De vertrutting van het uitgaansleven.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Blaauw, 12 jun 2003.

1. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Website als protest tegen 'vertrutting' nachtleven 11-06-2003

Uit protest tegen de 'vertrutting' van het nachtleven hebben verschillende personen de website www.stopdevertrutting.nl opgericht. De actie wordt ondersteund door onder andere 3FM-dj Isabelle Brinkman, kunstenaar Dadara en organisator van de Chemistry-party's Elco Anceaux.

Met de site willen de initiatiefnemers 'de mensen wakker schudden en waarschuwen dat het zo de verkeerde kant op gaat'. Zij doelen daarmee op de sluiting van discotheek Escape in Amsterdam, het 'gesteggel' omtrent danceclub Now & Wow in Rotterdam, de heisa omtrent de paaldanseressen in de Amsterdamse Zebra Lounge en het dreigende rookverbod in horecagelegenheden en coffeeshops.

De protestsite heeft als doelstelling 'het genereren van aandacht voor issues die op dit moment gaande zijn in het nachtleven'. Ook kunnen mensen op de site hun visie en/of steun geven.

2. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    kijk dit zijn goeie acties.

Kunnen ze meteen ook de prijzen aanpakken in de horeca!

3. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Ja de prijzen wel maar verder heb ik er niet zo'n moeite mee dat de escape en Now&Wow (kuttent) gesloten zijn das gewoon terecht vindt ik.

4. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    ik sta achter de oprichters van die site, het uitgaansleven wordt gewoon vertrut.. zo blijft er geen reet meer over.. en zeg maar een rook verbod in horeca gelegenheden.. zijn die lui gek geworden?¿? uitgaan is sowieso ongezond! maar who cares.. kom op het is tog voor je plezier, en je weet tog zelf de gevolgen (op langere termijn dan..) en ja.. dat ze al die discotheken etc streng in de gaten gaan houden en dichtgooien vind ik ook egt bullshit.. overal wordt drugs gebruikt etc.. laat ze wat aan de agressie doen.. weg met de tenten die R&B en rap enzo draaien?? in zo'n tent is het iedere avond ruzie tussen die muziekliefhebbers.. dusja.. doe daar eerst is wat aan..

5. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Ooit weleens gehoord van oorzaak en gevolg??

6. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Softdrugs en pillen hebben zelfs een rustgevende werking Blaauw.

Eerst verdiepen in de zaken en dan pas terugkomen om te discussieren.

7. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Pillen rustgevend???? Heb je daar een bron van ofzo waar je dat vandaan hebt?

8. realxboxgamer

realxboxgamer Speedfight II X-Race

Leuk Bevonden:
    0
    hij zal wel slaappillen bedoele

9. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Misschien omdat ik zo nu en dan naar clubs of housefeesten ga?

Van XTC worden mensen relaxt...gaan ze in eens heel spontaan een gesprek met je voeren...heel aardig doen enzo. Niks mis met XTC.

10. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Ja en heb je heel spontaan zomaar een bierfles in je nek leggen.. ik ga vaak naar voetbal wedstrijden maar daar zijn de "pillenslikkers" nou niet bepaald lieftallige voorbeeldsupporters.

11. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Mooi punt Blaauw. Als je dus bij voetbal (waar juist al veel gereguleerd is) nog steeds vrij makkelijk pillen naar de wedstrijd mee kan nemen, is door regelgeving dus duidelijk niet mogelijk om ongewenst gedrag tegen te gaan.

Sterker. Ongewenst gedrag zal moeilijker controleerbaar zijn.

Om op die pillen terug te komen. Als je ze verbiedt zal ook geen controle op deze pillen meer plaats kunnen vinden en zal je mi meer berichten over vervuilingen in pillen tegenkomen.

Ook denk ik niet dat het gebruik zelf af zal nemen, maar zich zal verplaatsen. Dan heb je weer echte underground party's e.d. Zonder toezicht vooraf van bijvoorbeeld de brandweer. Feesten in te kleine loodsen met te weinig ventilatie, gevaarlijke feestversieringen etc. Een nieuw Volendam doemt op op mijn netvlies.

Laten we d'r met z'n allen, en dat dan alleen voor het oog, geen trutten maatschappij van maken aub

12. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Goh, dat is toevallig. Ik ga hoogstwaarschijnlijk nog veel vaker naar het voetbal dan jij.

Mensen worden maf doordat ze sos snuiven of door de combinatie van xtc en drank.

In plaats van hier onzin neer te kalken zou je eens naar een feestje moeten gaan. Awakenings Festival...Dance Valley...

Maar ja, als je nooit naar zulke feestjes gaat praat je de media achterna.

13. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Wel knap dat jij kan oordelen over mensen die je niet eens kent.
    Maar als je zo vaak naar het voetbal gaat heb je vast weleens gehoord van de SYC.

14. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft zeker met sparta te maken...:p

Maaruh...ik denk dat jullie allebei wel gelijk hebben hoor, het ligt er gewoon aan wie het gebruikt...over het algemeen geld voor drugs gewoon dat het emotie versterkend is, dus al ben je iemand die relaxed op iemand af stapt om spontaan een praatje te maken, dan wordt je nog wat relaxeder, maar al ben je iemand die spontaan een bierflesje in iemands nek wil slaan, dan ga je dat ook echt doen....(en kom nou niet aanzetten met je dancevally en dat ik daar nooit kom, ik ben op teknival geweest, dus ik weet waar ik over praat)

en jongens...maak 't nou niet zo persoonlijk....mijn papa gaat nog veel vaker naar voetbal dan jullie 2 samen...hoppa...klaar ;)

15. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Tering, word gek van die drugs-gebruikers.

Overal word drugs gebruikt dus laten we er maar niks tegen beginnen? :confused:

Dus er zijn andere problemen, dat maakt drugs gebruik niet minder ernstig.

16. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    De SYC? De SAC ken ik wel.

Maar we maken een deal. Jij gaat naar Awakenings Festival. (12.000 bezoekers) 85% van de bezoekers is onder invloed van drugs. Ik wil wel een weddenschapje maken dat er geen enkel agressief persoon tussenloopt.

17. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Nee Awakenings kan ik niet dan zit ik lekker met mijn reet op het strand in Zuid-Frankrijk maar ik weet wel wat je bedoelt hoor, ben pas nog naar Four Elements geweest.. maar deze thread ging niet over drugsgebruik ofzo of je er nou wel of niet agressief van wordt, maar om de vertrutting van de samenleving.

En ik denk niet dat het niet toleren van (hard-) drugs een kwestie is van vertrutting, maar gewoon normaal.

18. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik weet niet hoe je erbij komt dat roken in de horeca NIET verboden moet worden. Voor mensen die niet roken is dat dus niet gezellig en uitgaan hoeft niet ongezond te zijn. Het punt daarbij is dat mensen verplicht worden om die fucking troep in te ademen terwijl ze er niet om vragen. Roken doe je maar in de daarvoor bestemde luchtdichte ruimte.

Ik weet trouwens ook niet wat meer vertrutting is :confused:

19. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het met Ugamer eens....dat rookverbod komt voor mij als een zegening en ik zal weer met plezier uitgaan....

maar als iemand mij kan uitleggen wat ze met die vertrutting bedoelen....graag....(met dat Escape gedoe was ik 't trouwens gewoon eens, als je de regels niet kan handhaven en je wordt gepakt....hoppa, sancties)

20. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    tuurlijk is het relaxed voor niet rokenden om in een niet rokers kroeg te zitten.. maarja dat is dan voor de mensen die zich eraan irriteren, toen ik nog niet rookte vond ik het btw niet erg om in een kroeg te zitten waar veel gerookt werd.. maar zou het niet handiger juist zijn om een aparte niet rokers kroeg op te richten? als je ziet dat ongeveer 50% van de mensen in een cafe/discotheek whatever rookt, dan kan je dat tog niet in eens verbieden.. maarja

om nog ff terug te komen op de drugs.. kijk wat mijn punt was; pak eerst de tenten/groeperingen aan waar vaak geweld in is terug te vinden, en dat is dus altijd het geval bij rap/r&b "feesten".. pak daarna de tenten aan waar altijd door een relatief grote groep drugs wordt gebruikt.. drugs is de laatste tijd relatief gezien juist minder door oorzaak van vechtpartijen..
    en over xtc nog even, sinds wanneer is dat aggressie-oproepend?? het geeft een versterkt "cafeine' effect.. de boosdoener is drank.. daar kunnen mensen wel aggressief van worden, wat ook vaak het geval is als een pillenslikker een vechtpartij begint, dan gooien ze het wel op de pillen maar het is de drank.. kijk je kan xtc wel verbieden maar dan komt er juist de verkeerde shit op de markt waar dingen in zitten die mensen aggressief kunnen maken.. als ze het gewoon dogen en het controleren, dan is dat gewoon een extreme energie pil die voor de rest geen kwaad kan voor de omgeving.. (voor je lichaam uiteraard wel, maar dat is ook zo bij roken wat ook wordt gedoogd)... kijk je kan natuurlijk ook 20 koppen koffie achterelkaar innemen, alleen is dat slechter, en je zou er even aggressief van worden als van een pil in combo met drank;/ dusja.. het is maar hoe je het bekijkt.. pak gewoon eerst de plekken aan waar agressie is, en dat is in mijn ogen bij r&b/rap feesten.. op een dance event zijn gewoon relatief gezien veel en veel minder vechtpartijen, en zeker de reden waarom is heel verschillend..

Deel Deze Pagina