De winkeliers verneuken het!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flood, 21 apr 2002.

1. Flood

Flood Guest

Dat al die winkels nu al de prijs naar 299 verlagen is volgens mij goed fout. Al die winkeliers zitten volgens mij steeds microsoft zijn plannen te verneuken. Straks krijgen we nog te horen dat microsoft die 2 games en die controller niet door laat gaan omdat ze niet meer zkr weten wie nou wel en wie nou niet de xbox voor 299 gekocht heeft. Misschien overdrijf ik het maar als xbox wat slimmer was geweest hadden ze een verplichte verkoop prijs vastgesteld.

2. Markos

Markos XBW member

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik ben het wel met je eens. Nu denk ik niet dat microsoft van die controller en spellen gaat afstappen. dat kunnen ze nu niet meer maken. Maar het is inderdaad wel fout dat de prijs al vroegtijdig naar 299 euro is gegaan. Voel ik me als vroeg in de ochtend van 14 maart kopende xboxer wel een beetje genaaid.

3. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap niet wat je bedoelt met verplichte verkoopprijs. Gewoon dat de winkeliers de prijs van MS moeten hanteren? Want als jij dat bedoelt, vind ik je niet slim. En al die leuke aanbieden van winkeliers dan? Je moet niet zo aan een groot concern als MS denken! Die mensen hebben een zat geld, zullen heus wel geld erin steken. Denk aan jezelf, jij bent de consument. Hoe goedkoper jij het kan krijgen, hoe leuker en aantrekkelijker het is voor jou. Vervolgens als jij hem koopt, is dat weer naamsbekendheid voor MS. Simpelweg een cirkel, dus ga niet aan een concern denken. Maar aan jezelf, bedrijf als MS wordt/is toch al rijk, dus wat maakt het uit als wij een beetje profijt hebben van slimme winkeliers die aan ons denken en een beetje goedkoop spullen verkopen.

Ciao

4. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zal wel meevallen denk ik.
    het zou me niets verbazen als die actie in overleg met MS geweest is.
    de winkeliers geven de serie nummers door, dus die mensen krijgen de spellen niet (denk ik)

5. T-botjuz

T-botjuz geengrenzuh soldaat

Leuk Bevonden:
    0
    maak je niet druk, Microsoft gaat heus niet terug komen op de beslissing vroege xboxkopers tegemoet te komen omdat sommige winkels hun prijzen vervroegd omlaag doen...
    er zijn heleboel manieren voor microsoft om te controleren of je wel de juiste prijs hebt betaald, maar mischien is het wel helemaal niet rendabel voor hun om dit te doen en zullen gewoon die mensen hun games+controller te geven...

6. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0
    ik dien een klacht in als ik men games enz niet krijg, dan vragen ze maar om et bonnetje

7. Flood

Flood Guest

Tuurlijk ik koop het liever ook zo goedkoop mogelijk. En ok ze zullen vast die games en controller actie stoppen, maar zoiets zullen ze vast niet vaak meer doen...ze willen ons helpen en dan worden ze weer genaaid door de winkeliers om het nog goedkoper te maken.

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Zover IK weet is er eerst contact geweest met MS, en heeft MS gezegd dat de winkels de prijs NU al omlaag mogen gooien

9. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het lijkt me sowieso sterk dat MS de serial no. gaat controleren, het enige wat ze kunnen doen is controleren welke serial no. er voor 26 april zijn uitgevoerd vanaf de fabriek.
    Stel een media markt heeft er vorige week 1000 ingekocht, daar zijn de serials van bekend, maar MM verkoopt er bijv. 900, betekent dat er nog 100 in het magazijn staan met serials die voor 26 april zijn uitgevoerd en ze gaan heus niet de winkels afbellen om te vragen welke serials er zijn verkocht, dat is qua logistiek gewoon niet uit te voeren! controleren kunnen ze pas bij alle zendingen die NA 26 april de deur uitgaan, en mensen die na 26 april pas hun box registeren!:cool:

Laatst bewerkt: 21 apr 2002
  10. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Leuk, eindelijk weer eens een thread die ergens anders over gaat! :confused:

Anyway, prijsafspraken zijn verboden. Wanneer de Xbox-nu-al-voor-299-actie van de winkeliers is, maakt dat voor MS niet uit, die hebben hun geld al gevangen. Wanneer de actie van MS is moeten ze nog even laten weten wat de bedoeling is met de games en de controller.

Deel Deze Pagina