danweer wel. Zeker met GT5: P merk je t, zelfs al zit je er een eindje vanaf. Daarbij zijn de nieuwste modellen die uitkomen en een beetje high-end zijn (dus hopelijk een goed panel hebben) toch 1080p :)
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat je een verschil ziet zal wel komen omdat je de ps3 nu op 1080p hebt staan en die geeft waarschijnlijk n mooier plaatje door.
    Ik zie ook verschil bij bijvoorbeeld GTA4 wanneer ik de ps3 van 720p naar 1080p zet en dat op n hdready scherm!


    Overigens heb je geen ongelijk hoor. Jouw tv kan wel zeker n mooier plaatje kunnen neerzetten doordat bijv het contrast of beeldverwerking beter is.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina