1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 21 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Component ingang is nodig om je Xbox aan te sluiten met de bij de xbox meegeleverde kabel. Maar let niet op kieskeurig wat dat betreft, veel LG tv's die daar op staan bij kieskeurig en dus ''geen'' component ingang hebben, hebben ze in de werkelijkheid echter wel. Check anders in de winkel of ze aan de achterkant een zo'n rood-blauw-groene ingang hebben voor je zekerheid:

    [​IMG]

    Die hier te zien zijn bij de beamer.


    LG, ik weet het nog niet wat ik moet vinden over het merk. Met de 360 launch was het niet aan te raden er een te kopen. Omdat veel LG's wel HD waren, maar accepteerde maximaal maximaal 576i signaal, terwijl HD toch echt bij 720p begint.

    In je vergelijking zie ik dat je dus vooral kijkt naar de contrast ratio's van de tv's. Ik vraag me bij vele tv's toch echt af of ze nou het dynamische contrast vrijgeven, of het statische ( zo noem je dat toch..?). Van Samsung weet ik het vrijwel zeker, maar langzamerhand beginnen de andere merken er ook mee te komen, zoals de LG die Ralfje aangeeft in zijn link met een contrast ratio van 1:5000.

    Ik ga hier zelf dus even naar kijken, welk merk wat voor contrast geeft, en zal dat hier posten.
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2006
  2. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet ook niet zeker hoe zeer de aangegeven contrastratio overeenkomt met de werkelijkhied.

    Het beste wat je kunt doen is tv uit dezelfde prijsklasses opschrijven. De televiesies moeten over het algemeen overeenkomen. Ga met deze gegevens naar een tv handelaar.

    Pobeer zoveel mogelijk af te dingen. Sommige winkeliers hanteren een veel hogere prijs dan dat ze er werkelijk voor vragen. Een 250 euro is geen uitzondering.

    Heb zelf de Samsung le32t51b. Een mooie tv. Maar achteraf had ik voor dat geld wel een betere kunnen krijgen. Een beetje te impulsief gekocht.
     
  3. Reem

    Reem Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet je niet blind staren op specificaties. Tuurlijk zeggen die opzich wel wat over wat een tv in staat is te doen/zou moeten kunnen. Maar de software technieken die uiteindelijk ook de beeldkwaliteit bepalen zijn ook belangrijk. Dit zie je pas als je de modellen in een winkel bekijkt (met gelijkwaardige bron).

    Ik weet nog dat ik een LG goede specificaties vond hebben maar in de winkel bleek hoe matig hij presteerde met gewone tv. Tevens vergeleek ik de samsung 26R71 en de 27S71. Opzich dezelfde specs maar in de winkel was het beeld van de R serie toch echt beter (bij zelfde bron en instellingen).
     
  4. JoMo0

    JoMo0 Unregistered User

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft die LG geen component ? Wil je dan HD gaan gamen via scart :confused:
     
  5. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus even gekeken naar een aantal merken, en op vergelijk sites gekeken, en de officieele sites van de merken zelf, mijn bevindingen:

    Juiste Contrast-Waarde
    [​IMG]

    Ik heb hier dus maar een paar merken genomen, merken die veelvoorkomend zijn.
    Mochten er dingen zijn die totaal niet kloppen, geef het even aan mij door want ik wil er wel zeker van zijn dat het ongeveer klopt.

    Precies..! En het zit hem ook in smaak, en die kan je niet opmaken uit specificaties. Ook komt erbij kijken dat vele panelen hetzelfde zijn in de tv's op de markt. Het gaat er om hoe de panelen worden aangestuurd..! En dat verschilt dus wel per merk.

     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2006
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat kan bij de Plasma's van Medion.

    In het menu van de Plasma kan kiezen tussen RGB en YPbPr.

    Dynamische contrast blijkt een hele mooie verkoopmiddel te zijn.

    Goed voorbeeld is de Samsung LE32R71B.

    Dynamische contrast van 5000:1 klinkt veel beter dan een werkelijke contrast van ongeveer 1200:1
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2006
  7. ThApocalypse

    ThApocalypse Final Fantasy

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    deze heeft wel een component ingang. En ode scores op kieskeurig zijn gebasserd op 2 mensen.
     
  8. Reem

    Reem Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat uitzoeken van wie wel of niet "echte" contrast waardes meldt is ook maar tot op zekere mate een indicatie. Heb vaak genoeg testrapporten gezien waarbij fabrikanten wel leuk 1000:1 (dus niet dynamisch) melden maar in het echt blijken ze maar bijvoorbeeld 800:1 te halen. Dus zuiver is het lang niet altijd met die specificaties. Als de marketing afdeling zich er verder mee gaat bemoeien zoals bij Samsung krijg je helemaal grappige waardes die de onwetende consument moeten overdonderen.
     
  9. Jorden Ajax

    Jorden Ajax Active Member

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben van plan ook een hdtv te gaan kopen en mijn budget ligt ongeveer bij de 800 euro, ik heb zelf ook al vaker gekeken maar de een lijkt me weer beter als de ander vandaar of een van jullie een topper weet voor die prijs???
    BVD
     
  10. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    De Sony KDL-40V2000 staat op Kieskeurig.nl met een (echte) contrastwaarde van 1300:1 maar op een sticker op de TV zelf staat 8000:1. Die laatste is dus het dynamische contrast? Wat is het verschil en hoe vergelijk je het? :)
     
  11. Pjotrski

    Pjotrski Army of One

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Benq DV3251 en ben er erg tevreden mee. Voor 800,- (Zie de Tweakers.net pricewatch of kieskeurig.nl) heb je een 32inch scherm, HD ready, HDMI etc. en de 360 werkt er prachtig op.
     
  12. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Dan kijk ik nog maar even verder...
    Het is inderdaad waar, dat je niet alleen naar Specificaties moet kijken. Aangezien Tv's dan nog niet altijd mooi beeld geven.

    Denk dat ik dan maar bij Samsung blijf, aangezien ik daar gewoon positieve verhalen over hoor.
    Of het dan de LE27S71 of de LE32S71B wordt voor de grote van het scherm zie ik dan wel tegen de tijd dat ik het geld heb :).

    Qua beeld schelen de twee niets van elkaar?! Behalve dat het beeld van de LE32 groter is?
    Of kan ik van deze LE32S71B ook nog eens net iets wat mooiers verwachten?
     
  13. LordTeddybeer

    LordTeddybeer Happy Gamer

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb uiteindelijk de JVC lt-32x70b genomen, voor 1179 bij Foka. Echt totaal geen spijt van mijn aankoop toen ik hem thuis aanzetten. vooral toen ik Kameo opzetten met die heldere kleuren :D. Ook het geluid is schitterend zeker voor een LCD. Echt een top TV.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Helaas niet.
    De technische speqs tussen de 27" en 32 " zijn bijna gelijk aan elkaar.
    Zowel Dynamische- als Werkelijkecontrast zijn gelijk.

    Het enige verschil wat ik ben tegen gekomen is dat het audiovermogen van de 32" (2x10W) hoger is dan die van de 27" (2x5W).

    Hoe werkt Dynamische Contrast !!!

    Bij wisselingen tussen donkere en lichte scenes wordt het backlight feller/minder fel, dat is dynamisch contrast.

    Vooral bij donkere films (LOTR , V for Vendetta) en Games (King Kong) kan het beeld irritant gaan knipperen.
    Daarom staat de Dynamische contrast bij dat soort films en games altijd uit.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2006
  15. zildjian

    zildjian Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zet de dynamische contrast uit? Als ik bij beeldinstellingen het beeld op normaal/standaard zet dan blijft het nog steeds. Het is echt heel irritant.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De N-serie heeft 4 beeldinstellingen.
    1. Dynamisch.
    2. Standaard.
    3. Film.
    4. Custom.

    In Standaard , Film en Custom staat de Dynamische contrast uit !
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2006
  17. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook eindelijk eens een VGA kabel aangeschaft om te gebruiken ipv de component kabel op mijn Samsung LE32R51B. Het is wel een stuk scherper geworden, maar het is ook een stuk donkerder.
    Hebben meer mensen daar last van? Ik weet nog niet welke ik ga gebruiken nu, ik kan de brightness wel wat hoger zetten op me LCD maar dat vind ik ook niet zo'n mooie oplossing.
     
  18. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de spaarstand van je TV aan hebt staan kun je die lager of uit zetten. Zelf heb ik een LE26R71B en heb geen last van donkere beelden (via VGA dus).
     
  19. Reem

    Reem Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Update de drivers van je videokaart. :thumbs:
     
  20. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Spaarstand? Ik ben geen noob hoor 8)
    Heb je weleens met een component kabel gedraaid dan, voor het verschil?

    @reem: Het is wel met m'n 360, niet m'n pc.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina