1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 12 okt 2007.

?

Wat is jouw game tv ?

  1. Beeldbuis.

    18,7%
  2. LCD , resolutie < 800x600

    1,6%
  3. PC Monitor.

    6,0%
  4. LCD HDready.

    51,9%
  5. LCD FullHD.

    15,8%
  6. Plasma 1024x768

    2,6%
  7. Plasma 1366x768

    3,1%
  8. Projectie tv.

    0 stem(men)
    0,0%
  9. Beamer.

    3,4%
  10. Anders

    0,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok. Gelukkig ondersteunt mijn TV 1080p, want ik heb net even 1080i aangezet om te kijken, en dat ziet er niet uit.
    Ik zal eens kijken hoe het eruit ziet met 720p. Misschien is dat nog wel beter dan de 1080p optie.
     
  2. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een vraag ik heb een xbox360 elite en hdmi op en lcd hd ready tv.
    maar ik vind de kleuren te fel hoe kan ik die minder maken met contrast helderheid?
     
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Hello

    Even een vraagje ..... Heb de samsung PS 50 c91h (50inch plasma) en ik zit te wachten op samsung om hem te crediteren...... vanwege.
    *De plasma panel zit te veel naar rechts waardoor ik van links boven tot linksonder een zwart balk hebt van ongeveer 0,6cm terwijl mijn beeld rechts helemaal aansluitend is op de mooie zwartglans lak omlijsting.Plus hij is ook al een keer gecrashed zeg maar waardoor ik continu pixelshift had ...... zelfs bij analoog tv.

    Nu mijn vraag ... aangezien ik geen vertrouwen meer heb in deze model,wil ik eigenlijk kijken voor een lcd van samsung ,namelijk de LE46m86b.

    Nu mijn vragen

    *Is er zoveel verschil tussen fullhd en een hd-ready plasma op een kijkafstand van ongeveer 5 meter ?

    *Zal ik het detail van de le46m86b (fullhd) niet zien door de kijkafstand van 5 meter ?

    *Zou ik dan gewoon moeten doorsparen voor de 52 inch versie ? (aangezien ik best wel gewend ben geraakt aan 50 inch ?)

    *Zijn er mensen met de le46m86b die op een kijkafstand zitten van ong. 5 meter ? Zo ja , hoe is het beeld ?
    Thx
     
  4. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij een HD ready TV (1366x768p) wordt er met 720p slechts een resolutie van 1280x720p gebruikt terwijl met 1080i de volledige resolutie van 1366x768 gebruikt wordt.
    1080i geeft dus een veel scherper beeld dan 720p.
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik zie geen verschil! :eek:
     
  6. SoulSleeper X

    SoulSleeper X Stampertje

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry maar wat een geblaat, het verschil tussen interlaced en progressive is aanzienlijk groot. Vooral met gamen is dit zeer zichtbaar. 720P is zeker beter dan 1080i al wordt bij 720 gedownscaled.......
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ge-upscaled bedoel je ;) Maar idd, 'veel scherper' is 1080i niet op die resolutie. Die paar pixels gaan voor het menselijk oog niet veel verschil uitmaken.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    nou...dat moet je niet zo stellig beweren. ik vond t ook heel vreemd, maar op mn hd-ready plasma met diezelfde resolutie, is 1080i nòg mooier (iets scherper) dan wanneer ik mn xbox360 op 720p zet. oók bij snelle games! misschien verschilt t per tv?
     
  9. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even een vraagje. Ik merk af en toe op mijn TV dat het geluid soms ineens harder gaat. Ik hoor dan een soort plopje, en dan is het ineens harder. Als ik dan van zender wissel en weer terug ga is het plots weer zachter...

    Is mijn TV dan kapot, of is dat een instelling? Het is een Samsung LE32S62B. Ik heb al eens een keer deze tv omgeruild, omdat die het niet goed deed, hopelijk hoef ik dat nu niet weer te doen :).
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2007
  10. MoonWalker NL

    MoonWalker NL Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag een full Hdtv halen rond de 80cm welke kan ik het beste halen en niet te duur is ??
     
  11. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Sja je kan niet eens het verschil zien tussen 1280x720 tegen 1366x768 maar kan wel het verschil zien tussen progressive scan en interlaced?
    Nou bij een LCD is alles behalve de nattive resolutie een stuk waziger ook zijn het maar enkele tientallen pixels en beeldlijnen.

    Van 1366x768 naar 1280x720 is niet upscalen in mijn boekje maarja.

    Ik denk overigens dat vele het verschil tussen 1080i en 720p niet zien omdat ze te ver van hun TV af zitten.
    Ga maar eens dichtbij je LCD TV zitten en schakel dan maar eens tussen 1080i en 720p dan zal je zeker een aanzienlijk verschil merken.

    Er is in Nederland volgens mij maar één Full HD LCD TV van 81cm en dat is de Sharp 32X20E.
    1920x1080p
    3x HDMI v1.3
    2000:1 statisch en 10000:1 dynamisch contrast.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2007
  12. flamme

    flamme Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand al een idee ???
     
  13. Shady_Bastard

    Shady_Bastard Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
  14. christvs

    christvs Active Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey!

    Een vriend van mij wil een televisie kopen. Hij denk aan de samsung le26R serie. Alleen nu had ik gehoord dat de nieuwe lichting samsungs; de r81 en r82 toch iets minder waren als de r71 en r72.
    Zou iemand mij hier iets meer over kunnen vertellen:confused:
     
  15. Tinuva

    Tinuva Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had uw vragen ook eens gesteld op dit forum en ik kreeg als antwoord:
    Op een afstand van 5 meter ga je geen verschil zien tussen een HD ready of een full HD. Dus de details van een full Hd zal je met het blote oog niet kunnen waarnemen. Dus ja, ik ben dan ook maar bij mijn LE40R72b gebleven... .
     
  16. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet van wie je die onzin gehoord heb, maar dat klopt niet.
    De R8x heeft meer HDMI poorten, hogere helderheid en een hoger contrast oh en is anderhalf jaar nieuwer.
     
  17. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    5 meter is wel een grote afstand. Ik zit 3,5m van mijn 50" en dan zou je wel een verschil kunnen zien.

    Als je al een 50" had, zul je je een kleiner model beklagen. Naar mijn mening als je van een plasma komt, maar niet tevreden bent van het merk, ga dan voor een full hd (als dat een vereiste is) plasma van panasonic, of pioneer als je toch zou willen doorsparen. Dan heb je ongetwijfeld het beste beeld voor HD materiaal.
     
  18. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil binnenkort een HD-TV aanschaffen, ik ga voor een HD-ready, want een Full-HD is me iets te prijzig. Is er echt een groot verschil tussen HD-ready en een 'normale' tv ? Heeft iemand ook nog suggesties voor een goede HD-Ready TV ?
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ja het verschil is enorm! En je moet deze thread maar gewoon doorlezen, dan krijg je genoeg alternatieven voor je kiezen.
     
  20. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan de Samsung LE40M86(of 87)B 1080P op 24hz weergeven?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina