1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Lol, welke verkoop naam staat er op de bon? Heb deze namelijk gisteren ook nog een paar keer verkocht en laat ik daar toevallig werken als verkoper van tv's:cool:
     
  2. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    Beste tv experts;)

    even een vraagje,

    krijg maandag mijn Samsung PS50B650 binnen.

    nu wil ik daar natuurlijk wel digitale tv bij en HD zenders,
    heeft iemand van jullie een link of ergens info erover, welke het beste is, het goedkoopst en hoe dat allemaal werkt, heb er namelijk echt helemaal geen verstand van!

    bij mijn schoonouders hebben ze het ook en dan met aparte afstandsbediening allemaal, is dit vereist dat dat apart gaat?

    graag zou ik hier advies van iemand over krijgen of een link naar waar ik iets aan heb!

    voor iemand die mischien in de buurt woont, ik kom uit Nuenen, regio eindhoven. en daar hebben we ONSNET het glasvezel netwerk. ook daar is digitale tv te krijgen, alleen word daar zo weinig info over gegeven mischien voor iemand in de buurt die dit gebruikt of hij/zij daar iets over kan zeggen en kwaliteit daarvan!

    uiteraard komt een ''revieuw'' (voor zover mogelijk met mijn kennis) en foto's van de 50'' nieuwe samsung PS50B650.

    alvast mijn dank!

    Groeten BekSide
     
  3. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Is Panasonic zoveel beter dan LG dan? De verkoper was best positief over deze LG, dat ie Whitewash had en inversie om dode pixels op te sporen etc.

    Overigens gisteravond voor het eerst natuurlijk even wat tv op gekeken en kwaliteit etc. beviel prima.

    42 inch is overigens wel echt een stuk chiller, want ik kreeg nogal vermoeide ogen van het kijken naar een 27 inch (gok ik) van 3 meter afstand :x. Bijvoorbeeld de speeltijd tijdens een voetbalwedstrijd etc. moest ik echt staren. Heb zin om hem te testen met Chelsea - Barca volgende week O-).

    @ Marx, zie pb :+
     
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Wil je zelf een decoder kopen of neem je die bij je abonnement? Dat is wel belangrijk aangezien niet in iedere decoder zomaar een smartcard kan. Vaak zijn decoders gekoppeld aan de provider. Ik heb zelf de Humax 5050c en die is dus alleen voor Ziggo (volgens mij bijna alle als niet alle Humax decoders).

    Heb zelf al jaren @home/Ziggo en eigenlijk weinig problemen. Ik woon wat achteraf en heb bijna 100% signaal. Met digitenne hoor ik dat er wat meer problemen zijn. Vooral storing door interferentie (denk aan spoorweg, hoogspannings matsen etc.). Volgens heb ik hier dat ook vaker gehoord dus dat zou iemand kunnen beamen.

    Verder weet ik ook niet of je wel overal een dergelijke provider kunt ontvangen. Je zou dan op hun site een postcode check kunnen doen.

    Als laatste is er bij nieuwere TV's soms een optie om de kaart direct in de TV te plaatsen. De TV heeft dan zelf een tuner. Wat de kwaliteit en het gebruiksgemak hiervan is weet ik niet. Misschien dat iemand anders dat zou kunnen vertellen.
     
  5. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2

    ok ok, ik ga er eigenlijk gewoon voor voor de beste kwaliteit, dus als dat beteketn dat ik een eigen decoder aan moet schaffen, so be it.

    ook is het de bedoeling dat er meer dan 1 tv in huis digitaal singnaal moet krijgen, betekent dit dat ik ook 2 decoders moet hebben dan?

    in principe is het gweoon zo dat je een decoder moet hebben waar een smartcard in moet kunnen, en die smart card die krijg je van het abbonement waar je je bij aansluit. als ik het goed begrijp.
     
  6. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Kaart kun je ook gewoon in de winkel kopen. Zo heb ik het gedaan. Krijg je 2 maanden alle zenders op proef.

    Op je eerste vraag kan ik ja en nee zeggen. Je kunt het signaal door lussen naar boven en ook digitaal kijken. Echter kun je dan geen zender switchen...alleen beneden dan. Dus wil je boven en beneden kunnen zappen heb je 2 decorders en 2 kaarten nodig. Geloof wel dat er nu abonnementen zijn waar je een tweede kaart gratis bij krijgt.

    Als er een smartcard in kan betekend dit niet dat je dan iedere kaart erin kunt doen. Ik kon dus alleen Ziggo smartcards gebruiken in mijn decoder.

    Als je hier kijkt kun je onder aan bij de specificaties het volgende zien:



    Het gaat dan volgens mij om de demodulatie. DVB-C is dan alleen voor Ziggo kaarten.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Digitale tv via Glasvezel is niet zo simpel uitbreidbaar als bij Ziggo.
    Bij Ziggo gaat het signaal gewoon via een normale coax-kabel , bij glasvezel en Tele2 zal je een UTP-kabel door het huis moeten trekken.
    Mijn buurjongen heeft Tele2 en heeft naar zijn kamer 2 UTP-kabels lopen Computer en TV.
    Een simpele router werkt niet omdat de tv-decoder rechtreeks op LAN2 of LAN3 van de ADSL modem moet worden gesloten.

    ** We gaan hier verder !! **

    De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=129285
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina