1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De TV-instel Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door joostpolletje, 21 mei 2006.

  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Met wat voor kabel heb je de xbox eigenlijk aangesloten?

    Dat je bij 1080p geen beeld krijgt bij een hdready tv van enkele jaren oud verbaast me niks. Dit is pas een jaartje of 1-2 mogelijk.
    Het rekken van 4:3 beeld ligt aan de beeldinstelling van de tv zoals 16 :9/auto etc.
    Zwarte balken onder en boven het beeld bij films is normaal op een breedbeeldtv. Dit komt omdat bioscoopfilms een andere, meer langgerekte beeldverhouding hebben namelijk 2.35:1.
     
  2. djp

    djp Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb gisteren een Full HD gekocht, 94cm van panasonic. Nu vind ik het beeld erg slecht van de xbox, als ik bijvoorbeeld een spel (fifa 2008 er in doe dan is het beeld niet scherp, zijn de letters vaag en wazig?

    Nu heb ik een xbox zonder hdmi en dus met scart aangesloten, ligt het hieraan of is mijn xbox gewoon niet goed?
    Ik vond overigens de letters op mijn vorige televisie ook wel wat wazig.

    Iemand tips? Is het raadzaam om een xbox met hdmi te kopen?
     
  3. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Beeld via scart is geen fullHD.. zelfs niet HD

    Gebruik component / HDMI.. Nu is alleen de vraag of jou TV ook 1080P via component geeft... Zo niet dan zou je inerdaad moeten gaan nadenken over een nieuw model xbox met hdmi..
     
  4. djp

    djp Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dat is duidelijk, met gebruik component bedoel je zo'n blok met een switch er op voor hd? Weet niet eens of ik die wel heb, hebben die bij alle xboxen gezeten? Ik heb nu een blok met 3 draden.
     
  5. djp

    djp Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt, vanmiddag even een component gekocht...zo mooi beeld, ging en wereld voor me open.
     
  6. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo

    weet misschien iemand een goede instelling voor mijn lcd scherm, het gaat mijn erom dat het super is met gamen!!
    heb het nu ook wel redelijk ingesteld maar mischien weet iemand nog andere instellinge wat toch fijner zijn.

    type scherm is Lg 42LG5030

    alvast bedankt

    mvg Arno
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2008
  7. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vorige week een LG 50PG6000 gekocht, weet iemand welke instellingen daar goed voor zijn?
     
  8. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
  9. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
  10. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan natuurlijk ook. Wel kan ik uit eigen ervaring spreken dat het erg goed werkt. Als je gewoon een leuk beeld wil kan dat natuurlijk prima door wat te klooien. Wil je echter het meeste uit je systeem halen en een zo realistisch mogelijk beeld krijgen, dan zul je echt referentiemateriaal moeten gebruiken en dat kan met zo'n dvd.
     
  11. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    is zo'n afstel dvd ook ergens in nederland te halen of bestellen? want z'n dvd zou ik wel willen, ken iemand mij misschien een site doorgeven of dat die ook bij mediamarkt tekoop is ofzo?

    groet arno
     
  12. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel je kan hem ook via de illegale weg verkrijgen, probeer Google eens.
    Ik heb hem namelijk ook geprobeerd te vinden in Nederland, zonder succes helaas, toen maar via torrents gedownload.O-)
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Lees de startpost maar eens goed door ;)
     
  14. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    ja op google is inderdaad ook wat tezien, is wel goedkoper haha.
    bedankt voor je reactie

    groet Arno

    Oja, had ik niet gezien, heb het even doorgelezen en z'n dvd lijkt me wel goed voor goed aftestellen.
    zal het beeld met z'n dvd afstellen beter worden dan dat ik hem gewoon op het oog afstel????
    bedankt

    Groet arno
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2008
  15. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Of het beeld beter gaat worden kan ik je niet zeggen. Verwacht geen HD van een SD scherm. Wat ik uit eigen ervaring weet is dat het veel realistischer is en dat details in donkere beelden beter zijn. Ook is het iets scherper omdat contrast meestal te hoog staat en hierdoor worden lijntjes vaak dikker. Blooming noem je dit. Dit kan je dus met die dvd beter afstellen.
     
  16. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

    bedankt voor je antwoord :thumbs:
    ik heb een Full HD scherm dus.
    z'n dvd ga ik zeker halen, zal altijd beter zijn dan zelf wat afstellen.

    Groet Arno
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2008
  17. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Succes,

    Ik weet zeker dat je er geen spijt van krijgt. Wel een paar keer die dvd bekijken. Hij is natuurlijk engels en zonder ondertiteling is het de eerste keer echt moeilijk te volgen. Uiteindelijk gaat het zeker lukken en zul je erg tevreden zijn met het resultaat.
     
  18. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke instellingen zou ik het beste nemen voor een Samsung LE32S62B? (hd-ready, 32'inch)
    Ik zou toch de kwaliteit bij games graag volop benutten :)
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De meest voorkomende fouten bij instellingen van hdtv's door mensen zijn het laten staan van de fabrieksinstellingen.
    Hierdoor staat de tv op stand Dynamisch en dat is de snelste manier om het beeld totaal te verkloten. Slechter dan dat kan je m werkelijk niet zetten!
    De tv moet op Normal of op Movie.

    De tweede fout is dat mensen de scherpte veels te hoog zetten. Bij het kijken naar HD zoals blu-ray of xbox gaming, moet je de scherpte heel laag zetten (0-10%).
    HD is namelijk al scherp en door de scherpte hoog te zetten, krijg je alleen maar beeldfouten.

    Voor de rest van de instellingen moet je echt een dvd gebruiken of gebruik de instelprogramma's op de dvd's van Pixar of de laatste Star Wars films.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het bij de R- en S-serie van Samsung heel belangrijk dat je de Dynamische Contract en Gamemodus uitzet !
    Deze 2 opties verzieken het kijkplezier omdat deze opties op de oudere tv's nooit goed hebben gewerkt.

    Voor de overige tips lees even de post van Ferry.
     

Deel Deze Pagina