1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Vandaag een Sony Bravia EX500 37" binnen gekregen voor in de huiskamer. Het upscalen van digitale TV gaat perfect, SD beeld ziet er erg goed uit. Het menu, XMB, is echt geweldig. Ik kende het al van de PSP, maar ook hier op de televisie werkt het overzichtelijk en goed. Jammer alleen dat de menu's vrij traag zijn.

    Verder krijg je nog een sloot aan extra mogelijkheden als je er een netwerkkabel inprikt. Streamen via WMP gaat leuk, films foto's en muziek. Alleen jammer dat wanneer hij SD content vanaf mijn computer moet upscalen dat het helemaal fout gaat waardoor het beeld eigenlijk zo slecht is dat je er niet naar wil kijken. Met een draadloze maar ook een bedrade pc geprobeerd, geen verschil helaas. (Laptop aansluiten via HDMI gaat overigens wel prima) Verder pakt ie ook de uitzending van het journaal van uitzending gemist, maar andere programma's van uitzending gemist zitten er niet bij. Wel eurosport, Fifa, youtube, dailymotion en nog een hoop andere videoservices. Erg leuk speelgoed zo'n nieuwe tv :thumbs:
     
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is de conclusie van de 50S20;


    Dit is de conclusie van de 42G20;
    Ze hebben beide 0,02cd/m2 gemeten. Ik denk wel dat de S20 iets meer spiegelt, de G-serie heeft een andere filter erop dan de S-serie.

    De reviews komen van hdtvtest.co.uk. Het zijn beide prima panelen en het is aan jou of je het geld ervoor overhebt om de beeldkwaliteit iets te verbeteren.
     
  3. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik ben iig erg benieuwd naar mn P42G20E en zal me voorbereiden op een grote zware doos :D Ik zal jullie op de hoogte houden! :)
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb vrijdag een dagje vrij dus ik zal s kijken of ik een winkel in de buurt kan vinden die ze allebei heeft staan.

    maar voor nu lijkt die 46" S20 voor €800 bij plasma discounter een goede deal als je de reviews leest.

    meeste andere tvs in die prijsklasse is altijd wel wat op aan te merken maar dat lijkt hier wel mee te vallen.

    edit:// ik heb op hdtv test van zowel de G20 als de S20 de review even gelezen en vreemd genoeg zijn ze qua gaming over de s20 nog positiever dan de g20.

    beeldkwaliteit van de g20 is over het algemeen genomen wel iets beter maar de snelheid van de s20 maakt hem (bijna) ideaal om op te gamen
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2010
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Heb je de zilveren versie genomen?

    De doos is redelijk groot, maar je kunt ze heel makkelijk openen, doordat je de gehele bovenkant omhoog kan trekken.
    Alleen het onderste gedeelte blijft dan staan (20 cm) en daar staat de tv dan in.

    Haal m meteen van stand Dynamisch af, zet m op Cinema of Normal en zet t contrast op 50%.
    Heb je last van zonlicht? Zet de beeldinstelling op ECO.

    Bekijk de leerzame video in de startpost over hoe beeldinstellingen het beeld beinvloeden.
    http://www.avforums.com/tv/index.php?videoid=53
    Veel plezier!
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2010
  6. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Jij bent echt een wandelende encyclopedie vwb tv's. _O_
     
  7. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk om te lezen! Voor in de huiskamer toch ook serieus over die TV aan het nadenken (32 inch), toch in tegenstelling tot de genoemde Samsung TV's.
    Trage menu's? Instellingen e.d. van de TV? Of ook de internet services?
    Namelijk niet kunnen testen op digitale TV, gids en dat soort dingen.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ervaringsdeskundige ;)
     
  9. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ja, ik heb de zilveren (ES) versie genomen, sneller leverbaar en past beter bij de kast ;)

    Ik zal de instellingen op die manier proberen en als ik er niet uitkom horen jullie het wel :9 En tnx voor die link! Ga ik zeker bekijken.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    zijn meestal per tv wel genoeg dingen over te vinden wat de 'beste' instellingen zijn. Het blijft natuurlijk persoonlijk.

    Ferry heeft het al gezegd maar voor de zekerheid: de doos kan heeeeel handig open. De bovenkant kan er vanaf. Het aantal mensen wat ik al niet gesproken heb die de complete doos kapot geknipt/gesneden etc hebben 8)
     
  11. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    :lol: ik had het ook niet door en heb toen met twee man voorzichtig de tv eruit getild. Toen de tv eenmaal stond, kwam ik er pas achter dat je doos ook handig kunt openmaken:+
     
  12. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik zit ook even mezelf op mn hoofd te krabben en te kijken wat nu de grote verschillen zijn tussen de S20 en G20, behalve een hand vol geld, bijna 500 euro verschil bij de winkel waar ik hem besteld heb!! Tot zover kan ik alleen vinden dat de G20 THX certified is, dus dat je met 1 knop de juiste calibratie krijgt als ik het goed heb, plus nog wat andere voordelen: http://www.thx.com/consumer/home-entertainment/video/thx-certified-plasmas-lcd-tvs-projectors/ Maar de S20 is veel goedkoper en blijkbaar ook sneller.

    Kan iemand hier iets over zeggen? De S20 zou volgens Kieskeurig wel een veel lager dynamisch contrast hebben en mist wat aansluitingen, maar zijn ze in de reviews even goed? Ze schijnen ook hetzelfde paneel te hebben.
     
  13. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    De menu's zijn niet supersnel, en ook de internet services laten je af en toe wel een paar seconden wachten. Maar het is niet zo dat je een halve minuut moet wachten ofzo, hoewel dat af en toe wel voorkomt als je bijvoorbeeld een film ofzo via je netwerk probeert te streamen. Maar dat komt voor de rest eigenlijk niet voor en 30 sec is ook echt wel de max dan, bij kleinere bestanden zal het sneller gaan. Over het algemeen vind ik het nog net snel genoeg om je er niet aan te gaan ergeren, en het feit dat alles zo makkelijk te vinden is maakt een hoop goed.
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    volgens mij heeft de g20 een nieuwere versie van neopdp voor het scherm en dus beter beeld. het is eigenlijk neopdp 2.0 terwijl de s20 dezelfde neopdp techniek gebruikt als de G10 (de voorloper van de G20 dus).

    Dus hij is zuiniger en heeft wat beter beeld

    maar je moet wel echt zoeken om dat verschil te vinden in de online recensies. Anders zou je idd denken dat ze op de aansluitingen na hetzelfde zijn
     
  15. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Hmm, dat maakt me iets geruster, maar dan is 470 euro verschil nog steeds erg veel en de s20 is ook nog eens sneller.
     
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik vraag me af of de S20 hetzelfde probleem heeft met de zwaartwaarden als de G10 van vorig jaar, waarbij de firmware na 10.000 uren zelf de zwartwaarden naar beneden schroeft...

    Mijn vriendin heeft de G10, en dat ziet er mooi uit natuurlijk, maar zij zitten nog niet op die 10.000 uur. Ben ook benieuwd wat er gaat gebeuren als straks dat verschil wel intreedt, en ik dus een klacht ga indienen daarover bij Panasonic.
     
  17. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Dus het klopt dat de S20 gebaseerd is op de G10 technologie en dus dezelfde kwaliteit en mogelijk dezelfde problemen heeft? Vinden jullie qua kwaliteitsverschil de G20 470 euro extra waard?
     
  18. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom ga je dat zelf niet testen??????
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    dat was na 200-400 uur al ;)
     
  20. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Als je hoort over het probleem van de G10, terwijl de S20 dezelfde technologie heeft, en de G20 heeft deze wss niet en een nieuwer NEOPDP scherm, kies je dan nog steeds voor de S20?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina