1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Guys sorry dat ik jullie blijf spammen met motoren maar vind het fijn om jullie mening te kopen.

    Zie net een Ducati 749s bij mij in de omgeving staan.
    Mooi ding maar wat zijn de pro's en cons? (liefst in vergelijking met de daytona 675) (sjoerd jij hebt de meeste ervaring ;))

    Groeten Han

    http://link.marktplaats.nl/394328219
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2010
  2. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Is misschien nog spartaanser dan de 675.

    Je kent mijn mening, het zijn absoluut gave apparaten, maar op de weg eigenlijk niet inzetbaar (valt niet mee te sturen op lagere snelheden, je kunt niets zien omdat je zo ver voorover zit, pijn in je polsen). Daarom de 998 ook ingeruild op de 1100. Then again, als je toch aan de supersport wilt, is er niets mooier dan de 916/748/999/749/1098/848.

    [​IMG]


    Zal niet ontkennen dat het een mooi seizoen was. Je trekt enorm veel bijkijks, op een snel parcours met lange bochten is de fiets fantastisch, en op een recht stuk laat je werkelijk alles achter je.
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2010
  3. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat vinden jullie hiervan? Weet niet of hij ook in NL gaat uitkomen en wat de prijs ervan is, maar vind het op zich wel grappig ... al hoewel het meer naar een brommer neigt...

    [​IMG]

    Lees nu ook dat er een gerucht in de rondte gaat dat er waarschijnlijk ook een 250 de markt op komt.. Lijkt me wel leuk om op te beginnen, aangezien ik met 25 kw moet starten..
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2010
  4. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ja opzich wel leuk, verkoopprijs van 4000 eu valt ook wel mee. Is vooral voor landen waar je op een 125cc motor mag met je autorijbewijs. Ding haalt best nog wat pk's dacht ik.

    Maar leukste is dat er ook een 250cc versie komt die maar een fractie duurder zal worden

    [​IMG]





    Mja wat ik hoor is dat ducati's nog steeds duur in onderhoud zijn. De luchtgekoelde 2kleps blokken die in de monster serie wordt gebruikt niet, maar de 4kleps supersport zijn wel prijzig en niet duur door onderdelen maar manuren, alles zit zo ingebouwd dat de halve motor uit elkaar moet voor kleppenstellen.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2010
  5. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, particulier zou ik ook niet aan een 4klepper beginnen. Die zou ik absoluut met een half jaar garantie willen hebben.
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Motorrijden kost centjes jongens net zoals alle hobby's.
    Alles goed met iedereen hier???
    Hier alles perfect,druk met werk en de kleine.
    Heb zin in het voorjaar.......


    Tis nog wat vroeg maaaaaaaaarrrrr.......26 februarie gaat opoe hier met wat vrienden naar de motorbeurs.

    Fijne dagen allemaal.
    Niet teveel vreten.....je motorpak móet ook in het nieuwe jaar nog rond je pens.


    Gr beukie.
     
  7. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja gaat perfect hoor, fijne dagen jij ook Beuk (en allemaal trouwens).
     
  8. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Pfoe denk dat het pak nog maar net past ;)
    Ik probeer trouwens 25feb naar de motorbeurs te gaan.. mooi na het werk hopelijk niet te druk.
    Ben heel benieuwd naar de ZX10-R en de Daytona 675R :9
     
  9. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaloers, hier in madrid zie je nog 100de motoren rijden.
     
  10. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Argh, probeer de daytona die op MF staat te reserveren voor een proefrit. Krijg maar geen mail of PB (vent zal wel op vakantie zijn ofzo).
    Zijn er ineens meer kapers op de kust.. hopelijk was ik eerst.
     
  11. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Nogsteeds geen antwoord, ik heb nog geboden op een Suzuki GSXR-750 (2007) met 36.500KM:

    MP Link

    Daar kreeg ik wel direct reactie van en kom zsm komen kijken.
    Twijfel toch nog steeds die daytona zit in mijn kop.
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Hoe zit dat eigenlijk bij bikes, de kilometerstanden?

    Bij auto's weet ik wel een beetje wat je kan verwachten en wat nou een slechte km stand is en wat niet.
    Echter zie je veel bikes tussen bijvoorbeeld de 10 en 30 k aan kilometers.

    De vader van een vriend van mij heeft echter een R1 met 80000 km op de klok en dat ding gaat nog als een naaimachine.

    Hoeveel kunnen die 4 takt blokken nou echt hebben?
     
  13. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    ^ Ja, 80.000 km is echt heel veel voor een gemiddelde motorfiets. Wat ze echt kunnen hebben weet ik verder eigenlijk niet.





    Zijn een hoop kilometers voor zo'n jonge fiets. Zou mikken op iets minder en ik zou zeker ook nog proberen op die Daytona te rijden. Begrijp wel dat de eigenaar misschien iets minder zit te wachten op ritjes met z'n fiets in deze zoutrommel en soms gladde omstandigheden.
     
  14. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ok dat zal ook wel reden zijn van de prijs die KM's die Daytona ' 06 heeft er slechts 13.000. Alleen heel vervelend dat ik al een week niets hoor (zal wel met vakantie zijn).

    Wat proefrijden betreft.. het liefst rijd ik ook met wat beter weer maar dat kan nog wel een tijdje duren.
    Hopelijk aan het eind van de maand al flink wat van die pekelrotzooi weg.
     
  15. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha Dahouseman ook in spanje(H)
    Hoe is het weer daar?:p
    Ik hang hier in het noorden in Irun en helaas begon het vandaag minder te worden qua weer afgelopen dagen was echt lekker en lekker ff rond gecrossed op Suzuki sv650 haha 2 cillinder dan eindelijk(H)
    Leuk voor in de lage toertjes maar verder zou het voor mij denk ik weinig zijn denk ik heb echt het gevoel dat ik dat ding zo kapot maak als het moet(A)
    Het voelt om eerlijk te zijn een beetje fragiel aan,ik weet niet hoezo:p
    Haha wel leuk om ff mee rond te jenken maar voor volgende keer in april waarschijnlijk,gewoon met eigen motor of ff kijken of ik iets meer richting racer kan of anders gewoon een dikke ktm:p
    Hier rijd er echt veel rond ook nog gewoon iedere dag haha en word helemaal ziek van die scootertjes overal(H)
    In ieder geval iedereen hier ook nog de beste wensen uiteraard:D

    Trouwens met het juiste onderhoud kan een blok aardig wat hebben,dan moet wel zo nu en dan ff de kleppen gecheckt worden en nokasketting en spanner worden vervangen dat soort dingen.
    Ik heb zelf wel motoren gezien die boven de 150k stonden en nog steeds als de brandweer gaan gewoon.
    Maar als ik zelf voor iets nieuwers zou gaan kijken dan zou ik niets boven de 25k nemen of er moet aantoonbaar zijn dat recent grondig onderhoud en controle is geweest.
    Je wil niet op een ding springen waarbij dat versleten is byv. en dat je ketting verspringt waarmee je blok van tijd af is haha dan word je niet vrolijk als je kleppen aan de binnenkant rond vliegen:p
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2011
  16. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben sinds gister weer terug in het mooie witte Nederland. Ik heb niet de kans gehad om te rijden in Spanje. Had er wel echt zin in en baalde ook wel toen ik het sneeuw weer zag hier. Wel nieuwe handschoenen mee genomen, mooi spul hadden ze daar en goedkoop als je het met hier vergelijkt. Veel plezier nog in Spanje vandalzzz.

    Je hebt toch geen haast Han? Gewoon rustig je tijd nemen en goed rond kijken, dan maak je daarna ook de juiste beslissing.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2011
  17. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Lekker man in de zon :) hf daar nog!
    Ik heb ook inderdaad niet veel haast ;) maar ik verwacht wel dat de prijzen straks weer omhoog gaan wanneer het weer zonniger gaat worden.

    Maar overhaaste beslissingen heb je ook niets aan dus neem nog rustig de tijd.
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik stap vandaag dan weer eindelijk op de motor. Ookal is het een rit die ik dagelijks maak, is het toch weer een heerlijk gevoel om lekker op die fiets te gaan zitten.
     
  19. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Duurt nog wel ff hoor. Ga er maar van uit dat het in ieder geval nog tot halverwege maart gewoon klote is.
     
  20. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha dankjewel en dat komt zeker wel goeddd met vermaken hier:D
    Ik kom helaas donderdagochtend ook alweer terug en vandaag laatste dag met de sv maar het is hier nu vrij slecht weer ineens dus die gaat morgen terug zonder er vandaag op gereden te hebben waarschijnlijk:mad:
    Moet eerlijk zeggen weinig zin om terug te gaan naar nederland en de kou hahamaar ja gelukkig rap weer terug naar hier:)
    Alles nog gewoon wit,vies en gepekeld daar in nederland?:mad:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina