Naar mijn mening is muziek één van de belangrijkste sfeermakers in een game (of film). Vooral als de game een meeslepend verhaal heeft of je naar een andere wereld neemt vind ik de muziek vaak erg belangrijk, het roept emoties op, het zorgt voor spanning of laat de adreline door je bloed stromen. Zet maar eens de muziek uit in een game als Outcast, Medal of Honor, The Dig, Metal Gear Solid, Fable, een Final Fantasy of een Starwars game en het is alsof je de ziel gedeeltelijk eruit hebt getrokken. Ik zelf vind een orchestrated soundtrack het mooist, als de muziek door een ingehuurd orkest met een goede composer word gedaan. Dit word jammergenoeg niet vaak gedaan omdat een orkest inhuren nogal veel centjes vraagt en een goede composer wil ook een boterham. Maar games lijken steeds meer op te gaan brengen en daarmee ook de mogelijkheid om meer aandacht te besteden aan de soundtrack van de game. Bijvoorbeeld de game Outcast en de Medal of Honor serie zijn goede voorbeelden. En ook het aankomende Fable, waarvan de muziek word gecomponeerd door Danny Elfman (Nightmare Before Christmas, Batman, Spider-Man, Men in Black, Edward Scissorhands en meer). Als je dan een game opstart merk je meteen dat de muziek van hoog niveau is en de game meer richting filmkwaliteit lijkt te gaan. Maar soms hebben de games andere soort muziek nodig, zoals bijvoorbeeld een game als Burnout 3. Lekkere songs die de tempo van het spel aangeeft en misschien zelfs je speelstijl beinvloed. Ik betrap mezelf wel eens op het harder gas geven bij een bepaald nummer. En de mogelijkheid om zelf je soundtrack neer te zetten in een game als Burnout 3 is natuurlijk leuk om eens de sfeer ietsje te veranderen. Ik zelf heb bijvoorbeeld muziek uit bepaalde vechtscenes uit de Matrix film serie in me custom soundtrack staan, waardoor de game weer een ander "feel"krijgt. Mijn bedoeling met deze thread is om te kijken hoe jullie tegen gamemuziek aankijken en wat jullie graag voor een muziekstijl zien bij een bepaalde game. En hoe belangrijk jij muziek in een game vind.
ik vind muziek in games ook echt belang rijk, Games zoals ssx3,NFS:U daar moeten echt vette tracks in zitten zoals,N.E.R.D,Lil`john enzo maar gams zoals,metal gear solid,Halo daar hoord een goed orkest bij want halo met een achtergrond muziek van 50cent zie ik niet echt zitten ((meschien ook wel 50CENT
Leuk tekstje maare ik vind muziek ook erg belangrijk! Het geeft altijd de toon en de sfeer van het spel.... een foute sound geeft metteen een mindere ervaring van het spel... de beste muziek zat nog altijd bij het spel Amped en PGR 2! precies de goede muziek zodat je helemaal in je karaktar of race opgaat.... Dit zijn ook voor mij de 2 beste spellen die ik heb.... Maar ook gameplay is voor mij zeer belangrijk! graphics komt voor mij op de 3de plek na gameplay en geluid.... Maar bvb het geluid van een auto in pgr2 moet ook lkkr klinken en niet zoals een stofzuiger ofzo.... Voor mij is die ''feel'' een heerlijke achtergrondmuziek terwijl je met je bulderende TVR in PGR 2 de moeilijkste bochten neemt
Marty O'Donnel. Over het algemeen is ingame muziek van een laag niveau, ik kan maar een paar games opnoemen waar de muziek echt wat toevoegd aan het spel. Developers gaan er gelukkig steeds meer rekening mee houden. Ieder op z'n eigen manier, het inhuren van bekende sterren om de tracklist te vullen vind ik bijv. niet echt een verbetering.
Marty O`Donnel indeed XiroKe! De muziek tijdens Halo is gewoon geweldig! Ik kan ook niet wachten op de muziek van Halo 2 ( en de Soundtrack) Maar de muziek van b.v Star Wars Knights Of The old Republic vind ik ook erg mooi...ook al verlang ik afentoe naar de echte Star Wars Theme`s En ik heb al een aantal theme`s van KOTOR 2 mogen aanhoren en ik moet zeggen
Bij alle games vind ik dat de Soundtracks zeker voor de sfeer zorgen. Denk aan spellen zoals Need For Speed Underground (2), Tony Hawk serie, Fifa serie en SSX3. Van mij mogen de developers iedereen inhuren voor een liedje in de game, maar dan moet de productie van de game daar natuurlijk niet onder lijden. Dus dat de soundtracks beter zijn als de game, dan klopt er iets niet.
Bij def jam fight for NY vind ik de muziek ook erg geslaagt omdat die van de echte artiesten komt en niet een derderangs nep band.
Ik vind muziek in games erg belangrijk. Zoals bijvoorbeeld Call Of Duty Uitbreiding op de pc. ben je volop in actie, begint opeens de klassieke muziek langzaam op te bouwen! dat is echt geweldig. net zoals bij Band Of Brothers
Ben ik zeker met je eens, de graphics maken de sfeer voor 1 kwart, het geluid voor 3kwart vind ik. De graphics is om het mooi te maken, het geluid voor een mooie sfeer, en de gameplay voor de spelervaring. Alle 3 superbelangrijk.
Soms is het ook wel vet om een shooter zonder muziek te spelen zodat je alleen de kogels en explosies hoort, dat heeft ook wel wat.
Ja is idd erg belangrijk goede muziek in games laatste tijd vind ik de kwaliteit van muziek in de meeste games erg omhoog gaan. Vooral EA heeft erg goede tracks die ook goed bij de games passen zoals bij burnout 3 en ssx 3 zoals voor mij al werd gezegd. De soundtrack van star wars batlefront is ook erg cool al die star wars themes en als je in mos eisley in die bar bent hoor je dat muziekje dat gespeelt werd in de originele trilogie daar. Dat is echt leuk gedaan vind ik maar de soundtrack van halo is ook van een erg hoog niveau. Dat voegt echt een hoop toe aan de game moeten ze vooral mee door blijven gaan .
Idd, De muziek in een game is voor mij best wel belangrijk. Als ik namelijk bij het spel Burnout 3 zonder muziek speel vind ik er geen moer aan Maar al zit ik bijv een schooter te doen, dan wil ik geen muziek, dat vind ik dan wel weer irritant. (hooguit een zacht muziekje... maar dan ook echt zacht!)
Muziek is zeker een belangrijk element in games. Zeker met de huidige 5.1 setjes. Geeft gewoon een extra dimensie aan gamen. Vond altijd de klassieke orkesten in Tomb Raider erg goed.
Muziek hoort zeg maar bij een goed meeslepend verhaal. Bij ff7 verwacht ik mooiere muziek dan bijv bij soul callibur 2.
ook mooi is als er even geen muziek is tijdens de gevechten en als je dan bijna hebt gewonnen de muziek weer anzwelt, kippenvel gegarandeerd
Muziek is het hart van een game, en die kan echt geweldig zijn. Neem bijvoorbeeld de soundtracks van MGS, Kingdom Hearts of Final Fantasy games... die muziek is geweldig en het bepaalt de sfeer. Het kan echt een grote fout zijn als de muziek in een game zuigt... *Leuk topic btw .
muziek is zeer belangrijk, ooit wel eens halo gespeelt zonder muziek? het mist toch dat klein beetje magie