1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hartstikke bedankt jongens.

    Ik was hem zelf nog niet tegen gekomen als lesmotor maar kan ergens wel begrijpen dat hij hiervoor gebruikt wordt. Ik les nu zelf op een BMW GS 650 en ben wel bang dat ik idd snel uitgekeken ben op nog een 650cc motor.
    Ik ga vanmiddag maar eens naar die zaak waar die staat om hem even goed te bekijken; maandag AVB en dan die week daarop het echte examen en kan ik hem gaan proefrijden.

    Jullie horen het nog wel als hij (of een andere, monster miss?) hier voor de deur staat :)
     
  2. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Cool ben benieuwd!
    Nog even over cc's dat zegt niet heel erg veel.

    Als voorbeeld: ik heb in mijn bezig (gehad) een 500cc (2cyl), 1100cc(4cyl) en 675cc(3cyl huidig) maar van de 3 is de laatste toch het meest uitdagend qua vermogen en rij-eigenschappen.

    staar je dus niet blind op cc's maar let meer op vermogen, zithouding, stuureigenschappen.
     
  3. Mikeeey681

    Mikeeey681 Active Member

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0
    Wil hier als fanatiek meelezer en motorliefhebber toch even op reageren. Haal zo snel mogelijk je rijbewijs :+
    Er komt nieuwe Europese Regelgeving (lees betutteling) aan, die de motorrijders wederom aan banden wilt leggen.

    Vermoedelijk wordt het dus als volgt:
    18-20 125cc tot 25kw
    20-22 -> 35kw
    22- -> Volvermogen

    Of wachten tot je 24 bent dus..
     
  4. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is zeker genoeg lol met een 650 te hebben. Zeker als beginner. Leren echt sturen is veel belangrijker en leuker als vermogen ;)

    De ene 600 is de andere ook niet. Pk zegt ook niet lang alles, vermogencurfe zegt nog het meeste over de motor.

    Zeker niet voor een duizend gaan (of het moet een zware toerbuffel worden).

    Veel belangrijker ook: wat zoek je? Toer of sport? Comfi tegenover prestatie? Looks? Hoe groot ben je? Waar gebruik je hem voor? Lol of dagelijks verkeer en hoeveel km zijn dat? Vragen die belangrijker zijn als het aantal cc's ;)

    @ hierboven: mogen die 125cc dan ook de snelweg op? Dat is toch geen doen?
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2011
  5. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    ja, voertuig moet minimaal 60km/h kunnen om de snelweg op te mogen
     
  6. Mikeeey681

    Mikeeey681 Active Member

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, bovendien gaan sommige 125jes nog best rap. De Aprilia (RS125) die hier in de schuur staat haalt op een goede dag nog wel de 180. Of op een tweetakt in zijn 6 door de begrenzer scheuren een pretje is, dat is een ander verhaal.

    Die 125cc 4takten zijn inderdaad wel weer een beetje dubieus, met een topsnelheid van +/- 130 zou ik me niet graag op de snelweg bevinden, ook al is het in theorie genoeg..
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    ER6 is een hardstikke leuk ding! Met open uitlaat komt er ook een lekkere roffel uit. Zelf 2,5 jaar rondgereden op een SV650S met 70pk en was erg leuk om op te rijden. Ging vlot zat met een top van 220.
     
  8. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vermaak me ook nog steeds prima met me 25kwtje. Maar moet wel zeggen dat ik niet kan wachten op 8 dec (dan mag ik vol vermogen).

    @ Sjorrit: Heb je trouwens al wat gehoord over je RBW?
     
  9. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ja sinds donderdag terug :thumbs:
     
  10. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo niet voor een 1000 gaan dan? De kawa Z1000 is nl ook nog een kanshebber voor mij.
    Ik ben op zoek naar een sporter, dat wel, maar geen echte racer zoals een CBR-xxxRR of GSXR, nakeds vind ik zelf veel mooier dan kuip motoren.
    Ik zal hem niet erg veel gebruiken; woonwerkverkeer is voor mij met het vliegtuig of helicopter en ik ben de helft van het jaar toch in het buitenland dus veel km's zal ik niet maken.
    Ik ben zelf 1.86 en dat is best aan de maat voor een hoop japanners merk ik, maar bv ook een monster zit best laag.

    Dusja als jullie nog wat suggesties hebben, graag :)
     
  11. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus als ik de herfst begin met een zware motorfiets maar ergens in 2012 mijn rijbewijs haal mag ik wel op een zware fiets rijden? Of zal die niet opgaan.

    En wat kan ik onder 35 kw motorfietsen verstaan? Vast geen Triumph Street Triple :+

    Nja misschien is het wel verstandig om op een lichte motor te beginnen.. zoveel ervaring met motorrijden heb ik namelijk nog niet. Op wat crossmotoren in weilandjes na.
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2011
  12. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Jij hebt een helicopter in je tuin staan?
    Als je een 1000 wil moet je die gewoon halen. Koop wat je wilt. Als je met een 1000 onderuit gaat, had je het waarschijnlijk op een 600/750 ook niet heel goed gedaan...
    Ik ben heel tevreden met mijn bandit. Al vind ik een Kawa Z750 ook heel gaaf. Gewoon veel gaan bekijken, word je vanzelf op eentje verliefd... en die koop je dan
     
  13. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je direct op een moderne 1000 (lees supersport 4 in lijn of V4 met een hoop kleppen) gaat stappen moet je je alleen goed in weten te houden totdat je compleet vertrouwd bent geraakt met de motor en motorrijden überhaupt. Tis ook een beetje overkill wat mij betreft, de 4 cilinders met 1000cc, die leveren zo achterlijk veel vermogen. Je hebt maar 1 versnelling nodig om je rijbewijs kwijt te raken en dan heb je er nog 5 over....

    Het is gewoon hoe dan ook een beetje jammer.

    - Onderin het toerengebied rondrijden van zo'n ding is niet echt leuk.
    - Gewoon lekker wel doen en de politie tegenkomen op een ongelukkig moment, ook niet leuk.
    - Starten op zo'n kanon zonder enige ervaring met een motorfiets, lijkt me ook niet echt leuk. Een hele onprettige manier om het te leren denk ik.

    Ik heb zelf met 1.90m nergens last van. Op m'n (oude) 620 niet, op m'n 1100 niet en op m'n YZF750 ook niet. Kijk, echt comfortabel zal het nooit worden en na een uurtje of twee sturen is het prettig om de benen even te strekken, maar je lengte zou ik me niet druk over maken.
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2011
  14. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    de argumenten van fallout valt ook wat voor te zeggen. zo zie je dat de meningen hier over verschillen. Merk je ook op het motor-forum waar de vraag of 1000cc's te veel zijn voor een beginner ook vaak wordt gesteld.
    ook gaaf:
    [​IMG]
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    http://www.bva-auctions.com/auction/lot/2963/1444331
    [​IMG]

    Omschrijving
    1 'Ducati' MOTORFIETS, type M 600 Monster, 583 cc, 40 kw, bouwjaar 2000, afgelezen km.stand 21.910 km

    Let op! Deze motorfiets heeft nog geen nederlands kenteken. Bij het aanvragen van een nederlands kenteken is het te betalen BPM bedrag ca. € 57,-

    Soort kavel Marge
    Openingsbod € 400,00
    Aantal biedingen 23
    Laatste bod € 1.855,00
    Minimum volgend bod: € 1.955,00

    En nog meer in de veiling: http://www.bva-auctions.com/auction/index/2963
     
  16. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Zo,n KTM 690 duke III lijkt me ook wel een kicke apparaat.
    Lekker veel koppel etc...

    Vraag me alleen af hoe zo,n ding het op de langere afstanden volhouden en hoe zoiets op de snelweg rijdt.

    Zijn alleen hier in de regio wel wat diefstal gevoelig helaas.
     
  17. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar kan ik wat mee, dankje :)

    Wow die zit goed aan de prijs, ff rondkijken daar dankje!

    Ohja Pim, ik werk in de Offshore dus ik heb die niet in de tuin staan nee ;)
     
  18. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    Woooooo,
    Kijk deze dan
    http://www.bva-auctions.com/auction/lot/2963/1444340.
    Mag zelf over 1 a 1.5 jaar motorrijbewijs gaan halen. Ik ben nu 16,5 :) Motorcross al vanaf me 12e dus wel redelijk goed gevoel :+

    Edit: Kan je zo een motor nou laten begrenzen? Zodat je er vanaf je eerste jaar al op mag?
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2011
  19. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat kan, maar dat is redelijk ingrijpend voor zo'n fiets (toevoer van brandstof mengsel moet aangepast en beperkt worden). Ik zou zelf eerder gaan voor een motor die ongeveer loopt zoals ie hoort te lopen. 2 pitters kun je makkelijk mechanisch beperken en daar merk je niet zoveel van (koppel zit toch al onderin).

    Maar, er zijn er ook die daar anders over denken. Op het motor forum zit een jongen die goede ervaringen heeft met het beperken van een R1.

    Ik heb het even opgezocht voor je, gaat om deze reactie.
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2011
  20. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks man, ;) Klinkt wel interessant, maar kan je hem makkelijk "ontgrenzen" of niet?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina