1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    ben gisteren bij MM geweest en de samsung is daar 600 eurries duurder dus lijkt me wel een goed idee je hebt dezelfde garantie voorwaarden natuurlijk.
     
  2. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet je een aparte module kopen waar de smartcard ingaat, die kan je in je tv in de ci slot doen. Ik weet alleen niet hoe het met de antenne gaat.
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik lees de laatste tijd wel èrg veel over de komst van 3d schermen. Bijna iedere dag kondigt een fabrikant de lancering van zo'n scherm aan.

    Binnen 1 week, ik bedoel maar:
    http://www.engadgethd.com/2009/09/04/video-philips-3rd-gen-aurea-egg-remote-gets-put-through-the/
    http://www.engadgethd.com/2009/09/03/lg-w63-enters-gaming-monitor-arena-claims-to-be-the-best/
    http://www.engadgethd.com/2009/09/03/philips-56-inch-21-9-3d-tvs-futures-so-bright-we-had-to-wear/
    http://www.engadgethd.com/2009/09/02/video-sony-confirms-its-bringing-home-3d-starting-in-2010/


    Is er hier iemand die zoiets al in het echt heeft mogen aanschouwen? Ben benieuwd wat de ervaringen zijn, vooral ook met gamen.
     
  4. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat 3D gaat nooit werken zoals het nu is. Welke malloot gaat elke keer zo'n brilletje opzetten als hij even TV wilt kijken? En sowieso is het niet iets wat je constant wilt zien, maar gewoon eens in de 15 minuten als je een film kijkt, ofzo.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn weer 2 verschillende systemen.

    Philips gebruikte een techniek waarbij geen speciaal brilletje nodig is om driedimensionale beelden te bekijken. Bij de nieuwe televisies van Sony zijn de brilletjes nog wel noodzakelijk.

    Mijn voorkeur gaat uit naar Philips , maar als Sony de techniek (met bril) gaat combineren met hun PS3 dan ben je verplicht om een Sony in huis te halen.
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221

    Op de IBC beurs van vorig jaar ( is nu ook weer ) waren er een paar te zien. Daar leek het een beetje op dat effect wat je had bij flippo's met ribbeltjes. Je moet er echt goed voorzitten om het optimale 3d effect te behalen. Maar wat ik zag was best indrukwekkend!

    De IBC @ RAI is sowieso wel een aanrader als je o.a. in televisie technieken interesse hebt. Er is een "Big screen" waar 3d films en films in ultra hd (2K/4K) getoond worden.

    http://www.ibc.org/page.cfm/action=Archive/ArchiveID=3/EntryID=42
    http://www.ibc.org/page.cfm/action=Archive/ArchiveID=4/EntryID=43
     
  7. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik ga aanstaande vrijdag naar de IBC, had me nog optijd kunnen aan melden zodat de entree gratis is :D
    Ben wel benieuwd naar 2K/4K, heb er al zo lang over gehoord maar nog nooit mee mogen werken/zien :mad:
    en de 3d tv's uiteraard!
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2009
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja ik werd ook weer overspoeld met uitnodigingen. Als je eenmaal daar je pasje hebt laten scannen krijg je elk jaar dikke spam 8)
     
  9. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    jeuj ik ben een fan van spam.........:9
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik weet het en daarom verbaasde me het dat Philips een paar maanden geleden de stekker uit het project had getrokken. Ik heb dat persbericht hier nog gelinkt toen.

    Ik ben er ook nog niet uit of ik dit überhaubt wel wil. Misschien is het leuk met games maar met films lijkt het me niks.

    Maar wat doet het brilletje met de kleuren en de zwartweergave? Hoe goed blijft de beeldkwaliteit bij 2D? Is de resolutie wel 1080p bij 3d?
    Hoe sterk moet je processor wel zijn als je dit via je pc wilt draaien?
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2009
  11. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik geloof dat het allemaal over de videokaart gaat. Nvidia heeft daar namelijk een speciale kaart voor gemaakt, die ook vaak gebundled met een beeldscherm, en de andere benodigdheden verkocht wordt.
     
  12. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat met een brilletje gaat nooit werken. Eerder of later zal er wel gwn 1 techniek standard worden. Net zoals HD-DVD vs BluRay.

    Het verbaast me hoe lang het heeft geduurd voor dat 3D zn doorbraak maakt. Ik heb 10 jaar geleden al een 3D film gezien in Disneyland dacht ik.
     
  13. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of je een tv met hdmi kan aansluiten op een Harman Kardon cinema set zonder hdmi aansluiting? wat voor aansluiting is hiervoor het beste?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn een aantal mogelijkheden.

    1. HDMI (die heb je dus niet).
    2. Optisch ( sommige tv's hebben een optische uitgang ).
    3. Cinch ( Tulp stekkers tussen tv en HCS ).
    4. Scart-adapter ( Tulp stekkers tussen tv en HCS ).
    5. Koptelefoon ( Heeft niet mijn voorkeur omdat je de ingang van de versterker gemakkelijk kan opblazen).

    HCS= Home Cinema Set ;)
     
  15. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    maar heb je dan een kabel HDMI naar tulp bestaat dat?
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan zal je wel gebruik moeten maken van een converter , die het digitaal signaal van de HDMI omzet naar een Analoog signaal voor de Tulp.

    Ben een HDMI>Tulp converter nog niet tegen gekomen.
     
  17. Nickaliciouz

    Nickaliciouz Ook op PSN!

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een HDtv namelijk de Samsung Syncmaster T260HD! Maar mijn vraag is hoe zijn kaart heet die je erin kan doen voor digittenne?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt 2 dingen nodig.
    1. Cam Module.
    2. Smartcard ( verkrijgbaar bij de Primafoon ).

    De prijs van een Cam Module ligt rond de € 80
    [​IMG]
     
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Terwijl de gewone decoder gratis is, ik ben dus ook maar gewoon voor een normale decoder gegaan. Volgens mij heb ik Ferry ook al eens zien zeggen dat dat beter was als zo'n ingebouwd ding, ik zou niet weten waarom eigenlijk.
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Philips heeft trouwens aangekondigd om toch weer in het 3d gebeuren te stappen. Vreemd, aangezien ze enkele weken geleden de stekker uit het project trokken |:-

    Over je opmerking: de verwachting is dat binnen 5 jaar deze 3d zonder bril te zien is op schermen.

    Captain Eon (of EO) met Michael Jackson denk ik? Daar heb ik toen wel s over gelezen.

    Wat is precies je bedoeling? Het is meestal beter om je apparatuur direkt op je surround aan te sluiten ipv het vanuit je tv te doen. Bovendien: je zegt dat je surround geen hdmi input heeft. Let erop dat de hdmi van je tv alleen een hdmi INPUT is en je dus op deze manier niets naar de surround kan terug sturen!

    Zelfs al heeft je tv een optische uitgang, dan zal deze bijna altijd enkele stereo uitzenden! Alleen bij het kijken naar een tvzender via de ingebouwde hdtuner kunnen sommige hdtv's surround uitsturen bij bijvoorbeeld Discovery HD.

    Van welk apparaat wil je het geluid over de surround horen dan? Als je een decoder hebt voor digitale tv, sluit deze dan met een optische kabel aan op je surround.


    Decoder gratis? Bij wie is dat dan?

    Ik weet niet of ik heb gezegd of een ingebouwde HD tuner slechter is, maar een externe decoder kan je wel makkelijk je hdd recorder op aansluiten en je kunt de optical out naar je surround prikken.
    Ik zou niet weten hoe je kunt opnemen met een interne hd tuner in je tv.
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina