1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Net nog even naar remblokken gekeken. Op de site waar ik die besteld heb staat een lijstje met geschikte motoren (zelfde remklauw). Daarvan staan er ook een paar op motorparts-online.com. Hoop nu alleen dat ze reageren, telefonisch ivm drukte niet bereikbaar en maar een 2de mail gestuurd. Moet haast wel mogelijk zijn om de ontvangen 4zuiger klauw terug te sturen en een geschikte 6zuiger klauw te ontvangen, al dan niet met bijbetaling bij evt verschil.
    Zal wel wennen zijn, als ik dan op den duur goede klauw erop heb, als ik eens normaal kan remmen met voorrem. :+ Hoor veel klachten over 6zuiger klauwen.
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Motorparts Number : 200963243
    Description : Brakecaliper
    Brand : Kawasaki
    Model : ZX 6 R
    Suitable for construction years : 1998 - 1999

    [​IMG]

    Zou goed moeten zijn voor m'n bestelde remblokken:
    [​IMG]

    Kan ik deze nu wel gerust bestellen? :)

    Ander heb ik vanmiddag retour gestuurd.

    Edit: Besteld. Volgende week ook even remvloeistof halen en een dag sleutelen om de blokken, klauw en eventueel remleiding achter te vervangen. Heb daar nog een stalen leiding voor liggen, moet alleen even zorgen dat ik dan ook een sleutel heb om zadel los te halen.

    En dan nog eens kijken hoe ik motor olie kan vervangen en bougies kan controleren.
     
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Bougies controleren hoeft niet, ze doen het of ze doen het niet :+ Maar kan opzich geen kwaad om een keer nieuwe te monteren, doe dan direct iridium bougies die gaan makkelijk 40k kilometers mee.

    Olie = aftapplug eruit, filter eraf olie eruit laten lopen en dan nieuw filter monteren + plug er weer in en weer de juiste hoeveelheid olie erin doen.

    Denk erom dat je wel goed je remmen ontlucht als je een nieuwe klauw monteerd! is een kut klusje en elk luchtbelletje moet eruit zijn anders kost het je remvermogen.
     
  4. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand zin en tijd om woensdag een rondje te touren?

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  5. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoelaat en waar ergens? Ik moet om 17.00 weer in Gemert zijn (Braboland).

    Ik heb eventueel daarvoor wel tijd als ik mijn werk dinsdag afkrijg.
     
  6. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan wie er allemaal mee willen en waar die vandaan moeten komen. Maar wat mij betreft kunnen we ook wel ergens in de buurt Brabant gaan rijden. Daar weet jij vast wel wat leuks te vinden.
     
  7. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Goed initiatief! Ik kan er helaas niet bij zijn maar is het misschien een datum te prikken voor een meet? :) lijkt me wel lachen!

    ps: zelf kan ik eigenlijk alleen tussen 11 en 19 augustus ergens..
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ben zelf ook verhinderd ivm werk en wil sowieso eerst nog even m'n rem fixen voor ik echt ga touren. :)
    Wel leuk idee om weer een ritje te gaan doen.
     
  9. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja lijkt mij ook leuk! XBW meet =) ik zit nu alleen met mn luie reet op tenerife dus woensdag kan ik iig niet. Als ik thuis kom RVS remleidingen bestellen zodat mn nieuwe klauwen erop kunnen en dan ben ik klaar voor een ritje :)
     
  10. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Laatst bij een dealer deze Duc gezien voor weinig:
    [​IMG]

    Zit er aan te denken deze erbij te nemen :+ hopen dat mijn meisje em niet flipt haha eerst de keuken maar ns afbouwen.
     
  11. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga het helaas ook niet halen. Zit nog met bergen werk wat ik niet afkrijg.

    Brabant is ook niet de leukste provincie om te rijden, zeker waar ik woon niet. Daar hebben ze nooit van bochten gehoord :+
     
  12. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké. Dan een dagje plannen tussen 11 en 19 augustus?

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2012
  13. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Dan ben ik ook wel in!

    Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
     
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Geweldige machines, maar als ik me niet vergis ook geweldig duur in onderhoud.
    Dus inderdaad, voor erbij, anders wordt het volgens mij enorm duur.
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zo, remolie gehaald, kan ik morgen aan de slag.
    Koelvloeistof is ook al weer op zag ik zojuist, gaat ook hard leeg dat. Morgen kijken of er nog wat staat bij m'n ouders, anders nog even ophalen.
     
  16. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Koelvloeistof op? Waarschijnlijk lekke koppakking, zou ik niet mee doorrijden want dan krijg je alleen maar meer motorschade (en olie verbruik dus houd ook je oliepijl in de gaten). Houd er maar rekening mee dat je over 6maand tot een jaar met een kapot blok staat.

    Als je de remolie erin doet is het beste om met een spuit + een stukje buis het er van onderen in te spuiten door de ontluchtingsnippel heen. Zo heb je de minste kans op luchtbelletjes, en houd er rekening mee dat remolie erg agressief is dus zodra je het ergens op morst direct met een ontvetter eraf halen.
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Mja, tijd terug (denk vorig jaar), ook al koelvloeistof bij moeten vullen. Dacht dat koppakking een tijd terug daarvoor nog wel vervangen was met grote beurt. Echter is ie nu weer leeg, dus dat zou wel het probleem kunnen zijn. Als ik morgen bij m'n ouders ben en de motor op de bok heb staan, kan ik oliepeil ook weer even goed controleren. Zal denk naar 2 jaar ook wel eens nodig zijn om olie + filter te vervangen.
    Vorig jaar oid nieuwe remleidingen voorzijde gemonteerd, het vullen was een flinke klus, maar had geen spuit oid. Nou is achter een enkele en kleinere remleiding, dus wat sneller te doen. Voor enkel andere klauw aan 1 zijde, en bijvullen/ontluchten. En mocht het morgen niet lukken, dan kan m'n vader zaterdag nog wel even helpen, maar moet wel lukken.
    Is alleen beetje kut van mogelijk lekker koppakking. Wordt waarschijnlijk weer een prijzige beurt, terwijl ik de motor nodig heb voor woon-werkverkeer en niet weer zo lang kan missen. Wil er nog een jaartje mee doen en als ik klaar ben met mn studie en een baan heb wil ik sowieso een andere/nieuwere. Te veel kosten aan deze bike, die het mede dankzij kuipschade, niet meer waard is.
     
  18. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ook al vervang je 1 klauw zal toch beide ontluchten aangezien ze beide op hetzelfde reservoir zitten aangesloten die bij het vervangen van de klauw leeg moet/gaat. (dus ook lucht in de goede klauw).

    Weet er alles van, vorig jaar 3x een klauw vervangen in een maand tijd en de eerste 2x had ik geen spuit, ben wel een uur aan het pompen geweest voordat alle lucht eruit was. Met de spuit was het makkelijk en in 5min klaar.
     
  19. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook gewoon een lekke radiateur hebben of ergens een slechte afsluiting :).

    Bij mijn auto lekt de radiateur ook een beetje, niet echt een probleem. Om de 2 mnd bijvullen. Je ziet niet, maar hij lekt wel beetje stiekem.
     
  20. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je mooi spul voor wat ik in mn vrouwtjes auto ook wel eens gebruikt heb, ik zal eens navragen hoe t heet maar dat gaat gewoon bij je KVS en dat vindt aan de binnenkant van t systeem het lek en dicht het, sindsdien niets meer bij hoeven te vullen.
     

Deel Deze Pagina