1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De XBW Project Gotham Racing 3 Competitie

Discussie in 'Algemeen' gestart door PGR3 Comp., 2 dec 2005.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    moest dat laatste plaatje nou?
    ik schrik me dood :'-(


    :+
     
  2. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Stefan _O_ Topper van me :p
     
  3. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de duidelijke uitleg, ik zal het straks eens gaan proberen toe te passen. (Waarom weet ik nu al dat het niks wordt? 8))
     
  4. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Vol in de muur knallen... beetje jammer
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 feb 2006
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Waarom gas los?

    Gas los is nooit goed wanneer je moet remmen voor een bocht. Dan kan je beter later remmen en eerder op het gas. Gas los gebruik je alleen in bochten waar je niet voor hoeft te remmen, maar die ook niet volgas zijn. Hele snelle bochten dus, of als je in de slip raakt. Anders niet!

    [​IMG] wordt dus: [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 feb 2006
  6. Crist

    Crist Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    he tnx dudes voor de uitleg,
    en de overhaling naar manual
    heb er ook is een uurtje liggen mee experimenteren,
    en eerste deftige manual time (alee naar mijn normen he)
    1.05.19
    MT
    Egg
    live: 34th


    lang leve manual, het is inderdaad ook een intensere ervaring zo
     
  7. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Heb me tijd weer sneller gezet en flink ook..

    1.04.35 vorige tijd was 1.04.71 dus redelijk wat eraf zie paar punten waar ik sneller kan dus 1.03 zit in de pijplijn :)

    MT koeningsegg rank 24 op L!ve
     
  8. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Jawol, weer een nieuwe tijd.

    Ferrari Enzo
    AT
    1.05.68
    Rank 44
     
  9. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    1.06.00
    MT
    Koeningsegg
    Rank 50 ofzo


    Moet nog wel 1 sec. bij mij van af kunnen, maar hij wil nog niet helemaal lekker gaan ;).
     
  10. boatfreak

    boatfreak Guest

    nieuwe tijd:

    1:08,95
    koenigns (ofzo)
    MT
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik zit nu op een 1.05.41 :9 Mijn doelstelling voor de competitie ronde wordt een 1.o4.xx. Morgen een vrije dag dus dan aant werk :)


    1.05.41
    Koen
    MT
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2006
  12. Gangsterdwerg

    Gangsterdwerg Active Member

    Berichten:
    827
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe tijd, al kan er in bocht 2 en bocht 5 nog meer dan een halve seconde vanaf:

    01:04:00
    Koenigsegg MT
    Rank 11 op Live maar ik kom jullie halen :9
     
  13. Gangsterdwerg

    Gangsterdwerg Active Member

    Berichten:
    827
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey trouwens ff over die pgr top 100,

    op xbox.com/nl staat op de voorpagina iets over die pgr100 en dan een button LEES MEER!!! maar dan krijg je een plaatje van een zwarte xbox360 (wel monstervet overigens) en kan je verder niks meer doen dus er is geen verdere info :mad:.
    Iemand zei iets over dat het niet voor nederlanders was maar waarom staat het dan met koeienletters op xbox.com/NL???????
    Iemand die er iets vanaf weet aub ff uitleggen want ik snap hier geen hol van
     
  14. niekJ

    niekJ NiekJ

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
  15. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Hmmm, een hoop nederlandse tekst in de link boven mij :9 Misschien speciale competitie voor nederland ;)

    edit:/ misschien wel beter om over de pgr3 100 in de pgr3 draad te lullen :) Blijft het hier direct wat overzichterlijker :)
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2006
  16. Traxx

    Traxx Dutch Racing Crew

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    Stefan wat heb jij voor donsdoek op je hoofd liggen:{ :p


    1.03.50 rank 3 of 4 weet niet reed hem vanmiddag
     
  17. Gangsterdwerg

    Gangsterdwerg Active Member

    Berichten:
    827
    Leuk Bevonden:
    0
  18. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg ook nergens dat je gas los moet, ik bedoel met geel juist gas aanhouden voor ongeveer 20%. ;)

    Maar anyway, als jij het niet snapt, snappen misschien meerdere het niet dus dat gele gedeelte in die lijnen is NIET gas los, maar gewoon heel lichtjes de trekkers indrukken zodat de auto ALTIJD een aandrijving heeft en voorkomt dat je gaat slippen. :) Gas aanhouden ofzo noemen ze dat :+

    Speciaal voor jullie Stefan's handleiding voor dit circuit \o/ :+

    ----------------------------------------------------------​


    Als eerste neem je een Koenigsegg CC8S, puur om het feit dat hij sneller is op de rechte stukken en strakker ligt in de bochten.
    Men zet de transmissie op MT, omdat dat héél veel helpt bij dit circuit.
    Je drukt op Start Race en daar gaan we! ^^

    Je komt over Start/Finish (als je het goed doet 210+) en schakelt op naar z'n 5. Op naar de eerste bocht...

    De eerste sectie bestaat alleen maar uit haakse bochten. Met haakse bochten is het zo dat speciale lijnen rijden (laat/vroeger insturen) geen zin heeft. Je moet gewoon zorgen dat je de Koenigsegg er soepeltjes doorheen laat rollen.

    Wat je dus iig moet doen is optijd (!!!) remmen. Je moet namelijk vooral niet te hard een haakse bocht ingaan. Remmen en insturen tegelijk is met de Koenigsegg ook niet sneller, dus gewoon optijd remmen.

    Je remt, zet je auto op het instuurpunt neer, laat je remmen rustig los en stuur in. Je auto moet dan als het goed is soepeltjes naar de apex rollen en dan kan je met rustig opbouwend gas alweer uit de bocht acceleren. ^^

    Om het wat duidelijker te maken hier een (simpel) paint plaatje:
    [​IMG]
    Zoals je ziet is op het punt dat ik klaar ben met remmen en ik instuur, dat ik dan op zó'n snelheid ben dat ik meteen al bijna genoeg heb ingestuurd. Dus gewoon optijd remmen, en rustig die bocht doorrollen.

    Dus voor bocht 1 terugschakelen van z'n 5 naar z'n 3, de eerste 2 bochten in z'n 3 houden. Dan op het rechte stukje tussen de 2e en 3e bocht naar z'n 4, en dan weer de 3e bocht in z'n 3. Deze versnellingen vermengd met de haakse bochten van hierboven en een goede eerste sectie is zéér redelijk lijkt me.

    Zo dus de eerste sectie nemen en op naar de 2e sectie! :+

    Je komt van de 3e bocht in de 3e versnelling, gaat over de lijn van de eerste sectie, schakelt op naar z'n 4, je laat hem daar in janken tot de toerenbegrenzer en neemt vervolgens bocht 4 óók in z'n 4

    Dat is net zo'n soort bocht als van de eerste sectie alleen wat breder, dus je kan wat harder. (vandaar dat je 'em in z'n 4 houdt hier) :)

    Dan optrekken opweg naar bocht 5.
    Bocht 5 is een aparte bocht, die ongeloofelijk nijpt. Je houdt de Koenigsegg nog steeds in z'n 4 en gaat volgas erin. De bocht is in het begin totaal niet scherp dus gewoon volgas links blijven rijden. Dan begint de bocht langzaam te nijpen en zal je iets meer naar rechts moeten gaan. Je laat het gas los (je blijft in z'n 4) en begint langzaam te remmen. Dan komt het nijpende deel waar het instuurpunt belangrijk is, dus oefen daar goed op.
    Dan als je hard/zacht genoeg gaat en je pakt aan de binnenkant je apex, kan er weer (nog steeds in z'n 4!) uitacceleren.

    Dit is wat ik bedoel:
    [​IMG]
    ^^

    In het rechte stukje tussen bocht 5 en 6 de auto nog steeds in z'n 4 houden tot aan het rempunt. (de auto zal gaan "janken" maar gewoon NIET naar z'n 5 gaan).

    Bocht 6 draait iets verder door dan een 90 graden bocht dus iets later insturen. Je schakelt terug naar z'n 3, remt vroeg, en stuurt iets later in.
    Als je dan instuurt en goed aan de binnenkant je apex pakt dan moet je er vol uit accelren, omdat de snelheid waarmee je deze bocht uitkomt belangrijk is vanwege het rechte stuk(je) hierna.

    De 2e sectie dan ook afgelopen en je kan weer opschakelen naar z'n 4, en daarna naar z'n 5. :)

    Dan de laatste wallbashbocht waar je volgas doorheen kan. Gewoon op het goede punt (zie foto hieronder) vol de muur inknallen. Tijden de knal niet vergeten terug naar z'n 4 te schakelen. En gewoon volgas blijven gaan en vooral blijven DOORSTUREN naar rechts.

    Zo bedoel ik het:
    [​IMG]
    Jaja :cool:

    En dan vol in z'n 4 over de finish op weg naar je eerste WR :+

    Dit was dus zo'n beetje het rondje. ^^ Nog één keer de versnellingen:
    bocht 1 = 3e versnelling
    bocht 2 = 3e "
    bocht 3 = 3e "
    bocht 4 = 4e "
    bocht 5 = 4e "
    bocht 6 = 3e "
    bocht 7 = 4e "

    Deze handleiding voor de City Hall Park werd mede mogelijk gemaakt door:
    Stefan! \o/ :cool:
    [​IMG]

    Zodat jullie niet denken dat ik jullie met iets verkeerds wil opzadelen :+
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  19. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Doed.. je haar.. :{




    :+
     
  20. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Verdraaid, het is pas woensdag en ik heb mijn persoonlijke doestelling al gehaald :{

    1.04.99
    koen
    MT


    Dan maar kijken of ik mijn doelstelling kan veranderen naar een lage 1.4 (of misschien wel een 1.3, dat zou zalig zijn :9)
     

Deel Deze Pagina