De online console oorlog.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Defanatic, 12 nov 2003.

1. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
  2. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem even verplaatst naar de juiste plaats. :)

Ik ben het absoluut niet eens met de schrijver van het artikel... zijn motto is "Content is king" en alhoewel ik het wel eens ben met deze stelling, komt dit niet tot uitdrukking in zijn artikel, hij had veel beter de stelling "Quantity over quality" kunnen gebruiken, want dat past meer in de lijn met zijn verhaal.

Toevallig was ik net bij de Free record shop en was daar eens door alle spellen aan het struinen voor de verschillende platformen. Het eerst dat mij opvoel was hoe enorm veel Live spellen er eigenlijk al zijn… zeker ten opzichte van de PS2.

Ik heb zelf nog geen gebruik gemaakt van de PS2 online service, maar als ik afga op de verhalen ik heb gehoord van de mensen die wel met de PS2 online spelen, dan is er een wereld van verschil en is de kwaliteit van Live (op dit moment) vele malen beter dan wat er op de PS2 is te vinden.

Met content bedoelt men (de laatste keer dat ik een woordenboek bij de hand had) inhoud. Als het gaat om de inhoud van beide online services gaat dan ligt de Xbox volgens mij nog steeds mijlen ver voor…

3. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben het inderdaad ook niet eens met het artikel.
    Hij noemt idd dat het aanbod van de PS2 online meer is dan bij de Xbox. Ik weet niet of het aan mij ligt maar er zijn al heel veel spellen online enabled voor de Xbox.

De schrijver noemt alleen Rainbow six 3 en Ghost recon (Ubisoft) voor de Xbox over live, waarbij hij alleen socom kan noemen voor de PS2. En nog zegt hij dan dat beide consoles op dit punt dus gelijk liggen... |:- Daar ben ik het dus al niet mee eens (Socom vind ik persoonlijk dus zuigen), maar hij noemt nog niet eens alle goede FPS die de Xbox ook nog eens online enabled heeft op. Ik bedoel: waar noemt hij bijv. Return to castle wolfenstein....

Hij noemt ook nog een lijstje op voor de toekomstige games van de PS2 die zogenaamd veel meer potentie hebben. Nou ik denk dat als het online gebeuren van de PS2 van die titels af moest hangen die hij daar noemt, het niet echt goed gestelt is met sony op dat gebied.

Ook het argument dat er meer sporttitels zijn online voor de PS2 dan voor Xbox live ben ik het niet mee eens. Kijk maar eens in de winkel er zijn echt VEEL online sporttitels voor de Xbox. Bijna elk genre is wel vertegenwoordigt (behalve dus het voetbal... :mad:) En wat heb je aan kwantiteit als het aangebodene al garant staat voor een hele goede kwaliteit.

Hij zegt trouwens dat Sony met EA een deal heeft gesloten dat toekomstige games van EA alleen online zullen gaan op de PS2, volgens mij is dit ook niet waar. Ik las bijv. een stukje in de PU van een interview waarbij belangrijk iemand van EA verklaarde dat het EA zijn doelstelling is om al hun games multiplatform en ook op allemaal online te laten. En verder zei hij dat gesprekken omtrent het live gaan van EA op de Xbox nog steeds bezig waren en positief waren. Dus nog een kwestie van tijd.

Zo vind ik nog meer dingen in het artikel wazig en lijkt het mij dat het door iemand geschreven is die diep in zijn hart toch meer voor de PS2 voelt, en daardoor niet geheel objectief het onderwerp bekijkt...

Laatst bewerkt: 12 nov 2003
  4. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Inderdaad ik deel jullie mening, grappig is ook dat op het gamespy forum ong. dezelfde reacties stonden.
    Het lijkt net of jullie die vertaald hebben :p.
    Het enige wat ik me eigenlijk nog af vraag is hoe komt de schrijver van het stuk er op om met zo'n stukje te komen?
    Ik bedoel ik ben zelf al wat xbox georienteerd natuurlijk maar toch....
    Als hij nou goede argumenten had.

edit: Mij leek dat algemene console forum het geschikst vanwege de vergelijking maar goed. Hier past ie idd beter.

Laatst bewerkt: 12 nov 2003
  5. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    :)
    Hehe, ik had nog niet eens naar die reacties gekeken... Maar nu zie ik inderdaad dat mensen ook op dat artikel konden reageren. :)

6. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Erg leuk om de reacties te lezen op, nog leuker dat ze helemaal gelijk hebben. Het enige echte argument is dat de Playstation 2 EA spellen heeft, maar dit zou zoals het er uitziet in de toekomst nog wel eens kunnen veranderen.

En wat een enorme blunder om te zeggen dat de PS2 gelijk staat op FPS gebied, Xbox is duidelijk de leider in (online) FPS'.

7. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Idd! Dat is dus ook al wat ik zonet zei, ik bedoel hij noemt niet eens return to castle wolfenstein en dat is volgens mij toch ook een spel wat vet veel gespeelt wordt op live...

8. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Heb net nog even gekeken, een redelijk aantal servers nog wel, maar de meeste mensen zijn nu toch wel bezig met RainbowSix 3. Maar voor de release van RS3 was RtCW idd de aandacht trekker.

9. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Jerhui ik weet niet precies wat je bedoeling was, maar een console-wars topic hoort m.i. in het overige consoles forum! :eek:

Vandaar:

>> Moved to Overige Console's + PC / Internet

Bij vragen, ram op de [​IMG]-knop :cool:

10. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    Merk op dat 't Gamespy artikel over de 'online' situatie in de US gaat. Daar is SOCOM al een jaar uit, en inmiddels SOCOM2 ook (met nieuwe records voor on-line play). Ook Ghost Recon en de nieuwe Medal of Honor zijn on-line op de PS2.

Qua sporttitels is 't in de US voornamelijk american football (Madden, Sega ESPN en Sony's Quarterback Club, allen on-line op de PS2), Nascar, golf, baseball, basketball en hockey wat de klok slaat. Hiervan is alleen baseball niet on-line beschikbaar op de PS2.
    Vergelijk dit maar eens met 't Xbox aanbod.

Onze Bart Smit's en Replay's zijn geen goede afspiegeling van de situatie in de US, waar 1/3 van de totale game-verkoop plaatsvindt.

(Kwaliteitsverschillen tussen Live en PS2 online? Weinig, aangezien het over hetzelfde stuk internet gaat, en een Xbox netzoveel bandbreedte verbruikt voor dezelfde informatie als een PS2. 't Hangt voornamelijk af van 't aantal beschikbare servers, en de afstand tot die server).

11. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Ik heb ps2 online en xbox live. Ik vindt xbox live erg goed maar ps2 online vindt ik ook zeker niet slecht. Het zit alleen iets ingewikkelder in elkaar maar het draait echt wel goed.

Deel Deze Pagina