De mensheid nabij of nog een eeuw erbij?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Wendy, 15 jul 2003.

1. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik was net 2 vandaag aan het kijken en daar ging het over ene Britse wetenschapper genaamd Sir Martin Rees die voorspelt dat de mensheid bijna tot zijn einde is gekomen. 'Het is 50-50 of de mens het deze euw zal halen', beweert hij. 'Maar natuurlijk hoop ik dat ik ongelijk zal krijgen'.

Deze informatie ving ik op en er is waarschijnlijk meer te leven op de site van 2Vandaag.

Wat denken jullie? Zal hij gelijk krijgen of niet? Is de kans nu inderdaad zoveel groter, zelfs groter dan in de Koude Oorlog, dat er iets écht fout zou gaan waardoor miljoenen mensen het loodje zouden leggen?

Wat ik denk: Ik denk dat het grote onzin is! Hoevaak is het ons al verteld dat de wereld vergaat, dat er een meteoriet op de aarde zal inslaan, weet ik wat allemaal. Natuurlijk: altijd kan er wat fout gaan, iedere dag is een kans van doodgaan. Ik vind dat deze zogenaamde koninklijke wetenschapper ons onnodig bang maakt met zijn geweldige boekje van hem!:mad:

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    mensen voorspellen elke dag dat de wereld vergaat..
    die mensen moet echt niet meer in het nieuws komen gewoon. Het gekke is dat je, nadat blijkt dat het niet klopt, niks meer van ze hoort.

3. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    het interesseert me allemaal niet... ik snap niet waarom je bang moet zijn om dood te gaan.... dood ga je toch.. of het nou vandaag is of over 80 jaar.... ik leef daarom van dag tot dag met een klein oogje op de toekomst.... maar hoop er niet te veel op aangezien de "toekomst" ook de rest van de week kan zijn

4. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Er was eerst ook zo'n vrouw die zei dat er een overstroming kwam in nederland. Die kwam er dus niet en van die vrouw hoor je niks meer. Net als die gasten die zeiden dat in 2000 de wereld verging.

5. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    ach de mensheid is allang al vergaan.... er wonen nog alleen maar van die kapatilistische zwijnen die alleen maar geld willen...

6. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ach zulk nieuws doet het altijd goed in komkommertijd nietwaar? Meneer de wetenschapper vindt het natuurlijk ook prachtig om met een opgeheven vingertje voor de camera te staan want een beetje aandacht is altijd leuk. Het ergste vind ik nog wel de mensen die er dan weer gelijk zo serieus op in gaan. Ik krijg meteen weer flashbacks naar het hele Y2K circus. Ik zeg altijd maar zo: Als je dood bent merk je er toch niks meer van.

7. McKnight_76

McKnight_76 cool

Leuk Bevonden:
    0
    pfffffffffffff........................de zoveelste die beweert dat de mensheid naar de klote gaat.

Ik vraag me altijd af, hoe komen ze erop?:confused:

Krijgen ze een soms bericht van hierboven, ofzo?

8. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    bedoel je "die kwam er dus NIET"..

9. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik snap wel waarom je bang moet zijn om dood te gaan. Ik heb er wel eens aan gedacht zoals elke puber dat wel eens doet en dan denk ik eerder aan het verdriet van mijn familie, hetgeen dat ik niks meer kan doen of laten merken, dat ik mijn familie dan nooit meer zie, nooit meer het vrolijke gezicht van mijn mams aanzie en weet ik wat allemaal. Dat maakt me dan bang. Ik ben ook snel bang dat ik een enge ziekte heb ofzo...Maja...
    En of het nu vandaag of over 80 jaar is...dat maakt mij ZEKER wat uit. Ik wil ook wel eens de dingen ervaren die oudere mensen hebben meegemaakt. Ik wil ook eens een baan en een eigen huisje en gezinnetje en ik wil ook eens voelen hoe het is om een leuke kerel te hebben ofzo ;)

En ik zou juist wél naar de toekomst toeleven, omdat je toch niets te verliezen hebt. Je leeft gewoon optimaal en als je doodgaat, ja das heel jammer en erg maar vaak kan je daar dus niks aan doen. Maar om je leven aangenamer te maken wél!

10. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Bullshit, dus mijn kinderen, die over 10 jaar worden geboren(VOORBEELD HÉ), halen de 80 niet?

Ha-Ha

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik denk wel dat het einde van de mesnheid nabij is. Misschien niet binnen deze eeuw. Maar wel nabij. De mensheid jaagt gewoon zichzelf de dood in. Er was harmonie tussen alles in de natuur. Totat de mens zich ging ontwikkelen, zich beter ging voelen dan de natuur. Denkend dat ze zich niet aan haar regels hoeven te houden. De natuur is hard, alleen de sterksten overleven, de sterkste zijn degene die zich aanpassen, zo evolueert een ras. Maar wij, wij moeten echt ieder leven gaan redden, met als gevolg overpopulatie --> afbreking van de natuur en dus ook de aarde. Ander leven, planten, alles moet uiteindelijk plaats vrij maken voor de mensheid. En iedereen weet dat zonder planten we geen verse zuurstof hebben. De steeds goreiende bevolking heeft ook steeds meer energie nodig, wat zorgt voor co2 uitstoot, dat weer zorgt voor de vernietiging van de ozonlaag. Vervolgens raken de natuurlijke bronnen op, moeten we daarweer een oplossing voor vinden.
    Nou kunnen we wel alles gaan vervangen door kunstmatige dingen. Maar dan zou de aarde niet meer zelf kunnen zorgen voor leven. Dan zouden wij onze eigen leefruimte kweken (waar we trouwens ook ergens energie voor moeten vandaan halen).

Zo denk ik erover. Misschien rare gedachte, misschien hard, maar de natuur is hard, dat kunnen wij niet omzeilen.

edit:
    We hebben nou nog tijd om er wat tegen te doen.

Laatst bewerkt: 15 jul 2003
  12. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dus ik jaag mijzelf de dood in, dat slaat nergens op... Het lukt de mensheid heus wel om nog een miljoen jaar erbij te doen.. De dinosauriers leefden namelijk al veel langer als wij, we zijn nog niet eens op 1/10 van hun bestaan en misschien sterven we helemaal nooit uit...Tot de convenant komt natuurlijk :)

13. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Je hebt natuurlijk wel gelijk dat de mensheid de natuur zo verschrikkelijk aanpast en dat het risico groter wordt op broekaseffect, maar deze lieve kerel wil alleen maar een publiciteitsstunt uithalen en centjes verdienen door het schrijven van een boek over de zongenaamde toekomst van de mensheid. De mens weet onderhand wel dat het gevaar groter wordt dankzij de mooie, schookende reclames van greenpeace en allerlei organisaties werken voor een betere toekomst voor de wereld. Maar dit kon men ook al zeggen toen de mens voor het erst een boompje ging kappen en ik vind het gewoon absurt dat iemand zó in het beeld wil komen en zijn centjes verdiend. :eek:

14. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja maar de Dinosauriërs deden niks. Die leefde gewoon, zonder iets aan te tasten. Ik denk er gewoon zo over, ik ben nogal pestimistisch (of hoe je dat ook schrijft). Ik geloof wel in een einde van de mensheid, maar niet in die onzin dat het door een 'ramp' gebeurd zoals die vent op 2vandaag zei.

15. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Nou, dat geloof ik dus wel...
    Als we allemaal gezond leven zal er niks gebeuren..
    Ik weet niet wat hij met 'ramp' bedoelt...
    Een grote oorlog, aardbeving, extreme milieuvervuiling..
    Dat is alles wat de mens kan uitroeien..(en ziektes als SARS :+)

16. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0

Ik ben eerder bang dat mijn familie doodgaat en dat ik helemaal alleen achterblijf.

Die gast die dit allemaal zegt is niet helemaal gezond denk ik. Of hij wil gewoon aandacht ofzo.

17. majidamarus

majidamarus »Sovjet Red Army«

Leuk Bevonden:
    0
    anybody heard of the jehova's ???
    die lopen al een paar eeuwen ofzo te schreeuwen dat het einde nabij is stelletje sjappies... denk je dat de wetenschappers stil zitten en te kijken hoe de aarde naar de kloten gaat...
    kolonistatie zal tegen de tijd dat het egt dreigt mis te gaan ook een feit zijn. en dat is dan over een paar eeuwen waarschijnlijk. voor alles is blijkbaar een oplossing te vinden in de wetenschap. ze verzinnen elke keer wel weer wat nieuws

18. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    De mensheid zal ooit wel uitsterven. Of het nu vroeg of laat is, zolang ik het niet meer meemaak (ook al moet je zo'n ervaring toch zeker een keren in je leven meemaken). Maar als die laat een paar honder jaar is dan zal de mensheid op aarde uitsterven maar de mensheid op andere planeten (Mars?) zal nog (eventjes, als ze afhankelijk zijn van de aarde,) leven.

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

Tja, nostradamus geeft ons nog 100 jaar. En dan is daar de door velen voorspelde apocalyps. Zieners zagen een meteoriet, en daarbij zagen ze tien angstige dagen voor de mensheid. Ik zie de volgende ijstijd, of de zon die ons na miljoenen jaren opneemt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in zekere zin wel begrijp. Er zijn teveel high tech wapens, en niemand staat bij het milieu stil. In de laatste 100 jaar is er meer schade gedaan dan in miljoenen jaren ervoor.

Maar er is hoop. De mensheid omarmt het natuurlijk mileu, zelfs shell en dergelijk zijn op zoek naar een nieuwe manier van erengie opwekken als vervanger van hetgeen ze nu bieden. Want wat is uiteindelijk belangrijker ? Een paar jaar winst maken of de mensheid redden ? Boeken we de afgelopen jaren geen vooruitgang ? Krimpt de westerse bevoplking in veel west europese landen niet ?

20. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Iedereen loopt nu wel van alles en nog wat te ontkennen: 'Dat is gewoon onzin, het is al zo vaak beweerd', maar blijkbaar schuilt er toch een degelijke kern van angst in een paar van jullie gedachten. Er is wel een degelijke kans dat de mensheid binnen 200 jaar uitsterft, denk maar aan de toenemende hoeveelheid kernwapens die de wereld elke dag rijker wordt, denk maar aan het broeikas-effect (en dan heb ik het over overstromingen etc)...

'Every negative thing you exert, will come back to you in an indirect way'... Denk daar maar eens over na;)

Laatst bewerkt door een moderator: 15 jul 2003

Deel Deze Pagina