Ik ben het inderdaad ook niet eens met het artikel.
Hij noemt idd dat het aanbod van de PS2 online meer is dan bij de Xbox. Ik weet niet of het aan mij ligt maar er zijn al heel veel spellen online enabled voor de Xbox.
De schrijver noemt alleen Rainbow six 3 en Ghost recon (Ubisoft) voor de Xbox over live, waarbij hij alleen socom kan noemen voor de PS2. En nog zegt hij dan dat beide consoles op dit punt dus gelijk liggen... Daar ben ik het dus al niet mee eens (Socom vind ik persoonlijk dus zuigen), maar hij noemt nog niet eens alle goede FPS die de Xbox ook nog eens online enabled heeft op. Ik bedoel: waar noemt hij bijv. Return to castle wolfenstein....
Hij noemt ook nog een lijstje op voor de toekomstige games van de PS2 die zogenaamd veel meer potentie hebben. Nou ik denk dat als het online gebeuren van de PS2 van die titels af moest hangen die hij daar noemt, het niet echt goed gestelt is met sony op dat gebied.
Ook het argument dat er meer sporttitels zijn online voor de PS2 dan voor Xbox live ben ik het niet mee eens. Kijk maar eens in de winkel er zijn echt VEEL online sporttitels voor de Xbox. Bijna elk genre is wel vertegenwoordigt (behalve dus het voetbal... ) En wat heb je aan kwantiteit als het aangebodene al garant staat voor een hele goede kwaliteit.
Hij zegt trouwens dat Sony met EA een deal heeft gesloten dat toekomstige games van EA alleen online zullen gaan op de PS2, volgens mij is dit ook niet waar. Ik las bijv. een stukje in de PU van een interview waarbij belangrijk iemand van EA verklaarde dat het EA zijn doelstelling is om al hun games multiplatform en ook op allemaal online te laten. En verder zei hij dat gesprekken omtrent het live gaan van EA op de Xbox nog steeds bezig waren en positief waren. Dus nog een kwestie van tijd.
Zo vind ik nog meer dingen in het artikel wazig en lijkt het mij dat het door iemand geschreven is die diep in zijn hart toch meer voor de PS2 voelt, en daardoor niet geheel objectief het onderwerp bekijkt...
Laatst bewerkt: 12 nov 2003