1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoe bedoel je precies. Wat is het verschil?

    En ze zijn wel geschikt om op te gamen in 720p met een goed beeld?
    Ik zit erover te denken om een 20R81 te kopen, of wat langer wachten en voor de 23''-versie gaan. Ik wil niet al te groot beeld want ik zit er redelijk dicht op! Ik ga nog eerst even naar een paar winkels zowiezo om te kijken hoe en wat, maar online kopen is wel velen malen goedkoper.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2007
  2. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    wat staat er nou de 23" heeft technisch ook niets te maken met de rest, je kan dus beter voor de 26" gaan voor een goede tv.
     
  3. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Kopen kopen kopen! Ik heb ook 2 LCD's gehad. LE32R71B en KDL32Sa10. Ikd acht ook oei die resolutie maar dit verschil zie je niet. Ik ebn voor de TH42PV70 gegaan en wil nooit meer een LCD. Voordelen van deze Panasonic:

    - Zwart = diep zwart.
    - Kleurenpalet is veel mooier
    - Geen enkele vertraging gezien. Getest met Xbox360-PS3
    - Gewone DVD en BLURAY ziet er 10x beter uit
    - Kijkhoek is veel en veel beter
    - Geen grijze waas

    Ik zal eens foto's posten van de week, van de TH42PV70F + ONKYO SRTX604 en mijn stoffige PS3!


     
  4. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan niet wachten op de foto's
     
  5. vsus

    vsus UEC... je weet togh!

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben sinds kort (sinds ik weet dat ik aan het eind van de vakantie aardig wat te besteden heb8)) aan het kijken voor een Lcd tv. Na heel wat zoeken en informatie tot mij nemen (met dank aan dit forum natuurlijk:D) kwam ik op dit model uit Samsung LE26S81B. Aardige tv voor die prijsklasse toch? Of hebben jullie alternatieven die beter zijn en qua prijs en grootte vergelijkbaar zijn?
     
  6. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    De Le26R81 en 26R71 zijn beter en volgens mij is de 26R71 zelfs goedkoper, maar dit laatste weet ik niet helemaal zeker.
     
  7. Achillias

    Achillias Guest

    LE26S81 is kwalitatief beter als 26R71 en de LE26R81 is 100 euro duurder dan de S81. Dus ja als je voor rond de 550 een LCD zoekt is het een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Heb hem ook.. schitterende beeld geeft het weer.
     
  8. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Hier de foto's wel van poep kwaliteit geschoten met E900
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2007
  9. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Nice hoor, wou dat ik zo'n tv had. Er is toch geen goede plasma van 26"?
     
  10. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Plasma is pas vanaf 37 inch.
     
  11. Toadhead

    Toadhead Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja ieder zijn voorkeur.
    Persoonlijk ben ik niet zo kapot van plasmas, ze zijn niet alleen erg duur maar hebben ook een hoop andere nadelen (inbranden/korte levensduur, kleuren vervagen in de loop der jaren) Bovendien zijn plasmas meestel 37" of groter en ik wil niet zo'n bakbeest.

    Ben het er mee eens dat full-HD erg overdreven word. Je ziet het wel degelijk, maar het verschil is niet zo groot als SD-HD ready in mijn ogen.
     
  12. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben van plan om binnenkort ook een HD-ready scherm aan te gaan schaffen en nu is mijn vraag waar ik dan vooral op moet letten als ik er vooral op wil gamen.

    en bij de samsung modellen zie ik vaak R.. in het type staan. wat is nou precies het verschil tussen die modellen?
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    inbranden is al lang niet meer echt aan de orde en korte levenduur? plasma gaat tegenwoordig rond de 30.000 uur mee, zou niet weten wat je met zoveel uren moet. Daarnaast heeft plasma een langere levensduur dan lcd:

    Levensduur
    De half-helderheidstijd van een modern plasmascherm bedraagt gegarandeerd 30.000 uur. Bij een dagelijks gebruik van 6 uur, dus goed voor ca. 14 jaar kijkplezier. Dit wil overigens niet zeggen dat dit het einde van het plasmascherm is! Er is geen reden om aan te nemen dat het scherm niet nog vele jaren dienst kan doen.

    Anders is dit bij LCD. Het paneel heeft een zeer lange levensduur (> 50.000 uren) De lichtbron achter het LCD scherm gaat echter tussen de 10.000 en 25.000 uur mee. Wordt deze verlichting niet vervangen dan is de levensduur beëindigd. Over de kosten van vervanging van de lichtbron zult u bij de betreffende fabrikant moeten informeren. Zoals bij de meeste reparaties zal dit een relatief kostbaar karwei zijn en tegen die tijd mogelijk de investering niet waard. Het LCD scherm zelf gaat dus langer mee dan de lichtbron. Sommige LCD schermen, vooral de grotere formaten, bevatten meer dan één lamp. Indien de lampen niet even snel slijten, hetgeen niet ondenkbaar is, wordt het LCD scherm ongelijkmatig verlicht. Het scherm is hierdoor niet meer prettig om te bekijken. Plasma heeft hier geen last van.
     
  14. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Die panasonic plasma branden echt niet in gozer. Dat is echt iets uit het verleden. En wat de levensduur betreft:

    'Een plasmatelevisie gaat gemiddeld 30.000 uur (intussen zetten fabrikanten zelfs 60.000 uur voorop) mee, wat betekent dat je bij een kijkgewoonte van vier uur per dag het toestel zo'n twintig jaar meegaat. Een LCD-scherm gaat nog langer mee, maar hetzelfde kan jammer genoeg niet gezegd worden over de lichtbron die zo'n 15.000 tot 25.000 uur meegaat. Als je wilt dat je tv het langer uithoudt, zul je tijdig de lampen moeten vervangen. '

    En duur zijn plasma TV's al helemaal niet. Onder de duizend euro voor een top model van panasonic met een maat van 42 inch? Daar kan geen enkele LCD van vergelijkbare kwaliteit zelfs maar bij in de buurt komen. Dus droom maar lekker verder ;-)

    Ik blijf me verbazen over de populariteit van LCD tov plasma, en al helemaal over de argumenten die daarvoor worden gebruikt. Men heeft er de eigen 360 of ps3 niet op aangesloten, er nooit een film op gekeken maar heeft wel een mening, die vaak weer is gebaseerd op iemands anders zijn mening en ga zo maar door.
     
  15. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0

    Bron? want doet me toch wel twijfelen of ik wel een LCD scherm moet kopen.
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Foto's, dat zou erg mooi zijn. En bedankt voor deze info, ik denk hierdoor weer meer dat ik op de goede weg ben.
    De TH42PV70 staat nu bovenaan mn lijstje.
    Oh ja, kan jij zien wat de maat is van je muurbeugel? Ik heb nu eentje waar mn 30inch lcd van Iiyama aan hangt, het zou toch geld schelen als ik deze gewoon kan gebruiken. Hoef ik ook niet opnieuw te boren! (daar is toch n standaard maat voor, 100 of 200 ofzo?)
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kom net tot een verrassende ontdekking.

    Volgens de site en manual van Samsung gebruik de LE32R71B <1Watt in de standby.
    Maar ik ontdekte net dat het maar liefst 25 Watt is.

    Heb er even een Watt-meter tussen stopcontact en verschillende aparaten aangesloten.
    Het totale verbruik is in de standby bijna 50 Watt :mad:

    De Yamaha versterker en PS3 verbruiken volgens de Watt-meter bijna niets in de standby.
    Het is toch Koopzondag en ik ga me straks en verdeeldoos+schakelaar kopen.

    --
    Hoorde al een tijdje een raar blikkerig geluid uit mijn tv/audio meubel komen.
    Het lijkt op een metalen-plaatje dat uitzet als het warm wordt en vervolgens los springt.
    Nu kom ik er net achter dat het geluid door mijn LCD wordt veroorzaakt.

    Morgen toch maar even met de helpdesk van Samsung bellen.
    25Watt standby en het geluidje kan niet normaal zijn.
     
  19. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit te kijken voor een ( goedkope ) HD-tv. Hij komt op m'n kamer te staan, dus ik kan niet zo'n grote kopen. Mijn oog is op deze gevallen:
    http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le23r71b.asp?page=Specifications

    Heeft iemand hier enige ervaring mee, en hoe zijn de specificaties een beetje, want ik ben niet zo thuis in die wereld _O_. Is die b.v. wel echt HD-ready. Hoe is die voor het gamen.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2007
  20. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Precies :thumbs: Koop een stekkerdoos met zo'n aan/uit-knop. Die heb ik ook. Werkt geweldig. Niet dat ik een lcd tv heb :+ Maar dat komt nog wel. Ik was het iig van plan daarvoor te gebruiken :D En er kunnen ook nog eens heel veel apparaten in.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina