1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appelkruimel

    Appelkruimel Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mn 360 altijd op 720p gehad omdat mn tv niet meer aankon (was een hdready). Bij GT5: P viel het me vooral op door de mindere karteltjes. Nu ik rondkijk zie ik veel high end LCD's gewoon met 1080p, dus dat kan er mooi bij. Plus: tis wel een aardig pluspunt als je je TV vaak als monitor gebruikt. Een HDready LCD heeft dan pixelstretching en met full HD kun je 1:1 doen.
     
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat komt voor 99% doordat je nieuwe tv een veel beter paneel heeft. Betere zwartwaardes, hogere motion resolution en echtere kleuren waarschijnlijk.

    Maar om een F-HD te kiezen boven een HD-R op die diagonaal, omdat het dan scherper is door de native resolutie is niet de hoofdreden. Hoewel je wel gelijk hebt dat er tegenwoordig eigenlijk voornamelijk alleen maar F-HD 32" wordt aangeboden.
     
  3. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat niet zo dan? Heb ergens gelezen dat het beeld met gamen bij de philips essence ook niet zo mooi is!!
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    De reden dat ik je die vraag stel is om aan te geven dat je niet zoveel waarde moet hechten aan andermans reviews;)
    Je moet gewoon die info lezen, maar daarna ga je zelf in de winkel testen om te kijken of dit wel waar is.

    Ikzelf ben helemaal weg van het beeld van mijn plasma en Melbuuln vindt zijn Sony lcd het einde. Wat heb jij daaraan?
    Niet heel veel, aangezien het erom gaat wat jij mooi vindt.

    Ga maar s naar een winkel en vergelijk die philips maar s met een sony of samsung van dezelde prijsklasse. Neem je xbox mee.


    Ik zie hetzelfde met GTA4 op 1080p output. De game werd ineens een stuk strakker dan wanneer die op 720p stond en dat terwijl ik een hdready toestel heb. De ps3 stuurt dus gewoon een mooier plaatje uit wanneer deze op 1080p staat en daarom zie je een verschil.

    Monitor: Dat is zo, maar toch gebruik ik mn 50 inch hdready plasma dagelijks als monitor en dat gaat meer dan goed. Ik heb dan ook geen pc monitor meer, veeeels te klein die dingen ;)

    Als ik een lcd zou kopen dan zou ik ook geen hdready nemen hoor (beeld niet mooi) en altijd een full hd, maar bij plasma is dat van minder belang.

    Als ik een lcd zou kopen (niet waarschijnlijk) dan zou ik absoluut eentje nemen met led en local dimming.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2009
  5. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe ik snap wle dat jij tevreden bent met jou Plasma, maar die kost ook iets meer.
    Maar mijn xbox meenemen naar een winkel is wel een gedoe vandaar dat ik toch een beetje op de meningen van andere afga.. En ze moeten in een winkel maar net beide naast elkaar hebben staan om het verschil te zien!!
     
  6. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat heb je te besteden dan?
     
  7. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo een 1500,00 euro max denk ik en het liefst 40 of 42 inch
     
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Mag hij ook groter zijn?
     
  9. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag wel maar liefst niet veel groter en als het kan een lcd want het wordt waarschijnlijk een kamer met nogal veel lichtinval!
     
  10. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    1500 daar heb je n mooie panasonic plasma voor :)
    maar smaken verschil
    ik had n sony kdl40d3500 maar heb nu n full hd plasma
    en die vind ik iets mooier
    alleen hadden ze bij panasinic beter moeten nadenken over de plaatsing van de hdmi aansluitingen, heb er nu 2 aan de achterkant en 1 aan de voorkant
    maar dat ziet er dus niet uit als er steeds n kabel aan de voorkant van je tv zit
    maar qua beeld is ie super
     
  11. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke tv heb je nu dan??
     
  12. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    42"full hd plasma van panasonic
     
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb de P50G10 van Panasonic gekocht voor 1500 euro en ik ben super tevreden! Tot nu toe nergens beter beeld gezien en dat op 3 meter van het scherm. HD kanalen en X360/PS3 ziet er super uit, maar ook de digitale televisie op dat grote scherm mag er zijn.
     
  14. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.759
    Leuk Bevonden:
    2.015

    Hoe is die met snel bewegend beeld, of wanneer er een balk ofzo door het beeld gaat!? Ik zag hem geloof ik staan bij de MM Alkmaar, en ze hadden madagascar 2 aan staan erop, en het beeld ging niet helemaal smooth (zeer moeilijk waar te nemen), en er ging ook een info balkje onder door beeld van R naar L, en daar vlak achter zag je dan een beetje een groen 'ruis'. Komt dat dan door beeld-instellingen die aanstaan en die je beter uit kunt zetten ofzo?
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Zo goed als iedere tv staat in een winkel op dynamisch en dus staat het contrast op 100%. Dan zie je dat soort dingen.

    De G10 heeft een motion resolution van 1080 (ongekend hoog) en dus geen ghosting.
     
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Huh? Ik dacht dat het argument dat het er enkel grote plasmaschermen bestaan was dat plasmacellen te groot zijn om op kleinere schermen dezelfde resoluties te toveren (ofzoiets). Dat zou dan toch ook in Amerika fysiek onmogelijk moeten zijn?
     
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Nergens last van. Niet tijdens snel bewegende delen of tijdens het gamen. Snel beeld blijft super scherp.
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Tot voor kort was dit wel het geval, maar LG heeft er eentje gemaakt.
    http://webshop.expert.nl/epages/exp...CDPlasmaTV_Plasma/?linkID=RCG&referenceID=RCG

    Naar mijn mening te klein voor een plasma en je hebt geen enkele keus verder.
    Laten we zeggen dat ik geen fan ben van LG.
     
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.759
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Thanks. Ik ga dan misschien voor de 42 of 46 inch versie :)
     
  20. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de mogelijkheid niet aanwezig om de ruimte enigszins donkerder te kunnen maken?

    Ik zou persoonlijk liever eerst naar de mogelijkheid kijken om dit te realiseren dan de kwaliteit van de tv daar vanaf te laten hangen. Desnoods rolgordijnen o.i.d., hebben we hier ook en mooie misstaan echt niet :thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina