1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het blijft voor mij toch ongelooflijk hoe de prijzen van hdtv's zijn gedaald (blij toe!).

    Wie had 4 jaar geleden kunnnen denken dat je nu voor €400-€600 een hdtv kunt kopen? Zelfs een 37 inch Panasonic voor €508 die ik heb aangeraden voor een maat van me.
    Was donderdag bij hem en bij binnenkomst kwam het prachtige beeld me al tegemoet. Het beeld icm de xbox360 is echt heel mooi.
    Ongekend voor zo'n bedrag hoor!
     
  2. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Inderdaad echt niet normaal hoe de prijzen dalen (maar dit is met alles zo; laptops, xbox 360 enzovoorts).
    Weet nog wel dat we 4 jaar geleden een 32" van Samsung hebben gekocht voor €1400.
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2010
  3. Mystic2010

    Mystic2010 Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    @Ferry34: X10 was het geloof ik die je aanraadde? Het enige wat me ervan weerhoudt om een plasma te halen zijn al die verhalen over image retention..
     
  4. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Je bedoeld dalen neem ik aan? :+
     
  5. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0

    *haalt nog 1 keer heeeeel diep adem*

    Je weet dat je image retention (IR) nauwelijks ziet bij normaal tv gebruik?

    Als je een film kijkt met zwarte balken van 2 uur en je switcht weer naar de normale tv, zie je 10 seconde dat het beeld waar de balken stonden een heel klein beetje donkerder is dan de rest. Dit is na 10 seconden ook meteen weer weg en heb je er geen last meer van.

    Als je gamed voor 8uur (zelf getest met Fifa09) achter elkaar en je zet de tv uit op no-signal in een compleet donkere kamer -> dan zie je het 1 en ander nagloeien. Zet je de tv meteen weer aan met gewoon beeld en normale content dan zie je het na 1 minuut niet meer.

    Als dit je ervan weerhoudt om een plasma te kopen, zou ik zeggen -> ga eens bij iemand langs die een plasma heeft en test het zelf of je het echt ziet. Kom desnoods hier een keer langs (Made), dan ben je welkom om te komen testen met wat je wilt :thumbs:

    Wat ik probeer te zeggen;
    Streep geen van de 2 technieken weg (plasma vs lcd) voordat je zelf met je eigen ogen hebt getest en gekeken welke techniek voor jou het mooiste en beste beeld geeft.
     
  6. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Maar natuurlijk. :+

    Ik heb zelf ook de X10 en ik heb totaal geen last van Image Retention, oke als je 3 uur COD speelt en je zet dan de tv uit zie je hem inderdaad nog wel even nagloeien. Maar zoals je zelf al zegt; als je dan even een minuut tv kijkt en je zet hem uit is het nagloeien verdwenen.



    Hmm ik zit nu nog analoog tv te kijken, binnenkort ook maar eens een kastje regelen voor digitale ontvangst.
    In mijn X10 kan ik achterin zo'n digitale ontvangst kaart insteken, hoe werkt dit precies en heeft misschien iemand een guide waar ik op moet letten. We hebben hier thuis UPC dus ik weet niet of die zoiets hebben.

    Of kan ik gewoon beter met zo'n kastje werken? (we hebben er al eentje onder staan dus nu nog 1 voor boven)
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2010
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Image retention is iets wat je alleen kunt zien als er geen content zichtbaar is op de tv, dus bijvoorbeeld als je net een uur heb zitten gamen en je de xbox uitzet en het beeld op zwart gaat.
    Zodra er weer beeld getoond wordt is dit compleet verdwenen, dus is het geen enkel probleem.

    Wel zijn er merken die wat hardnekkige image retention hebben, maar op mn PX80 zie ik het heel weinig en op mn Pioneer is het totaal afwezig (ook na 6 uur continu Battlefield43 ).

    Mn PV70 had meer last van image retention, maar nooit als er beeld getoond werd en als ik het beeld vergeleek met die van de lcd's van mn maten die geen image retention hadden, was ik blij dat ik hun tv niet had ;)
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2010
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat ding heet een Cam Module.
    [​IMG]

    Er zijn verschillende Cam Module's te koop dvb-c (kabel) , dvb-t (digitenne) , dvb-h (handheld) en dvb-s (Sateliet).
    Dan heb je helaas ook weer Cam Module 's die werken volgens te andere encrypte methode zoals CI en CI+
    Bij Ziggo kan je sinds een paar maanden alleen nog gebruik maken van een CI+ Cam Module.

    Wat ik heb begrepen ondersteund UPC nog steeds geen Cam Module's !!!

    Sommige kabelmaatschappijen doen nu test's met de opvolger van DVB-C namelijk DVB-C2.
    Helaas zal je dan ook weer een nieuwe tv moeten kopen , want dvb-c en dvb-c2 zijn niet compatible met elkaar.
     
  9. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Begrijp ik het goed dat ik zelf zo'n cam module kan kopen? Ik heb nu digitenne van KPN, maar heb het destijds maar gewoon met een kastje gedaan. Die kreeg je er gratis bij, een CAM module kostte 50 of 70 euro en die hadden ze ook nog eens niet op voorraad dus moest ik nog een aantal weken wachten..

    Als ik er zelf een in de winkel zou kopen, gaat dit dan gewoon werken, en wat zal het me dan koste? Ik weet dat m'n samsung TV voorbereid is voor DVB-T dus dat moet in ieder geval lukken.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  11. Mystic2010

    Mystic2010 Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    Loonens en Ferry34, bedankt voor de info. Had al het een en ander over de X10 gelezen, en voor de prijsklasse is iedereen vol lof erover. Jullie posts over de image retention heeft het wat duidelijker voor me gemaakt.

    Is het nu zo dat het er bij huidige modellen nog steeds geldt dat het de eerste 200 uur moet 'inspelen'? Heb namelijk best wat gelezen over HUD's die na stevige game sessies zeer lang aanwezig bleven. Zijn dit voorbeelden van uitzonderingen?
     
  12. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Eerste 200 uur word aangeraden om het contrast rond de 50% te houden (iets daar onder voor meer 'zekerheid').

    Stel dat je bijvoorbeeld contrast op 100% zet en een 24 uurs race doet zul je de kilometerteller wel in beeld zien als hij uit staat. Maar deze brand er niet definitief in, na een uur op een ander kanaal (of een aantal dagen, ligt er maar net aan) is deze in 99/100 wel weer volledig weggetrokken.
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Gewoon onder de 50% als het kan. Ik heb hem nu al meer dan 200 uur aangehad en bij mij staat ie nu op 56 dacht ik en zo laat ik het ook.

    Gewoon voor zorgen dat je niet uren lang hetzelfde in beeld hebt staan. En anders trekt het meestal weg, ik zag ook een levensbalkje van Assasins Creed 2 in beeld maar die is na een paar dagen verdwenen. Mijn radar van GTA is wel niet weggetrokken, maar dat zie je alleen lichtjes als je de tv uit.
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Toch hoop ik maar dat ze bij Panasonic snel de Pioneer techniek overnemen.

    Ik speel sinds ik m heb, bijna alleen maar Battlefield, maar er is helemaal geen image retention te zien. Ook niet meteen nadat ik m uitzet.

    Op mn vrije dag zit ik gerust 4 uur achterelkaar te gamen, zo niet langer ;)
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Op de CES stond een Panasonic met KURO techniek.

    CNN noemde het een Panasonic met KURO DNA 8)

    [yt]1Fd0yFujykM[/yt]
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Wauw, een Panasonic met de techniek van de Pioneer 5090.
    Gelukkig heb ik de opvolger van de 5090 (ff opscheppen hoor :+ )

    Ben ook benieuwd naar die nieuwe lasertechniek en vooral als het allemaal betaalbaar gaat worden.
    Ik wil absolute black, de mogelijkheid om zowel 3D alsook 2D perfect te kunnen afspelen en dan in een 70-80 inch en voor weinig! ;)


    Gevonden! Alleen de prijs hè?

    http://www.youtube.com/watch?v=F0MhPoMQa-M&feature=related

    (binnen 15 jaar heb je zo'n ding in huis, wat betreft 3D en grootte).


    Onslaught: volgens de spokesman van Panasonic hebben ze een ander fosfor ontwikkeld die sneller dooft. Dat is nodig voor de 3D en daarom zal de fosfortrailing niet meer aanwezig zijn bij de VT modellen
    http://www.youtube.com/watch?v=_-6p0BFlUVs&feature=related
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2010
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Eventueel "inbranden" van het beeld zal het hele 3D effect verpesten.

    Als ik naar de verschillende 3D tv's kijk dan steken Sony en Panasonic er wel met kop en schouders boven de rest uit.
    Heb de aanschaf van een nieuwe tv maar voor een tijd uitgesteld.

    2 weken geleden bijna een G10 gekocht , vanwege de beelddiamater heb er toch maar van af gezien.
    Vond de stap van 40" naar 42" veelste klein.
    Gelukkig dat ik van de aankoop heb af gezien want ik kan over 2 weken gebruik gaan maken van een andere kamer in huis.
    Hierin kan ik met gemak een tv kwijt van 60" :9
     
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Heeft iemand ervaring met de website www.afhaalprijzen.nl?

    Want daar is de LG 42LH4000 het goedkoopste. Maar de site ziet er niet echt professioneel uit ofzo...
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De service is ook niet echt professioneel.

    Er komt 1 bezorger bij u afleveren, tot achter de voordeur.
    levering op etages is niet mogelijk, tenzij er een geschikte lift aanwezig is.
    de apparatuur wordt alleen bezorgd, dus niet aangesloten.

    Voordat een bezorger weg gaat wil ik wel 100% zeker zijn dat het apparatuur zonder problemen werkt.
     
  20. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou het kabel probleem is opgelost door m'n hdmi kabel te wisselen met de component kabel van m'n broer (hij heeft een nieuwe xbox).

    Ik heb nu even zitten testen op mijn vaders tv en (al had ik wel wat lag, maar alleen bij star wars: force unleashed) het leek een prima tv. Dus ik zat er aan te denken om evt. dezelfde te nemen. De Philips 37PFL8404 maar voor ik een aankoop doe, leek het me toch verstandig de experts even te raadplegen hier,

    Qua beeld etc lijkt het prima, maar de vraag dus voor de meer technische kant (en het feit dat ik een televisie-leek ben)..is dit ook gewoon een goede tv voor gamen/film kijken? Of zijn er andere/betere aanraders? (prijsklasse zeg max 1000e?)

    Bedankt :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina