1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dus werkzaam in de electronica business en spreek zo nu en dan vertegenwoordigers van de diverse merken, maar ook wel mensen die een hogere functie hebben binnen het merk. Daaruit blijkt dat er voor internet leveranciers vrij duidelijke prijsafspraken bestaan omtrend nederlandse modellen. Indien bepaalde producten worden aangeboden onder een bepaalde prijs, dan is er 9 van de 10 keer sprake van een buitenlands model, refurbished model, beurspartij of whatever.
     
  2. paradisiac

    paradisiac Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er ook aan te denken om de Samsung LE26R32 te halen.

    Kan ik dan beter de component kabel gebruiken? Of beter een VGA kabel kopen?

    En weet misschien iemand hoe dat zit met 50hz/60hz? Ik hoorde nl dat iemand bepaalde spellen (GOW) niet kon spelen omdat zijn tv niet op 60hz kon. Of is dit probleem er niet meer met LCD tv's?
     
  3. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0

    Er zijn geen Xbox en Xbox 360 games die 1080p ondersteunen.
    Dus dat vergelijken gaat moeilijk worden.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is een hele persoonlijke keuze.
    VGA = Scherper beeld.
    Component = Helderder kleuren.

    Een HDready LCD mag geen problemen hebben met 50/60hz.

    HDready.

    * De resolutie bedraagt minstens 720 lijnen.
    * Het toestel aanvaardt HD signalen via YPbPr (Component) , DVI of HDMI.
    * Het moet volgende signalen ondersteunen:
    1280x720 @ 50 en 60Hz progressive scan ("720p")
    1920x1080 @ 50 en 60Hz interlace ("1080i")
    * De DVI of HDMI input ondersteunt kopieerbeveiliging (HDCP)
     
  5. paradisiac

    paradisiac Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Melbuuln bedankt voor de info!

    Ik ga gewoon kijken hoe het bevalt met component!
     
  6. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    This is where I come in, tunununu :cool:
    Ik heb zelf de LE26, en hij werkt prachtig. Als je fotos bekijkt op dit forum zie je dat veel mensen een Samsung LE26/LE32 hebben, en gelijk hebben we - Het zijn prachtdingen.

    Magoed, component vs VGA. VGA is net iets beter dan Component qua beeldkwaliteit, maar bij mij zelf kon ik de VGA niet zo snel werkend krijgen. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de resolutie (ik weet het al niet meer, is al een aantal maandjes terug), maar ik denk dat als ik het nu effe probeer ik er wel uit kom. In ieder geval gebruik ik nu component en is de kwaliteit gewoon heel goed hoor ;) Over 50/60 Hz, dat is met oudere TVs.

    Ik had ergens voor Maart dit jaar nog een oude beeldbuis van 7 jaar ofzo (hij was wel enorm, dus ik klaagde niet, maar een HDTV was ontvangen met open armen), en zelfs daar had ik 60 Hz op. Met HDTVs heb je dit probleem sowieso niet meer, je zult merken dat het beide golfhoogtes ondersteund. Succes ermee!
     
  7. fleshi

    fleshi Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat zelf aan deze tv van Philips te denken: 32PF9731D

    [​IMG]

    Wat vinden julie ervan en heeft iemand ervaring met dit model??
     
  8. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Dus VGA is nog scherper als Component? Hmmm...
     
  9. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Bruut model, als je dan toch lcd wilt, dan maar eentje met Clear Lcd techniek. Het eerste systeem dat afrekent met het veeg effect.
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Scherper dan..... :+

    Maar idd. Component heeft daarintegen warmere kleuren.
     
  11. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    tussen die en de jvc lt-32x70b twijfel ik nog, de philips is wel duurder.
     
  12. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de philips gaat bekijken dan weet je waarom hij een stuk duurder is:cool:
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ergens in de HDTV Thread moeten foto's staan , hier kan je duidelijk de verschillen tussen Component en VGA zien.
     
  14. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Grappig dat je dat zegt want ik had daarover een vraag gesteld in deze thread. Ik heb een panasonic TX32LX60F. Bij hele snelle bewegingen van links naar rechts (voetbalspellen op de 360) wordt het beeld wazig. Ik had gebeld naar de Panasonic helpdesk: volgens hen is daar niets aan te doen, het is een respons tijd probleem.

    Zou die clear LCD techniek mijn probleem kunnen oplossen? Weet jij welke modellen in de 32" categorie over deze techniek beschikken?
     
  15. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik neem aan dat het oa ligt aan de ambilight, maar ook aan dat die beter is?
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Denk dat je met alleen Clear LCD-technologie er nog niet bent.

    Als je namelijk naar de speqs kijkt dan zie je dat Philips haar LCD/Plasma's vol stopt met snufjes.

    Beeldverbetering : Digital Crystal Clear, Progressive Scan, 3:2/2:2 motion pull-down, Contrast Plus, Digital Noise Reduction, 3D-combfilter, Onderdrukking gekartelde lijn, Active Control.

    Bij de duurdere typ's zal daar Pixel PLus 3 HD en Ambilight Full Surround bijkomen.
    Voor een 37" LCD betaal je dan wel bijna € 2700.
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2006
  17. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Het vreemde is dat sommige TV's met 8ms wel goed omgaan met die snelle beelden en andere niet. Volgens mij helpt de comb filter ook bij het voorkomen van strepen in je beeld/wazig beeld bij snelle bewegingen. In combinatie met een fatsoenlijke respons tijd natuurlijk.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    8ms zegt ook eigenlijk niets.

    8ms = White to Black to White (WTBTW).
    of
    8ms = Gray to Gray (GTG) of (G2G).

    Veel fabrikanten kiezen daarom ook voor GTG omdat hier de response-tijd veel lager is dan bij White to Black to White.

    WTBTW = is de tijd voor een pixel om aan (maximaal) , uit en vervolgens weer aan (maximaal) aan te moeten gaan.

    Manufacturers fudging LCD response times?
    http://www.mybroadband.co.za/nephp/index.php?m=show&opt=printable&id=4539
     
  19. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een heel verhelderend artikel. Dus de 8ms die Panasonic vermeld kan in de praktijk dus langzamer zijn de de 8ms van een ander merk.

    Ik hoop dat ze in de harense smid een toestel hebben staan dat wel goed presteert bij pro evolution soccer 6. Anders moet er eentje worden besteld en dan is het nog maar afwachten of de response tijd dan wel voldoet.
     
  20. ThApocalypse

    ThApocalypse Final Fantasy

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb met beide uitgeprobeerd en vond het beeld met component veel mooier. Bij VGA komen bij mij de kleuren niet mooi over, bij component vind ik het beeld perfect :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina