1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    In jou ogen misschien niet, maar ik zag toch echt duidelijk verschil. Enkele tv's stonden toevallig in de buurt van elkaar bij de MM in Breda. Toch valt het me op dat het beeld zo hard is. Ook al heb ik met de instellingen gespeeld.

    Ik hou er gewoon totaal niet van, ieder zijn eigen smaak natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2010
  2. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dus jij beoordeeld een tv op basis van zijn prestaties in de winkel?
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Welke TV zouden jullie kopen kijkend naar deze pagina?

    http://www.kieskeurig.nl/productver...0A&product[]=12A60E4E2F88C762C125757600546B16

    Er vanuit gaande dat ik mijn tv bij 'PlatteTVDiscounter' koop. Dus voor de LG 42LF7300 619 euro en voor de LG 42LH4000 644 euro.

    Dit zijn de verschillen van de LG 42LH4000 t.o.v. de LG 42LF7300:

    - Hij is iets dunner (dat maakt dan niet zoveel uit eigenlijk)
    - 80.000 : 1 dynamisch contrast t.o.v. 50.000 : 1
    - 3 ms responsetijd t.o.v. 5 ms
    - 3 HDMI poorten t.o.v. 4
    - geen S-Video aansluiting (maakt me geen ruk uit eigenlijk)
    - 210 Watt t.o.v. 220 Watt (maakt mij niet zoveel uit aangezien ik de rekening niet betaal, maar mijn pa en ma misschien wel, ik weet niet hoeveel 10 watt scheelt)
    - 18,9 Kg t.o.v. 22,4 Kg
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2010
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik zou beide toestellen gaan testen, want in de specs zit nauwelijks verschil en je weet dat specs soweiso weinig zegt.
     
  5. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope, niet echt. Maar ik wilde toch proberen of ik een goed beeld uit die LCD kon krijgen.

    Alle instellingen onderhand wel gehad en ze stonden met zen 2en op 1 blurayspeler die eronder stond. Je zag de kabels lopen namelijk, was echt een slechte tv-stand wat dat betreft. Zat erg veel ruimte tussen de verschillende wanden.

    Maargoed, ik had dus beide beelden wat lopen stoeien en in de winkel zien juist de LCD's er vaak beter uit. De plasma was wat donkerder, maar dit komt uiteraard door het vele omgevingslicht. De LCD was niet lelijk maar het kunstmatige plaatje kwam echt niet in de buurt van de plasma. Zelf ongeveer een half uur bijgestaan. Moest wachten omdat mijn vriendin bij de telefoons aan het zoeken was _O_
     
  6. Marcozzz

    Marcozzz Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    M'n ouders zijn van plan het hele systeem beneden (TV + audio) te vernieuwen, dus ik vroeg me af of jullie misschien goede suggesties hebben :). We gaan van een oud JVC Plasmascherm + JVC Home Cinema Set (vooral die laatste was echt enorm bagger) naar iets nieuws, verder zal er niet gegamed worden op de tv, maar wel dvd's gekeken en alles. Qua prijs hebben ze nog niet echt een budget, maar ze willen wel graag iets goeds (maar niet te duur hoor ;)). Verder mogen er geen snoeren naar de 'verre' boxjes lopen, dus ik zat misschien te denken aan zo'n Bose 3-2-1 set of misschien iets zonder draad ofzo?

    Zelf heb ik verder nog niet geresearched, maar hopelijk kunnen jullie me even in de goede richting wijzen!


    Alvast bedankt in ieder geval :thumbs:.
     
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Was op zich ook aan het kijken naar die 3-2-1 technologie van Bose, iets draadloos zou trouwens ook m'n voorkeur wegdragen maar daar ga je vrees ik gewoon vanaf moeten stappen want of de kwaliteit is (prijs/kwaliteit) niet goed of zelfs slecht te noemen (in vgl. met kabelalternatief), of je hebt wel problemen met de verbinding (tenminste als je verschillende stations met boxen wil door het huis, is misschien anders voor een home cinema set) en gewoon het aanbod is dan erg beperkt.
     
  8. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn enige conclusie kan dan zijn dat jij het beeld niet goed heb ingesteld want met een juiste calibratie zijn de B450 en B550 de betere tv's. Het enige waar de X10 beter op is omdat het een Plasma betreft is kijkhoek en motion resolution. Op alle andere punten (zwartwaarde, contrast, greyscale, shadow detail, colour points) zijn de Samsung's beter voornamelijk door het gebrek aan dynamic dimming.
     
  9. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    wie weet waar ik deze kabel kan kopen? http://http://www.computerplug.com/img/thumbs/accessories/C-L970135_TN.jpg

    graag met links :D

    /Mod Je hebt dit net ook al in een andere thread geplaatst. Ik heb net ook al een edit geplaatst in één van je (triple) posts en de volgende keer zal een waarschuwing het gevolg zijn. Het is niet nodig om het hele forum onder te spammen met deze vragen en dit om de zoveel minuten. Het forum is er voor iedereen en staat niet alleen in dienst van jou, houdt hier even rekening mee bitte - Cookie
     
  10. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Bose 321 is leuk, maar ook schreeuwend duur. Denk dat je je geld wel beter kan besteden ;)
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit kabel kom ik maar heel zelden tegen in de winkel.
    De kabels hebben bijna altijd een tulp-stekker ipv een cinch-stekker.

    Je moet gewoon de tulp-stekker uitvoering kopen samen met een een cinch-verlengstukje.
     
  12. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er recent zo eentje gekocht in de electro zaak waar ik weekendwerk doe. Zoiets zal je maximum 5 euro kosten. Mij kostte het 3 euro. Ik zou zeggen, probeer gewoon een paar electrozaken :).
     
  13. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben blij dat je er zelf nog in gelooft :thumbs:

    @ Hierboven
    Die kabel is idd wel te koop maar je moet ff zoeken.

    Probeer anders www.allekabels.nl
     
  14. acisiz

    acisiz Active Member

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb ff blu raytje gehaald voor me ps3 maar wanneer ik hem afspeel heb ik zwarte randen onder en boven gewoon

    me tv is gewoon fullhd

    wtf?
     
  15. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    FullHD betekent niet dat elke film afspeelt zonder zwarte balken.
    Het hangt ook af van de aspect ratio van de film zelf. En ik weet zo ff niet meer wat voor instellingen je allemaal kunt instellen op de ps3 en of daar nog wat tussenzit.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2010
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Bij bijna alle blu-rays zal je zwarte balken boven en onder hebben en dat komt omdat bioscoopfilms een andere breedbeeldverhouding hebben dan een hdtv, namelijk 21-9 tegenover 16-9 van je tv.

    Dit staat altijd achterop het hoesje, alleen zie je dan vaak 2.35:1 of 2.2:1, 2.4:1 etc etc.

    Je moet die balken ook niet proberen uit te zoomen, want dat kost je beeldkwaliteit en er verdwijnt een deel van de film buiten beeld!
     
  17. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Sja een betere zwartwaarde (0,04cd/m2 tegen 0,05cd/m2) met een hogere helderheid zonder dynamic dimming dus hoger ANSI contrast en volledige controle over de greyscale, gamma en colour points maarja wat maakt nou uit he? Dit is niet negatief over plasma maar we vergelijken het best mogelijke lcd paneel te koop tegen een budget Panasonic tv die niet mee kan komen met zijn duurdere neo pdp broeders.
     
  18. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik ben een TV-jacht geweest en ik heb een aankoop kunnen maken, in eerste instantie ging ik op pad om te kijken voor de 42x10 maar, voor zover kijken in een winkel echt een definitief antwoord is kon ik (naast afraden van de verkopers in verschillende winkels) er toch niet helemaal van overtuigd raken.

    Ik ben uiteindelijk gevallen voor de Philips 32PFL9604, heel stukje kleiner wel maar de reviews waren lovend en ook in de winkel zag het er erg goed uit. En ambilight heeft me toch over de streep getrokken. Een deal kunnen maken voor 878,- wat me kijkend naar de prijzen op internet me heel schappelijk leek.

    Nu een weekje wachten en dan eens echt testen of het een goede keus was, ik heb er wel vertrouwen in maar we zullen zien :+
     
  19. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Heb gister een Samsung le46b650 besteld.

    46 inch full hd, 100hz, internet@tv. De oude 42" was aan vervanging toe. Mooie tv toch wel he? :)

    [​IMG]
     
  20. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja hoor een zeer mooie tv. Welke model heb je? Dit kan je aan de zijkant van de tv zien staan dus bijvoorbeel AA01, SQ01 etc.

    Een persoonlijk tip mbt die 100Hz functie. Als je niet van versneld beeld houdt maar wel minder ghosting (meer lijnen motion resolution) wil zet dan 100Hz op user mode met anti blur op 7 en anti judder op 0.

    Veel plezier met je tv.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina