1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel heb je eigenlijk betaald voor die 60" Pioneer? Gave tv, maar ik denk dat ik er niet zoveel geld voor overheb :+

    @ hierboven
    Bekijk ook eens wat plasma's in de winkels. Neem dan de keuze voor welke techniek je wilt gaan en dan kan je de beschikbare modellen van 37" bekijken. Of mag 42" ook?
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hij kostte €3700 inclusief voet. De voet moest ik erbij kopen en die was al €300 :+

    Belachelijk veel geld en iedere cent dubbel en dwars waard! :thumbs:
    (1,5 jaar geleden kostte die nog veel en veel meer).



    De fosfortrailing zou het 3D effect beinvloeden bedoel je?

    Wat voor kamer gaat het worden dan en wat is daar de reden van dan? Deel je het huis met meerdere mensen dan?
    De stap van 40-42 inch lijkt mij ook nogal zonde. Bigger is better ;)
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2010
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn broertje en zijn vriendin met 5 maanden baby woonden een paar maand bij ons in.
    Hij krijgt Dinsdag de sleutel van zijn eigen huis en dan wordt het heerlijk rustig in huis \o/
    De halve zolder komt dan weer vrij en dan verhuist een deel van mijn game-kamer weer naar zolder.
    Kan daar mijn stellingkast weer op bouwen met >700 dvd's ( zit nu nog in doos).
     
  4. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik zit al redelijk dicht op mijn tv, rond de 1,5 meter, dus voor m'n gevoel hoeft het niet echt groter dan 37"

    Plasma heb ik ook over gedacht, maar ik heb vaak het image retention/inbranding voorbij zien komen en kijkend naar mijn eigen game gedrag leek me dit misschien toch een beetje 'riskant'. Want over het algemeen als ik speel, speel ik al snel een goed dagdeel aan een stuk door (en met evt. pauzes tussenin laat ik vaak de tv aanstaan) en tenzij ik er helemaal naast zit kreeg ik toch het idee dat dat niet echt optimaal is met een plasma-tv.
     
  5. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214


    Zoals ook al op de vorige pagina gemeld komt Image Retention nog maar heel weinig voor, en als het al voorkomt trekt het (vrijwel altijd) weg door gewoon een uurtje normaal tv te kijken. Het enigste wat je moet doen is het contrast onder de 50% zetten de eerste 200 uur.
     
  6. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Grootte went zo snel, is alles wat ik zeg8)
     
  7. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dit is ook bij goedkopere plasma schermen? Ik kom namelijk niet echt in de buurt van Ferry's prijsklasse :+

    Had gelezen dat grootte snel went, al was 37" voor m'n gevoel al prima..tenzij jullie echt groter aanraden natuurlijk. In de zin van, als je dan wat koopt zou ik voor 42" gaan ipv 37 ook al zit je er redelijk dicht op :+
     
  8. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb zelf een 37", maar ik zou nu best een 42" willen. Alleen heb je een 42", wil je weer een 46" etc etc.:+

    Ligt ook een beetje aan de ruimte die je hebt. Bij mij zou opzich nog best een 42" passen, maar met het oog op de toekomst (misschien op kamers) leek me een 37" groot genoeg.
     
  9. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Hij heeft ook nog een 42PX80 (een model uit 2008 als ik het goed heb) en daar heeft hij het volgens mij ook nooit echt op gemerkt (tenminste dat lees ik terug in z'n posts).

    Ik heb een aantal weken terug de 37X10 (2009 model) voor €599 gekocht en ik heb ook nog geen IR gemerkt.

    Dan nog de grootte: als je op 1,5 meter zit lijkt me 37" groot genoeg. Bigger is better maar het kan ook té groot worden. En houd rekening met hd ready of full hd want als je op 1,5 meter zit merk je het wel of je een 42" hd ready of een full hd hebt.
     
  10. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Perfect, bedankt voor alle antwoorden tot dus ver :)

    Dus even voor de zekerheid, HD ready (HD ready 1080P?) is waar ik naar op zoek moet gaan toch?

    En zijn er verder nog merken qua plasma's die beter zijn, bijv. Panasonic? Of zijn er evt. echte aanraders qua tv's in de prijsklasse rond de 800-900e?

    Ik heb voorheen nog helemaal niet naar plasma's gekeken, maar als ik het zo zie lijkt iedereen er toch wel heel lovend over. (En vandaar dus de vragen van deze tv-leek :+)
     
  11. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Op een grootte van 37" zul je het verschil tussen HD Ready (720P) en Full HD (1080P) niet echt merken maar als je op 1,5 meter zit en je wilt bijvoorbeeld een 42" dan merk je dit al veel meer.

    Full HD is dus 1080P --> betere beeldkwaliteit.

    Qua aanraders kan ik je niet echt helpen, want ik heb er niet zo heel veel verstand van (ben eigenlijk ook maar een leek :9). Maar met een budget van 800/900e zul je toch wel een nette full hd tv kunnen vinden. :) Sony heeft bijvoorbeeld ook hele nette Bravia tv's.

    Bij Panasonic hebben ze op 37" geen full hd plasma maar zoals al eerder gezegt boeit het niet zo heel veel bij 37".


    En nog even over plasma of lcd (led), heb je op je kamer veel verlichting of kan je het redelijk donker maken? Want een plasma heeft een glazenplaat en als je dus veel verlichting hebt kan dit vervelend reflecteren.
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2010
  12. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het erg donker maken dus dat is geen probleem. Mijn houdige oude tv heeft ook een glazen plaat dus hetzelfde problemen met het raam aan de zijkant van m'n kamer.

    Ik ga is even op onderzoek uit, ik kom wel weer voorbij als ik kandidaat gevonden heb :+

    Bedankt voor de hulp :)
     
  13. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je NU een tv wilt kopen zou ik voor de 42G10 gaan. Deze is voor rond de 900 euro te koop, geweldige F-HD plasma.

    Als je nog even geduld hebt zou ik wachten tot maart/april en zou ik de 42G20 (o.i.d.) kopen.
     
  14. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Plan was wel om deze maand nog een tv aan te schaffen, komende maand vrij dus daar moeten we even gebruik van maken ;) Ik ga er naar kijken, thanks!
     
  15. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    True... heb zelf een 32" hdready tv maar ik had van de week een beamer geleend en gebruikt.
    3meter diagonaal op de muur met 3-4 meter afstand en na een anderhalf uur merk je niet meer dat het zo groot is.
    Pas als je naar de wc gaat en weer terug komt denk je van shit 8)
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De 37X10 is hdready, maar ik vind m een mooier beeld geven dan een full hd lcd uit dezelfde prijsklasse. Dit zijn echt bijzonder fraaie tv's hoor en ook zeer geschikt voor dvd en digitale tv.

    HDready = minimaal 700 horizontale beeldlijnen
    HDready1080p = een reso van 1920x1080 of hoger

    Dingen als zwartweergave, werkelijk contrast en snelle beelden goed weergeven zijn belangrijker dan 1080p. No way dat ik mn PX inruil voor een full hd lcd.

    Ga je het scherm echter ook heel veel gebruiken als pc monitor, dan zou een lcd handiger zijn.

    Let wel: de verschillen in lcd en plasma zijn behoorlijk en dit soort dingen zijn heel persoonlijk dus ga zelf maar s goed testen. Het gaat er namelijk wel om wat jij zelf mooi vindt.
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2010
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Weet iemand toevallig nog een goede 42 inch full hd tv te koop staan (nieuw dus) voor weinig pegels? Want anders bestel ik de LG42LH4000 of de LG 32LF7300. Die kosten allebei zo rond de 600 euro.
     
  18. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Een Samsung 32B450 of 37B550 doet echt niet onder voor een Panasonic 37X10 in beeldkwaliteit.
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Laatst bewerkt: 18 jan 2010
  20. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja kerel volgens mij had ik er zelfs een post over gemaakt. Kuro techniek zonder phosphor lag betekent dat ik een nieuwe tv ga kopen. Het enige wat ik wel jammer vind is dat Panasonic PWN noise niet ook heeft uitgeroeid zoals Samsung met zijn C7000/8000 series en dat 3D alleen maar ondersteund wordt op echte 3D bronnen dus niet pseudo 3D zoals Samsung doet met 2D bronnen. Persoonlijk vind ik de geborsteld staal look ook mooier maarja we kunnen niet alles hebben. Kuro tech zonder phosphor lag daar trek ik liever mijn portomonnee voor en dat waarschijnlijk volgende maand al :thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina