1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hydroholic

    Hydroholic * HaRdCoRe 4 LiFe *

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf de volgende kabel gekocht bij consoleshop (link: http://www.consoleshop.nl/product/2...melink-xbox-360-to-vga-sub-db15-av-cable.html). Het is niet de goedkoopste kabel maar wel een hele goeie kabel. Er zullen vast wel andere site's zijn die ze goedkoper hebben maar bij deze site koop ik altijd spullen en wil ook niks anders meer.
     
  2. Shizzel

    Shizzel Guest

    Jep, zo'n kabel heb ik ook, maar het geluid werkt bij mij dan niet :confused:. Pas wel op met die advertentie, ze naaien je met de verzendskosten die toevallig de prijs een normale prijs maakt.
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan, er zijn ook Full HD monitoren. Gebruik er zelf ook een voor mijn PC en consoles :)
     
  4. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gamede ook een tijd op een monitor (CRT). Voordelen zijn de resolutie en het totale gebrek aan ghosting (die monitor kon VEEEL verder dan 1080p en bijna elke lullige CRT monitor kan minimaal 1080p aan).

    Nadeel is dat je weinig aansluitingen hebt en dat er minder mogelijkheden zijn om je kleuren etc in te stellen. Een ander nadeel is dat een monitor niet verder gaat dan 24 inch. Voor TFT monitoren geldt dat ze over het algemeen geen full HD ondersteunen (gaat meestal tot 1600x900 ofzo, en dat is ook nog eens een resolutie die de 360 in ieder geval niet ondersteund).

    Voor de beste game en film kijk ervaring moet je gewoon plasma hebben. Geen monitor of LCD kan daar aan tippen.

    Edit: laat je niet misleiden door alle LCD fans in dit topic, ze zitten er namelijk allemaal zwaar naast. Raar maar waar.
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2007
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    EDIT : Never mind.
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2007
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ook zijn de grootste (of een van de grootste) pc monitoren 30" met een resolutie van 2560x1600. Dell, Apple en ik dacht ook Samsung hebben zo'n monitoren.

    Vanaf 17" is de resolutie 720p of groter en vanaf 24" is de resolutie 1080p of groter ;).

    Btw Zero, ValsSpeler had over weinig aansluitingen bij een CRT monitor. Die dingen hebben nooit veel ingangen gehad (de meesten hadden zelfs geen ingang, alleen 1 uitgang).
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2007
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet ik, laat maar zitten. Haal m'n reactie wel weg. Hoewel het in eerste instantie helemaal niet over LCD vs. Plasma ging, maar goed. Die discussie kan me namelijk gestolen worden.
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2007
  8. Dead Rising

    Dead Rising viel tegen

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    0
    Over LCD vs Plasma gesproken, hoe zit het eigenlijk met het zwart contrast (of hoe noem je dat) bij de huidige HDTV's? Is het ook echt zwart?
     
  9. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, zwart is geen zwart op een LCD. Daarvoor moet je een Plasma nemen.:b:
     
  10. c.ronaldo7

    c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

    Berichten:
    445
    Leuk Bevonden:
    0
    \
    Huh, die snap ik niet.:9
     
  11. Shizzel

    Shizzel Guest

    Het is enzowpablo, hij heeft een plasma en heeft een standaardzinnetje ("zwart is alleen zwart op een plasma"). Hij heeft wel gelijk trouwens :9.
    De zwartwaardes en kwaliteit van plasma's zijn beter dan LCD's.
     
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Weet iemand hoe je de PiP bedient bij de LG 32LC51?
     
  13. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar om even aan te vullen... echt zwart is het ook niet, maar wel dichtbij.
    Er is zelfs een lcd scherm van sharp dat zelfs een betere zwartwaarde heeft dan een pioneer. Maar dat is wel uitzonderlijk en men betaalt daar ook uitzonderlijk veel voor.
    En is daarbij nog eens belangrijk hoe de ruimte verlicht is. Is je kamer helemaal donker zul je licht door een het zwart op een LCD scherm zien. Maar omgekeerd kan plasma overdag een flets effect hebben waarbij het zwart echt vies grijs oogt (wel enkel bij fel zonlicht)
    Zeer belangrijk is ook de kleuren. Die zijn werkelijk veel beter op een plasma. Is voor mij veel belangrijkerer gegeven dan resolutie. Het beeld voelt direcht veel echter aan.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De PS3 heeft de optie RGB Full Range (Volledig) hierdoor zijn de zwartwaardes veel beter dan die van de Xbox360.
     
  15. Dead Rising

    Dead Rising viel tegen

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zo voor een plasma gaan, als ze niet zo groot en duur waren.
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, zodra er betaalbare Full HD Plasma's op de markt komen zal ik misschien ook eens een overstap maken. Ik hecht namelijk wel degelijk waarde aan een zo hoog mogelijke reso.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben gelukkig niet de enige er er zo over denkt :thumbs:

    Zou mijn LE32R71B ( 1366x768 ) nooit omruilen tegen een Plasma ( 1024x768 ).
     
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    over heel iets anders:

    Bij postbank rentepunten kun je nu met inlevering van 75.950 rentepunten de Samsung LE32M86BD kopen voor € 759,50.

    Ik dacht ik zeg het even.
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Melbuuln : Ja ach, weet je wat het is. Ik heb niks tegen Plasma. Vriend van mij heeft er thuis ook een hangen, een Panasonic, en daar sluiten we zijn PS3 weleens op aan om te gamen. Werkelijk prachtig beeld dus ik geloof best dat het zijn voordelen heeft boven LCD/TFT. Maar ik heb er hier A) de ruimte niet voor (Plasma's zijn over het algemeen vrij groot) en B) het geld niet voor. Ik wil namelijk absoluut niet op mijn huidige resolutie inleveren.
     
  20. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou voor mij zou de overstap van een LCD monitor naar een LCD geen verschil zijn dus.
    Mijn 19" monitor (inclusief zwarte balken onder en boven) is erg klein om te gamen, en is 1280x1024.
    Lijkt me een zeer geschikte overstap dus.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina