1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky De PS4 mogelijke problemen en oplossingen-thread

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Kevf, 17 nov 2013.

  1. Roedy

    Roedy Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    20
    Idd is niet goed. Zou hem ook opsturen.
    Bij mij ging het omruilen binnen 10 dagen. Kreeg ook gewoon een nieuwe opgestuurd. Enige minpunt vond ik dat ze niet laten weten wanneer iets weer onderweg is naar je.
     
  2. Videostar

    Videostar Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Onwijs bedankt voor de reacties! :)

    Ik was gister een beetje in paniek!

    Voordat ik de Sony support belde, had ik de PS4 ontkoppeld om het serienummer van de achterkant te kunnen opschrijven. Dat eenmaal gedaan, vervolgens de PS4 aangesloten (niet aangezet) en de Support line gebeld. Ik kreeg een vriendelijke man aan de lijn en vertelde mijn probleem. Helaas had hij geen youtube toegang (kantoorblokkeringmeuk je kent het wel!). Dus ik stelde voor om mijn PS4 aan te zetten zodat hij het over de telefoon kon horen! En opeens deed hij het normaal! :+ Dat awkward moment! :+

    Gezegd dat ik het nog even aan ging kijken. Nu kort op gegamed en tot nu toe gaat het goed. Volgens mij hoor ik de fan gewoon zijn werk doen en wordt de console (achterzijde) niet abnormaal warm. Ik neem aan dat net als bij een PC dat als de fan niet goed werkt je meteen een freeze krijgt (door oververhitting) en het ding zichzelf automatisch afsluit. Dat is dus niet gebeurd. Kortom de PS4 schijnt nu goed te werken en ik kijk het de komende dagen aan! *Afkloppen* :+ Me is happy! *)
     
  3. LuckyLuciano

    LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    30
    Iemand ook problemen met het downloaden van Fez? Er gebeurd niets bij mij. Road not taken is wel gelukt.
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  5. LuckyLuciano

    LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    30
  6. Wildstylez NL

    Wildstylez NL Kapitein Iglo

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    3
    Mensen die controller ter reparatie hebben verstuurd naar Sony. Hoelang was deze weg. Zit nu al ruim 10 dagen te wachten. En hoor gewoon niks.

    Kreeg je er ook nog vergoeding voor eigenlijk, voor het ongemak?:p

    Exit: heb gebeld, degene kon niet echt zeggen wanneer. Maar na beetje zeuren uit eindelijk antwoord. En begin volgende week krijg ik een gloed nieuwe. Jammer genoeg minimaal 10 dagen zonder controller, maar wel netjes opgelost.

    En voor de betweters eventueel hehe: ik heb geen 2de nodig en vind ze nieuw nog te duur.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2014
  7. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Had laatst tijdens het spelen van Watch Dogs dat ineens mijn disc eruit geworpen werd. Hij bleef maar proberen die schijf er uit te gooien en na een paar keer aan en uit te zetten was het probleem ineens verholpen. Hoop niet dat dit terug komt want is wel redelijk irritant als je midden in een missie of bv potje Fifa zit.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    http://community.eu.playstation.com/t5/PS4-Support/PS4-ejecting-disc-on-its-own/td-p/20629199

    Blijkbaar kan je het dus zelf fixen.
     
  9. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Ik kan niet op een ander WiFi mijn ps4 vinden met de app. Wou vandaag op mijn werk een game kopen zodat mijn ps4 het gelijk kon downloaden en ik thuis gelijk kan beginnen.. Maar ik vind hem niet via een andere WiFi.

    Is dit nog niet mogelijk of staan mijn instellingen verkeerd.. Lijkt mij wel mogelijk aangezien RemotePlay

    Edit:

    Mijn ps4 staat trouwens wel met ethernet kabel aangesloten. Maakt dat uit?
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2014
  10. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Had van alles geprobeerd maar het kwam bij mij gewoon terug. Heb de mijne nu voor de tweede keer naar Sony gestuurd; hoop dat ik gewoon een nieuwe unit krijg dit keer.

    @Scorp: Als je het na al die maanden pas hebt kan het ook aan het rubbertje onderop de PS4 liggen kennelijk. Misschien eens kijken of dat het euvel is. Kennelijk kan die na verloop van tijd iets te dicht bij de touchsensor komen. Je hoort hem dan weer wat terug te kunnen duwen (was geen fix voor mij btw, maar was een opmerking van die eikel bij PS klantenservice).
     
  11. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Mijn PS4 doet niks meer..

    Ik wou even FIFA doen, vervolgens zag ik dat ik niet op internet kon dus mijn PS4 weer uitgezet. Vervolgens op de bank TV gaan kijken en na 5/10 minuten springt mijn PS4 opeens aan en komt de disc eruit. Ik de disc eruit gehaald maar kon hem vervolgens niet meer erin stoppen. Via de controller de PS4 handmatig willen uitzetten maar hij bleef toen aan en kon niks meer doen. De discdrive bleef wel geluid maken. Na een tijdje de stekker uitgetrokken en nu wilt de PS4 dus niet eens meer aan..
     
  12. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Heb zelf (en nog wat meer hier) hetzelfde probleem gehad met de drive maar mijn PS4 ging altijd wel gewoon aan. Weet je zeker dat je de stroomstekker er goed in hebt zitten want deze moet je er redelijk hard indrukken
     
  13. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Stekker zat er goed in. Na een paar keer proberen lukte het wel. Vervolgens bleef ik maar rare 'piepjes' horen en na een paar keer aan/uit te hebben gezet was ik even beneden. Vervolgens loop ik weer naar mij kamer en stond hij weer aan + de disc eruit.

    Morgen maar eventjes bellen denk ik. Hoelang duurt het ongeveer dat je hem kwijt bent?
     
  14. Roedy

    Roedy Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    20
    Balen! Hou rekening met 2 weken maar helaas soms wat langer en gelukkig soms korter... Broertje is hem 17 dagen kwijt geweest heeft een hele nieuwe retour gekregen.
     
  15. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Gaat nog wel, maar toch klote. Bedankt in elk geval. :)
     
  16. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Waarom zegt mijn net nieuwe PS4 dat ik mijn WiFi wachtwoord verkeerd heb ingevuld? Ik blijf maar een foutmelding krijgen.

    Lekker begin 8)
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Omdat je het verkeerde beveiligingstype hebt gekozen?

    Wat je je vooral moet afvragen is waarom je niet gewoon wired gaat, wifi is alleen maar extra latency
     
  18. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Router gereset, en hij deed het.

    Kan helaas niet wired anders had ik inderdaad daarvoor gekozen.
     
  19. Guilty 343

    Guilty 343 Active Member

    Berichten:
    782
    Leuk Bevonden:
    91
    ik probeerde gister mn ps4 eens verticaal te zetten maar dan gaat die zo hard blazen dat die bijna ontploft... Bekend probleem?
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Niet dat ie ontploft, maar het is wel bekend dat de PS4 harder blaast als ie verticaal staat. En bij sommige games lijkt ie sowieso harder te werken dan normaal.
     

Deel Deze Pagina