1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je al naar de verzendkosten gekeken :mad:

    HDMI-kabel € 1,35 + € 4,95 verzendkosten.
     
  3. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Bij de Action zijn ze het goedkoopst. :)
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als de kabel niet werkt , dan krijg je daar NIET je geld terug !!
    Als ik een Action kabel hier aansluit en ik stuur een 1080p en DTS-HD MA 7.1 tegelijk door de kabel dan slaat alles hier helemaal op tilt.

    Ga liever naar de Lidl en kijk of ze daar de Silvercrest kabel hebben liggen.
    2 meter voor nog geen €*7
     
  5. FlyingSaucer xI

    FlyingSaucer xI Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    die zijn ook 1080p?
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Gebruik hem voor mijn Sony Blu-ray speler.
    De kabel werkt perfect via 1080p en DTS-HD MA 7.1
     
  7. FlyingSaucer xI

    FlyingSaucer xI Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zal morgen even kijken!
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Die van de Handyman zijn ook hdmi 1.3 1080p en Dolby True HD en DTS HD 5.1 en 7.1 en werken vlekkeloos en kosten dus ongeveer een tientje.
     
  9. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik gebruik momenteel een VGA kabel voor mijn 360 naar de TV (720p). Merk ik verschil in bijv. kleurhelderheid enzo als ik overstap naar HDMI?
     
  10. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    In de startpost nota bene ...
     
  11. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Als het in de startpost staat wil ik dat nog niet gelijk bestempelen als de absolute en enige waarheid. Ik ben op zoek naar gebruikerservaringen.
     
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik ben zelf van VGA naar HDMI overgegaan en ik kan je vertellen dat de kleuren mooier zijn. Als je terug gaat van HDMI naar VGA zal je merken dat je een veel doffer beeld krijgt, alsof er een grijs filter overheen zit. Scherper is het niet echt, gewoon hetzelfde eigenlijk. Het is voor de rest niet echt een schokkende overgang en je merkt het na een tijdje toch niet meer, dus je hoeft er geen nieuwe xbox ofzo voor te kopen als je huidige geen HDMI heeft, het verschil is te weinig om het de onkosten waard te zijn.
     
  13. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat in de startpost staat is zowizo sterk tv afhankelijk en kun je niet zo ff zeggen van VGA is scherper enz . . . ..
     
  14. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Problemen met Hitachi L32A01

    Beste forumleden,

    Sinds juli 2009 heb ik problemen met mijn Hitachi tv, welke ik gekocht heb bij BCC. De tv viel destijds steeds uit, waarna hij een paar minuten met geen mogelijkheid meer aan te krijgen was. Eind juli heeft BCC mijn tv ter reparatie opgehaald. In september kwam de tv terug, met daarbij de mededeling dat de netschakelaar was vervangen. Vol goede moed heb ik mijn tv toen weer aangesloten, waarna ik 2 weken heb mogen genieten van een goed werkende tv.
    Daarna begon de ellende wederom. De tv viel na een half uur aan staan uit: als ik xbox, als ik film kijk. Dus de tv weer ter reparatie bij het BCC reparatiecentrum. 12 Januari 2010 heb ik mijn tv weer terug gekregen. Deze keer waren de voedingsmodule en het mainboard vervangen (geen idee wat dat precies inhoudt, maar goed). Ik heb de tv aangesloten en zou hem aanzetten. Maar nee, de tv wou niet aan! Hij sprong van het groene lichtje (aan) meteen naar het rode lichtje (standby). Na een paar keer proberen wou de tv toch aan en heb ik er verder, tijdens het tv kijken, geen last van gehad.
    Nu is het toch zo, dat iedere keer als ik mijn tv aan wil zetten, deze vrijwel meteen terugvalt in standymode. Soms moet ik de tv wel 10 keer aanzetten, voordat ie het eindelijk doet. Afgelopen zondag viel mijn tv tijdens het film kijken ook weer uit.
    Ik weet vrijwel zeker dat het niet aan mijn apparatuur ligt, want met de leentv van BCC heb ik 0,0 problemen gehad.

    Wat moet ik nu doen? Mijn garantie is net vervallen, maar het lijkt me dat ik garantie heb op de reparatie. Het liefste zou ik een nieuw toestel willen, maar het lijkt me niet dat BCC een dergelijke 'high service' levert. Ik had geen zin om meteen weer BCC te bellen, want dat kost me ook weer de nodige centen. Iemand suggesties? Of kan iemand mij op z'n minst uitleggen waarom men een voedingsmodule/mainboard van een tv vervangt?

    Bedankt!

    Groeten,

    Julien
     
  15. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Iemand mag mij een gebruikerservaring delen van ook maar één persoon die geen verschil in kleuren heeft bevonden sinds die van VGA naar HDMI ging. Natuurlijk zal die ellenlange startpost niet allemaal waarheden bevatten maar het is een ongeschreven feit dat HDMI het beste van beide combineerd van Component (kleuren) en VGA (scherpte).

    Opzoek naar gebruikersvaringen? Google it. Jij zal vast niet de eerste zijn die zo'n revolutionaire stap van VGA naar HDMI zal willen/gaan maken.

    http://tinyurl.com/yk4kyml
     
  16. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Thanks voor de informatie ook al druipt het sarcasme van je post. Het lijkt bijna alsof je niet wil helpen. Ik vond het een rechtvaardige vraag in ieder geval.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    wat een ellende zeg!

    Meteen zelf langs BCC gaan en erover praten om tot een oplossing te komen. Als je gaat bellen dan komt de hele reparatieprocedure weer in gang.
    Ik zou t eerst over eventuele opties hebben en echt zelf ff langs gaan.

    Kapotte voedingen komen vaker voor, maar meestal is dit bij een nieuw toestel die dan dus gewoon niet aangaan.

    Als de tv na een tijdje aangestaan te hebben, kan dit duiden op een beveiliging van de tv om schade te voorkomen.

    Het mainboard (=moederbord) is net zoiets als in je pc. Bij problemen wordt deze vaak gewoon vervangen.
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2010
  18. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Shit, ik zie nu pas dat die Panasonic is uitverkocht bij Plasmadiscounter :mad:. Ik denk dat ik dan maar even langs de MM/BCC ga, daar kreeg je toch het prijsverschil terugbetaald als het product ergens anders goedkoper was :9
     
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik hoop dat je mijn reactie ook hebt gelezen, daar zul je meer aan hebben. Ik zal trouwens even kijken of ik een vergelijkingsfoto voor je kan maken. :)
     
  20. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen het verschil in prijs van de omringende winkels wordt terugbetaald
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina