1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb de S zelf nooit getest, dus dat zal je ff in de winkel moeten kijken.
    Als je budget de G-serie kan hebben dan zou dat mooi zijn.

    "In de toekomst" valt het vanzelf in je budget door de dalende prijzen ;)
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2010
  2. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Hmmm, scheelt zo een 100-150 euro..dat is op zich goed te doen als er echt verschil te zien is natuurlijk :)

    Ga binnenkort maar eens kijken.
     
  3. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    ja als je even wacht word het misschien nog iets goedkoper, al moet ik zeggen de G serie is al goedkoop vind ik zelf. de txp42g10 kost maar iets van 850 tot 950 is wel de 42inch dan he.

    alles word met de tijd iets goedkoper, wat koste die monitor in het begin van jou ferry? 6000 en nu nog 3700 en word steeds goedkoper neem ik aan stuk beter vind ik zelf :thumbs:
     
  4. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt dat ik niet in de winkel zelf getest heb, maar ik heb wel thuis getest op de tv van mijn vader (zowel xbox, blu-ray als digitale tv). Daar was ik al zeer tevreden met de resultaten en, al is het misschien niet altijd waar, ging ik er vanuit dat met een nieuwere versie ik er hoe dan ook niet op acheruit zou gaan.

    Als ik dit niet al thuis had geprobeerd had ik zeker meer tijd gestoken in het testen van de tv/voorzichtiger geweest met de aanschaf ervan. Daarnaast waren ook reviews op internet erg lovend en, als ik naar vrienden/familie kijk, de ervaringen met philips tv's ook prima (weinig problemen e.d.).

    Nog een vraag tussendoor, bij het instellen van de xbox naar HD kreeg ik de vraag of het op 50hz er goed uit zag, moet ik dan yes of no kiezen? Want het ziet er prima uit, maar de tv moet natuurlijk meer aan kunnen dan 50hz..of werkt dat dus niet zo?
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je moet op yes drukken.

    Er zijn enkele games die op 60hz draaien en sommige oudere tv's kunnen dit niet aan en dan kan de game niet gespeeld worden.

    Het gaat er dus om dat de tv dit signaal kan verwerken. Alle huidige hdtv's met het hdready en hdready1080p logo kunnen zowel 50 als 60hz games aan.
     
  6. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah ok prima, dan pas ik dat nog even aan (had op No gedrukt met het idee van, dan zal hij het wel hoger zetten)

    Thanks! :)
     
  7. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey Ferry,

    heb je misschien nog paar mooie foto's van je scherm, ben benieuwd :)
    dan zal ik ook eens wat fototjes van mijn setup maken.

    wat is het voordeel als je de xdoos naar 60hz zet dan?

    greetz arno
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2010
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Mocht je later een 60hz willen spelen, dan zal je de xbox ff analoog moeten aansluiten en op SD zetten zodat je dit in de consolesettings kan wijzigen naar 60hz.

    Het is mij zelf een raadsel waarom dit zo omslachtig moet...
     
  9. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar heb ik er nog voordeel bij om dit direct te doen, of voegt het (in ieder geval nu dan) helemaal niets toe?
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je het meteen doet dan hoef je dat later niet te doen :+
     
  11. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat weet die ook wel.
    maar wat is precies het verschil dan?
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Ik weet het ;)

    Wat mij tegenhoudt is dat de xbox dan waarschijnlijk alle games in 60hz naar je tv gaat sturen, waarna de tv dit weer gaat omzetten in 50/100 hz.

    Ik weet niet of dit invloed heeft op zaken als inputlag en dus doe ik dat niet. Zeker niet voor de 2 games die ik heb die 60hz zijn.

    Ik weet echter niet of de xbox dan alle games op 60hz doorstuurt, maar hij geeft het wel aan.

    Iemand die dit weet?
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2010
  13. roderick4

    roderick4 Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen,

    dit is mijn eerste forumpost hier en ik weet helemaal niet of ik op de goede plek zit voor mijn vraag. Ik ga een nieuwe tv kopen, omdat mijn oude tv (eentje met zo'n grote kast nog) gebreken gaat vertonen. Nu heb ik twee types op het oog die beide 50HZ zijn, terwijl ik al veel op internet heb gelezen en in de winkel heb gehoord dat 50HZ problemen kan geven met gamen (ik heb dus een Xbox 360).

    Mijn eerste vraag: is dit ook echt zo? Wordt het beeld 'schokkerig' met een 50HZ tv?
    Mijn tweede vraag: wat raden jullie aan om voor te gaan? Mijn budget is tussen de 300 en 400 euro en ik heb op dit moment deze twee tv's op het oog.

    http://www.salora.nl/docs/bn/product/lcd/2425dvxbn.html

    http://www.samsung.com/uk/consumer/...x.idx?pagetype=prd_detail&tab=spec&fullspec=F

    De Salora is een fullhd en 24" en de Samsung is 26", HD Ready. Hebben jullie misschien nog andere goede opties in mijn budget?

    Ik zoek dus een tv waar mijn games goed op uitkomen. Fifa 09/10 en Forza Motorsport 3 speel ik het meest.

    Alvast bedankt voor jullie reacties!
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Neen dat klopt niet. Bijna alle xbox games zijn sowieso 50hz.

    Merken als Salora zou ik absoluut links laten liggen. Niet doen dus.
    Mensen die vertellen dat ze zo'n mooi beeld hebben, hebben weinig/geen ervaring met hdtv's.

    Samsung heeft leuke hdtv's is dat budget.
    Dat de Salora een full hd is, zegt niet veel. Dat verschil zal je op een 26 inch nevernooit zien.

    Dingen als zwart- en kleurenweergave, daadwerkelijk contrast, motion handling (wordt t beeld vloeiend weergegeven) zijn veel belangrijker voor de beeldkwaliteit.

    Welkom op dit forum
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2010
  15. roderick4

    roderick4 Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Forza Motorsport 3 heeft achterop het doosje staan dat het wel 60HZ ondersteunt, is dit dan geen probleem met een 50HZ HD Ready tv? Momenteel heb ik dus nog een kleine beeldbuis tv van 50HZ en daar draait het spel zonder problemen op. Alleen zwarte balken onder en boven het scherm. Zou ik dat bij zo'n Samsung HD Ready ook hebben?

    En motion handling... (ik ben echt een leek op dit gebied) wordt dat in bepaalde cijfers uitgedrukt? Waar kan ik dat vinden hoe goed dat is bij die Samsung die ik in mijn post hiervoor noemde?

    Bedankt iig voor de waarschuwing wat betreft Salora.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2010
  16. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Wanneer een TV een HDready logo heeft, kan hij 60hz aan. Anders krijgen ze het logo niet en mogen ze daar dus niet mee adverteren. De specificaties van de tv kloppen dus gewoon niet op de site waar je kijkt.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Precies wat Maarten zegt: iedere hdtv die t logo hdready of hdready1080p (full hd) voert, moet zowel 50 als 60 hz als inkomend signaal aankunnen.

    Nee, bij een hdtv zal je geen balken zien bij games en die zien er geweldig uit! Bij blu-rays of veel dvd's heb je wèl balken.

    Heb je een xbox met hdmi of met een componenten aansluiting?
    Je moet je xbox dan op 720p zetten en dan kan je in HD gamen.

    Motion handling moet je zelf gaan bekijken en daar zijn geen specs voor. Gelukkig maar want de specs zijn meestal onzinnig en kloppen niet met de werkelijkheid.
    Testen doe je door goed naar t beeld te kijken bij zowel langzame als snelle beelden en checken of de tv dit mooi laat zien.

    Lees ook de prachtige startpost van dit topic, want daar staan hele interessante dingen in!
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2010
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Ok ik wil dit gezeik af.
    Mn TV is aan vervanging toe.
    Kan geeneens meer alles lezen in Mass Effect 2.
    Kortom, I NEED A NEW TV.
    Heb toch geld zat, iig, er zijn nu geen BTW dagen bij Mediamarkt, mooie kans toch?
    Verder moet ie toch niet al te duur zijn.
    Dacht zelf aan deze:

    http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/...=1509467&pos=4

    maar wtf, zo goedkoop?? en Full HD toch? WJO!
    Nog andere tips?
     
  19. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Je link doet het niet. ;)

    Maar verder care aan dingen of een tv Full HD of niet Full HD is, of een tv een contrastratio van 10000:1 of 100.000:1 en of een tv 60Hz of 200Hz is. Deze specs zeggen eigenlijk vrij weinig over het beeldkwaliteit en deze worden vaak foutief weergegeven om de consument te verleiden/misleiden.

    Beter kun je gewoon zelf naar de winkel gaan en gaan voor de tv die je het beste bevalt. Dus je zou o.a je Xbox 360 een keertje kunnen meenemen, een paar tv's testen en dan een keuze maken. :thumbs:
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hij heeft het over de Samsung 2333HD ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina