1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 16].

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Krijg ik geen kwaliteitsverlies als ik dan een DVI naar HDMI converter koop? En btw is het beeld uberhaupt verbeterd als ik inplaats van een D-sub connectie een DVI connectie gebruik?
     
  2. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Btw ik zat eerst te twijfelen tussen de Samsung LE26S81 en de LG 26LC41 alleen werdt mij de LG 26lc41 door een aantal mensen afgeraden. Alleen heb ik een nieuwe kandidaat gevonden de Philips 26PFL3312. Heeft iemand op een van deze tv's iets op te merken? (negatief of positief). Ik zelf neig nu meer naar de Philips.
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2007
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Waarom werd je de LG afgeraden ???

    Zou persoonlijk liever de LG in huis halen dan het instapmodel (S81) van Samsung.
    Vergeet niet Philips > LG < Philips.
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    LG werd mij destijds ook afgeraden. Veel problemen mee naar het schijnt.
     
  5. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn grootouders hebben een LG flatscreen, met een diameter van zo'n 85cm dacht ik. En die doet het na een jaar nog PERFECT, wel jammer dat hij een PS2 kocht ipv PS3. Dan had ik het beeld beter kunnen bekijken.

    De tv is overigens niet HD-Ready of dergelijke, maar wel perfect beeld..

    LG is zo slecht nog niet hoor. :)

    _0/
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik wilde in eerste instantie ook een LG kopen, maar het design vond ik niet zo denderend. Een Samsung is dan een groter lust voor het oog! :)
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb om 2 redenen voor Samsung gekozen.
    1. Hoogglans Zwarte behuizing.
    2. Verborgen speakers.
     
  8. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0

    Hu :p?
    Wat is er mis met de Philips dan? En is die LG dan ook geen instapmodel :p?
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Daarnaast is de S81 van Samsung een prima TV. Heb dan de 32 inch (jij ook) en die bevalt echt prima. In combinatie met de PS3/Blu-ray en de 360 is het beeld echt super. Heb afgelopen zondag de S81 naast de R81 (dacht ik) gezien met HD materiaal aan en ik zag geen verschil. Enige verschil was de prijs en die lelijke plastic rand onderaan de R82.
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik kwam laatst op tweakers nog een foto tegen uit de media totaal van de 2007 Sony Bravia modellen. Misschien wel makkelijk, alle verschillen naast elkaar:

    [​IMG]
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je naar de panels kijkt van Philips en LG dan zijn deze vele malen beter dat de panel uit de LE26S81B.
    In een woonkamer is de LE26S81B helemaal niet geschikt door zijn slecht inkijkhoek van 160/150.

    Wil je toch een Samsung ga dan voor de LE32S81B.
    Deze is dan wel iets groter maar je hebt er veel meer plezier van.
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    En ik kan uit ervaring zeggen dat dat écht een top TV is.
     
  13. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas valt de LE32S81B buiten mijn budget. Dus dan zal het nog gaan tussen de Philips en de LG. Welke zal het meest geschikt zijn voor mijn xbox 360 via component, mijn pc via DVI (DVI to HDMI) en digitale tv?
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Nu een vraag voor de Xbox 360 gamers onder ons MET een Samsung PS50C91 plasma.

    Ik heb nu een aantal dingen getest.

    Heel wat 360 games met

    VGA
    Component

    mijn voorkeur gaat echt uit naar component, want de kleuren zijn veel mooier, het 'leeft' meer.
    Modder en water (al is dit alles behalve realistic) en gewoon omgevingen zien er eerder wat 'shiney' uit dan met VGA, en persoonlijk vind ik dat dus mooier.

    Terwijl VGA het gehele plaatje een stukje scherper maakt,maar naar mijn mening TE clean, en te perfect, en ik vind dat het veel minder leeft. Tenzij ik echt iets aan de settings van de tv moet veranderen wanneer ik VGA heb aangesloten met X360.....maar dan moet iemand mij dat vertellen.

    Ik heb nu mijn settings zoals Spykiller staan,maar ik ben er nog niet over uit wat nou het mooist eruit ziet met 360 games, misschien dat mensen met deze samsung en 360 hele andere settings hebben ingesteld en die dat persoonlijk het mooist vinden, ben er wel benieuwd naar. Dus hoor het graag :p
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Philips ondersteund volgens mij een computerresolutie van 1024x768.
    De Philips heeft geen aparte pc-aansluiting hiervoor moet je gebruik maken van de HDMI-aansluiting.

    Heb even de manual van de LG gedownload en deze kan ondersteund , 1024x768 , 1360x768 en 1366x768 via D-sub.

    Digitale tv is eigenlijk een verkoop praatje.
    De decoder plukt wel het digitale-signaal uit de kabel , maar de verbinding tot lcd is altijd nog analoog (Scart RGB).
    Wil je dat ook digitaal hebben dan blijft er maar 1 decoder (zie startpost).
     
  16. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Owja dat is wel een nadeel van de Philips dat hij alleen maar 1024x768 ondersteund :mad:. Hoezo is Digitale tv maar een verkoop praatje? Het zal er altijd beter uit gaan zien dan analoog right? En met die optische verbinding erin zal ik later (als dat wordt ondersteund) ook surround krijgen.
     
  17. TB__

    TB__ .....

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand mij uitleggen wat er mis is met instapmodellen ?.
    kzie dit vaak terugkomen en ik vraag me af wat het nu precies betekent.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Digitaal beeld hoeft er altijd beter uit te zien als het analoge.
    De beeldkwaliteit wordt door een paar bepaald Tv-signaal , Decoder en Scart-kabel.
    @Home heeft helaas een aantal decoders die regelmatig negatief in beeld komen Humax , Digi en Philips.

    Niet alle decoders ondersteunen surround (Dolby Digitaal) via de optische ingang.
    In de meeste gevallen moet je het doen met een normale Stereo signaal.
    Mijn Samsung HD-Decoder kan zowel DD als PCM verwerken.

    Door de kosten zolaag mogelijk te houden , kan een fabrikant een LCD tegen dumpprijzen op de markt gooien.
    Een onderdeel waar altijd op bezuinigd wordt is de Panel (LCD scherm).

    De goepkope modellen hebben een slechte inkijkhoek en Contrast Ratio,
    Om de slechte te verbergen gaat de Dynamische Contrast verhogen.

    Voorbeeld.
    Een Contrast Ratio (werkelijk contrast) van 800:1 wordt een Dynamische Contrast van 2000:1

    Contrast Ratio = Hoe hoger de contrast verhouding, hoe beter de kleuren van elkaar te onderscheiden zijn. Contrast verhouding wordt ook ‘contrast ratio’ genoemd.
    Een HDTV kan bijvoorbeeld een contrast verhouding hebben van 3000:1 zijn. Dit wil zeggen dat dit scherm 3000 tinten kan onderscheiden tussen wit en zwart.

    Dynamisch Contrast = Dynamische Contrast is een techniek waarbij het contrast level word verhoogd wat soms meer nadelen met zich mee kan brengen.
    Een nadeel kan zijn dat het beeld hinderlijk gaat knipperen tussen donkere en lichte scenes
     
  19. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke van de decoders die op home.nl staan zou ik dan moeten pakken? Btw over jouw Samsung HD-Decoder lees ik ook veel negatieve berichten op kieskeurig (Ik weet niet of het allemaal waar is maar :p)
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Die problemen deden zich in het begin voor , maar na de verschillende firmware updates heb ik geen problemen meer.
    De problemen waren vaak een slecht werkende HDMI verbinding.

    Vond de Panasonic TU-DC40RD , helaas wordt deze niet meer verkocht.
    Een goede alternatief is de Samsung DCB-B270r.

    Meer info over de verschillende decoders vindt je op deze site , http://www.8bit.be/phpbb/index.php?id=tvhomenl&sid=646c9de742175ce6ddf874c3ffa50ddf
    Deze site speciaal gemaakt voor de TVhome gebruikers.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina