1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 21 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ja werkt nog uitstekend. Ik heb hem...iig in de zomer gekocht :+ En ik vind dat het met DVD's lekker soepel loopt, en een goed beeld doorgeeft.

    Screen + Settings :)
    2 losse screens:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Settings:
    [​IMG]
     
  2. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik op mijn LE26R71 ook momenteel alleen lichter. Onderin heb ik een punt waarin je, een tijdje na het aanzetten van de televisie verschijnt iets van het midden een soort witte vlek. Het is heel licht maar ik hoop toch dat ik hem om kan ruilen en dan gewoon een goede krijgen, want ik heb ook al 2x problemen met dode pixels gehad =\ Echt balen dat er nu weer wat mis is.

    Ik zou het hier toch wel voor kunnen ruilen toch, ook al is het maar klein?
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2006
  3. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Mooi, Mooi :)

    Maar dat hoge Dynamische contrast is dus allemaal wel leuk, maar eigenlijk hoor ik er alleen geklaag over.
    Iedereen die namelijk dat Dynamische contrast UITzet, inverband irritatie bij het veranderen van een licht naar donker scherm.

    Oftwel, 5000:1 heb je eigenlijk nooit aanstaan?
    Of is dit alleen bij Tv kijken, en heb je tijdens het gamen wel gewoon dat Dynamische contrast aanstaan?
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat ligt puur aaan de uitzending , dvd of game.

    Kan bij DOA4 rustig de Samsung op Dynamisch zetten en het beeld knipperd dan niet.
    Maar bij een game zoals King Kong knipperd de LCD wel , maar dan schakel ik over naar de Custom mode.

    Het gekke schakel ik over naar een analoge tv-zender dan knipperd het beeld ook regelmatig.
    Maar schakel ik dan over naar mijn HD-decoder (HDMI) dan knipperd het beeld ineens stukken minder.
    Die komt omdat het beeld via HDMI ook veel lichter is dan bij de analoge uitzending.
     
  5. ON 360

    ON 360 Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 6 nov 2006
  6. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Ondersteund die Samsung LE32R71B ook 1080i? Op google kom ik tot tegenstrijdende conclusies. Want waarom zou je zoveel geld uitgeven aan een TV die niet eens de volledige ervaring van HD TV kan bieden. Dan geef ik liever nog wat extra geld uit om daar van te kunnen genieten.
     
  7. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Hij geeft 1080i wel weer, maar downscaled het naar de resolutie van het scherm (720p).
    Wil je echt HD beeld (1080p) dan zul je een iets grotere en duurdere tv moeten kopen :)
     
  8. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    HD is er in 2 soorten 720 (verticale beeldlijnen) en 1080 (verticale beeldlijnen),
    Dus 720 is ook al echt HD.
    Echter de reden dat iedereen hier in europa denkt dat alleen 1080 echt HD is komt omdat het grote meerendeel van alle LCD TV's die hier verkocht worden HD Ready zijn.
    Deze tv's zijn dus helemaal klaar voor de HD toekomst,(zeggen ze)
    Alleen het zijn niet echt pure HD tv's
    Een echte HD TV heeft namelijk een resolutie van 1280x720 (die ondersteund dus alleen 720P) en 1920x1080 (die zowel 720P als 1080P ondersteund maar het beste resultaat geeft op 1080P)
    De HD-Ready TV heeft een Resolutie van 1366x768 dit omdat (1920x)1080I dan beter gescaled kan worden naar 1366x768 (het resultaat van 1920x080 naar 1366x768 is mooier dan wanneer je van 1920x1080 naar 1280x720 gaat, Nadeel hiervan is dat 720P dus geupscaled moet worden watt ik persoonlijk zeer jammer vind)
    Zo krijg je dus de ideale LCD TV voor een markt die nog niet klaar is voor 1080P, Omdat we hier de content (TV uitzendingen en films) nog niet hebben.
    Film komt eraan (High Density-DVD en Blue-Ray) maar op TV in 1080P (dan praat ik over alle zenders behalve regionaal) zullen we nog wel een jaar of 5 kunnen wachten.
    Daarom zijn er ook nog niet zo heel veel 1080P TV's te koop hier in Nederland/Europa en zijn ze ook nog zo duur.

    Mocht je van plan zijn om nu een LCD TV te kopen en je kiest ervoor om niet teveel uit te geven, ga dan niet voor een 40'' of grotere HD-Ready die hebben namelijk precies dezelfde resolutie als een 26'' HD-Ready maar dan veel groter pixels en van dichtbij zie je dat uiteraard heel goed. (dit geld voor als de tv in een slaapkamer of kleine woonkamer komt, 32'' HD-Ready is dan perfect als je er tussen de 2 en 3,5 meter vanaf zit)
    Als je toch meer geld uit wilt geven en een 1080P TV wilt kopen dan zul je wel 40'' moeten, Maar door de hogere resolutie kun je dan wel weer vanaf een meter of 2 erop gaan zitten (mits je naar 1080P of 720P content(materiaal) kijkt, Omdat de resoluite dan vele male hoger is en je de pixel niet duidelijk ziet.
    Let er wel op dat met gewone tv of digitale tv over scart je er met een groot scherm (40'' of hoger) echt ver vanaf moet gaan zitten om je niet kapot te ergeren aan de slecht kwaliteit van het beeld, Wat komt doordat het bedoelt is voor de normale beeldbuis tv (en voor die tv's word alles nog opgenomen in nederland) een HD tv heeft een resolutie die veel hoger ligt, de tv rekt het beeld dus op en dan word het steeds minder mooi (720P en HD-Ready gaat nog, Maar op een 1080P TV ziet het er van een dichtbij echt niet mooi meer uit)
    Daarom is een Decoder voor digitale tv die kan upscalen en is aangesloten via HDMI echt geen overbodie luxe als je van plan bent veel tv te kijken.

    (mocht er iets niet kloppen aan deze tekst meld zeg het me dan, Ik ben namelijk ook maar een mens en mensen maken fouten. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust)
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2006
  9. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Oké, lijkt mij duidelijk :)!
    Het is dus gewoon even kijken, of het je het Dynamische contrast aan kan laten staan ofniet.
    Mocht dit dus wel mogelijk zijn, dan is dat ook het mooiste voor je beeld?

    En het is ook makkelijk te switchen tussen het aan en uit zetten van dat Dynmaische contrast?
    Niet dat je door 32 menu's moet :cool:

    Zie het verhaal van Lord Sander...
    Het geld dat ik voor deze TV straks uitgeef, heb ik hard voor moeten sparen.
    Oftewel, dit is ook het minimum wat ik uit ga geven.
    Zo rond die 850 euro...

    Wilde eerst dus voor een 26 Inch versie gaan...
    Maar denk dat ik dan later spijt krijg, en ga nu toch voor wat meer en beters voor een dan maar wat duurdere prijs :)
     
  10. kes

    kes kes

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet die drang om voor een 32 inch te gaan, 26 inch vond ik bij de media markt groot genoeg. Alleen vond ik bij de s serie het beeld scherper dan bij de r. Echter kon dit volgens mij ook aan het dnie (ofzoiets) liggen wat niet aanstond bij de r. was namelijk een andere samsung met een dnie demo menu. Wanneer je dnie aanzet wordt het beeld naar mijn mening een stuk frisser en dus mooier.
     
  11. gear

    gear Red XIII

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Even kijken of ik het goed begrijp hoor. een 32inch tv kan dus nooit echt een 1080p worden? omdat het scherm te klein is....?

    Zelf vind ik 81cm meer als genoeg voor een tv.. en als er op die grote toch geen betere resolutie te ontvangen is ga ik binnenkort er toch maar één halen.
     
  12. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Je zegt dus dat de 'HD Ready' Samsung LE32R71B, zowel niet op 1080i perfect draait want dan moet de tv naar 1920 × 1080. En bij 780p moet de tv van 1366 × 768 naar 1280 × 720 downscalen? Dus in principe heb je altijd een beetje een vervormd beeld?
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2006
  13. Reem

    Reem Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    1080i downscalen en 720p upscalen. Het beeld gaat niet vervormen. Maar theoretisch gezien heb je geen perfect beeld meer, dus dat de bron 1:1 wordt weergegeven. Hoe goed dat scalen gebeurt kan per (merk/model) tv verschillen. De ene tv heeft een betere scaler en kan dus beter het bron materiaal 'hervormen' naar de resolutie van het scherm (1366x768).

    Echter bij een 32 inch model zal een kleine imperfectie veel minder snel opvallen (/niet opvallen) vergeleken met bijvoorbeeld een 40" of groter. Als je een HD film afspeelt zal je er dus niets of nauwelijks wat van merken dat het niet perfect 1:1 op elkaar aansluit.
     
  14. Reem

    Reem Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zou wel kunnen maar fabrikanten maken eigenlijk geen 1080p schermen kleiner dan 40". Dit omdat op de grootte van een 32" scherm het verschil niet (/vrijwel niet) waar te nemen is tussen 1080p en 720p.
     
  15. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Schermen met een resolutie van 1920x1080 beginnen bij 37 inch. Bijvoorbeeld Benq dv3750, of een Philips 37PF9380
     
  16. gear

    gear Red XIII

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks.. dan schaf ik er binnenkort toch maar één aan. 32inch is niet bepaald klein imo... maja hoe groter hoe fijner denk.. zegt mijn vriendin ook.


    alluwel ze ook niet klaagt over mijn 81cm natuurlijk
     
  17. ThApocalypse

    ThApocalypse Final Fantasy

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    :lol:
     
  18. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7

    :eek: Das niet mis, je draagt zeker alleen baggy broeken 8)
     
  19. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke mannen jullie kunnen mij wel helpen.
    Ik zit namelijk te twijfelen tussen de Samsung 32N71B en 32M71B.
    Nou is het enige verschil tussen die twee dat de 32M71B 100Hz is.

    Mijn vraag is dan ook is 100Hz €160,- extra waard?
    Of is het maar een beetje opgeklopte extraatje?

    Ik overigens nu al een JVC 26S60 maar denk dat de upgrade groot genoeg is.
     
  20. M@ximuS

    M@ximuS PSN id = MrMaximusNL

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Jeej weer uitgesteld, nu wordt het pas de 16e .. Dag voor GOW dus ik mag nog uitkijken anders dan heb ik geen tv en wel GOW =(
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina