De Marokkaanse criminelen, wat moeten we er mee?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 20 okt 2003.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Het speelt weer deze weken, de ophef rondom de Marokkaanse crimineeltjes A.K.A tuig van de richel. Ik wordt er echt doodziek van dat ze de hele tijd maar in het nieuws komen met alles wat maar niet geoorloofd is. Elke week komt er een nieuw rapport uit waarin het NOG erger blijkt te zijn dan we vernomen.

Vandaag hoorde ik die minister van intergratie, die had wel weer oplossingen. Meer buitenschoolse opvang en meer praten met de ouders. Hadden we dat niet al 7 jaar geleden geprobeerd? VOor mij is de tijd van luisteren toch ECHT voorbij als je oude vrouwtjes en verzorgingshuizen terroriseerd. Alle emotionele en fysieke schade verhalen op de jongens of de ouders en daarnaast even lekker voor 2 jaar naar een werkkamp. Houdt het dan nog niet op, dan maar uit het land zetten.

Ik heb niks tegen Marrokanen (uiteraard) maar wordt er echt ziek van dat het altijd die groep is die zich met dit soort dingen bezig houdt. In de supermarkt zie ik het ook, mensen doen normaal, maar zogauw een aantal van die schoften binennloopt hangt er meteen een andere sfeer. Kan iemand mij uitleggen wat we hier nou tegen moeten doen, en hoe dit zo is gekomen?

2. Indivi_Duel

Indivi_Duel Freetimewarrior.com

Leuk Bevonden:
    2
    ook daar zijn ze al 7 jaar mee bezig, en of t nou antilianen of marrokanen zijn, je post hoeft neit perse over een bepaalde etnische groepering te gaan want hier in de buurt zijn t een stel lompe melkflessen die de supermarkt een andere sfeer laten genieten, mischien zou t ( voor sommige onder ons ) een provocerende post zijn, en zich aangesproken voelen of juist hun radicale reactie uiten wat toch ruzie kanleiden,

dus mischien nou net ff die groep anders betitelen als algemeen "criminele groepen" want daar kan iedereen wel over lullen..

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Hij gaat juist over die groep specifiek omdat het die groep ook is. In Amsterdam zijn het er al 1500, kan je nagaan. De andere groepen doen het ook, alleen deze groep komt wel ERG vaak en veel naar buiten. Moet gewoon iets aan gebeuren, klaar. Ik ga geen andere groepen erin betrekken als die er niks mee te maken hebben. Het gaat hier specifiek over de groep jonge Marrokaanse criminelen die ik liever zo snel mogelijk kwijt ben.

4. Veggie

Veggie Guest

Dus iedereen zonder baan of scholing is automatisch een crimineel?

5. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ja en in Amsterdam zijn het allen Nederlanders, ondanks wat de media misschien mag verkondigen.

Rascistische titel. Zou je correct zijn in deze zou er op zijn minst iets bijmoeten 'van Marokaanse afkomst' of iets. Met stigma's los je het probleem zeker niet op, mi versterk je juist de hokjesgeest daarmee.

6. Veggie

Veggie Guest

Helemaal mee eens ...

7. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Kijk ik word er een beetje ziek van dat het mij eigenlijk opvalt dat het inderdaad steeds meer de Marokkanen en andere etnische groeperingen de criminaliteit flink verhogen. Op straat zie je steeds meer jongeren een clubje organiseren waarmee ze velen avonden mensen lastig vallen en dingen vernielen. Ik vind het land uitzetten toch iets te ver gaan, zulke erge misdaden begaan ze meestal niet.

Ze zullen eerst maar de Zero tolerance in moeten voeren, dat zou al een hoop schelen. De straffen voor kleine misdaden zouden ook wel wat extremer mogen imho.

Voor de rest zou ik niet weten wat ze eraan kunnen doen, maar de (positieve) discriminatie zou ook wel wat minder mogen.

8. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Als het alleen Nederlanders waren was dat toch _echt_ ook wel in het nieuws gekomen. Daarnaast vind ik de titel niet rascistisch, het zijn toch marokaanse criminelen of lieg ik nou? :confused:

9. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Op papier zijn het nog altijd Nederlanders, zo niet moeten ze gelijk het land uit.

10. Veggie

Veggie Guest

Ja? Waar blijft et dan? K heb hier in mn buurt Nederlanders die net zo erg zijn (of hoe erg jij beweerd ze zijn) als de Marokaanse jongeren.

Nog een keer: je kunt iemand geen crimineel noemen als hij geen baan of scholing heeft ...

11. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Verzorgingshuizen terroriseren, de herdenking op de dam verstoren, anja joost doodtrappen, mijndert tjoelkert, meisjes verkrachten in het zwembad en de politie bedreigen vind ik zwaar genoeg om eens harde maatregelen te nemen.je moet gewoon een lijn trekken. Nederlanders of blanke gasten die het doen mogen ze ook het land uit kicken, het boeit mij allemaal niks, als al het tuig maar oprot.

12. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Moet ook wat aan gebeuren uiteraard. Politie moet over het algemeen harder optreden. Het is alleen een FEIT dat het kennelijk bij de Marrokaanse jeugd populairder is. Om het effectief te bestrijden zul je dus die groep moeten aanpakken, lijkt me logisch..

Wat bedoel je met crimineel als je geen baan of scholing hebt? Waar zeg ik dat?

13. Veggie

Veggie Guest

Dat is allemaal media bullshit ...
    Ze doen het heus niet zonder reden ...

14. Veggie

Veggie Guest

Ja duh ... check mn post hierboven ...

15. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Je vindt dat alleen Marokaanse criminelen moeten worden aangepakt? Sorry dan heb ik je verkeert begrepen, maar begrijp ik niet dat je minder aversie hebt tegen zeg maar 'Nederlandse' criminelen.

En ja het zijn Nederlanders waar jij mi op doelt. Jij hebt het over een groepje Nederlanders (met ouders van Marokaanse afkomst) die de politie hadden bedrijgt met het een of ander hier in Amsterdam. Maar in Amsterdam lopen geen/nauwelijks Marokanen rond in de leeftijd 10-20. Dit zijn Nederlanders, met een Nederlands paspoort.

Dit voorgaande wil geenzins zeggen dat ik wel denk dat de groepen van jongeren met ouders uit het buiteland soms raar gedrag vertonen. Maar nogmaals daar een etiket opplakken 'K*T Marokaan' wat zelfs vooraanstaande politici plegen te doen, verhard de zaak alleen maar en zal die jongeren enkel meer overtuigen dat een blanke kaaskop hem bij voorbaat al veroordeeld.

16. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Gewoon tegen alle jongeren die zich misdragen harder optreden, valt de persoon in herhaling dan volgt een steeds zwaardere straf. Woont de betrefende persoon pas sinds kort in Nederland en kan zich na meerdere straffen nog steeds niet gedragen dan een enkeltje naar huis toe.

Ik snap niet waarom het zo moeilijk is om normaal te doen, trouwens nogal laf om met je vrienden het bejaarden tehuis te terroriseren! :{

17. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ook al doen ze het met reden, is het nog fout :{

18. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik snap nooit waarom marokaan als een scheldwoord wordt gezien. Als je dat zegt zegt iedereen ineens kaaskoppen etc :confused:. Maar goed, het zijn idd Nederlands maar om een groep te specificeren noemt iedereen ze nog Marokaan. Is een beetje lastig zoeken als je zegt Ja een groep nederlanders heeft dit en dat gedaan, dan kun je nooit een groep aanpakken.

En dat wij het zelf hebben gedaan door vooroordelen enzo gaat er bij mij niet in. We hebben meer dan genoeg moeite gedaan om ze zich thuis te laten voelen, wordt misbruik van gemaakt en dus moet er worden ingegrepen. Nu blijkt dus uit cijfers en onderzoeken dat de jongeren waarvan de ouders uit marroko komen, vaker crimineel gedrag vertonen. Dat mag dan toch gezegd worden? :confused:

19. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Trouwens, van mij mogen Marrokanen opzich wel zwaardere straffen krijgen dan een ander voor dezelfde misdaad. Waarom? Omdat aangetoond is dat een groot percentage van deze groep zich niet kan beheersen. Ja, dat is racisme, maar in zo'n geval vind ik het eerlijk gezegd niet verkeerd.

Als aangetoond word dat een groot deel Nederlandse jongeren vergeten is hoe ze zich moeten gedragen bijv. vind ik dat de zelfde regel moet worden toegepast.

Totdat het percentage van deze 'groep' acceptabel is.

Edit/ racisme was iets overdreven, ik bedoel discriminatie (betekend niks anders dan verschil)

Laatst bewerkt: 20 okt 2003
  20. ssj2_vegito

ssj2_vegito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zit nu wel heel leuk allemaal misdaden op te noemen. En die misschien ook wel door Marokkanen gepleegt zullen zijn maar er zijn ook Marokkanen die wel hun best om in deze samenleving te passen etc etc. En lang niet alle Marokkanen zijn hoe die andere jongens/meisjes doen. En daar komt bij dat Nederlanders zelf nog altijd de meeste moorden etc etc plegen.

Deel Deze Pagina