1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ongelovelijk hoge boete! Ik vraag me altijd af of die 25kw regel nou echt zoveel levens red. :confused:

    Thnx! ja de plaatjes zijn in chronologische volgorde :+ ging van hupjes naar telkens iets hoger.
    Vindt het met de koppeling maken van wheelies echt een stuk fijner nu dan op vermogen.
    Heb nog wel een plaatje van mn daytona op het balanspunt maar dit is een stuntrijder met hele dikke skillz 8) (daliks op MF)

    [​IMG]
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nice pictures!
    Zelf nog nooit echt met wheelies maken bezig gehouden. Denk dat mn voorvork daar ook niet zo blij mee zou zijn. :+
     
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22

    Paar vrienden van mij doen ook aan stuntrijden, doen ook shows bij motordealers. Best een leuke hobby en ze worden gesponsord door Monster Energy.
     
  4. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Over wheelies gesproken, een maat van me broer heeft een Tuono, waar "Wheelie control" opzit, instelbaar op 3 verschillende standen. Houd in dat je domweg een dot gas kan geven en dat de electronica ervoor zorgt dat je voorwiel niet teveel de lucht in gaat, lekker makkelijk 8)
     
  5. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    BMW S1000RR heeft dat ook, RSV4 ook en volgens mij de nieuwe zx10r ook idd. Nadeel van wheelie controll is dat je voorwiel maar een aantal centimeter de lucht ingaat ;p
     
  6. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Heb ook gelezen dat de wheelycontrol per motor erg verschilt.
    De ene zorgt er voor dat het voorwiel weer rustig naar de grond komt een andere doet het gasdicht (s1000rr geloof ik) waardoor je wel eens gekke situaties krijgt.
     
  7. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Heb nu een paar lessen gehad. De vorige les had ik best lang de halve draai geprobeerd. De ene keer binnen de 6 meter, de andere keer (bijna alle andere keren :+) erbuiten. Vandaag zei de instructeur dat we gewoon de 8 gaan proberen, ookal liep de halve draai de vorige keer niet zo goed. De 8 draaien ging na 2 keer al goed. Vreemd :+ Daarna de halve draai dus ook steeds binnen de pionnen. Begint al ergens op te lijken.
    Heb nu alle oefeningen een keertje gehad. Nu zaak om de boel eens even heeeeeel vaak te herhalen.
     
  8. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Had de GP van gisteren gemist dus had hem nog even gedownload, wat een beelden zeg, geweldig! Eindelijk Rossi weer eens in de kopgroep.
     
  9. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Welke kant draai jij het lekkerst rechts om linksom? ;)
    Ik kan me nog herinneren dat ik bochtjes naar rechts veel moeilijker vond dan bochtjes naar links.

    Succes met oefenen!
     
  10. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Tja ontsteking wordt onderbroken bij dat soort electronische hulpsystemen dus dan valt dat ding als een baksteen weer naar onder :p
     
  11. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik nog steeds :+

    Naar links wilt de knie als vertrouwt naar de grond, bij rechts af en toe. Geeft ook een minder vertrouwt gevoel, zal wel in mijn hoofd zitten. Ben een keer naar rechts onderuit gegleden.

    Vette foto's Han! Lijkt me leuk om ook een keer te doen, wheelys zijn nog niet mijn ding.

    Ik ben sinds gister weer terug van 6 dagen Vogezen, echt heerlijk gereden en wat een weer :D. Ik wil terug! Weer een paar duizend KM heerlijk kunnen knallen!
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2012
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Halve draaien zijn bij mij nog steeds een ramp. :+
    Wel lekker als ze al lukken. Veel plezier met lessen, wordt alleen maar leuker! Helemaal als je op den duur alleen de weg op kan / mag.
     
  13. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe bandjes binnen en inmiddels ook al
    ronder gezet. Was hard nodig. Ben van btr23 en btr16 overgestapts naar mishelin pilot Road 3 voor en achter. Was ff wennen aan het begin, maar rijd nu toch echt stukken lekkerder.

    [​IMG]
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Had ook gekeken naar de roads en een keer proefgereden op een motor met roads eronder. Ik vind ze te langzaam warm worden dus heb ik (weer) voor power 2CT's gekozen.

    Dit keer ipv een 180/50 een 180/55, lekker bol :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Afgelopen weekend een leuk groepje, die 2 r1's op het uiteinde hadden net 4 weken hun RBW (Wat moet je dan met een R1?) en lagen een paar keer bijna in de berm :x

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2012
  15. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Linksom 180 graden draaien vind ik inderdaad ook makkelijker. Daar heb ik het idee dat ik volledige controle heb. Ga ik rechtsom dan heb ik dat gevoel veel minder.

    Kijk ook erg uit naar AVD lessen. Vindt het rijden van en naar het oefenterrein (ongeveer 4 km) ook het leukste onderdeel van de lessen.
     
  16. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik snap dat ook niet.. direct op zo'n ding met 180pk.. leer eerst eens goed rijden.
    Vorige week met een jongen gereden en die onderschatte de remkracht van zijn motor (oude blade met stalen remleidingen + net paar weken zijn RBW).
    Hij remde zich onderuit bijna tegen mij aan.
     
  17. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
  18. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik rij het hele jaar door, dus heb ik ook wel eens een buitje over me heen. En maak ook wel wat snelweg kms, dus ik ben wel beter af met de Roads.


    Iemand morgen toevallig vrij en zin om een rondje Lekdijk ofzo te pakken? Als het weer een beetje mee zit, tebminste.
     
  19. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    woon/werk en vooral in de regen zijn de roads superieur idd!
     
  20. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk dagje, nieuwe (2de hands) motorbroek testen en de hd pro 2 hero kwam binnen :D

    Over de broek ben ik nog niet helemaal te spreken, hij plakte te veel vast en kon me daar niet lekker door bewegen. Kan ook aan het weer liggen, want was uber benauwt. Binnen kort keer met onderlaagje proberen of op een koelere dag. Vond hem ook glad 'tussen de benen', kreeg weinig grip op mijn tank waardoor je in bochten moeilijk kon blijven zitten. Was nog niet ideaal rijden :)

    Desondanks toch ff snel filmpje in elkaar geflanst, vooral om wat camera hoeken alvast te proberen. Hij stond nog op alle standaard instellingen.

    [yt]REE7w2A7YM4[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2012

Deel Deze Pagina