1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    De GSX1000 k7 heeft standaard 2 dempers:
    [​IMG]

    Al kan je natuurlijk 1 demper van maken. Maar dat zijn zorgen voor iets later.
     
  2. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Aha kijk aan(H)
    Ding ziet er hoe dan ook echt netjes uit gewoon(H)
    Wanneer word tie op gehaald?:p
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vind de kleurstelling van de K7 ook wat mooier.

    Ook fijn als je het niet zo op het grind hebt. Paar dagen terug was een vrachtwagen vol met grind gekanteld vlak voor werk, op een rotonde. Kwam zelf van andere kant en ze waren er volop aan het schoonmaken. Op terugweg naar huis kon ik gelukkig weer over een schone rotonde rijden.

    Morgen even naar Goedhart rijden, kijken wat ze qua kleding hebben en wat ze qua schade schatten, om iig schadeformulier volledig in te kunnen vullen voor verzekering en vervolgens voor schadeclaim rijkswaterstaat. Van het laatste verwacht ik weinig, ivm gebrek aan foto's (na paar flinke regenbuien was meeste grind en vuil ook weg) en geen contactgegevens getuige.
     
  4. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Volgens mij is Goedhart morgen dicht :+
    Voordat je daar voor een dichte deur staat.
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zie het idd. Zo irritant als winkels maandag gesloten zijn. Maarja, dan wordt het een paar dagen later.
     
  6. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Is die van jou all risk verzekerd 2k?
    Volgens mij als je niet al te veel schade heb is het beter om het gewoon zelf te vergoeden gezien je premie en eigen risico enzo.
     
  7. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga hem dinsdagavond met een bevriende monteur bekijken. Hij weet toch net weer wat meer van techniek als ik. Als dat bevalt ff proefritje plannen. en als dat ook goed gaat wil ik hem deze week nog hebben.

    @ 2k: wat is de schade dan precies? Gevallen of opspattend grind? Eeuwig zonde zoiets altijd.

    even wat anders:
    Ik word hier altijd moe van, dat de auto dan de schuld krijgt. Het is vrij lullig en dom, maar kom op.
    De motorrijder begint zijn inhaal actie pas duidelijk op 0:15. En als je goed kijkt stuurt de auto ook in bij 0:15 in. Misschien zit er een 1/2 seconde tussen.

    Dus als de auto in zijn spiegels kijkt, denkt het kan en dan instuurt (wat al met al 1/2 seconde duurt minimaal) gaat het dus nog fout. Dan heeft hij nog een kleine seconde om te reageren wat ook geen zee van tijd is.

    Als de motor nou gewoon eerst duidelijk aangeeft dat hij gaat inhalen ipv er gewoon langs te knallen. Zeker als je kan verwachten dat de auto ook gaat inhalen.
    [yt]99lO1sQpl8A&[/yt]

    Wat jullie?
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2010
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben weer terug! Ik ben helemaal kapot dus even in het kort:

    + : Waanzinnige vakantie gehad, prachtige dingen gezien, bizar mooi gereden, genieten van alles wat bij het avontuur kwam kijken.
    - : 1 x gecrashed :+ , achterband sleet als een malle, ketting liep er af op de terugweg, tanktas kapot bij de laatste stop :+, motor zweet ergens olie

    Details komen morgen wel, foto's ook zo snel mogelijk. In elk geval... wow.... wat een dagen geweest. Tofste trip ever.
     
  9. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet dat filmpje lijkt me toch een gevalletje opzet van de kant van de auto:p

    Na die bocht is die witte auto al een aardig stukkie voor op die rode lijkt mij dat die rode dan niets hoeft in te halen.
    Is jammer dat je het niet ff vanuit de andere hoek kan zien ook:p
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2010
  10. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Gecrashed? Ok, niet ernstig zo te horen. Ben benieuwd naar je verhaal :D.
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    WA. Bike schade (kuipschade) probeer ik te verhalen op rijkswaterstaat, maar betwijfel succes, dus probeer ik dat zelf zo goedkoop mogelijk te fixen.
    Heb wel extra helm/kleding verzekering, dus pak ga ik wel op verzekering verhalen.
     
  12. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Zo.

    Motor in turtle wax ice gezet, wat een spul. Aanrader!

    Demper nog steeds niet binnen. En ik had zo'n wing besteld die ik bij mn voorwiel heb (zie OP), maar de foute gekregen...
     
  13. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb gisteren ook m'n motoren gewassen. Voelt toch altijd wel goed om gedaan te hebben. De Monster was niet heel erg vies, maar het zat me toch niet lekker om hem in de garage te hebben staan met al die vliegen op de voorkant. De YZF heeft ook een tijdje staan verregenen, dus die was blij met de aandacht.

    Heb van die S1000 spray gebruikt, daar spuit je gewoon je hele motor mee in om hem daarna af te spoelen in combinatie met een spons. Het werkt best aardig, vooral de vliegen gaan er goed los van en die crap op de velgen borstel je ook zo weg daarna. Het enige probleem is dat je vrij lang aan het spuiten bent voordat de motor overal goed is bedekt. En een flesje kost 17 euro...

    Ik denk dat ik het blijf gebruiken voor de vorkpoten + velgen. Maar de rest doe ik gewoon wel met shampoo.

    Verder blijft het daadwerkelijke wassen wel een beetje een frustrerende bezigheid. Er zitten zoveel hoekjes en gaatjes waar je met geen mogelijkheid bij komt. Het is moeilijk om alles helemaal schoon te krijgen. Maar goed, het ziet er uiteindelijk allemaal wel weer ok uit.

    Sorry, geen foto's :D

    Dinsdag als ik bij m'n ouders ben zal ik wel een paar plaatjes schieten.
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Doe het met shampoo en is prima schoon te krijgen. Vliegjes ed veeg ik er zo van af. Voor mn helm moet ik iets meer moeite doen om die schoon te krijgen.
    En als ik er bij de bike niet goed bij kom, gewoon emmer met sop er beetje tegenaan gooien. :+
    Daarna met schoon water sop er af halen / gooien en hij ziet er weer goed en schoon uit. Velgen moet ik nog eens goed aanpakken evenals een ander plekje, maar dat komt later wel. Merk ook wel dat ik hem steeds minder vaak schoonmaak.
     
  15. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik ben altijd bang dat ik dan water in de carburateurs krijg, moet nog altijd een keer goed mijn velgen bijhouden en mijn achterbrug wordt altijd mega vies :p zwarte pek van het kettingvet met smeer haha
     
  16. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier ook gewoon met draaiende motor de tuinslang er op,behalve de velgen haha die moet ook is ff gaan doen maar voor de gein want daar hangt een aardige laag op(A)
    Pak en helm verder echt nog nooit schoon gemaakt haha af en toe tijdens rijden ff handschoen over vizier heen en klaar haha pak hoort vol bloed te zitten toch van al die stink vliegen}:]
     
  17. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Pak hoort inderdaad ranzig te zijn, maak ik me niet zoveel zorgen om.



    Ja die troep is echt dodelijk, vooral daar een beetje boven de zijstandaard is het echt drama altijd.



    Zo'n emmer er tegen aan smijten (naja het sop, niet de emmer) helpt wel, maar het vuil wat op die koelvinnen van zo'n luchtgekoeld blok gaat zitten is wel vrij hardnekkig. Ik heb ook wel eens een oude tandenborstel gebruikt. Vraag me af of daar betere oplossingen voor zijn.
     
  18. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Gebruik toch meestal de wasinstallatie van de plaatselijke tankstation.

    Van die 'hoge' druk spuiten met allemaal soorten opties, geniaal spul. De druk is verre van hoog, dus schade kan het hier iig niet, wel beetje opletten met waar je mikt natuurlijk.

    Zit ook een stand in met spul om dode vliegen er af te halen, geniaal is dat. Daarna weer warm water gemixst met wax en glimmen dat hij doet. 1x in de maand echt goed met de hand wassen verder.
     
  19. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb vandaag helaas niet zo veel tijd gehad. Maar morgen hoop ik tijd te hebben om wat foto's van de trip online te gooien. Net nog even bij die maat alles bekeken en jongens wat een trip is het ook geweest. Geweldig.

    De crash zal ik even nader toelichten. De benzine tanks waren bijna helemaal droog en moesten nog stukkie naar het benzine station. Dus in plaats van het scheuren reden we op vrij constante snelheid richting pomp. Dit alles over een bergpas, een mooie kronkelende weg. Nu rijd ik op een blinde bocht af en begin met insturen. Terwijl ik instuur denk ik dat ik toch wat snelheid moet minderen omdat de bocht wat scherper is dan gedacht. Nu druk ik m'n achterrem een beetje in en hierop blokkeert direct het achterwiel. Hierop gooi ik de motor weer recht om een highsider te voorkomen...

    Maarr.... dan had je nog die afgrond... Dus al snel zat ik met de achterband in het grind wat aan de buitenkant op het asfalt lag en nu was het helemaal glijden geblazen. Nu leek me de afgrond niet prettig (het kleine muurtje/stammetje wat er voor lag ook niet), dus kies ik er voor de motor zo veel mogelijk dwars te krijgen... Ging aardig goed, ging helemaal dwars maar leek ook te gaan schuiven. Ging echt onwijs plat. Laatste moment, bijna bij de afgrond krijgt de motor weer grip en krijg je een highsider effect. Nu was ik al dusdanig vertraagd dat ik m'n rechterbeen neer kon planten en de motor op weg naar beneden heb kunnen begeleiden.

    Even later sta je dan met je koppeling nog in, motor op z'n zijkant houdend, motor in zn neutraal krijgen, motor uit zetten, en de motor met zn tweeen weer overeind trekken (bagage maakt zo'n motor best zwaar ineens), en dan besef je dat je op 5 centimeter van de laatste barriere van de afgrond staat...

    Maar het mooiste: schade: een afgebroken spiegel waarvan ik eerder in de reis het spiegeltje zelf al was kwijt geraakt. Kortom... geen extra schade. Bijzondere ervaring, en ik denk de mooiste crash die je je kan indenken. Toch onbegrijpelijk, heb uiteraard lekker doorgereden, bizar mooie bochten gemaakt, de standaard aan de grond gereden en de hele dag zware inspanning moeten leveren. En dan op je gemak toerend met een relatief rustige snelheid dit... Toch deukje in das ego.

    Ik hoop met de foto's een beetje een sfeerbeeld te kunnen geven van hoe mooi zo'n trip is en filmpjes komen ook nog, kon ik echter niet meenemen ivm size van de usbstick.

    Morgen ook even kijken voor een nieuwe kettingset want de hele ketting is dus op, liep er na 400km terugweg af en toen moesten we nog 400. Wonderbaarlijk de boel nog gespannen weten te krijgen maar zelfs met het achterwiel helemaal naar achter stondie nog slap, kortom, die hele ketting was gewoon op. Gelukkig mee thuis gekomen en geen schade van het er af lopen. Verder lekt het blok dus ergens olie maar daar laat ik Goedhart onder garantie lekker naar kijken.

    Maar jongens, wat een reis is het geweest, een avontuur, volgend jaar is het plan naar het geboorte land van Ducati af te reizen, Italiƫ. Hopelijk tegen die tijd op een goed uitgeruste Multistrada!

    Enne Fallout... Die Monster kan sturen jongen... oh oh oh... elke bocht was genieten... niks kon 'm bijhouden behalve een Hyper 1100 en zelfs dat ging nog aardig op. Dus jij met die 1100 en een stuk beter rijwiel gedeelte gaat nog wat beleven...
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2010
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Damn, best scary, maar goed vanaf gekomen. Heb mn bike zelf niet overeind kunnen houden bij grind in de bocht. Donderdag naar Goedhart en kijken wat ze zeggen (zal wel hoog bedrag zijn, maar kan ik iig schadeformulier invullen en opsturen). Nog een week werken en dan vakantie, dus eens zien of ik in die tijd een 2de hands kuipdeel binnen kan krijgen en de boel zelf kan fixen (plamuren, schuren, spuiten, lakken).
    Bike is het ook niet waard om er enorm veel aan uit te geven, aangezien er komend jaar weer kosten in gaan zitten (remgedeelte, banden). Volgens mij is inruilwaarde nu ook 0,01 en zonder optische schade zal waarde denk ook te laag uitvallen om hem in te ruilen voor wat anders (met bijleggen), mocht ik dat nog eens willen.
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina