1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is best wel kut :p. Zelf heb ik een zwart vlekje op m'n Samsung TV zitten, maar bij mij komen ze overmorgen langs, misschien heeft het met het formaat te maken...
     
  2. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ja, dat zou best wel eens kunnen. Het is een 26 inch, maar ik vind het nog steeds een te groot (en voor mij ook duur) apparaat om te gaan versturen met de post 8). Volgende keer geen Samsung meer voor mij in ieder geval, valt me toch een beetje tegen dit. Verder een goede TV maar ik had van de klantenservice toch wel wat meer verwacht, TV is nog geen jaar oud.
     
  3. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Het heef inderdaad met het formaat te maken:
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Zowel Mediamarkt als plasmadiscounter verkoopt NL modellen en wat garantie is er dus geen verschil.



    SD ziet er op een CRT bak erg goed uit, omdat de resolutie precies overeenkomt: 720x576.
    HD ziet er op een hdready of full hd weer veel mooier uit dan een dvd op een crt, ook al door het formaat.

    Het is inderdaad het beste om geen reso naar de tv te sturen die lager is dan die van de tv. Helaas gaat dat lang niet altijd.

    Een xbox stuurt gewoon 1080p uit als je dat instelt. Bijna alle games worden gerendered (berekend) op 720p en daarna scaled de xbox ze weer op naar 1080p.
    Soms zie je verschil en soms zie je geen enkel verschil.

    Bij Ziggo kost het abonnement voor digitale tv hetzelfde als voor analoog en dus is er geen verhoging.
    Als je toch besluit om analoog te gaan kijken, check dan alstjeblieft eerst in de winkel hoe dit eruit ziet op de tv die je wilt gaan kopen.
    Bij sommige tv's schrik je je echt helemaal gek. Op een low budget full hd lcd zou ik het niet aandurven zonder eerst wat oxazepam te nemen ;)


    Veel hdready tv's accepteren een 1080p als inkomend signaal hoor ;)
    De tv scaled het daarna terug naar zn eigen resolutie.

    Een hdtv kan namelijk nooit en te nimmer iets anders weergeven dan zn eigen native resolutie.


    Opsturen? Je had m toch bij de Mediamarkt gekocht? Dan is het een NL model en heb je 2 jaar onsite garantie.
    Of is de 2 jaar al voorbij?
    Ah, het komt omdat het een 26 inch is.......

    Ik zou m toch maar opsturen, want dit is toch ook niks? Als je echter zonder de hdmi ingang kan dan kan je je nog bedenken...
    Hmm, bel in dat geval de Mediamarkt maar s. Kijken of zij iets kunnen betekenen voor je! Misschien willen ze m wel ophalen en brengen voor je, als garantie zijnde.
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2010
  5. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    De grootte zegt weinig, op de website staat inderdaad dat je alleen at home service krijgt als je tv groter is dan 37", maar mijn 32" kwamen ze ook gewoon thuis repareren!
     
  6. The Fox NL

    The Fox NL Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey gasten,

    Ben ook een beetje aan t rondkijken naar een nieuwe tv :)

    Als het een 32inch wordt, ben ik er al uit, dan wordt het de Philips 32pfl7404, vanwege de 100hz, full hd, 3ms responstijd, 80.000:1 contrast, CI+ etc, gewoon een goed tv voor een nette prijs (528 euro).

    Maar waarschijnlijk ga ik toch voor een 37inch. Nou vroeg ik me af welke 37inch tv jullie zouden aanraden, die kwa specs een beetje goed is, zoals die 7404 bijvoorbeeld. Nou weet ik wel dat die er ook zat zijn, maar die gaan kwa prijs dan meteen zo hard omhoog...
     
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeker OOK kijken naar de 37X10. HD-Ready plasma.

    Vergeet die specs en kijk met je eigen ogen. Ik kan je wel vertellen dat ik die Philips nooit zou halen. Of je moet ambilight fan zijn? 32"zou ik voor de Samsung 32B450 gaan, volgens Onslaught 1 van de betere LCD panelen. O-)
     
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Weet iemand of die Philips ook goed is met games en sport enzo?

    Is trouwens niet voor mij (ik ga voor plasma), maar mijn schoonmoeder wil perse een Philips, want die kunnen ze via de Philips-winkel met korting halen ofzo. Geen zin om het haar uit haar hoofd te praten, dus dan moet ze het zelf maar weten.
     
  9. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag nog eens kunnen gamen op een oude panasonic HDready, en het beeld vond ik goed. Stuk beter dan de G10 en vooral geen scalingsartifacts. Het was wel iets doffer dan CRT/G10 maar dat zal bij de huidige geen probleem meer zijn denk ik daar we toch al wel enkele generaties verder zijn. Is wel zo dat mijn xbox geen HDMI heeft en enkel tot 1080i kan uitsturen (pana's doen geen 1080p over component) misschien dat het hierdoor komt dat de G10 wat tegenvalt.

    Digitale tv heb ik al enkele jaren op CRT, en dat is op elke HDTV door het scalen minder vind ik, maar dat neem ik voor lief, HDTV staat toch voor deur.

    Blu-ray vond ik erg goed op de G10, ee idd stuk beter dan SD op CRT. Niet zozeer veel gedetailleerder, maar veel rustiger(geen vlak/lijn flikker) en groter zonder ook maar iets aan kwaliteit in te leveren. Ik neem aan dat dit op HDready niet veel slechter is.

    De kijkafstand is 2m, en 37 inch is de max. Mijn voorkeur gaat wel uit naar plasma, al hoop ik niet dat ik inbrand problemen ga krijgen. In de winkels ben ik toch al enkele keren nieuwe pana's ingebrand tegengekomen . . . .

    http://www.gamespot.com/pages/forums/show_msgs.php?topic_id=25443667
    Hier hoe ik de G10 ervaarde. Degene met component geeft de fouten die ik op de G10 zag, de VGA is zo zou ik het graag willen. (is wel andere tv, maar met zeer vergelijkbaar effect)
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2010
  10. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt. Wanneer er sprake is van een Samsung met A-MVA (AA modellen) of S-PVA (SQ modellen) panelen dan is er sprake van een statisch contrast van 3500:1. Philips TV's gebruiken Sharp ASV panelen met een statisch contrast van 2000:1. De Samsung TV's zijn qua zwartwaarde en ANSI contrast sowieso een stuk beter.
     
  11. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    dan moet het wel eraan liggen dat het via component loopt, heb zelf ook de p50g10 via hdmi aangesloten, en dat is dus echt wel super, had eerst een 50inch panasonic van 2007 hdready(ook erg mooi), maar is dus echt niet te vergelijken, totaal niett, of je moet al een bril nodig hebben.

    ik heb tot nu toe niks slecht kunnen vinden bij de g10 dus ben zeer tevreden met een top beeld
    en inbranden dat is nietmeer zoveel hoor, volgens mij is panasonic juist minder gevoelig t.o.v andere merken.
    naar mijn weten brand bijna geen 1 plasma meer echt in, zowel samsung niet panasonic niet enz

    misschien beter als je het bij een crt houd!
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2010
  12. The Fox NL

    The Fox NL Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0

    Ambilight fan? Dat zijn de 8xxx en 9xxx modellen ;)
    Dat interessert me 0.0, dus daarom kwam ik ook op een 7serie terecht :)
     
  13. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb m'n nieuwe tv vandaag op kunnen halen (32pfl9604) en voorlopig ben ik erg tevreden ermee.

    Het beeld ziet er super uit, ik ben er verder geen echte expert in maar qua kleuren heb ik er weinig op aan te merken. Het geluid van de tv is ook erg goed vergeleken met de 8404 van mijn vader, dit zal komen door de subwoofer die in mijn tv zit.

    Ambilight is ook erg leuk, ik kan het goed donker maken op m'n kamer en dan komt het helemaal goed tot z'n recht.

    Design van de tv zelf, al had ik die ofc al gezien, is ook erg gaaf. Er zitten een soort metaalachtige panelen op wat er wel gaaf uit ziet in vergelijking met het zwarte plastic van de oudere serie.

    Goed, verder tests moeten nog volgen. Ik heb nog geen blueray speler of digitale tv dus daar kan ik weinig overzeggen. Toen ik een dvd even probeerde op de xbox leek er ook een beetje een streep in het beeld te zitten (maar goed, maar 1 dvd geprobeerd..en zowieso volgens mij niet echt het beste vergelijkmateriaal)

    Voorlopig enige minpuntje, al weet ik niet of dat er gewoon bij hoort in het algemeen of dat het aan instellingen e.d. ligt (en evt component kabel). Is dat ik soms kleine haperingen in het beeld zie, bijv. bij star wars force unleashed als ik de camera draai merk je het vooral. Andere spellen heb ik het nog niet gezien tho.

    Voorlopig in ieder geval zeer tevreden en gok dat het nog wel beter wordt als ik een blueray speler heb. Nu maar weer even verder met testen ;)
     
  14. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde de O-) smiley niet van: hij zuigt het uit zen duim. Maar meer van: in die reeks heb ik me totaal niet verdiept :thumbs:

    Die tv's in de winkel staan ook bijna 12 uur per dag aan en dan elke keer op hetzelfde demofilmpje. Vaak worden deze op normale zenders gezet of beelden met statische rasters voor een lange tijd. Tja, dan vraag je erom :x
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jan 2010
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Probeer de tv's die je in gedachten hebt daadwerkelijk te testen, want die specs zeggen niets.

    De Philips heeft sowieso geen contrast van 80.000:1 want dat redt die nooit. 3ms responstijd, maar hoe wordt dat gemeten dan?

    Ik zeg niet dat je m niet moet kopen, maar vergelijk gewoon s wat tv's in de winkel die in je budget liggen ;)
    Kijk inderdaad s naar zo'n Pana 37X10 of een Samsung lcd.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het is 3ms GTG ;)
     
  17. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan dus wel . . .
    Maar als het zo'n probleem zou zijn zou niemand op plasma gamen dus het zal wel meevallen neem ik aan :)

    Als de 37X10/37X20 ook een beetje bluray kunnen ga ik er denk ik voor. De oude HDready plasma vond ik een zuiver beeld geven zonder artifacts.

    De G10 valt zowizo buiten m'n budget, maar moet zeggen wanneer er native input ingevoerd wordt, het beeld wél heel goed is. Ik zal bij m'n ouders (die hebben de G10) nog eens kijken of ik 720P via HDMI kan invoeren van een andere bron.
     
  18. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Kerel daar ging ik ook helemaal niet vanuit maar wilde de stelling even kracht bijzetten.
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Gefeliciteerd met je tv, maar ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat je totaal niet getest hebt in de winkel.

    Je koopt al een hdtv zonder digitale tv of blu-ray te gaan kijken, dus moet je zeer goed testen hoe zo'n tv SD zoals dvd's weergeeft.

    Ook heel belangrijk is of de tv langzame en snelle beelden vloeiend kan weergeven!
    Heb een keer een Hisense 50 inch getest en die kon dit bij snelle beelden niet aan (xbox360 met Forza2).

    Ook moet je testen hoe de tv 24p van blu-ray weergeeft en dus of dit vloeiend gaat of met de bekende judder.

    Pas testen wanneer je de tv thuis hebt is als een proefrit maken in een auto die je al hebt gekocht ;)


    Ja dat dacht ik al ;) Grey to grey is natuurlijk veel makkelijker/sneller dan black to black.
    Dit zijn nou net van die dingen waarmee de fabrikanten met de specs de waarheid ombuigen.

    Blu-ray ziet er op een 37X10 echt heel mooi uit hoor! Ga zelf maar 's kijken in de winkel en zet de beeldinstelling op Cinema en de Beeldscan uit.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2010
  20. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik had een vraagje, als ik zou overstappen van een Panasonic TH-37PX80 naar een Panasonic TX-P 46 S 10 E, is het beeld dan ongeveer met elkaar te vergelijken. Ik ben namelijk zeer tevreden met de beeldkwaliteit van mijn huidige tv, wil alleen in de toekomst misschien een maatje of 2 groter.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina