1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt, zal hem gelijk even bestellen:thumbs:
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb laatst er eentje samen met een maat gehaald, omdat hij een 37 inch zocht voor niet te veel geld.
    Het is de Panasonic TH-37X10 geworden en opgehaald bij Plasmadiscounter in Naarden voor €508 incl. verwijderingsbijdrage.

    Zowel SD (digitale tv met scart) als HD (PS3 ) zien er geweldig uit!
     
  3. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Nice, nog maar 3 weken en dan ga ik hem ook halen. Kan niet wachten, speel nu op zo'n koelkast tvtje van 14'' (zit er maar 30 centimeter vanaf maar alsnog :+)
     
  4. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Deze bedoel je: http://www.plasma-discounter.nl/panasonic/panasonic-cat-2120_4275.htm ??
     
  5. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ja idd de P37X10.

    P staat voor plasma en L voor LCD.
     
  6. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Jammer dat die tv niet Full HD is... Wil best een Panasonic, zien er inderdaad toch wel erg goed uit namelijk! Maar wil wel Full HD op 37 inch :)

    Zoiets als deze dus
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2010
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb je ze wel s naast elkaar vergeleken, want waarom is full hd zo belangrijk voor je?

    De motion resolution van een full hd lcd ligt op ongeveer 300-600 beeldlijnen. De rest van de beeldlijnen worden niet correct weergegeven door ghosting/traagheid van lcd.
    De motion resolution van een hdready plasma ligt op 700.

    Laat op beide maar s dezelfde blu-ray afdraaien en als jij het verschil kan zien wat resolutie betreft op een 37 inch ben je sowieso een knappe vent ;)

    Wat ik bedoel te zeggen: ga nou s naar het beeld kijken en vooral naar content die jij veel gaat kijken. Het is waarschijnlijk dat dvd's en gewone digitale tv er op de hdready plasma's er mooier uitziet dan op de full hd lcd.
    Dat verschilt ook weer per tv overigens.

    Ik zeg niet dat je de full hd lcd niet moet kopen, maar je kunt beter niet zoveel naar specs kijken. Je kan beter de tv kopen met het mooiste beeld ipv de tv met de mooiste specs op het kaartje.
    Net als je gaat kijken naar full hd lcd's. Vergelijk verschillende merken met elkaar.

    Het is ook persoonlijk. Ik vind het beeld van mijn hdready plasma veel mooier dan een full hd lcd, maar er zijn mensen die dat anders zien. Overigens zijn dat niet de mensen die bij mij langs zijn geweest, want die zijn allemaal onder de indruk van het beeld en hebben vervolgens hun lcd de deur uitgedaan.

    Ben je van plan om het scherm veel te gebruiken voor internet icm je pc, dan kan je beter de lcd nemen.
     
  8. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    200Hz LCD's halen wel een motion resolution in benchmarks van 1080 beeldlijnen net zoals Panasonic G10/V10/Z11 plasma's. Toch moet je die benchmarks niet als feit nemen want Pioneer LXx090 en KRPx00A/M halen maar 900 beeldlijn in dezelfde benchmarks. Zoals je zelf al weet is de motion resolution bij Pioneers in echte beelden dus niet benchmarks toch vele malen beter.

    Nou sorrie maar ik zie toch echt een verschil in scherpte bij Blu-ray's/HD-DVD's tussen een 40" Full HD scherm en 42" HD ready plasma. De mensen die volgens eigen zeggen geen verschil zien hebben duidelijk geen 20/20 vision. Maarja reviewers zagen ook geen verschil tussen GTA IV op de PS3 vs de Xbox 360 terwijl deze behoorlijk groot is.

    Helemaal eens met het donker gedrukte gedeelte, het tweede gedeelte is afhankelijk van velen factoren (scaling van de TV, soort decoder/DVD speler, scaling door de decoder/DVD speler, aansluiting van de decoder/DVD speler) en een HD ready zal niet altijd beter presteren.

    Die specs slaan inderdaad helemaal nergens op, bij de huidige tv's kan je er in principe vanuit gaan dat goede LCD's en Plasma's elkaar praktisch niet ontlopen in zo'n beetje alle factoren (contrast, zwartwaarde, witwaarde, kleurdiepte, kleurechtheid, calibratie en aansluitmogelijkheden) en slechts in sommige factoren van elkaar onderscheiden (inkijkhoek en phosphor lag) tenzij je naar exotische modellen kijkt (Pioneer 8G/9G Plasma's, Sharp XS1E LED LCD's en Philips 9704H series).

    Van die Pioneer zou zeker moeten kloppen maar van die Panasonic is wel wat overdreven. Overigens op dit moment zou ik niemand aanraden een 2009 model Neo-PDP Panasonic Plasma te halen vanwege het onderstaande:

    http://tweakers.net/nieuws/65412/panasonic-geeft-toe-dat-zwartweergave-plasmas-kan-afnemen.html

    Hierdoor vervalt de unique selling point van de 2009 Panasonic Plasma modellen ten opzichten van de 2009 Samsung en LG modellen na 200 uur. Gewoon nog even wachten op de 2010 modellen.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2010
  9. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Maat van mij die heeft nu een nieuwe tv. Philips 46PFL9704H. Maar weet iemand hier de perfecte instellingen van?
     
  10. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    al de 2de keer dat je dit post, komt nooit een goed woord vanuit jou over panasonic, heb je een hekel aan het merk ofiets?

    verder lees je ook genoeg over de g10 g15 en v series die al meer dan 1000 uur hebben gedraaid, en nog niks lichter zijn geworden, nog precies het zelfde als dat ze net uit de doos kwamen.

    het hele jaar hoor je niks over de zwart waarde ofiets!, nu komt iemand met een test dat de zwart waarde wat lichter word, en opeens heeft de helft van de eigenaars dit ook hmm toch wel beeeetje raar hoor.

    zal best dat sommige of meerdere zelfs het hebben, maar er zijn ook genoeg die lezen wat en dan hebben hun het ook.

    zolang ik het bij mijne niet zie is het goed
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2010
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Beetje nutteloos. Vind namelijk dat mijn HD-Ready Plasma. Een mooier beeld geeft dan de Full HD Led tv van mijn broer.
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik ervaar precies hetzelfde. Mijn hdready plasma geeft een mooier beeld dan de full hd Sony lcd van n maat van me.

    Mensen die roepen dat een full hd veel scherper is dan een hdreadt zeggen dit omdat ze t verkeerd testen. Dan gaan ze op hun full hd lcd schakelen tussen 720p en 1080p en zeggen dan: zie je wel dat full hd scherper is.

    Wat deze mensen niet begrijpen is dat je nooit op een full hd kan kijken hoe het beeld van een hdready is. Het enige wat ze doen is kijken hoe 720p er op een full hd uitziet.
    Een full hdtv kan immers nooit iets anders weergeven dan 1080p! Ga je de tv een lagere reso voeren dan moet deze dit upscalen en daar wordt t nou net minder mooi van.

    Scherper is t trouwens nooit. Ik zie wèl dat mn full hd Pioneer meer detàils weergeeft dan mn vorige hdready Panasonic, maar we hebben t dan ook wel over een 50 en n 60 inch met kijkafstand van 2.80 meter.

    Ga maar s in de winkel kijken en als jij zonder op de kaartjes te spieken de hdready's eruit haalt, dan ben je een knappe vent ;)


    Moraal van het verhaal is dat resolutie het minst belangrijke is voor de beeldkwaliteit, maar dat dingen als zwart- en kleurweergave, motion handling etc etc veel belangrijker zijn.
    Mensen verdedigen echter altijd hun aankoop en daarom roepen mensen met n full hdtv altijd dat zij t verschil duidelijk zien.

    Mensen die mijn vorige 50 inch hdready kwamen bekijken, zagen dit nooit. Altijd vroegen ze of t een full hd of hdready was. Blijkbaar vindt men dit belangrijk en dan zei ik eerst: dat zie je toch wel? Daarna vertelde ik pas dat t n hdready was
    Echt waar?? riepen ze dan.

    Mijn full hd Pioneer geeft een nòg mooier en gedetailleerder beeld dan mn hdready Panasonic.
    "Zie je wel! Dat komt omdat de Pioneer full hd is!" roepen mensen dan.

    Onzin natuurlijk, want mn Panasonic is 42 inch en mn Pioneer is 60 inch. Dat scheelt al 50%.
    Vriend van me heeft dus net de 37 inch en dus is mijn Pioneer 2x zo groot en tòch heb ik een nòg gedetailleerder beeld.
    Dat komt gewoon doordat de andere eigenschappen van de Pioneer superieur zijn. Logisch, hij is 7x zo duur!

    Onslaught: dat een 200hz lcd een motion resolution heeft is niet aan de orde. We hebben t hier over t verschil inreso tussen een 37 inch hdready plasma en een 37 inch full hd lcd. Deze heeft net als jouw Samsung n motion reso van 300-600 en dus lager dan die van de hdready plasma.

    Daar komt t verdedigen van de eigen aankoop weer aan want vreemd genoeg zie jij dat niet op jouw tv, maar dat die full hd is zie je wel!
    (Mijn KRP heeft trouwens een motion resolution van 1080, de vorige modellen waren lager).


    Wetenschappelijk is t gemeten en zijn er grafieken hierover (ik zoek m wel op) en daarin is te zien dat t verschil tussen een hdready en full hd op een 50 inch zichtbaar is mits je niet verder gaat zitten dan 2.10 meter.
    Hoe dicht moet je dan op n 37 inch gaan zitten?

    Het mooiste voorbeeld is dit: ik heb dus zowel een 42 inch hdready plasma alsook n 60 inch full hd plasma. Op beide heb ik n xbox 360 en als ik met mn vrouw ga gamen op de 42 hdready (de 60 vindt ze te groot. Lol!) en we doen zoals van de week Need for Speed Most Wanted en Shift dan zeggen we leterlijk: Wauw, wàt een beeld!

    Geen enkel moment denk ik: t is maar n hdready. Nooit.
    Kortom mensen: kijk en vergelijk zèlf en koop de tv met t voor jou mooiste beeld en niet de tv met t mooiste specskaartje.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2010
  13. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhmm... ik ga de Panasonic V25 Kuro halen indien deze minimaal net zo goed is als de Pioneer KRP-x00a/m sans de phosphor lag.

    Uiteraard zien alle mensen ineens problemen aan de hand van de forums. Niet iedereen heeft last van problemen met de zwartwaarde bij de 2009 Neo-PDP modellen. Het is echter wel door Panasonic toegegeven dat er een probleem is met de 2009 Neo-PDP modellen.

    Meer resolutie = meer detail wat aangeduid wordt als scherper. Alle tv's geven een relatief scherp beeld op hun eigen resolutie of het nou een tv is met een resolutie van 640x480, 1024x768, 1280x720, 1920x1080 of wat dan ook. Omdat er meer pixels en beeldlijnen op het scherm zijn kunnen er meer details weergegeven worden.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2010
  14. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Totaal eens met ferry34, ook al heb ik zelf een pana full hd 42" plasma.

    Specs zijn leuk voor grafiekjes, maar kijk gewoon wat je zelf mooi vindt en wat je kan uitgeven.

    Daarnaast vindt ik bij mijn 42" full hd al luxe, hd ready had ook makkelijk gemogen, laat staan bij kleinere tv's ;)
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Mijn verstandige schoonfamilie is toch voor de G10 gegaan, ipv voor een Philips LCD, en ze hebben hem sinds donderdag.

    Nu weet ik dat je pas na 200 uur de 'echte' instellingen gaat aanpassen voor het beste beeld, maar in deze eerste periode moet je toch ook al wat dingen aanpassen om het beste beeld te krijgen, zoals contrast omlaag enzo? En staat overscan standaard aan of uit? En scherpte?

    oftewel, welke instellingen moet ik even aanpassen als ik daar komend weekend ben om die TV in optimale staat te krijgen!? En dan over 2 maanden ofzo dan werk ik wel zo'n 'optimal settings' lijstje af :)

    Ik hoop verder dat die nieuwe Panasonics erg snel gereleased worden. Die X10 gaat niet meer onder de 500 euro komen met de prijs, dus ik hoop dat de opvolger van die X10 wel een mooi voordelig adviesprijsje mee krijgt, en goede recensies, want dan haal ik die gewoon wanneer die uitkomt.
     
  16. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Stel het gewoon goed in, met een laag contrast, rest maakt niks uit.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb geen glazen bol, maar ik verwacht niet dat de opvolger van de X10 wèl snel onder de €500 zal komen.
    Nieuwe modellen zijn meestal wel goedkoper dan de prijs die t vorige model bij lancering kreeg.

    Ik weet niet of je naar de 37 inch aan t kijken bent, maar die kostte Een maand geleden. €499 bij plasmadiscounter ex verwijderingstoeslag.
    Ik weet niets van de verbeteringen van de opvolger, dus dat is afwachten.
     
  18. FlyingSaucer xI

    FlyingSaucer xI Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo!
    Ik heb nu mijn xbox op hd tv, ik wil graag een hdmi kabel (1080p) voor optimale kwaliteit. Waar kan ik die het goedkoopst vinden? op amazon.co.uk heb ik al gezocht maar ik heb er niet zoveel verstant van..
    graag jullie hulp!
     
  19. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Gek om daar dan nog verzendingskosten op te gaan betalen. Kijk anders even op een NL site zoals allekabels.nl of ga even langs bij een electronica/multimedia winkel zoals de Saturn/MM/etc. Daar hebben ze zeker goedkope HDMI kabels al te beginnen vanaf enkele euros.
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik koop ze bij de Handyman of Onderdelenhuis en daar zijn ze ongeveer €10.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina