1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bijna iedereen hier heeft wel ervaring met een Samsung.
    Negatieve ervaringen hoor ik hier maar zelden.

    Ga liever voor de LE26R71B en voor de LE23R71B.
    Omdat de R71 verborgen speakers heeft lijkt deze dan ook ook groter.
    Als je de LCD één maal aanzet , zal je tot ontdekking komen dat het scherm wel iets groter had mogen zijn.
    Hoewel de R71 inmiddels verouderd is is de gebruikte techniek nog altijd beter en de nieuwe modellen (S71 en S81).
    Laat je niet gek maken wat betreft Dynamische Contrast , bij de meeste Samsung gebruikers staat deze namelijk uit.

    Heb zelf de grote broer van de 26" in huis en ik heb er nog dagelijks veel plezier van.

    Kopen hoefde gelukkig niet , had er nog 1 in huis.

    Straks wel even een mailtje struren naar Samsung.
    Wil graag weten waarom mijn LCD zo'n grote verbruik heeft in de standby.
     
  2. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0


    Ik heb is gehoord dat je voor het maximale kijkplezier ongeveer op 3x de afstand van het beelddiagonaal moet zitten. Is dit waar ?
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nou die regels zijn er gewoon eigenlijk niet, nou ja... elke site zegt weer iets anders. Ik had gehoord dat het 4 keer de beeldhoogte moet zijn. En bij de Mikro Electro zeiden ze dat het de beeldafstand x 5 moet zijn, maar dat is gewoon veel te ver.
     
  4. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0

    Had gelezen dat het slecht is voor een LCD tv als je de spanning er helemaal afzet is dit onzin of niet?
     
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Kun je eigenlijk bij de alle Samsung TV's het dynamisch contrast uitzetten? Dus ook bij de LE32S62B? En ik dacht dat Melbuuln het zei, maar iemand had gezegd dat je een Samsung Digatale HD decoder voor 150 euro kunt kopen, maar ik zie hem op kieskeurig.nl pas vanaf 200...
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2007
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn merken die een normale aan/uit knop hebben op de LCD.
    Denk dan ook dat het niet slecht is voor de LCD , als je hem helemaal uitzet.

    Ik weet dat je bij de R71 de Dynamische Contrast in het servicemenu helemaal uit kan zetten.
    Bij de S71 is deze functie door Samsung uit het sercivemenu gehaalt !!

    Er was een online-shop die de HD-decoder voor € 150 verkocht , maar de prijs is alweer verhoogd naar € 199
     
  7. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het zo bekijkt dan kan het niet slecht zijn
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wil toch even een mailtje sturen naar Samsung , met de vraag waarom de standby geen <1 Watt is maar 25Watt.
    Zal ook meteen vragen of ik problemen kan verwachten als ik de LCD helemaal uitzet.
     
  9. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je informatie wilt over de voordelen van plasma t.o.v. LCD en andersom dan kun je gewoon googelen. Je zult dan artikelen vinden die ingaan op contrast, kleuren, lichtopbrengst, responstijd, resolutie, energieverbruik, kijkhoek maar ook levensduur. Ik heb hieronder een willekeurige link voor je maar er zijn er honderden te vinden:

    http://www.extradvd.nl/html/flattv.htm
     
  10. Toadhead

    Toadhead Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Check deze tv: http://www.trustedreviews.com/tvs/news/2007/06/29/EXCLUSIVE-Next-Gen-Philips-1080p-Ambilight-HDTV/p1



    Ow en ValsSpeler, wat jij zegt klopt ook niet helemaal. De verlichting van een LCD tv gaat ongeveer 30.000 uur mee, de tv zelf zo'n 50.000 tot 75.000 uur.
    Het klopt wel dat de verlichting eerder kapot gaat en het dan goedkoper is om een nieuwe tv te kopen dan hem te laten repareren, maar die verlichting gaat op zich lang genoeg mee.
    Bij plasmaschermen heb je het probleem dat de kleuren vervagen naar maten je hem langer gebruikt. De helderheid van de tv neemt ook enorm af.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2007
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Kun je bij de LG 32LE2R het dynamisch contrast wel uitzetten? Want als dat zo is ga ik toch maar voor de LG 32LE2R ipv de Samsung LE32S 62B, ik heb namelijk op kieskeurig niet echt goede reviews erover gezien.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2007
  13. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0

    Kun je even een PM naar me sturen met het antwoord?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zal het antwoord wel in deze thread posten.

    Heb in de mail aangegeven dat ik zo wie zo terug gebelt wil worden.
    Als in de audio/tv meubel staat nu uit !!!

    Als blijkt dat de voeding in de Samsung bagger is , dan wil ik een schadevergoeding hebben }:]
    Heb de LCD 10 maanden altijd op standby gehad , dacht dat de Samsung een verbruik had van <1 Watt.
    Maar de mijne vreet bijna 25 Watt :mad:
     
  15. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dien de klacht in bij Kassa er zijn duizende mensen met dezelfde Samsung en als dit bij iedereen het geval is lijkt het mij geen gek idee, kun je daarna een dikke schadeclaim indienen :9
     
  16. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Morgen word m'n Bravia opgehaald.
    Er blijkt dus toch duidelijk wat mis met het analoge gedeelte.
    Ben 'm tussen de 1,5 en 2 weken kwijt.

    Moet ik 't weer doen met een gewone CRT TV. Arme ikke.
    (E-Care had geen leentoestel meer voor me staan.)
     
  17. CVDV

    CVDV Scandinavian Shit

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om een nieuwe TV te kopen. Wil graag een HD (ready) TV lcd.

    De kwaliteit kan nl. een stuk beter met de xbox 360.

    Ik heb de samsung le26r82b op het oog. Hebben mensen ervaring met deze TV en wat vinden jullie ervan? Wat moet ik er eventueel bij kopen?

    Zou graag jullie reacties horen:)

    Mvg,
    Cees
     
  18. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    goede coax zodat je met tv kijken ook super beeld heb:)
     
  19. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat vraag ik me dus af, hoe zet je hem helemaal uit? Ik heb de LE32S62, maar daarvan blijft het lampje altijd branden (ik zet hem altijd uit met de knop op de TV). Staat hij dan helemaal uit, of toch op stand-by :)?

    En soms merk ik dat mijn klok ineens "weg" is (dat hij niet is ingesteld). Weet iemand waar dat aan kan liggen?
    En op kanaal 10 heb is het programmanummer in het kader linksboven (als je naar het kanaal zapt) rood, met een sterretje erachter, iemand enig idee wat dat is :)? Het is het enige kanaal dat dat heeft.
     
  20. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    1. gewoon de stekker eruit halen. (is enigste optie).
    2. dat gebeurt bij bijv stroomstoring of als je je stroom afgeschakelt hebt.
    3. dan heb je bij beeldintellingen fijnafstemming gebruikt. hij staat nu bijvoorbeeld niet op standaard 0, maar op -2 of + 3 (of iets anders natuurlijk)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina