1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Je hoofd ziet eruit als Lego
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Zo'n rechthoekig blokje mag ik hopen?
     
  3. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    [​IMG]

    Dit blijft toch wel mijn droom bike maar financieel gezien niet de beste keus. Vooral niet als onervaren bestuurder.
    Volgend jaar toch eens kijken om een Yamaha MT-07 te kopen
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Droombike:
    [​IMG]

    Maar nu zit ik eerder te kijken naar een XJ6 Diversion of leuke Vstrom maar wellicht moet ik toch maar budget wat verlagen en gewoon een Fazer of Bandit kopen ofzo. Moet toch echt ff toeslaan.


    Hebben jullie die nieuwe Harley naked al gezien? Lijkt me wel wat voor jullie ook mooi ding
     
    Grave en Garrett vinden dit leuk.
  5. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Droombike:
    [​IMG]
     
    Taab en Reckuuza vinden dit leuk.
  6. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Je bedoelt deze?

    [​IMG]

    Best tof, maar ik vind de Fat Bob mooier uiteraard ;)
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  7. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Dit ziet er trouwens ook echt bruut uit:

    [​IMG]

    Harley gaat richting Naked en Pan Am en BMW maakt oldschool Harleys?
     
  8. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Droombike:
    [​IMG]

    Hoewel het nog een concept is, is dit de eerste tourmotor die ik oprecht gaaf vind <3
     
  9. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Wat is er zo gaaf aan dan? Want als leek zie ik een normale (semi) offroad motor.
     
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Laat die XJ6 Diversion en alle andere 4-cilinder naaimachines alsjeblieft staan. Veel te weinig trekkracht bij lage toerentallen. Zijn geinige blokjes om even goed door te halen, maar dat doe je toch bijna nooit.

    V-strom lijkt niks (lomp design, minste vermogen, best zwaar ook nog) maar rijdt door het V-twin blokje hartstikke fijn.

    En met open pijpen ook nog eens een heel dikke sound.

     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Die hebben toch herzelrde blok als die Fazers? Dacht dat wel lekker beginmotortje was alhoewel 2 cilinder ook de voorkeur heeft. Collega heeft een sv650 en dat rijdt ook fijn
     
  12. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    - Het is de eerste tourmotor van Husqvarna
    - Parallel Twin uit de KTM 890 Duke
    - Modern uiterlijk met Retro inspiratie
    - Het is een Husqvarna <3

    Ik vind het gewoon een dik ding.
     
  14. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    SV650 heeft hetzelfde blok als de V-Strom 650 :)

    Fazer en XJ6 blokken zijn in de basis hetzelfde, maar de Fazer 600 heeft wel een pak meer piekvermogen dan de XJ6. Ik omschrijf het bewust als piekvermogen, want het zit hoog in toeren. En doordat het in de basis om hetzelfde motorblok gaat met dezelfde cilinderinhoud, maar de Fazer meer vermogen heeft, blijft de Fazer (nog meer) achter op trekkracht. Anders gezegd; je moet op dat ding toeren maken om een beetje plezier te hebben. Klinkt leuk, maar dat doe je in de praktijk niet veel.

    Begrijp me niet verkeerd; het zijn in de basis meer dan prima blokjes (in de zin van betrouwbaarheid enzo), maar door het gebrekkige koppel bij lage toeren wel saaaaaaaaaaaaai om dagelijks mee te rijden (en ze klinken nergens naar). Je zult je er absoluut geen buil aan vallen, maar met een V-strom haal je wel een leukere motor in huis. Of kijk naar een Kawa Versys 650, ook een 2-cilinder (parallel dan, geen V-twin)
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  15. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik vind trouwens wel een strak model zeg! Het imago van Harley past 'niet echt' bij mij, maar ik ben wel benieuwd hoe dit rijdt en klinkt :)
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ah thanks!
    Ja ben wel weer bang dat de Vstrom kwa uiterlijk weer beetje teveel de tour kant opgaat.
    M'n woon werk is een halfuurtje met weinig snelweg dus wellicht kan ik dan toch beter voor een leuke naked met klein kuipje gaan.

    Thanks btw! Interessante post.
     
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    KTM Duke 790 met Tourrruitje.
    Persoonlijk vind ik het ruitje echt afschuwelijk, maar als je dat graag wilt is dat een oplossing.

    Voor de rest is het een 105pk sterke parallel twin-speelfiets, waar met minimale moeite ook koffers, ruitjes en andere tourgemakken voor gemonteerd kunnen worden.
    Ik houd van modern design en daar voldoet de KTM meer dan volledig aan, en met de optionele quickshifter is het gewoon een heel erg fijne fiets.
     
  18. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Gaaf ding natuurlijk, maar daar moet dan wel budget voor zijn. KTM is niet het goedkoopste merk en dat model is in 2017 geïntroduceerd.
    Off-topic: hoe is het met de ribbetjes?

    You're welcome! Ben ook in de jaren wijzer geworden. Zelf begonnen op een 'racer', maar dat ga ik nooit meer doen door de zithouding en het relatief smalle 'stuur'.

    Als je de V-strom teveel 'tour' vindt (en gelijk heb je), kijk dan ook naar iets zoals een BMW F800R. Of een Aprilia Shiver, erg onderschat fietsje.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  19. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Klopt, klopt. Maar 2e-hands gaan ze toch al redelijk snel richting de 9k. En dat vind ik ze zeker wel waard (mening).
    Voor die 9k koop je een 701SM zoals ik heb en dan vind ik die 790 toch veel meer motor voor dat geld.

    Ribbetjes zijn weer prima! Veel flexibeler dan ik nu ben, was ik voor de tijd ook niet. Dus dat is eindelijk opgelost.

    Heb wel nog even op het punt gestaan om een Husqvarna 300ti enduro bij te kopen voor de laatste paar enduro-ritten van dit jaar, maar vanwege de ribben toch nog niet gedaan.
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ja ben niet zo van modern design, ben ook nog een sucker voor ronde koplampen.
    Sterker nog, als het niet zo onpraktisch was zou ik gewoon lekker een oud caferacertje willen
    [​IMG]

     
    Rossi46 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina