1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een beetje onzin, enige is dat Pioneer qua techniek een jaar voor ligt dus deze nieuwe Pana's zullen gelijk zijn aan de Kuro's 8 die nu ook al bijna een jaar oud zijn! En dat ook daadwerkelijk zijn wanneer de top serie van de nieuwe P uitkomen :) IMO
     
  2. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even een vraagje. Ik zet net m'n TV en 360 aan om ff te gaan gamen (Bully) en toen ik de game opstartte zag ik plots in het laadscherm een soort rare "ruis". Toen ik eenmaal ín het spel was was die ruis nog veel erger zichtbaar en heel het beeld trilde ook. Eenmaal uit het spel, en terug in de 360 guide was het nog steeds zo.

    Ik heb geprobeert er een foto van te maken. Het is denk ik goed te zien wat ik bedoel:

    [​IMG]

    Ik heb meteen gekeken of de stekkers misschien niet goed zaten (component in mijn TV, en de stekker in de 360), maar die zaten allemaal gewoon erin.
    Heeft iemand enig idee wat dit is? Ligt het aan mijn TV, of komt het door de 360 (en kan ik binnenkort een RROD verwachten ofzo)??
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2008
  3. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    TV kan je testen door te zappen naar ander kanaal, en xbox ook door ergens anders ff aan te sluiten.

    Mijn tv (van januari!) begint paar vreemde kuren te vertonen, ik heb de philips 37"fullhd.

    We hebben nu al 3x meegemaakt dat de tv bij helemaal uitstaan niet meer aan wil. Enigste wat werkte was stroom er helemaal af, maar daarna kregen we vervormd beeld, pas na +/- 3x stroom eraf hadden we weer normaal beeld.

    Daarnaast hebben we ook last van verticale "schaduw" balken/strepen in het midden, die van boven naar t midden van t scherm gaan. Is op alle kanalen, en alle ext kanalen incl hdmi waarop dus de 360 zit...

    Heb al een mailtje naar philips gestuurd, want t is nou niet zo'n apparaat wat je even naar je winkel brengt voor de garantie.. :)

    Maar iemand anders dit met zijn/haar tv meegemaakt?
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66


    Een pc op n plasma gaat prima hoor. Ik gebruik mn plasma als scherm voor xbox360 en mn pc, ik hèb niet eens n monitor.
    Je moet in de inloopperiode wel ff voorzichtig zijn, daarna maakt t niet meer uit.
    Image retention heb je voornamelijk in die periode last van, daarna nauwelijks.
    Dat nagloeien van statische letters/symbolen (internet explorer) zie je alleen als je de tv gaat schakelen naar n andere input of iets anders waardoor t scherm ff helemaal zwart wordt.
    Zodra je iets gaat bekijken (tv of film) zie je t niet meer.
    Dat is dan ook t enige nadeel, maar dat is dus alleen tijdens de inloopperiode.
    Nogmaals: ik gebruik mn scherm dagelijks als pcmonitor en dat werkt heel goed.
    Ik internet behoorlijk veel, iedere dag en ook wel 2 uur achtereen. Als je hdbeelden gaat kijken op je pc, komen de goede eigenschappen van plasma weer om de hoek kijken.

    Als je op je pc alleen gaat internetten of voornamelijk Word gaat doen, dan is n lcd wel veel geschikter. Het beeld is op n lcd hetzelfde als op je tft-monitor.

    Hmm, niet goed!
    Sluit m ff met dezelfde kabels aan op n andere tv, dan weet je meer. Hopelijk ligt t aan je kabel! Leen ff n kabel van iemand.
    Hoe oud is je xbox360? De vorige versies gaan gewoon stuk, gelukkig is de garantie goed.
     
  5. FcWinningEleven

    FcWinningEleven Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben geinteresseerd in deze tv:
    Breedbeeld v
    Beelddiagonaal 107 cm
    Helderheid 500 cd/m²
    Dynamisch contrast 7500 :1
    Resolutie 1920 x 1080 pixels
    Full HD v
    Horizontale kijkhoek 178 °
    Verticale kijkhoek 178 °
    Aantal analoge tuners 1
    Digitale tuner v
    Scherm in scherm picture and text
    OSD v
    Comb filter v
    Ontvangstnorm PAL, SECAM, NTSC, DVB-T
    100Hz techniek x


    Lijkt goed, alleen heeft de 100Hz techniek niet. Nu las ik dat dit eigenlijk wel essentieel is... Kan iemand hier meer over vertellen?
     
  6. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    ja leuk een aardig, maar je hebt geen serienummer/model?

    100Hz is niet essentieel. Veel tv's (waaronder mijn eigen tv) hebben dit niet. het is een leuke extra, maar zeker niet essentiueel
     
  7. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    100Hz is geeft meer problemen dan dat het oplost, dit komt omdat de beeldprocessor van de TV een extra frame interpoleerd voor iedere frame die aanwezig is. Hierdoor krijg je last van vage auras bij snel bewegende objecten en het uiteenvallen van letters
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Iemand toevalig ervaring met de Sony Bravia KDL-40D3500 ??
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    hmm, wat lees ik nu: Pioneer stopt helemaal niet met plasma's, alleen met het zelf produceren van de schermen. Dat willen ze laten doen door een dochtermaatschappij van Panasonic.
    Al het andere zoals de componenten enz gaat gewoon door en Pioneer wil zich blijven onderscheiden, vooral met de Kuro

    http://www.engadget.com/2008/03/08/pioneer-isnt-abandoning-kuro-plasma-expects-same-quality-panel/


    Vind ik ook. Als ik kijk naar de specs van de nieuwe Panasonic's, wetende dat zij kwaliteitsproducten leveren, denk ik dat ze hoge ogen zullen scoren.

    En aangezien Pioneer hun schermen gaat laten maken door een dochterbedrijf van Panasonic zegt genoeg.

    /Mod Voortaan even je eerste reply editten ipv te dubbelposten. :)
     
  10. FcWinningEleven

    FcWinningEleven Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje tussendoor:

    Ik heb nu een xbox360 met HDMI poort, en ik weet dat de xbox360 met vga je dvd's upscaled maar ik kan vga niet gebruiken met mijn huidige tv.
    Nu vraag ik mij dus af of de 360 via hdmi ook je dvd's upscaled en of het er echt beter op word.
    Of kan ik beter een ps3 of stand alone hd dvd speler aanschaffen om dvd's mee up te scalen? (is nu een hd dvd speler bij ibood)

    ---

    Even een algemene waarschuwing:

    Koop geen LG 26LC2R
    Hoe goedkoop hij ook word aangeboden deze waardeloze lcd tv wens ik aan niemand toe.

    Ja, ik ben er erg ontevreden over.
    Tv, composiet en scart doet hij bij mij tegenwoordig in zwart wit met veel ruis erbij.
    RGB scart, component en hdmi doen het goed. (maar verwacht ook hier niet uit je stoel geblazen te worden)
    VGA is zo flets dat het lijkt alsof je door een dikke laag mist heen kijkt en de kleuren zijn er zo waardeloos dat het onbruikbaar is.
    Je kunt haast niets instellen op deze tv.

    En nu het ergste vind ik nog:

    Alle vrienden van mij die zelf thuis een Samsung lcd of iets anders hebben staan valt meteen op dat het beeld bij mij een stuk minder scherp is. (en die meldingen die je xbox geeft als iemand online komt enzo die willen bij mij nogal vaak blokkerig en onleesbaar zijn en ook dat ligt aan de tv lijkt mij want ik heb het met alle 2 de xbox360's die ik heb.)
    En dat ligt aan de tv en de gebruikte techniek erin.

    Ik ga komende week contact opnemen met de winkel om te overleggen wat we nu gaan doen want hij zal zowiezo gerepareerd moeten worden en wat mij betreft nemen ze hem maar mee en brengen ze er iets anders voor terug (liefst samsung)

    Ook gaat mijn pc monitor binnenkort de deur uit (ook een LG en ook met deze veel problemen, de monitor had ik al voor ik de tv kocht en toen was ik al niet 100% tevreden over de monitor Toch gaf ik LG een tweede kans. Die ze bij deze ook verkloot hebben.)

    Er komt bij mij dus geen LG apperatuur meer in mijn kamer!

    Nu geef ik wel eerlijk toe dat mijn verwachtingen van deze tv niet hoog waren maar dat ik zo teleurgesteld zou zijn had ik niet verwacht, Ik was toen al van plan om na een jaar een ander tv te kopen (in de zomer gekocht dus deze zomer een nieuwe) en dat zal een samsung gaan worden als ik voor LCD kies of een Panasonic als ik voor plasma kies.

    Ik heb mijn lesje nu wel geleerd.

    Het kan ook zijn dat ik altijd maar vette pech heb (wat eigenlijk ook wel zo is)
    Want mijn Samsung digitale hd tv decoder doet het ook niet geheel zoals het zou moeten.


    Nog even aan de heren HD tv bouwers:
    Wij europeaanen willen geen scart en composiet meer maar meer component ingangen!
     
  12. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben gister avond even naar de Wonen en Co beurs in Groningen geweest.:) Ook een hele beeld/geluid afdeling! Waaronder de nieuwe Pana's te bewonderen waren.

    Dus die heb ik even uitgebreid bestudeerd. Een 46PZ85 en een 42PZ800 stonden naast elkaar, waarbij de laatste dus het topmodel van de europese markt is. Je kon ze daar beide meenemen voor een prijs van €2299,- (op internet een stuk goedkoper) :D
    Maar ik moet zeggen dat ik de 800 iets vond tegen vallen. Die one sheet of glass design zorgde voor een ghost effect wat duidelijk zichtbaar was wanneer op het zwarte beeld de witte letters 'Panasonic' stonden. En na lang vergelijken met de 85, vond ik dat de meeste beelden een stuk mooier op de 85 waren. Ook mijn ouders en vriendin vonden dat. Ook het design viel me toch tegen en dan met name de 800, die zilveren rand aan de onderkant was een stuk groffer dan de 85. =(
    Ook de vertegenwoordiger die daar stond van P verkoos de 85 boven de 800. Qua techniek schelen ze ook bijna niks, behalve dat de 800 een paar opties zoals 24p Real Cinema en Digital Cinema Remaster heeft en de 85 heeft alleen 24p Real Cinema.
    Daarbij dat de 85 er ook in 46'' is en de 800 alleen 42/50, en mijn voorkeur uitgaat naar het tussenmodel, vekies ik de 85 boven de 800! Nu nog even een paar maandjes wachten en hopelijk staat de 46pz85 dan bij mijn ouders in de woonkamer:+
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2008
  13. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Het zijn de PZ86 en de PZ800 ;)
    Maar bedankt voor de informatie ;) ben benieuwd waarneer de mijne geleverd wordt...
     
  14. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Specs zeggen niet zo heel veel. Natuurlijk hebben de nieuwe Panasonic´s een hoger contrast maar hoe zit het met de deinterlacing, scaling en videoprocessing. Drie fronten waar Panasonic Plasma´s niet om bekend staan dat ze daarop zelfs beter zijn dan het gemiddelde terwijl Pioneer Plasma´s uitmuntend hierin zijn. Deze factoren maken meer van je beeld dan contrast.

    Pioneer kiest echt niet voor Panasonic schermen omdat deze beter zijn, maar omdat het aanhouden van betere maar duurdere schermen die inhouse geproduceerd worden door hun lage productie en verkoop zeer hoge constante kosten met zich meebrengen. Het is dus goedkoper om de schermen te outsourcen om zodoende lager komen te zitten in kosten waardoor de nieuwe tv´s voor een lagere verkoopprijs en een hogere marge verkocht kunnen worden. Pioneer neemt het verlies in kwaliteit dan vast op de koop toe.

    Wat ik dus uit jouw verhaal begrijp is dat jouw ouders de PZ800 te duur vinden. }:]
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2008
  15. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    PZ85;)
    Maar je hebt gelijk type foutje heb het aangepast :)

    Dat wou ik nou net met mijn verhaal omzeilen:'-(
     
  16. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    haha heb ik het zelf nog fout ook :+
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Panasonic wordt overal gezien als de nr 2 als t gaat om plasma's. De Pioneer is fraai maar ook 2x zo duur.
    Jij hebt n pioneer plasma of n panasonic plasma?
     
  18. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ervaring met de DMR-EH68/58/57 Harddisk recorders van Panasonic?
    Ik vroeg mij af of ik deze ook tussen mijn set-top box en lcd kan zetten zodat hij de sd beelden van mijn set-top box kan up-converten naar 1080p.
    Aangezien de huidige sasmung 360 met hdmi nog teveel problemen heeft en geen hdd, zit ik te kijken naar alternatieven! En een nieuwe pvr set-top box incl. hdmi zit er binnenkort nog niet in.=(
    Zal het beeldkwaliteit verbeteren met deze hdd-recorder ertussen, en zal het gebruiksvriendelijk zijn om op die manier tv te kijken?
     
  19. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik heb sinds een paar maanden de 50"plasma van Samsung. Deze heeft echter een vervelende eigenschap en dat is het zeer snel inbranden als logo's, maps o.i.d op dezelfde plek staan. Het gaat niet om uren, zelfs bij 10 minuten gamen blijft het sowieso een uur wel staan. :{

    Zijn er meer mensen die last hebben met inbranden? Ik vind het er niet echt gezond uitzien, het rare is wel dat er een filter op zou moeten zitten tegen inbranden. :{
     
  20. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil de Panasonic 42PZ800 of anders de 42PZ85 gaan kopen zodra ze verkrijgbaar zijn. Ongeacht dat ik zelf voor Panasonic ga moet ik toch constateren dat Pioneer wel een flinke stap voor ligt technisch. Zoals jij correct zegt is Pioneer ook 2x zo duur maar dat maakt het technisch verschil er niet minder op.

    Inbranden gaat nooit meer weg. Inbranden komt niet voor op Plasma's die gebruik maken van Pixel Shifting. Het probleem waar jij over praat is image retention dit betekent dat een statisch beeld in het phosphor geladen blijft waardoor tot een onlading (kan binnen enkele seconden tot maximaal een uur) plaats vindt het beeld in phosphor blijft staan. Een goede manier om dit probleem te limiteren is om je contrast te verlagen naar 50% of lager.
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina