De Xbox 360 Generatie

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 18 nov 2012.

1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
  2. cjr stone

cjr stone Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geweldig filmpje, prachtig om al die mooie games langs te zien komen! Nostalgie! :D

3. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Eerste keer chainsawen in Gears of War. Eerste actie die ik op mijn 360 heb gedaan, wat me bij staat.

4. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Ik ben even m'n lijst op Xbox.com afgegaan, en de games die voor mij echt het meest betekend hebben zijn (in willekeurige volgorde, dikgedrukt is het beste van deze generatie):

Saint's Row 1&2, Kameo, de Assassins Creed reeks (deel 1 als hoogtepunt), Bioshock 1&2, Alan Wake, Castlevania LoS, de meerste Guitar Hero's, Burnout Paradise, Brütal Legend, Dante's Inferno, Darksiders (1), Dead Space 1&2, Red Dead Redemption, GTA IV, de Gears of War trilogie, The Darkness 2, Prototype (1), Kingdom of Amalur: Reckoning, Dragon's Dogma, Sleeping Dogs, Skyrim, Portal 1&2.

Met verder nog zeer bijzondere vermeldingen voor de onderstaande games, waar ik me ook uiterst mee vermaakt heb :D

Just Cause 1&2, Prey, Bully, The Simpsons Game, Jericho, Alone in the Dark, Far Cry 2, Afro Samurai, Prince of Persia, Mini Ninjas, Eat Lead, WET, Crackdown 2, Enslaved, Majin and the Forsaken Kingdom, The Saboteur, LA Noire, Alice: Madness Returns, Deus Ex: HR, Shadows of the Damned, The Darkness, Rayman Origins.

En games als Hitman Absolution, Far Cry 3, Tomb Raider en GTA V beloven waardige afsluiters te worden voor het toch wel hopelijk laatste jaartje Xbox 360 waar we nu ingaan :)

5. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Dit _O_.

De 360 was mijn eerste échte console (had wel de Xbox met maar een paar games, vooral James Bond (waar ik ook heel veel plezier mee heb gehad) en Gears 1 was één van de eerste games die ik daar op speelde. Dagen- en avondenlang kettingzagen en online met heel veel Nederlanders spelen (en glitches uitvoeren :+)... Prachtig.

Verder zijn PGR4, MW (1), GTA IV, Bully, Red Dead Redemption, Guitar Hero 3, Oblivion, Skyrim, Fallout 3, Borderlands 1 & 2, Blur, de Gears of War en de Mass Effect reeks me echt bijgebleven. En vooral de vele mooie momenten op het Live netwerk.

Laatst bewerkt: 18 nov 2012
  6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Geen Dragon's Dogma en Bulletstorm in je filmpje. Ik haat je.
    :+

Voor mij de belangrijkste games deze generatie:
    • Mass Effect trilogie. Kan niet kiezen tussen deel 1 en 2 als de beste.
    • Assassin's Creed serie. Brotherhood de beste, de eerste met de meeste indruk achtergelaten.
    • Oblivion. Iedereen die dat rond de release heeft gespeeld moet ervan onder de indruk zijn geraakt. Dat moment dat je het eerst de buitenwereld ziet...
    • Gears of War serie. Pas deze generatie begonnen. Damn. De 2e de beste, de 1e de meeste indruk gemaakt (die graphics _O__
    • Halo serie. Halo 3 was gelijk de beste in de hele serie en blijft dat voorlopig nog wel.
    • LEGO GAMES! JA ECHT WAAR. Lach niet.
    • Bulletstorm. Oldskool arcade shooter. Heerlijke gameplay en humor. Die game bewijst dat ik niet uitgekeken ben op het genre, maar dat de games teveel op elkaar waren gaan lijken. Dit is hoe je het doet.
    • Bayonetta. Sexy. Heerlijk. Wat een gameplay. Perfectie.
    • Rayman Origins. Een vande weinige platformers op de , en wat voor een. Humor, muziek fun
    • Kameo. Wie zegt dat Rare geen leuke games meer maakte op de 360 ? :mad: Waarom is er geen sequel van?
    • Banjo Nuts & Bolts. Wie zegt dat Rare geen leuke games meer maakte op de 360 :mad: Waarom is er geen sequel van?
    • Dragon's Dogma. Beste RPG op de 360. Bijna 200 uur gespeeld. Combat wat heel goed werkt, monsters die eng zijn, en nachten waarvan je het in je broek doet. De sfeer druipt er af.
    • Just Cause serie. Dit is een echte sandbox game. Doe wat je wilt. Kan niet wachten om te zien wat ze met Just Cause 3 op next-gen gaan doen
    • Dragon Age Origins. Jammer dat ze het met DAII verpestten, maar wat was deze leuk.
    • Prince of Persia 2008. De stijl, de stressvrije gameplay, de huor tussen Elika en de prins, het combosysteem. De game heeft veel haters, maar fuck hun.
    • Bioshock 1. Uniek, sfeervol, een wereld om je in te verliezen
    • Red Dead Redemption. God wat een game. Wat een einde. John, trouw met me!
    • Blur. Beste racegame op de 360. Ja ook beter dan PGR en Forza. Jullie weten gewoon niet wat leuk is en ik haat iedereen wat de game niet gekocht heeft
    • Dead Space. Survival Horror zonder crap controls? Dat kan?! Yup. Jammer dat DS2 alles werd wat ik niet wilde dat het zou worden. En DS3 nog erger lijkt te worden.
    • Bully. Feel good game. Dunno, was gewoon heerlijk om die lessen te volgen, kindjes te pesten. De wat primitieve PS2 graphics hielpen alleen maar mee. En die kerstsfeer is iets wat je niet meer terug hebt gezien.
    • Peter Jacksonsblablabla King Kong. Yup. Ik was onder de indruk. Licensed game done right.
    • DJ Hero. Heb veel plezier gehad met rythm games, maar DJ Hero nog het meeste. Jammer dat die net uitkwam toen het genre aan het sterven was. Ik ben nog steeds op DJ Hero 3 aan het wachten
    • Portal 2. Jaja, Portal 1 ook wel, maar Portal 2 was in vrijwel ieder opzicht gewoon beter. Nog nooit zo hard gelachen om een game.
      Of wat dan ook.

Ok, nu even op Xbox.com kijken of ik iets gemist heb. :+

Oh, Viva Piñata: Trouble in Paradise valt me nu gelijk al in. Lekker tuinieren en beesjes verzorgen. Lekker stressvrije game. :D (zodra je meneer Pester opsluit)

7. HArdSoul

HArdSoul GAMER4LIFE...

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk Gears of War, de chainsaw natuurlijk!! Call of Dutu mw 1 ''DE multiplayer'' daarna helaas prut COD. Bij Left 4 Dead kreeg ik het oude game 8 en 16 bit nes/snes gevoel weer terug.

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Gast... Ga je schamen! :eek:

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313

Ik had gewoon mijn top 20 filmpje moeten posten + een paar toevoegingen. :+

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Hoe kan je Mirror's Edge vergeten? By far de beste game deze generatie. _O_ (360 generatie uiteraard, Super Mario Galaxy blijft mijn nummer 1)

Haters gonna hate and will get banned. :+

11. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Nooit gespeeld dat Mirror's Edge. Ooit eens een demo van gespeeld, leuk me wel leuk. Daarna volkomen vergeten, ondanks alle keren dat Modder het erover gehad heeft. Nu denk ik weer: "oh ja, die game moet ik nog eens oppikken", maar over een uur weet ik dat al niet meer.

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Modder zal over een uur wel posten om je er nog eens aan te herinneren. :cool:
    Ik ging in mijn hoofd mijn filmpje af en aangezien ME op de super secret 0ste positie staat heb ik em overgeslagen.

Ofzo. :+ IK WEET HET OOK NIET :'-(

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    vond m erg tof gemaakt maar te lineair. Is meer voor liefhebbers van urenlange de ideale lijn zoeken dan echt free-running.

Maar qua 1st person ervaring nog steeds ongeevenaard (al zie je flarden ervan wel terug in BF3 )

ps. RSV > de rest

14. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik kocht de 360 en vlak daarna mijn eerste HD ready televisie. Mijn eerste game was Kameo. Ik zal nooit meer vergeten hoe gruwelijk mooi ik het allemaal vond. Die game is ook een van mijn favo games op de 360. Ik heb hem ook nog altijd in mijn collectie.

15. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    fixed

16. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Kameo was echt geweldig inderdaad, ook mijn eerste x360-game. Ik wil nog zo'n alle-kleuren-spatten-van-je-scherm epische platformer _O_

17. SoleSurvivorN7

SoleSurvivorN7 Active Member

Leuk Bevonden:
    222
    De 360_O_

Ik heb er ook echt jaren veel plezier mee gehad, en heb er ook heel veel games opgespeeld. De meeste zijn toch Bioshock 1, Bioshock 2 en Fallout New Vegas. En nog wel veel meer maar dat is teveel om op te noemen.

Fallout 3 heb ik echt heel veel gespeeld. Wat een tijden waren dat:'-(:'-(

Maar toen kwam de pc en speelde ik eigenlijk nooit meer achter de 360:{ Mis het nog wel eens hoor dat gemak en de games die alleen op de 360 te krijgen zijn.

Wat is dat laatste nummer eigenlijk in die trailer:confused: Super mooi man:eek:

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
  19. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Het meest magische moment vind ik de eerste keer dat je een nieuwe console aanzet. De eerste stap in een nieuwe generatie. Dat was voor mij half december 2005 met Perfect Dark Zero. Misschien geen topper, maar ik heb er online heel veel plezier mee gehad. Nu komen er nog genoeg vette titels uit, maar ik heb er geen speciaal gevoel meer bij.

20. DMG.TeLeTuBiE

DMG.TeLeTuBiE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had toen niet de 360, maar telde 670 euro voor een Ps3 + Ressistance: Fall of Men neer. Wat een geld was dat zeg als ik eraan terug denk. Paar maanden was ik hem zat en verkocht ik hem en haalde ik een 360 Elite met Halo 3, die was toen net uit. Ik weet niet wanneer dat was

Deel Deze Pagina