1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De MM (Hengelo) verkocht vorige week een 32" FullHD voor € 388 ;)

    Je moet gewoon een paar winkels afgaan want een 32" FullHD onder de € 500 is wel te koop.
    Je moet wel rekening mee houden dat dit vaak lowbudget modellen zijn.
    Een tv zonder veel poespas !

    De 32" FullHD had maar 2 HDMI-poorten ( 1x achterop en 1x zijkant ) , geen DVB-t enof DVB-C tuner.
    Geen 1080p ondersteuning via Component en VGA.
     
  2. BydoR

    BydoR XBL gamertag: knackebrod

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar aangezien ik geen HDMI-out heb op m'n xbox, lijkt me een tv die 1080p ondersteunt via component of VGA wel handig, niet? Of is het sowieso met de xbox beter om op 720p te gamen?
     
  3. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, voor het beste beeld moet je altijd met de hoogst mogelijke resolutie spelen, dus 1080p in plaats van 720p. 1080i en 720p is weer een ander verhaal.
     
  4. BydoR

    BydoR XBL gamertag: knackebrod

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kwam deze net per ongeluk tegen op zoek naar wat anders op bol.com
    Is het iets?

    http://www.bol.com/nl/p/elektronica.../9000000006749126/index.html#product_overview

    Lijkt me een prima tv voor de prijs. Alleen is niet echt te vinden of deze 1080p via component/VGA kan weergeven.
    EDIT: Oké, mijn oog is nu toch gevallen op de bijna niets duurdere Samsung LE32B550, waarvan op internet een hoop positiefs te vinden is.
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2009
  5. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat is precies het verschil tussen de LE32B550 en de LE32B530??

    Mijn 360 heeft geen HDMI, kan ik hem op één van deze tv's wel aansluiten op 1080p??
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De B530 is volgens mij een geimporteerd model en wordt officieel niet door Samsung Nederland op de markt gebracht.

    Samsung en Sony zijn volgens mij de enige merken die 1080p via Component ondersteunen.
     
  7. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke, dus dat komt wel goed dan in ieder geval...

    Voor de rest weinig verschil tussen de B530 en de (ietsjes duurdere) B550?
     
  8. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom ondersteunen zo veel merken eigenlijk geen 1080p via Component. Ik voel me eigenlijk best wel genaaid door dat.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De LE32B530 (3x HDMI) = € 429
    De LE32B550 (4x HDMI) = €555

    Het aantal HDMI-poorten is helemaal niet belangrijk.
    Mijn Bravia heeft er maar 2 en ik met met 4 apparaten nog steeds 1 HDMI-poort over :cool:.
    Mijn PS3 , Xbox360 , Cisco en Blu-ray speler zijn aangesloten op mijn Onkyo 606 en van de Onkyo loopt er maar 1 HDMI-kabel naar de Bravia.

    Volgens de HDready 1080p norm hoeft een lcd/plasma geen 1080p meer te ondersteunen via Component.
    In de norm wordt alleen nog maar gesproken over een digitaal 1080p signaal.
     
  10. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan wordt het dus de LE32B530... Fftjes wat geld sparen en over een maandje kopen :)
     
  11. BydoR

    BydoR XBL gamertag: knackebrod

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    De B550 heeft ook een hoger contrastratio 1:70.000 en wat dure namen zoals DNIe+ wat de Bravia van Samsung moet voorstellen. Theoretisch zou dit een beter beeld moeten geven, maar ik weet niet of het in de praktijk eruit komt.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Laat je niet gek maken door getallen zoals 1:70.000 , die niet niet de normale contrast maar de dymanische contrast.

    DNIe+ is niet anders dan de naam van de Beeld Engine van Samsung.
    Bij Sony noemen ze het Bravia Engine en bij Philips noemen ze het weer Pixel Plus.
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hoe kan dat dan? Te weinig bandbreedte ofzo?


    Net wat Melbuuln zegt, het is gewoon marketing pietpraat en totaal onrealistisch.
    De tv dimt de backlight bij donkere scènes maar je mag 1 keer raden wat dit doet met de details en de kleuren van het hele beeld.

    Bovendien wordt contrast gemeten op een manier die totaal onzinnig is en niets toevoegt aan de beeldkwaliteit.
    Ze meten eerst de lichtsterkte van de tv op een volledig wit beeld met alle opties (helderheid, contrast) op volle 100% zodat je een lasbril nodig hebt om er naar te kijken.

    Daarna wordt een zo donker mogelijk beeld gefabriceerd met alle opties op heel donker en het verschil is het contrast.

    Wanneer is contrast belangrijk voor de beeldkwaliteit? Dat is wanneer de tv goed is in het weergeven van zwart terwijl een ander deel van het beeld veel lichtere objecten bevat.
    Het zou veel beter zijn als fabrikanten verplicht zouden zijn om het Ansi contrast te melden. Hierbij worden donkere en lichte vierkante vlakken in 1 beeld door de tv getoond (zoiets als een schaakbord) en het verschil tussen de zwarte en witte vlakken is het daadwerkelijke contrast wat de tv kan weergeven.

    Het contrast van een plasma met 40.000:1 is veel en veel hoger dan een dynamisch van 70.000:1, maar de consument weet dit niet en denkt: hé die is 70.000:1
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2009
  14. Michel V

    Michel V Xbox 360:)

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    ik heb sinds vrijdag digitenne om uit te proberen, alleen ik zit in het gebied wat nog niet 100% gedekt is maar ik krijg deze week een buitenantenne.
    Nu is de vraag heeft iemand hier ervaring mee dat de je meer zenders ontvangt (ik heb er 17 van de 23 ) en dat het signaal beter is dan met een binnenantenne in een minder gedekt gebied?

    Groetjes michel
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2009
  15. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Is per locatie verschillend, zelfs de plek waar je hem ophangt schijnt uit te maken. Ik ken mensen die beneden interactieve tv hebben, dat gaat via een internetkabal, en boven hebben ze gewoon digitenne. Dit omdat ze met de gewone en de buitenantenne op de begane grond niet genoeg ontvangst hebben, en boven is alles prima. Ik heb ook digitenne op m'n kamer, op de 1e verdieping dus, en dat werkt prima met een binnenantenne, maar ik zit ook gewoon in het dekkingsgebied. Misschien heb je er wat aan ;)
     
  16. Michel V

    Michel V Xbox 360:)

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik krijg waarschijnllijk interactieve tv op mijn kamer, en dan op mijn zus d'r kamer en beneden in de woonkamer digitenne, op zolder is het ontvangst 99 procent
     
  17. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 1 sep 2009
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Jammer dat het een plasma is.. en dat ik geen geld heb :+
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Waarom wil je geen plasma?
     
  20. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij houdt niet van hele goede beeldkwaliteit neem ik aan :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina