1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277

    Begrijp wat je bedoelt,kom ook wel eens op de lekdijk en sommige gasten gaan daar echt als een Rossi door de bochten heen echt ziek.

    Snap daarom enigzins ook wel dat sommige mensen klagen over de motorrijders daar op de dijk :+

    Pas trouwens toch een beetje op met die Lekdijk,want er wil hier en daar nog wel eens grind in de bochten liggen.
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2010
  2. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Niets mis mee met inouden op plekken waar je de weg niet kent...

    Alleen na bochtjes in de buurt (die ik dus ken) + controle of er niets op de weg ligt ga ik hard doorheen...
     
  3. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    We zijn toe aan een nieuw deeltje!
    Pim Smeets, gefeliciteerd!

    Over bochtjes pakken.. Nu ken ik de Lekdijk van Nieuwegein tot Bergambacht toch goed. Gisteravond een heel klein stukje Lekdijk in het donker moeten doen, aangezien ik bij Nog Harder (http://www.nogharderlopik.nl/) was geweest.
    Dan is die toch even heeel anders :+
    Ben daar echt geen held in, in het donker rijden. Gele pinlock in mijn vizier zorgt er ook wel voor dat het nog wát donkerder is.

    Begrijp de klachten van omwonenden daar ook zeker wel.
    Er zijn ook zeker een aantal omwonenden die wel eens een motorrijder te hulp zijn geschoten omdat die toch van de dijk gevlogen was.

    Zeker mooi om achter wat meer ervaren motorrijders te rijden, hoewel sommigen inderdaad echt als een coureur over de Lekdijk heen gaan.
    Gebruik de Lekdijk altijd om lekker bochten te oefenen.
    En ik moet zeggen, dat gaat toch langzaam aan steeds beter.
    Maar goed, ik hou er wel altijd rekening mee dat ik zeker weet dat ik voor mijn gevoel nog veilig door de (scherpere) bochten een kom.
    Moet er niet aan denken om van de dijk af te knallen.

    Enne, fotootje voor in de startpost:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2010
  4. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Twee weken op vakantie en nu al uit de startpost gegooid. :+

    Fallout wat heb jij een pech met dat ding zeg! :):
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Tsss welke vandaal heeft de startpos verprutst. Zal het morgen wel fixen maar heb wel hulp nodig voor de juiste benamingen.
    En die scooter.. Tja :+
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Meeste motoren zijn er uit en er staan wat brommers bij. :+

    Gister mijn eerste schuiver gemaakt op weg naar werk. Bij een oprit naar de snelweg (bij Leiden/Z'woude richting Leiderdorp) ging ik met normale snelheid de bocht in, maar kwam ik toch wat ver naar de buitenzijde. Daar lag wat grind en een beetje target fixation en je rijdt in het vuil. Probeerde gewoon rustig de bocht uit te rijden, maar je bent dan toch wat gefixeerd op het vuil voor je. Einde van de bocht lag er flink wat grind, met als gevolg dat ik mn motor weg voelde glijden en over het asfalt hoorde schrapen.
    Kuipschade aan de rechterzijde en een afgebroken knipper, maar verder geen technische schade aan de bike. Ga zo nog even naar de bike kijken en wat vuil er af wassen, om te kijken hoe het met de schade zit. Zelf twee schaafwonden op mn rechterarm vlak bij mn elleboog en een klein wondje onder linkerknie. Valt gelukkig reuze mee, als je sommige hoort, maar blijft erg zuur. Motor jack/broek aan vervanging toe.
    Ga nog wel proberen om provinciale wegenbeheer aansprakelijk te stellen, maar betwijfel of dat gaat lukken. Kreeg ze net nog niet aan de lijn.
     
  7. 4sake

    4sake Active Member

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is er mis met mijn scooter haha.
    Dit topic is toch voor alles wat rijd op 2 wielen?:p
    ik dacht hea doe ik eens wat moeite en dan is het nog niet goed:mad:
     
  8. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Zonde man,schuivertje altijd veel cosmetische schade:mad:
    Zolang heb je m nog niet ook toch?
    Hier gelukkig nog nooit echt iets gehad haha meteen afkloppen ook(H)
    1 keertje me eigen onderuit geremd met een rollende burnout(A)
    Gelukkig was dat met dat mat zwarte ding die was dus rap terug in zn oude staat maar blijft hoe dan ook kut:mad:
    Weg beheer doet waarschijnlijk niets,een maatje hier reed op een bepaald stuk weg in anderhalve week tijd 3 voorruiten stuk door opspringend puin wat op de weg lag daar,dat is ook geprobeerd te verhalen op wegbeheer en volgens hun zelf waren er al meer klachten over binnen gekomen maar vergoeden deden ze niet:confused:
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Mja, heb ook geen hoge verwachtingen van, dus hoop dat reparatie qua kosten meevalt. Kuipdeel rechts, of misschien volledige set (afhankelijk van de kosten).
    Heb bij mn bike ook helm/kleding verzekering, dus ga iig proberen kosten pak toendertijd terug te krijgen. In handschoen (week oud ofzo) zit heel klein scheurtje, dus nog even kijken of ik die dan ook vervang, waren niet zo duur gelukkig.

    Heb de bike sinds februari, nog geen half jaar. Nou was die optisch al niet in topstaat, dus is het voor mij wat minder erg dan wanneer het met een nieuwe bike zou gebeuren, maar toch, blijft zuur dat je door grind in de bocht plus wat target fixation een schuiver mee moet maken. Iig blij dat snelheid niet zo hoog was en schade aan bike en mezelf relatief gezien meevalt.
     
  10. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ah topic is niet meer big ;) en mijn motor is weg uit de openingspost.
    Balen man [2k] maar je schijnt er van te leren.. (ben nog nooit van de motor gestuitert.. heb denk ik veeeel geluk *KLOPKLOPKLOP op hout* )
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Resize ze ff svp, anders zijn ze zo lomp voor in de startpost.

    Nog meer aanpassingen?
     
  12. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    [​IMG]

    Zo beter? :)

    @2K

    Damn balen man :confused:
    Was zeker wel even schrikken zeg...

    Ben zelf ook een keer bijna onderuitgegaan (te hard geremd,achterkant gleed weg)
    Dus weet ongeveer hoe dat is.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2010
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  14. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Ja, nou ja, m'n vriendinnetje dr 796 dus. Met m'n 1100 gaat alles perfect vooralsnog :).


    @2k: Ik ben blij dat je er goed vanaf bent gekomen. Jammer van de schade, maar dat gaat ongetwijfeld weer goed komen denk ik.
     
  15. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Hier wat foto's van mijn motoren (voor in OP)

    Een Yamaha YZF750R uit 1995:

    [​IMG]

    En een Ducati Monster 1100s ABS uit 2010:

    [​IMG]


    Zal nog een keer een foto maken van allebei samen.
     
  16. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit weekend eens een gsxr600 gehuurd. Toch wel heel veel lol mee gehad, jammer dat ze hem vandaag terug willen. Zit er aan te denken om mijn motor in te ruilen en een tweedehands (2005/2008) gsxr600/750 (twijfel) te kopen.

    Wat zou mijn motor nog waard zijn gokken jullie?
    Suzuki GSX 600f uit februari 2003
    circa 40.000 km gereden
    Foto:
    [​IMG]
    Verder gewoon altijd goed onderhouden en geen problemen.
     
  17. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik zou gewoon even op marktplaats kijken wat ze er ongeveer voor vragen zag er 1 staan voor 3250,-
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Of op MF even kijken, worden ook genoeg bikes aangeboden en kun je vaak wel een indicatieprijs uit opdoen.

    @dahouseman: In hoeverre verschilt de R met de F versie? Qua houding denk tikkeltje meer voorover (stuur iets lager) en qua rijeigenschappen misschien iets agressiever/directer?
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2010
  19. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Mag ik ff een nieuwe foto? de Street is al tijden niet meer te koop, rij momenteel nog op dit hok

    [​IMG]
     
  20. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    kwa houding heb ik niet zoveel verschil gevonden. Ietsje meer naar voren denk ik. Ik ben best groot (1,90m) dus hoef niet echt helemaal voorover op de R. En na 3 volle dagen op R heb ik nog geen last van de houding, dus dat zit wel goed.

    De R is gewoon gewoon stukke agressiever en directer.

    Hij is ook lichter wat je wel merkt in bochten. Vindt de R in sommige gevallen makkelijker rijden als de F.

    Mijn F'je is uit 2003, ik wil gewoon iets anders en nieuwer. Zit te zoeken naar een R uit 2005 tot 2008. Was net bij een dealer, die wilde 2000 terug geven voor die van mij, wat ik toch wat weinig vond. En hij had ook geen mooie R staan, dusja van de week gewoon langs nog paar dealers en dan zien we wel weer verder ;)

    edit:
    hij had deze staan uit 2002:
    [​IMG]
    Geen kras op te vinden. Alleen het bouwjaar staat mij niet helemaal aan (a)
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina