De rol van de moderators?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door da -Z-, 10 apr 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik vraag me af wat de rol van de moderators is op dit forum. Zijn ze gespreksleiders of puur iemand die mensen kunnen bannen en meer niet? De reden hiervoor is dat als ik een discussie heb met een moderator meer op mijn woorden zit te letten dan met een andere 'poster'.

Is deze 'alertheid' van mij overdreven of moet ik me echt zorgen maken dat als ik een mening heb die een moderator niet deelt, hij mij kan bannen. BIG BROTHER IS WATCHING YOU (alleen doet hij het zo opzichtig).

Mijn vraag dus: moeten moderators een gesprek leiden? En als ze een mening willen posten, moeten ze dit dan onder een andere naam doen (zonder de 'moderator extensie?)? (moderators: kom maar op!! ;) )

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Je moet niet alleen op je woorden letten als je in discussie bent met een moderator :D Kijk, een moderator kan een gesprek enigszins de correcte richting insturen als van het correcte pad wordt afgeweken. Daarnaast moeten ze helaas ook mensen bannen, waarschuwen etc.

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dat begrijp ik, maar soms had ik een discussie waarbij ik lijnrecht tegenover een moderator stond! Dan wordt er soms heftig gediscussieerd en ik krijg soms het idee dat posts minder goed gelezen worden met als gevolg dat er conclusies worden getrokken op basis van dit slechte lezen. Ik krijg het idee dat ze dan een dermate extreem standpunt innemen dat er niet meer gesproken kan worden van een gespreksleider omdat ze zelf té fel deel nemen in het debat. En dan vraag ik me af: ik deel je mening niet, loop ik risico? Kijk bijvoorbeeld naar het Irak debat op ASEL. Er zijn soms harde, doch nuttige, discussies waarbij sommige mensen opgefokt raken (discussies verlopen overigens wel netjes INO) en daardoor posts verkeerd kunnen interpreteren. Stel: een moderator heeft dit ook, ben ik mooi geband in een waardevolle discussie (die je hebt in dit forum: iets wat ik niet echt had verwacht)

4. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Zolang er niet overdreven gescholden (geflamed) wordt in een discussie, kunnen wij jou onmogelijk vanwege een meningsverschil met ons bannen.

5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dat scheelt mij dan weer grijze haren haha :D. Maar toch blijft bij mij de vraag bestaan waarom er zo benadrukt moet worden dat jullie 'DE MODERATORS' zijn. Want voor gesprekleiders laten jullie je mening erg duidelijk blijken. En dat is niet erg, maar soms verschillen jullie nogal van mening en daarmee komt duidelijk naar voren dat jullie mening niet persé de algemene mening van xbw.nl hoeft te zijn. En ik vraag me dan af of het niet verstandiger is om dan gewoon onder een andere naam (zonder moderator extensie) te posten, maar gewoon als 'burger'

6. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is onmogelijk dat een moderator je banned omdat je een andere mening hebt.. Kan gewoon niet :)

7. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, want mensen MOETEN ons zien. Vergelijk ons met digitale politieagenten. Die lopen in uniform. En hoe meer blauw op straat, hoe veiliger mensen zich voelen. Nu zal je je niet onveilig voelen op een forum, maar als mensen zien dat wij er zijn zullen ze zich wel beter gedragen. Hoop dat je de vergelijking een beetje begrijpt :)

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    HAHAHA :D :D :D , nou dank je oom agent, het is me in ieder geval een stuk duidelijker. Het is dus om de controle in een forum te behouden door aan te geven middels de moderators extensie dat alle posts gelezen worden: big brother is dus toch watching. Goed. Hier mag een lockpad op!!
    (Maar toch: ik blijf van mening dat als een discussie te emotioneel/persoonlijk/gevoelig wordt, de moderator extensie eraf moet }:] )

Laatst bewerkt: 10 apr 2003
  9. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Dan gebruik ik hierbij mijn evil moderator powers om deze thread dicht te doen! :D ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina