1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben gister bij Hyperpro geweest voor een rondleiding en workshop. Was echt super! ontzettend gezellig en heel leerzaam. Na de workshop werden ook alle motor gecontroleerd en de vering afgesteld.

    Zeker een aanrader om een keer te doen. Kost 12,50 p/p en daar krijg je een heel goede lunch voor (soep,kroketten,enz). Rondleiding was 1 a 1,5 uur, tijdje lunchen en de workshop duurde paar uur. Uiteindelijk ben ik daar van 10.30 tot 16.30 geweest.

    Je moet wel een groep hebben van minimaal 15, max 25 man en je motor meenemen is een aanrader.

    @ Gemini NL: Het pakketje is (eindelijk) onderweg :)

    @ Azumi: Gratz! Veel plezier toegewenst! Misschien zie ik je wel een keer rijden, ik rij vaak door Tilburg (UVT)
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2012
  2. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Top :D Ik ben benieuwd.
    Van het weekend weer wat rondgereden in Amsterdam, prima te doen nu het wat kouder wordt. Alleen begint dat herfstweer wel voor een verraderlijk wegdek te zorgen; blaadjes en plassen aan het einde van bochten, niet cool =(
     
  3. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Zo vandaag sinds lange tijd weer ff lekker getoured op de lekdijk. Zat ik daar lekker de bochtjes te pakken, komt er ineens een dwaas in een opel speedster achter me langs met een bloedgang de bochten door jenken. Echt niet normaal hoe hard die vent met dat ding langs motor rijders en fietsers reed :mad:

    Maare, kwam er nog een xbw toer?
     
  4. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Gisteren voor het avondeten begonnen met wat te poetsen. Scheelt weer een hoop. Ga er vandaag mee verder.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Begint al flink te glimmen!! mooie kleur!
    Ga je nog een ronde koplamp monteren?
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dat valt nog wel mee. Hoop dat ze hem bij de zaak ook voor een goede prijs kunnen fixen.
     
  7. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Morgen of overmorgen? Of anders gewoon een geplande datum, mijn motor gaat iig niet in winterslaap :)
     
  8. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Uitlaat kan je er zelf ook onderweg schroeven, kost je max een uurtje. Ik snap niet waarom je een oude motorfiets koopt en vervolgens alles bij een dealer laat doen. Volgens mij heb je onderhand al 2x de aanschafprijs van die motor betaald.

    EDIT: afgelopen zondag nog gereden, best wel lekker dat herfstsfeertje/weer.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2012
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Mwoah, valt mee, zit iets over de helft, met daarbij kettingset en banden.
    Zou de uitlaat wellicht zelf wel kunnen vervangen, maar het motorische gedeelte nalopen niet. Vooraf wist ik niet dat ik er zo veel 'pech' mee zou hebben. Heb hem nu nog nodig voor woon-werk verkeer in het weekend en zonder een beurt ben ik bang dat ie het erg moeilijk gaat krijgen deze winter, dus toch nog maar een keer een grote beurt. En dan wellicht wat langer dan een jaar er op rijden, tot ik een vaste baan en nieuwe woning heb (en wellicht auto) en dan kijken voor wat nieuwers.

    En als ik hoor wat sommigen steeds kwijt zijn aan (kleine) auto reparaties (zowel oude als nieuwe), dan heb ik weinig te klagen. Niet echt te vergelijken, maar toch.
     
  10. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal de dealer van de week ook maar eens bellen, volgens mij telt de kilometerstand teller te snel :+

    Het is een beetje pech/geluk hebben met onderhoud lijkt het... Je kan niet alles zien voordat je een motor koopt.
    Huidige motor niets anders dan standaard onderhoud, heb alleen al wel nieuwe remblokken klaar liggen.
    Vorige motor was echt van alles en nog wat mee, ja die was dan wel van 1991.

    Maar dat zegt niet veel, met een 'jonge' motor kun je ook pech hebben.

    Ik laat eigenlijk alles bij een dealer doen :eek: Dat loopt flink in de papieren als ze een paar uurtjes bezig zijn...

    Ah die XBW toer, daar hoefde ik me 3 jaar terug al niet druk over te maken dat ik die zou missen bij gebrek aan een rijbewijs 8)


    Twee cilinder blijven en als het even kan een V-twin _O_
    Haha, vind het geluid van een twee cilinder heel gaaf, koppel onderin.
    Heb zelf een vier cilinder, maar een twee cilinder lijkt me ook echt wel wat.

    Tjah, het heeft allebei wat...

    Twee cilinder is misschien wat lastiger rijden door 'bokken', terugschakelen en met de koppeling rijden op lagere snelheden, maar wel lekker een berg koppel onderin.
    Vier cilinder is dan weer meer hoog in toeren rijden. Geen probleem om per ongeluk een versnelling (of twee) te hoog te zitten, behalve dat het niet vlot gaat. Echt te knallen meer hoog in toeren houden.
    Maar dat is ook allemaal weer afhankelijk van cilinderinhoud / motorkarakter / afstelling.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2012
  11. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Tja ik heb nooit onderhoud bij een dealer laten doen. Bandjes koop ik via internet (120eu achter 90eu voor) en ik haal zelf de velg uit de motor en breng de losse velg + band naar een bandenboer die de nieuwe band erom zet voor 9 euro. Remblokken koop ik op ebay en kan ik er zelf onder zetten (genoeg how-to's op internet) en olie verversen is een klusje van 15min.

    Verder heb je weinig omkijken naar een motor toch? Auto's zijn wel een drama en die breng ik wel naar een dealer/garage. Je kan nergens bij en zonder brug kan je eigenlijk ook niks.
     
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Was dus aan het kijken naar een andere motor, wou waarschijnlijk een Fazer gaan kopen..
    Maar mijn vader stelde laatst voor dat ik gewoon op zijn motor ging rijden. Hij gaat er 1x per jaar mee op vakantie, en verder staat ie stil. Hij rijd een TDM 850, volgens mij van '98:
    [​IMG]

    Dus vanaf 18 januari kan ik daar mee gaan rondrijden. :D
    Lijkt me een erg toffe motor om op te rijden. Lekker sportief, maar toch comfortabel om lange(re) stukken op te rijden. En als het niks is kan ik uiteraard alsnog voor iets anders kijken.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2012
  13. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Vet!! gewoon gratis rijden op een dikke bike en dan kun je ook nog zelf verder sparen :)
     
  14. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    @Dahouseman: het ruitje is binnen! :D Bedankt daarvoor, als je me je rekeninggegevens PM`t maak ik de vergoeding over.

    Meteen het ruitje gemonteerd en een foto gemaakt:.
    [​IMG]
    Hij staat er imo nu best leuk bij, alleen nog behoefte aan een nieuwe voorband. Denk dat ik hem net als Sjorrit los bestel en hem vervolgens bij een bandenboer erop laat zetten :)
     
  15. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Verstandig voor de portemenee :) zeelandbanden.nl is het goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden en zeer snelle levering (vaak voor 12uur besteld volgende dag in huis)


    TDM heeft iets van 80pk ofzo? in elk geval zat om lekker mee door te kunnen rijden. En idd houd je zelf geld over om door te sparen :thumbs:
     
  16. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Van wat ik begrepen heb van mede-motorrijders, is www.motorbandenmarkt.nl een van de betere. Heeft ook aardig wat meer keuze dan zeelandbanden.nl zie ik.
     
  17. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Moet woensdag naar de dealer met mijn daytona.. wereldwijde terugroepactie.
    Spanningsregelaar wordt vervangen.
     
  18. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Achja zo heeft iedereen wel iets "begrepen" van een ander ;) Als ik vergelijk is zeelandbanden vaak net een euro'tje of 3-4 goedkoper dan jouw site.

    Jouw site heeft meer aanbod maar wie gaat er op die exotische merken rijden? De meeste mensen rijden toch op michelin, bridgestone of dunflops en dat levert zeelandbanden ook. Ik blijf bij hun omdat hun voor 12uur (of was het 3uur?) besteld is de volgende dag in huis belofte hebben (mits op voorraad).
     
  19. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er goed uit! :thumbs:

    Mis mijn oude f'je nog weleens.

    Zeeland banden is best goed, ook goede ervaring mee. Zorg wel dat je een adresje hebt die de banden voor je monteren, niet alle garages zijn er blij mee als met je eigen banden aankomt zetten.
     
  20. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Iemand nog goede tips om het motor theorie examen te oefenen? Of eventueel nog een goede betaalde site waar vragen op staan om te oefenen?
     

Deel Deze Pagina