1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik woon de komende jaren toch op kamers dus ben financieel toch niet in staat een (dure) motor te kopen. Neemt niet weg dat ik wel heel graag het rijbewijs wil halen! Heb er goed voor gespaard de laatste tijd, en ga nu nog zo'n 15 uur lessen + afrijden. Er wordt vaak gezegd dat de AVB lastiger is als de AVD.
     
  2. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja gaat zeker lekker!! Ik ben wel zwaar verliefd op supersportjes, maar ik rij nu tijdens lessen op een ER-6N Kawa en ik moet toegeven, dat 2 cilinder is leuk knallen op dijkweggetjes!! Het is ook dat me instructeur een vriend is en we daarom het laatste half uurtje het gas erop gooien! Erggg vet, kan niet wachten tot het weer zondag is 8)8)
     
  3. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Trouwens, wat raden jullie aan qua gehoorbescherming? Ik twijfel tussen de universele doppies en de op maat gemaakte. Is het werkelijk een verschil of enkel de prijs?
     
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik gebruik zelf deze:
    [​IMG]

    Heb ook wel eens van die industrieschuimpjes ingedaan maar dat is echt nix bij die alpine's hoor je tenminste ook nog lekker je demper :) en weinig windgeruis.

    Voor 25E zou ik eerst deze proberen en later wellicht overstappen op die maatgemaakte.
     
  5. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Heeft iemand een tip voor goede en mooie motor laarzen en handschoenen? Je ziet natuurlijk vaak de Alpinestars, welke een beetje aan de dure kant zijn voor het aantal keer dat ik ze ga gebruiken.

    Edit: Ik ben er al uit, de Alpinestars GPS 3 zien er leuk uit en de zaak om de hoek heeft ze met 25% korting deze maand.
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2011
  6. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Alpinestars voor laarzen zowieso, heb ze zelf ook (op de motorbeurs gekocht=veel goedkoper) en vind ze heerlijk :)

    Iemand hier wel eens een Suzuki SV650 gereden? Ben aan het twijfelen tussen die en de SV1000S
     
  7. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    De meesten zullen zeggen dat het verstandig is te beginnen op een 600CC (in dit geval een 650)
    Echter rijdt de SV1000S ook heel prettig en is ook weer niet zo'n gigantisch superbike kannon.

    650 is wat lichter in de bochten de 1000 heeft wat meer PWAF! :) ik zou er in ieder geval beiden een keer proberen en kijken welke je het lekkerst vind!
    Om eerst je stuurmanskunsten te verbeteren zou ik toch de 650 zeggen.
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2011
  8. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Gisteren heeft mijn lieve vriendin mijn Audi A3 TDI uit 2007 meegenomen. Ik heb dus gezegd hier heb je mijn tank pas, gooi hem ook maar vol.

    Nu heeft ze perongeluk de benzine slang erin geplompt en getankd, gelukkig had ze het door toen er 10 liter inzat. De rest daarna vol getankd met diesel dus de verhouding is nu 10 / 40 a 45.

    Ze heeft daarna gewoon door gereden dus echt leeg pompen word een duur grapje. Heb ik dus de dealer gebeld en die zeide hetvolgende:

    Ja meneer, nieuwe motors vinden het niet fijn en de verhouding is echt maximaal. Rijd de tank half leeg en dan weer vol tanken met diesel. En je kunt problemen krijgen met het starten, maar dit komt omdat je nu lang zal moeten voor gloeien.

    Nou merk ik dat dus idd met starten, beetje lastig maar tijdens het rijden niet gelukkig. Heb nu al ongeveer 80 KM ermee gereden en het werkt gelukkig nog allemaal.:p

    Nu maar hopen dat het blijft werken xD


    Mijn excuses, zag neit dat het Motoren, scooters en brommers was!
     
  9. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje!

    Ik heb de laatste weken een Honda Pan-European te leen gehad en ben daar nu wel redelijk gewend aan. Deze motoren zullen dus beiden wel vreemd rijden nu. Volgende week weer 5 weken de zee op en dan ga ik ze proefrijden cq. eentje kopen. Jullie horen het wel :)
     
  10. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Dagger: Waarom niet aftappen en daarna volgooien met diesel. Dan is de verhouding al weer stukken voordeliger.

    Jerry-can met slangetje werkt prima (als de auto er niet is tegen 'beveiligd'). Kan ook via de brandstof pomp (spanning opzetten) en ergens aftappen (aanvoerleiding motor loshalen is een optie). Anders kan je er speciale overhevel pompjes voor kopen die geen reet kosten.

    Lijkt mij betere optie als het er gewoon doorheen rijden en hopen dat de motor zich niet verslikt of ergens vervuild ;)
     
  11. XboxFreak36

    XboxFreak36 Suzuki GSX-R750 K9

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    --
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2011
  12. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik weet dat het andersom (diesel in een benzine motor) minder goed werkt. Ik denk dat het wel een beetje mee valt, gewoon ff wat vaker diesel tanken de komende tijd.

    Net even gebeld met Kobutex, de GPS 3 laars van Alpinestars is helaas niet meer in mijn maat, de S-MX5 nog wel. Ik weet alleen niet of ik wel een full sport model wil (wat de S-MX5 ook niet is. Dan ben je wel weer gelijk €150,- tot €200,- kwijt, maar dat moet een wijze investering zijn volgens jullie?
     
  13. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Omdat als ze merken dat ik aan een lease auto heb gesleutel ik nog erger de lul ben. Dit mag onder geen beding bij ons bedrijf en van onze lease maatschappij. En mijn auto is idd beveiligd tegen het aftappen van brandstof.

    Om hen nu nog helemaal schoon te laten maken kost +- 500 euro omdat er al mee gereden is. En aangezien ik het zelf niet heb getanked en omdat mijn vriendin er toch al mee gereden had is het niet anders. Dealer zegt zelf dat het niet heel erg is. Omdat er toch nog veel meer diesel inzit als benzine. En gewoon als die half leeg is weer vol pompen met diesel moet het goed komen. Hij rijd ook nog gewoon helemaal goed, alleen eht starten wilt die soms even niet:p
     
  14. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, ik heb die SMX5 en ook op een toermotor zitten die heerlijk
     
  15. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    ik heb me een keer in een gehoorzaak laten vertellen dat op maat gemaakte dopjes niet perse meer dempen. Maar wel comfortabeler zitten. En aangezien ik met van die universele rubber alpine dingen geen problemen heb, laat ik het daarbij.
     
  16. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Heel toevallig vandaag met iemand gereden met een sv1000s mooi geluid maakt dat ding!
    Zou toch eerder voor die gaan want de 650 heeft (slechts) 75pk oid
     
  17. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze dempen niet perse meer nee. Dat klopt. Wat wel een groot voordeel is dat de filter veel beter is. Waar standaard en zelfs motor oordoppen 'alles' dempen, demt goede plastieken alleen dat wat je wilt dempen. Mijn op maat gemaakte oordoppen dempen alleen windruis en verder niets.

    Ik wil iig niet meer terug naar standaard motoroordoppen. Hoewel die hun werk ook doen is dit echt fijner. Je uitlaat komt ook beter tot zijn recht.

    Kost wat, maar dan heb je ook wat.

    Al is het wel persoinlijk en ligt het ook aan je oorkanaal. ;).
     
  18. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha is goed, dankje :p Dat idee had ik nl ook al :)
     
  19. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    bij tweecilinders is het aantal pk's niet zo heel gek belangrijk. Hoe het vrijkomt wel :)

    Duc 1098 heeft ook 'maar' 170 pk. En kan makkelijk tegen een gsx-r 1000 (190pk?) of de kawa met 200 pk op :)

    Mijn vorige motor GSX-600f had volgens mij iets van 80 pk en is voldoende om te beginnen. Op een duizend beginnen kan wel, moet je jezelf wel onder controle kunnen houden en niet bang zijn. Het is iig niet makkelijker op een 1000 ;). Maar laat je niet afschrikken.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2011
  20. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Als jij die pan onder de knie hebt kan je een SV1000 proberen. Heb zelf mijn eerste 3 jaren gereden op een 650 en veel lol gehad. Aangezien ik geen autorijbewijs had en geen ervaring in het verkeer heeft het mindere vermogen voorkomen dat ik een ernstig ongeluk zou krijgen.

    Rij nu op een Z750-R(100pk) en heb een paar jaar terug een FZ1(150pk) gehad maar mis het vermogen niet, een lichtere motor kan je lekker doorhalen zonder direct boven de max snelheid te zitten. Vind het wel lekker, met 9000rpm tussen de grachtenpanden doorknallen hier in groningen >:)


    Is niet waar, een benzine motor kan beter over diesel dan een diesel motor over benzine. Een diesel motor heeft een sterkere brandstof pomp die gesmeerd word door het diesel, benzine smeert niet dus de pomp kan dan stuk lopen en met een beetje pech je hele blok.

    Diesel in een benzine motor zal alleen iets meer roken (geen roetfilter) en in enkele gevallen zullen de injectoren dicht gaan zitten maar dat is met een flesje Forte engine clearer wel op te lossen.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2011

Deel Deze Pagina