1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeli! En we zullen m zeker zien met een xbw ritje?
     
  2. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Late reactie van mijn kant; ik was een weekje naar een zonnige vakantiebestemming vertrokken.

    Ik heb een zwak voor mooie choppers. Ik heb ook eerder ergens in dit topic gezegd dat ik graag zo'n motor zou willen. Nu heb ik wel mijn visier wat verruimd, omdat een naked of racer ook wel handig zou zijn in Amsterdam, waar ik net naartoe ben verhuisd. Zo ben ik ook aan het orienteren naar dat soort motoren. Beginnen op bijvoorbeeld een Monster 600 of XJ6 lijkt me namelijk ook erg leuk.

    Komende zaterdag ga ik wel even kijken naar een motor van de pa van een trainingsmaatje van me. Hij wilt zijn Dragstar 650 verkopen. Ik houd alle opties nog maar even open O-)
     
  4. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand hier ervaring met het uitdeuken van kunststof tanks?
     
  5. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    kunststof? Pff lastig, of je deukt het zo terug en er is niks aan de hand of er blijft een lelijke witte vlek over (net zoals bij plastic als je dat een aantal keren buigt).

    Grote kans dat de coating aan de binnenkant van de tank nu beschadigt is waardoor de brandstof door de tank heen kan "ademen".
     
  6. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm slecht nieuws dus. Ik was vandaag met een vriendin aan het rijden en zij is onderuit gegaan. Eigenlijk haast geen schade en zij heeft gelukkig ook niets. Alleen de tank is erg ingedeukt, de tankdop zit zeg maar scheef nu.

    Was een s-bocht, eerst een scherp naar rechts en toen naar links. In die bocht naar links zat in het midden stenen (van die kedonk-kedonk-kedonk beton blokken die normaal in de berm naast de weg ligt) die je pas vrij laat ziet. Zij schrok hiervan en gleed daardoor onderuit.
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Type motor?
     
  8. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Kawa ZXR 400 uit 1999
     
  9. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Die heeft toch geen kunstoffen tank? Gewoon metaal toch?
     
  10. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vroeg ik mij ook af, maar leek toch echt op kunststof :). Of er zit een hele dikke laag plamuur over het metaal heen?? :+

    Ik zal morgen wat beter kijken als we de motor ophalen, vandaag ging mijn aandacht meer naar haar uit als haar motor :)
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2012
  11. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Oke, ik heb wat rondgeneusd overal. Ik heb 2 motoren gevonden waarvan ik denk dat ze aardig zijn om op te beginnen en bovendien nog eens binnen mijn budget passen:

    Suzuki Bandit 600 (4 cilinders, ketting, 600cc)
    Suzuki VX800 (2 cilinders, cardan, 800cc)

    Wat zijn jullie meningen over deze motoren. Heeft er bij jullie eentje de voorkeur boven de ander?
    Ik ga sowieso proberen komende week bij allebij te proefrijden en te kijken welke het meest bevalt.
     
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Vriend van mij had een VX800 en reed er als een gek mee, veering is wel ultra slap (of comfortabel :p ) maar opzich zijn die 60pk's genoeg en voordeel is dat er onderdelen genoeg zijn.

    VX is een 2 cilinder dus vlak koppel, trekt vanaf lage toeren al goed door. Een bandit een 4 cilinder dus die moet je echt op toeren houden maar snelheids beleving is groter (vooral met open uitlaat).

    Beide goede keuzes, redelijk onderhouds vrije motoren, succes met je keuze!

    [​IMG]
     
  13. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Bandid is prima model. In onze club rijden er meerder rond.

    Het is een goedkoper model en dat zie je ook als je hem goed bekijkt. De afwerking is allemaal wat minder esthetisch gezien, maar de prijs/kwaliteit is goed. Technisch zijn het goede fietsen.

    Ik heb op twee bandids 600 gereden uit zelfde jaar 1995 en moet zeggen dat ze een totaal ander motorkarakter hadden raar genoeg. Ligt er denk ik aan hoe er mee is omgegaan. Een van de twee pakte onder goed op, maar had bovenin minder power en de andere was totaal andersom. Leuke motoren! Heel leuk model om mee te beginnen. Kan weinig aan kapot en betaalbaar.
     
  14. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Vanaf vandaag trotse eigenaar van een Bandit 600 :cool:
     
  15. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Gefeliciteerd!
    Wat heeft je doen kiezen voor de 4 cilinder over de 2 cilinder?
    Ik heb over een paar maandjes m'n zware rijbewijs en wil dan ook 4 cilinder gaan rijden, vandaar mijn vraag. ;)
     
  16. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Krijgen we nog plaatjes te zien? :)

    Gefeliciteerd!
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Volgende week dan toch maar m'n bike naar de garage brengen voor onderhoud, wat nu wel echt nodig begint te worden. Zo nog een jaartje doorrijden gaat ie niet overleven, zeker niet in de winterperiode. Als ik hem wegbreng nog wat dingen bespreken, wat ik vergeten te melden ben en hoop dat het qua kosten nog meevalt. Zal alsnog wel flink prijzig zijn, maar als het te extreem wordt, kan ik beter snel voor wat anders gaan kijken. Maar goed, eerst volgende week maar eens wegbrengen en kijken wat ze te zeggen hebben.
    Ben eigenlijk bang voor de uitlaat, die voor het eindstuk flink geroest en gescheurd is. Hoop dat ze een goedkope oplossing hebben, of tweedehands bochtenset oid, en dat ik niet ineens 1000e extra moet neerleggen, want dat is de bike niet meer waard.
     
  18. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Staan complete uitlaatsystemen voor een zx9r op marktplaats, ook origineel voor 200eu ofzo. Tenminste dat was 3 maanden geleden.
     
  19. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook de wat goedkopere aftermarket systeem (bv Roadsitalia) zitten ver onder de dealerprijs met hele systemen.
     
  20. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Daar zit niet echt een gedachte achter. Testritje gemaakt en beviel gewoon goed. Ik had niet het idee dat ik onderaan 'iets miste' omdat ik simpelweg nog niks gewend ben.
    Motor reed lekker, ik miste niks onderaan, bovenin kwam 'ie nog lekkerder 'los' en hij was goed geprijsd. Easy :)

    Ik ga morgen een lekker ritje maken, daarna poetsen en dan volgen fotootjes :b:
     

Deel Deze Pagina