1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Persoonlijk zit ik er niet op te wachten en lijkt het me niks, maar ik kan er niet over oordelen omdat ik het nog nooit in het echt gezien hebt?

    Wel heb ik in mn jeugd (ik was een jaar of 12, denk ik), een test gezien op tv. Dit was een speciale uitzending op de Nederlandse tv (je hàd niet eens buitenlandse zenders, alleen Duitsland en BBC. Geen rtl, sbs6 etc etc).

    Hierbij zag je beelden van bijvoorbeeld een ladder en het leek inderdaad alsof die zo je huiskamer in komt glijden! Dit was natuurlijk met een brilletje, maar dus wel gewoon uit zo'n oude crt-bak. We hebben het over bijna 30 jaar geleden hè?!
     
  3. Nickaliciouz

    Nickaliciouz Ook op PSN!

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    3D gaming lijkt mij heel onoverzichtelijk, maargoed wie weet :)
     
  4. tigrau69

    tigrau69 DEVIL

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me juist super tof 3d gamen. je komt steeds dichter bij het virtual reality gebeuren.
    het zal denk ik zeker wel minimaal 5 jaar duren voordat we hiervan kunnen genieten.
    helemaal als je kijkt naar het energieverbruik, dat gaat hem niet worden.

    Call Of Duty 12: Modern Warfare3D spelen, granaten komen richting je kop. messen die gegooid worden zie je op je af komen.
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het kan met gamen inderdaad toch een mooie beleving worden, helemaal met shooters en racegames.

    Ik geloof echter niet dat ik zit te wachten op een film in 3d, maar misschien zit er helemaal naast ;)
     
  6. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    zo vandaag naar de IBC geweest en dus 3D tv met mijn eigen ogen mogen zien.

    Ik heb 2 versies gezien: de versie met bril en de versie zonder bril.

    Laat ik beginnen over degene met bril.
    je doet dat kreng(bril dus) op en ik ging naar de tv kijken met zo'n objectief mogelijk soort blik.
    toch werdt ik al wel snel gevat door deze techniek want hij was al best aardig uit gewerkt.
    We keken naar studio opnames van Keane en wow wat is dat gaaf zeg.
    het lijkt letterlijk alsof de tv gewoon een soort kijkdoos is waar je echt in kijkt waarbij je de muren duidelijk naar achter ziet lopen!
    het zag er echt goed uit en het detail was goed, enigste nadeel nog dat je een bril op hebt.

    Degene zonder bril:
    Tja.... begin maar met sleutelen! het werkt wel (een beetje) maar je moet kaarsrecht voor die tv zitten, mag niet bewegen want anders ziet het beeld er raar uit, je gaat scheel kijken en krijgt koppijn omdat je ogen niet weten wat ze moeten doen.
    ze hadden 4 verschillende modellen naast elkaar hangen van het minst erg naar de ergste.
    de minst erge was heel fijn om naar te kijken maar daar zag je het 3D effect (bijna) niet.
    het liep door tot de ergste waarbij er altijd zwarte lijnen schuin van onder naar boven liepen en je werdt er scheel van.

    Als ze de kracht uit 3D tv zonder bril kunnen halen zoals ze doen via dat brilletje dan geef ik 3D tv wel een kans als ze maar goed genoeg eraan werken.

    vragen?:9
     
  7. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Hoe ziet gewone content er uit, probeert ie dat ook om te zetten naar 3D of gaat ie dat gewoon normaal afspelen? Tenminste, ik ga er van uit dat er met speciale technieken opgenomen moet worden.
     
  8. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Hey,

    Ik heb een Samsung digitale TV decoder. Echter, heb ik nu geen ontvangst meer. Alleen Nickelodeon en de standaard ziggo zender werken nog?

    Gr Daan
     
  9. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Je zou kunnen kijken onder signaalonvangst, als die erg laag is dan zou het daar aan kunnen liggen.

    En...eh je bent je er wel van bewust dat het hele zenderaanbod dat je aan het begin hebt van ziggo, dat dat tijdelijk is en dat je er voor moet betalen als je die zenders verder wilt bekijken. In dat geval staat er iets van previewcode verlopen.
     
  10. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    ja, maar we hebben dit kastje al 3 jaar ofzo, en bijna nooit problemen gehad. en rtl zenders sbs en veronica werken ook allemaal niet
    hmm, signaal is verder goed... rond de 80/85%
     
  11. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    gewone content wordt ook 3D om gezet, echter zit hier minder diepte in als dat ze het met 3D camera's hebben op genomen.
    3D camera's zijn niet zo speciaal btw, het zijn gewoon 2x dezelfde camera's naast elkaar geschroefd met een kleine afwijking ieder naar links en rechts.
    Ik heb mezelf ook in 3D op tv gezien toen en hoe dichter je bij de camera's komt hoe meer je uit het beeld komt, wel erg grappig om te zien dat wel!
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Werkt Nederland 1 ook niet meer ?
    Nederland 1 kan je zelfs zonder smartcard bekijken !

    Heb je de zenders al een keer opnieuw geinstallerd ?
     
  13. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien hoort het hier niet thuis, maar toch.
    Wij hebben gewoon analoge tv in huis van cogas. Alleen we hebben hele slechte kwaliteit.
    Boven zie je allemaal sneeuw en beneden allemaal strepen op het scherm. Nu heb ik er al een versterker tussen gezet, maar dit heeft geen enkel effect.
    Komt dit slechte beeld door slecht aangesloten kabels of slecht ontvangst of misschien iets annders?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het probleem kan ook veroorzaakt worden door een slechte verbinding in de coax-stekker.

    Storingen kunnen ook worden veroorzaakt door
    1. Slechte tv-signaal die het huis binnenkomt ( Cogas of Ziggo bellen ).
    2. Oude coax-kabels.
    3. Een slecht werkende tv-splitter.

    [​IMG]
     
  15. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Jep Nederland 1 doet het wel, maar de rest niet?:mad:
     
  16. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    3. Die laatste zal het niet zijn. Want heb net een nieuwe versterker gekocht met 1 ingang en 2 uitgangen.
    2. De kabel naar boven is een nieuwe kabel en boven is het beeld het slechts
    1. Ik zal dan morgen even naar cogas
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Krijg geen Error melding in beeld ??

    De smartcard wordt eens in de zoveel tijd door Ziggo geupdate , als deze update niet goed wordt ontvangen door de decoder dan gaat het beeld automatisch op zwart.
    Had dat probleem namelijk bij een kennis.

    Je kan Ziggo bellen en vragen of ze je smartcard eens opnieuw willen updaten.

    Zit er op de versterker misschien ook een knopje waar je aan kunt draaien ( versterker lager of hoger zetten).
    Als de versterker te hoog staat dan krijgt je namelijk ook storingen in beeld.
     
  18. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, er zit geen knopje op.
    Het ligt gewoon aan cogas denk ik.
    Want met of zonder versterker, ik zie geen verschil.
     
  19. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Fout, wat je nodig hebt is de Conax Module van KPN die wordt geleverd met smartcard. Kost je 50 euro totaal.
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Da's gewoon een andere variant cam module. Dus niet echt fout ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina