De muur van Israel

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 23 okt 2003.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Misschien wel een van meest belachelijke en domme ideen ooit is het idee van Israel om een muur te bouwen tussen zichzelf en de palestijnen. 8 meter hoog en van beton geeft de muur geen toegang meer tot israel en moet ze beschermen tegen terroristen. Nou kan iedereen natuurlijk zien dat die muur het alleen maar erger maakt; Israel bouwt de muur niet eerlijk, snijdt stukken land door en dwingt de palestijnen te verstrekken. Het is mij dan ook een raadsel waarom de internationale gemeenschap dit verder laat gaan. Alles wordt er slechter van en de terroristen worden er zeker niet door gestopt. De muur is overigens al voor een groot deel klaar en heeft al veel schade gedaan.

Net een nutteloze VN resolutie gekomen die zegt dan Israel moet stoppen. Helaas is die resolutie niet bindend en legt isreal hem gewoon naast zich neer. Amerika komt door het overmatig steunen van isreal nu ook bij mij in een kwaad daglicht. Ik ben het vaak eens met israel en amerika, maar op momenten als deze kan ik me niet voorstellen dat je zoiets goedkeurt als je voor mensenrechten bent.

Beter dat er ff een goede binende VN resolutie komt zodat ze moeten kappen met bouwen. Je moet dit probleem op andere manieren aanpakken, niet jezelf proberen af te sluiten.

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Wat!?! Is dit echt een serieus plan? Man, dat wordt net zoiets als de berlijnse muur: een en al ellende (niet dat dat er niet al is in Israël :{). Dit is toch van de gekken!? Ze zitten elkaar daar als een stel kleine kinderen verwijten te maken, elkaar uit te dagen en als de één iets uitvreet, moet de ander gelijk met vergeldingsmaatregelen komen, oftewel: vuur met vuur bestrijden. En dat werkt niet. Dat blijkt wel, want ze doen dit nu al meer dan 50 jaar volledig tevergeefs |:-

What's next? Een muur om Noord-Ierland? De Chinese muur maar weer opbouwen, nu met prikkeldraad en beton? En nu we toch bezig zijn, waarom niet gelijk een muur om heel Afrika heen? Zijn we gelijk van dat "probleem" af...... :{

3. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik dacht zelfs dat het zo was dat de VN ging stemmen om een verwijt te maken richting Israel... een stuk of 110 landen waren voor, 5 landen tegen, waaronder dus Amerika (permanent lid), en die sprak zijn veto uit over de waarschuwing...

Kut-Israel komt er ALTIJD goed vanaf met fucking Amerika als waakhond :mad: :mad: :mad:

4. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    ja die plannen zijn serieus, idd. net zoiets als de berlijnse muur.
    belagelijk,
    het is begrijpelijk dat Israel van de zelfmoord aanslagen afwil, maar misschien moeten ze zelf eens een wapenstilstand houden, eergister zijn er ook weer 3 palestijnen omgekomen.
    dat gaat zo maar door

5. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Israel kan geen kant op. Ze kunnen alleen in de zee worden gedreven. Op dit moment hebben ze zich zo'n machtspositie verworven dat de Arabische wereld geen oorlog durft te beginnen, maar op basis van het verleden is het niet meer dan normaal dat Israel zich ten koste van alles probeert te verdedigen.

Het is een utopie om te denken dat er vrede komt tussen Israel en palestina. In Oslo heeft Arafat de kans gehad om de vrede te bewerkstelligen. Israel kwam met een fantastische compromis waarbij aan 98% van de Palestijnse eisen werd voldaan. Arafat besloot echter om niet te tekenen waarmee de kans op vrede voorbij is. Er zal geen vrede komen en er komt een moment dat Israel alle palestijnen naar de overkant van de Dode Zee schopt.

6. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hoe bedoel je op basis van het verleden.. je moet niet vergeten dat Israel origineel van de palestijnen is geweest en dat diezelfde palestijnen verdreven en onderdrukt zijn omdat Israel het "beloofde land" is..
    Maar je heb wel gelijk in dat er daar nooit vrede zal komen..
    Overigens heeft niet alleen arafat de boel op de kop gezet hoor, Charon heeft ook de boel aardig lopen verzieken daar, de vorige premier van Israel was goed op weg tot die mafketel aan de macht kwam..

Die muur gaat er alleen maar voor zorgen dat de israeliers en palenstijnen nog meer uit elkaar drijven en gaat alleen nog maar voor nog meer ellende zorgen daar..

7. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    De staat Israel is een enorme blunder gebleken, hoe krijgen ze het verzonnen vraag je je af

8. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    En voor de Palestijnen woonden de Joden er. Het is zelfs zo dat de Arabieren (en dus ook de Palestijnen) voortkomen uit de Joden.

9. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
    ^^ja allemaal heel erg intressant, maar je kan niet na 2000 jaar een land inpikken en denken dat de huidige inwoners denken, 'dat is goed want jullie waren hier eerst'

10. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Israël / Palestina is altijd al een probleemgebied geweest. Het grootste probleem draait om Jeruzalem. Voor de Joden én voor de Moslims is dit namelijk een heilige plek. Beide strijden dan ook om het bezit van deze stad en het gebied eromheen (wat ongeveer net zo heilig is).

De grootste problemen zijn echter ontstaan na de Tweede Wereldoorlog. Toen vond men dat de arme Joden die zo onmenselijk behandeld waren in de oorlog wel een eigen plekje verdienden (don't get me wrong, ik heb niks tegen joden ofzo), en dus werd Israël maar aan ze "gegeven", zonder er bij na te denken dat de Palestijnen daar al eeuwen woonden. Zij werden min of meer aan de kant geschoven. En ja, dan vraag je om problemen.

Ik vraag me af of dit conflict ooit tot een einde komt (net zoals bijvoorbeeld Noord-Ierland)... het schijnt ingeworteld te zijn bij de Israeliërs en de Palestijnen, volgens mij kunnen ze niet eens meer zonder :eek:

11. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Erg interessant allemaal, maar wie ben jij om zo'n norm te bepalen? Dus als wij morgen uit ons land worden verdreven door de Engelsen en we willen over 20 jaar weer terug dan moeten we ons er ook maar bij neerleggen dat Nederland tot Engeland behoort.

12. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Zolang er in dit soort landen een politiek wordt gevoerd die zwaar beinvloed wordt door religie is er geen hoop op vrede. Religie verblind nou helaas eenmaal.

13. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ehm, 20 jaar is wel ff wat anders dan 2000 jaar hoor :)

Grenzen veranderen in de loop der jaren. Soms vrijwillig, maar meestal onvrijwillig. Nu liggen de grenzen behoorlijk vast, maar dat was vroeger wel anders. Nederland heeft ook niet altijd dezelfde grenzen gehad.

Wat in Palestina gebeurd is, is dat na WOII door de wereldleiders bepaald is dat de Joden daar hun eigen land mochten krijgen. Zonder dat de Palestijnen daar inspraak over hadden.
    Vind je het gek dat daar ruzie of zelfs oorlog om ontstaat?!?

Hetzelfde zou zijn als wij ineens te horen zouden krijgen dat de Fransen, Spanjaarden of Italianen het hier opeens weer voor het zeggen zouden krijgen, omdat zij hier ooit eens de boel bezet en geregeerd hebben... of dat wij Nederlanders bezit zouden nemen van België, omdat dat in het verleden ook ooit zo geweest is.

Dat een volk ooit eens ergens geregeerd heeft, wil niet zeggen dat dat voor altijd zo is... dus als de Joden ooit eens in Israël geregeerd hebben, wil niet zeggen dat ze daar nu opeens zomaar weer recht op hebben. Maar dat is kennelijk wel gebeurd na WOII... :{

14. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Leuk dat je in die Amerikaanse fabeltjes trapt.:{ Ten eerste is die 98% gebasseerd op 1/3 van het oorspronkelijke Palestina. En ik weet niet niet of je ooit wel eens een kaart van die 98 procent hebt gezien. Maar daarop kon je zien dat israel de westbank in allerlei kleinere sectoren had opgedeeld, dus dat was nooit een levensvatbare staat geworden. Ten tweede mochten de Palestijse vluchtelingen die door Israel uit hun huizen zijn verjaagd niet terugkeren. Ten derde was er geen oplossing voor de kwestie Jeruzalem. Dus zo fantastisch was het allemaal niet. En nu die Israelisch zien, dat zolang ze de Palestijnen hun land niet teruggeven, er altijd oorlog zal zijn, bouwen zij die muur waardoor ze een grote gevangenis voor alle Palestijnen creeren.

15. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Een kaart van die 98%? Volgens mij begrijp je me niet helemaal. Ik heb het over 98% van de eisen.

Bovendien drongen destijds alle leiders erbij Arafat op aan om die overeenkomst te tekenen.

Oja, ook voor Jeruzalem was er een oplossing. Maar goed, mensen die in de fabeltjes van de Arabieren geloven zijn het niet waard om mee te discussieren.

16. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind de VS gewoon eigenwijs. bij Iraq riepen ze ook al dat ze nucleare wapens hadden en ik heb nog niks gezien.
    ik zie Isreal altijd roepen het zijn 'terroristen' die palastijnen, ik denk dat ze bij hun zelf moeten beginnen. vrede begint bij jezelf om het zo maar effe te zeggen.

17. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
    ^^de vs is 'eigenweis' omdat ze hun eigen agenda hebben, de vs zal er alles aan doen om de machtigste natie ter wereld te blijven

18. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    dat is niet eigenwijs (ook dat is Amerika, maar dat terzijde), wat jij bedoelt is hypocriet (wat ze dus overduidelijk zijn)

19. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Waar we ons zorgen over moeten maken is niet die muur, maar het feit dat we als wereldburgers, middels de VN, niet in staat zijn om een conflict op te lossen.

20. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Israel gedraagt zich op dit moment als een dictatuur jegens haar inwoners (Ja, palestijnen zijn ook inwoners van Israel). Eerst worden Palestijnen in aparte kampen ondergebracht (waar kennen we dat toch van?), vervolgens worden die kampen afgesloten van de rest van de wereld, vervolgens worden vredesactivisten niet meer toegelaten en nu wordt er een muur gebouwd. Het begint allemaal op een verdomde pogrom te lijken. Niet de 'axis of evil' zal voor WOIII zorgen, daar zal de Israelische regering met zijn idiote ideeen wel voor zorgen. Ongelooflijk...

Deel Deze Pagina