1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het verschil tussen 32 en 42 inch is fors. Ik durf te wedden dat je binnen enkele maanden al spijt zal hebben dat je geen grotere hebt gekocht.
    32 inch is gewoon klein voor een tv.

    Heb je bij t kijken in de winkel de beeldinstellingen aangepast? Die staan namelijk altijd op het verschrikkelijke Dynamisch.
    Dat testen had je in de winkel moeten doen (zelf dvd's/games/xbox meenemen), want thuis is t te laat ;)

    Veel plezier met je tv.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2010
  2. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    De grootte denk ik dat ik niet zo over in zal zitten, het was in eerste instantie ook de bedoeling om voor 32" te gaan (ivm met redelijk kleine kijkafstand) of evt 37". 42 kwam meer ter sprake vanwege plasma, en ik twijfelde al heel erg of ik het niet te groot zou gaan vinden. 32" is hoe dan ook al een stap groter dan mijn huidige unit. (zo mag ik 'm wel noemen denk ik, een oude sony trinitron beeldbuis :D)

    We zullen zien of ik er spijt van ga krijgen, en mocht het zo zijn heb ik weer een excuus om een nieuwe tv te kopen zullen we maar denken :9

    Ik heb de instellingen niet aangepast, maar dit is vooral omdat zelf te weinig verstand er van heb om te zien wat wel de juist instellingen zouden zijn. Daarnaast telde het ook wel voor me mee dat ik in elke zaak eigenlijk werd afgeraden om nog voor plasma te gaan. (tenzij ik voor Pioneer zou zijn gegaan, maar daar hing ook wel even een ander prijskaartje aan :+)

    Testen heb ik wel al gedaan op de oudere versie, de 8404, nou is het natuurlijk een andere serie tv's maar aangezien degene die ik heb gekocht een nieuwere/betere versie van die tv was, had ik het idee dat dat wel in orde zou zijn.

    En bedankt, gaat vast lukken! :)
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Nou nou, dat valt ook wel mee hoor 8)
    Het ligt heel erg aan hoeveel ruimte je hebt en hoeveel je daarvan voor je TV wil gebruiken. 32" is dan misschien aan de kleine kant vergeleken met wat je tegenwoordig kan krijgen, maar je stelling dat 32" klein is ben ik het simpelweg niet mee eens. Ik heb zelf ook al ruim een jaar een 32" tv op m'n kamer staan, en zelfs vanuit mijn bed (ongeveer 3 meter er van af) denk ik nog steeds vaak, goh wat heb ik toch een heerlijk formaat TV. Ik zou ook niet snel een grotere kopen, en als ik dat wel doe zou ie 37" worden en niet groter. Groter vind ik echt niet nodig en dat lijkt ook nergens naar op mijn kamer.
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Nou ben ik natuurlijk een echte fan van plasma, maar wat bezielt zo'n verkoper om zoiets doms te zeggen? (waarschijnlijk is zijn winstmarge groter op andere toestellen).

    Ik alle reviews komen plasma bijzonder goed uit tests. Misschien dat de verkoper denkt dat plasma gaat verdwijnen (lcd gaat ook verdwijnen), maar ik zie die logica niet: de plasma's die ik nu in bezit heb geven een geweldig beeld. Als er morgen een verbod zou komen op verkoop, dan heb ik toch nog steeds voor jarenlang een prachtbeeld?

    Heb t al gezegd: mijn 42PX80 kostte vorig jaar maar €700 en heb n paar weken geleden een maat meegeholpen met t kopen van n 37X10 en die was maar €508! In de winkel zag je niets bijzonders, maar thuis aangekomen viel hij bijna van zn stoel door t mooie beeld.


    Het gaat er echter om wat jij zelf mooi vindt.
    Laat ff weten hoe je t beeld en de ambilight vindt! Vragen over aansluitingen kan je altijd posten natuurlijk ;)
     
  5. Marcozzz

    Marcozzz Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik ga jullie toch wat meer criteria geven, zodat jullie me beter kunnen helpen. Ik zoek een compleet systeem dat aan de volgende eisen kan voldoen:

    Voor te TV:
    - Een aardig grote, we zitten er tussen de 2 en 4 meter vanaf gok ik (boven de 40 inch dus?)
    - Full HD denk ik, en ook daarbinnen goede kwaliteit
    - LCD met LED Backlight en Ambilight hebben m'n interesse, maar mag ook iets anders zijn
    EDIT: Nu lees ik weer dat van plasma naar LCD het verschil wel erg merkbaar is, dus misschien houden we het liever bij plasma dan?
    - Voldoende in-en uitgangen voor als we met de tijd nog eens iets aanpassen

    Voor de Boxjes e.d.:

    - Hooguit draden dichtbij de receiver! Dus of draadloze boxjes, of gewoon minder zoals:
    http://www.kieskeurig.nl/home_cinema_systeem/onkyo/ls-v501/reviews/315197/ of
    http://www.kieskeurig.nl/home_cinema_systeem/lg/ht462dz/269631/
    - Goed geluid en alles uiteraard, maar gebruiksvriendelijkheid vind ik ook best belangrijk

    Verder:

    - Ook zou het enorm handig zijn als ik op de home cinema set of op de tv mijn externe harde schijf aan zou kunnen sluiten om bijvoorbeeld films te kijken. Dus USB-aansluiting zéér gewenst!
    - Het budget mag 3000 à 4000 euro bedragen, maar dan moet het wel gewoon een super systeem zijn.
    - Bijpassende DVD-Speler ook gezocht!


    Ik hoop dat jullie kunnen aangeven in welke richting ik moet kijken en eventueel suggesties kunnen doen :D.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2010
  6. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie luistert er uberhaupt ook naar die dozenschuivers.

    De ene plasma is natuurlijk niet de andere he. Om maar even een voorbeeld te geven aan de hand van jouw plasma tv's. Jouw krp600m heeft een zwartwaarde van 0,003cd/m2 terwijl je 42px80 slechts 0,07cd/m2 haalt dat bij een helderheid van ongeveer 150cd/m2 bij de krp600m tegen ongeveer 100cd/m2 van de 42px80. Hierdoor haalt de Pioneer een contrast van ongeveer 50000:1 terwijl de Panasonic slechts ongeveer 1450:1 haalt. De Pioneer heeft een referentie greyscale, colour points, 2,2 gamma dit terwijl de Panasonic last heeft van overgesatureerde kleuren, black crush en slechte gamma waarde. Beide plasma tv's met een gigantisch verschil in kwaliteit. Zo'n zelfde fenomeen is bij lcd's ook waar te nemen.

    Sja wat was er gebeurd als hij een Pioneer had gekocht?
     
  7. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Is dit een goed moment om een nieuwe tv te kopen? Of is het slim om nog te wachten om een of andere reden? Ik wil een 42" inch (iig een stuk groter dan nu) full hd lcd kopen. Ik heb nu een 32" hd ready lcd.
     
  8. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zie nu tv's voor 400-500 euro die ik anderhalf jaar terug voor het dubbele zag.
     
  9. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Wacht nog een paar maanden voor de nieuwe modellen dan heb je ook meteen meer geld kunnen sparen.
     
  10. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Help!!

    Ik lees op internet dat de Samsung LE B650 serie last heeft van input lag bij gaming. Weet iemand hoe dit verder zit? Ga je dit direct merken? Op een oudere 37" LG full HD en een 42" nooit last van gehad.
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan ben ik benieuwd hoe de LCD een hoger ANSI contrast kan halen.

    Als je een zwart vlak hebt naast een wit vlak, dan kan de backlight toch niet schijnen en dimmen tegelijk? Het zwart zal toch altidj lichter zijn? Of het wit iets donkerder? Of werkt hij met meerdere backlights?
     
  12. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik heb eens rond gekeken op internet en het schijnt dat wanneer je de game mode aan zet, dat dit opgelost is. Heeft iemand hier ervaring mee?
     
  13. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb deze tv nog nooit zelf gezien en kan je dus niet vertellen of dit jouw probleem oplost. Wat ik wel weet, is dat de gamemode vaak belabberd is en het er niet uitziet. Ik weet niet eens of mijn eigen tv zo een mode heeft maar wat ik bij bekenden heb gezien, vond ik niet overtuigend. Je eigen instellingen zijn dan meestal beter.
     
  14. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben je serieus? Ik zeg specifiek geen dynamic dimming en spreek duidelijk over zwartwaarde met witwaarde tegelijk net zoals bij een ANSI patern van 4x4 of 8x8 van zwarte en witte vlakken. Die zwartwaarde van 0,04cd/m2 wordt gehaald bij een witwaarde van ongeveer 120cd/m2. De zwartwaarde ligt lager en de witwaarde hoger dus een hoger ANSI contrast, ongeveer 3000:1
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2010
  15. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik snap wat het ANSI contrast is. Ik vraag hoe de tv het voor elkaar krijgt.

    Hij werkt met 1 backlight? Zonder LED als ik het goed zie.

    De lamp schijnt dus om het wit weer te geven, maar hoe kan het zwart dan zo donker zijn? Of werkt de tv met meer backlights?
     
  16. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee het is inderdaad 1 lamp maar net bij plasma's hebben lcd's lichtfilters om lichtlekken te compenseren. Bij een relatief lage witwaarde van 120cd/m2 kan het lichtfilter de lichtlekken door de dichtgedraaide rgb kristallen zoveel mogelijk uitsluiten.
     
  17. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag wat proberen te doen .

    Ik had een hmdi splitter gekocht ,omdat ik 2 xboxen heb en die staan bij mn pc aangesloten , Heb een 26 inch scherm met maar 1 hdmi ingang , dus ik dacht even een splittertje te kopen.Nou werkt het opzich wel ,MAAR , ik heb ze allebei ook optisch aangesloten op me Logitech setje.Waarvan 1 xbox netjes via zo'n adapter.En de andere Xbox heb ik ook via hdmi alleen dan zonder officele adapter,maar met zo'n av kabel waarvan ik die hoesje heb afgepikt zoals vele wel weten dat kan.

    nou is de grap dus , als ik ze allebei opstart de 360's.Dan kan ik gewoon netjes switchen ,alleen elke keer als ik probeer terug te switchen naar degene met de "niet" Officele Kabel/adapter dan start die xbox automatisch weer opnieuw op.Daar heb je dus helemaal niks aan !

    Het lag ook aan die kabel/adapter ,want als ik die eruit haalde dan ie er geen last van.

    Ik ga nou proberen zo'n losse adapter proberen te bestellen maar
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb begrepen dat je dan nog wel het zwarte kabeltje van de gestripte oude kabel moet doorknippen.

    Zie hier:

    http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2823140&postcount=28

    Als je dat niet doet dan blijft de xbox opstarten.


    Ik heb zelf geen ervaring, maar het is bekend dat de game-mode dit tegengaat of het aansluiten via vga.
    Hier staat het vermeld in de test.
    http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/Calibration.htm
    Input lag (rel. to Samsung F96) 17-33ms in [Game Mode] or over VGA; 85-100ms otherwise
    http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/Picture-Quality.htm


    HD Console Gaming (Sony PS:cool:
    The Samsung LE40B650's impressive video processing comes at a price unfortunately, and it's not good news for avid gamers. We measured the input lag on the LE40B650 to be around 84ms to 100ms slower than our resident Samsung F96 LED-backlit LCD TV (which had [Game Mode] enabled), which is almost as bad as the Philips 37PFL9632D (the worst in our database of reviewed HDTVs). Rock Band was basically unplayable unless we compensated for the input lag via the in-game calibration menu
    .


    Fortunately, we could reduce the input lag on the Samsung LE40B650 to between 17ms and 34ms either by engaging [Game Mode] or using VGA connection (not a feasible option for the PS3, we know). While this amount of input lag is still higher than recent offerings from Sony and Sharp, whether or not you will be affected depends on your individual sensitivity, and the reflexes demanded by the particular game.


    De Pioneer kan hij niet betalen, maar voor €500 heeft hij nu wel een goede tv die goed is in zowel SD, HD alsook gaming.

    http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/Calibration/
    De PX80 heeft een zwartweergave van 0,05 cd/m2 en dat is precies hetzelfde als jouw A656
    http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Calibration.htm
    Believe it or not, calibrated black level on the Samsung LE40A656 was exactly the same as that measured on the Sony W4000, i.e. an excellent 0.05 cd/m2.


    Ben benieuwd wat die 3d plasma's gaan kosten, maar ik ben bang dat die 50inch Pana gerust €3000 gaan worden.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2010
  19. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Kijk, dat is goed om te horen :thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina